Skocz do zawartości
Gość Marcin33

Czy jest jakis sposób na na sprawdzenie pompy wody?

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Marcin33

Witam

Mam takie pytanko czy jest jakis sposb na na sprawdzenie pompy wody??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podobno jest. U mnie mechanik sprawdził i powiedział, ze niedługo "umrze" :zalamany: Po pierwsze to odgłos pracy - jest głośna, a po drugie, to luz na kole czy tam wałku - nie wiem dokładnie. :zdegustowany::kwasny:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

A niby o jakim aucie rozmawiamy??? Bo jak o np. Passku z silnikiem AFN to można sprawdzić luz na pompie wody bo lata na pasku napędu osprzętu. Ale jak to jest np. silnik AVF to sprawdzić nie ma jak bo pompa jest na pasku rozrządu.

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Marcin33

tak chodzi o passata b5 tdi afn czyli co bedzie widoczny luz na pompie??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to jak jest "Luz"... to ją "Lu" do kosza i po problemie :rotfl:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Marcin33

Marek , a jak pompa jest do wymiany to bedzie slabo garzlo ogrzewanie w samochodzie??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

Jak pompa będize do wyiany bo np. wirnik oberwał się z ośki to silnik bedzie się przegrzewał a nie to, że będize mniej ciepełka w środku auta. Jak masz chłodno to na początek termostat do sprawdzenia.

 

W AFN pompa na pasku napędowym więc można sprawdzić luz. Ale jak luz jest wyczuwalny to powinno być także widać wycieki płynu chłodzącego spod uszczelniacza.

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Jacek78
Marek , a jak pompa jest do wymiany to bedzie slabo garzlo ogrzewanie w samochodzie??

chłodno to będzie jak pompa całkiem stanie ale wtedy to będzie gorrąco w silniku - niedawno to przerabiałem :)

linka --->tu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak faktycznie muszę to potwierdzić - pompa padła jak pies pluto. W aucie lodówa silnik się przegrzewał ponieważ pompa nie dawała obiegu wody - tylko troszkę gorący płyn przbijał się lekko do nagrzewnicy ale to normalne zachowanie praw fizyki.

 

Co prawda wyszedł błąd G2 ale olałem go już na wstępie, reszta błędów to historia kombinacji fachowców co szybko zęśmy zweryfikowali wizualnie - więc błędziki Save i Sru w powietrze. Po naradzie i sprwdzeniu wizualnym i wyeliminowaniu termostatu niestety ale trzeba dostać się do pompy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to co tej pompie się stało łopatki się oberwały?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A to róznie?? najczęściej oś wirnika szlak trafia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znaczy się pojawia się problem na łozyskowaniu, oś się wyciera, zmienia się kąt osi ? Wnikanie zanieczyszczeń i wytrącanie osadów wykańcza uszczelniacze i fertig - uranie turbinki ? Tak na logikę tylko wyłamanie tyrbinki z osi, wyłamanie łopatek, skraje zalepienie turbinki może skutkować zupełnym brakiem wydatku pompy. Generalnie pompa ta jest prosta jak budowa cepa zatem powinna wytrzymać min. 300 tyś. [ zębatka- oś- uszczelniacz -łozyskowanie -uszczelniacz -uszczelniacz- turbinka].

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Generalnie pompa ta jest prosta jak budowa cepa zatem powinna wytrzymać min. 300 tyś. [ zębatka- oś- uszczelniacz -łozyskowanie -uszczelniacz -uszczelniacz- turbinka].

Ja mam pytanie do Was Koledzy, czy można dokupić uszczelniacze do pompy wody? I czy ona jest rozbieralna? Bo zauważam lekkie wycieki gdzies na jakimś uszczelniaczu prawdodpodobnie, i zastanwiam się czy wymiana pompy będzie konieczna, czy wystarczy ja doszczelnić i gicior :) Dodam, że mam silnik AFN...

 

W AFN pompa na pasku napędowym więc można sprawdzić luz. Ale jak luz jest wyczuwalny to powinno być także widać wycieki płynu chłodzącego spod uszczelniacza.

HHA jak sprawdzić luz? Normalnie palcem pasek nacisnąć? Wg. mnie pasek jest dość dobrze naciągniety - ale wyciek płynu widać.

 

Co zrobić - kupić nową pompę, czy spróbować doszczelnić?

 

Proszę o porady :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pompy nie doszczelnisz, bo to jednorazówka, a sprawdzić luz, to znaczy zdjąć pasek i potelepać kółkiem od pompy gura-dól i do tyłu- do przodu. Jak telepie i do tego ma wycieki to wypad z baru.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Piterek

Koledzy u mnie oznaka skonczenia sie pompy wody byl halas gdy rano odpalilem auto to cos rzęziło ale tylko do momentu kiedy auto nie nabralo temperaturki.Ten odglos to cos w stylu braku łożyska na krecacym sie wiatraku.Zaraz jak go kupilem mialem zamiar wymienic kompletny rozrzad z calym osprzetem no i do tego wiadomo olej filtry plyny itp.itd to co jest niezbedne po kupnie auta.Zostawilem auto na pol dzionka u znajomego mechaniora i powiedzial mi zebym szykowal jakies 1300zł za cala zabawe...Gdy przyszedlem po autko to okazalo sie ze cena wzrosła do ponad 2000zł.(stan pompy wody to taki jakby jej juz nie bylo bo cala pordzewiala mokra itp.itd do tego naderwane napinacze paska rozrzadu i cos tam jeszcze...Ogolnie powiedzieli mi ze silnik mial juz policzone minuty...

 

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jaka najlepsza firma jest od pomp wody ?? ruville,graf czy GK -- mogłem przekręcic literki w nazwach.

 

 

Rozmawiałem ze kolesiem z allegro nick : (polecany na forum sprzedawca)

daniellos i mówi ze pompy ruville ostateniego czasu charakteryzują się dużą awaryjnościa i ma bardzo dużo reklamacji na nie i poleca pompe wody marki GK -znacie te pompy ?

 

proszę o opinię.

 

PS, prosił bym kolege hha o cene kompletnego rozrzadu do mnie, awx 2001 pasek,dzięki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ! Prosba o info , gdzie jest pompa wody w w silniku APT 1,8 20V bez turbo.

Dzieki..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja zawsze sprawdzam talkiem (opruszam laczenie walka z lozyskiem) co definiuje wyciek i sprawdzam cisnienie-obieg wody gazyjac i pa3ac jak silnie sie przelewa w zbiorniczku, zadna filozofia z ta pompa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
pawelstaszow dobre pompy robi HEPU chyba nawet łopatki są metalowe Edytowane przez rafal28

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ja zawsze sprawdzam talkiem (opruszam laczenie walka z lozyskiem) co definiuje wyciek i sprawdzam cisnienie-obieg wody gazyjac i pa3ac jak silnie sie przelewa w zbiorniczku, zadna filozofia z ta pompa
Czy zawsze musi sie przelewac w zbiorniczku? Nigdy u siebie tego po przygazowce nie zaobserwowalem przed i po wymianie chlodnicy rok temu. Teraz padlo mi ogrzewanie wewnatrz i probuje dojsc co jest grane. Silnik zagrzany do 90c wg zegarow, waz idacy od termostatu do chlodnicy cieply - NIE goracy - weze idace do nagrzewnicy letnie. Gdy przytrzymam na obrotach 2-2,5tys to po chwili weze sie robia ciut cieplejsze. Temp. na zwenatrz ok 14C. W wakacje padla mi wiskoza (mozna reka spokojnie zatrzymac na rozgrzanym silniku) i przy przekroczeniu 100km/h wskazowka przekracza 90C i dochodzi nawet do 110C. Na wlaczonym silniku cisnienie w zbiorniczku male - odkrecalem korek. Plyn czysty bez smrodu i spalin.

Silnik TDi AVB.

 

EDIT: 03.10.2010r.

Wymienilem rozrzad, bo pompa sie ukrecila w srodku. Ogrzewanie wrocilo do normy. W srodkowej kratce nawiewu temp wynosi ponad 80C ;-)

Edytowane przez Jericho

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności