zzztom Zgłoś #1 Napisano 22 Lipca 2009 czy ktos was to robil i jakie wrazenie po czy zwieksza sie moc itp.jak pisza Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #2 Napisano 22 Lipca 2009 a co ma wywazenie do mocy ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
delpapi Zgłoś #3 Napisano 22 Lipca 2009 czy ty wiesz o czym piszesz? wał jest wyważony idealnie(w tolerancji) na linii produkcyjnej(przez odpowiednie maszyny), tzn wszelkie modyfikacje mogą tylko wprowadzić silnik w nadmierne drgania. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kosiad Zgłoś #4 Napisano 22 Lipca 2009 zeden wal vw nie jest wywazony chyba nie ma takiej opcji. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
uszek Zgłoś #5 Napisano 23 Lipca 2009 nawet w simsonku ostatnio wywazałem wał wiec co tu mowic o vw haha Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
delpapi Zgłoś #6 Napisano 23 Lipca 2009 moim zdaniem dyskusja w tym temacie nie ma sensu, proponuję zamknąć i usunąć ten temat, gdyż wiele osób traktuje to forum jako swojego rodzaju "poradnik", a już widzę miny mechaników:eek: jak ktoś przyjedzie i zapyta czy mógłby wyważyć wał korbowy w Pasku z 2008 roku. Tak poza tym to wyważenie wału korbowego to bardziej skomplikowana operacja niż remont silnika i wątpliwa sprawa aby się ktoś tego podejmował, nie mówiąc już o kosztach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dariuszb Zgłoś #7 Napisano 23 Lipca 2009 Ludzie po jaka cholerę wyważać wał już ktoś napisał, wał jest wyważony fabrycznie i tak niech zostanie a jeśli jest inaczej to silnik rozleci się w niedługim czasie i wtedy można rozmawiać ale to już jest sprawa dla specjalistycznych warsztatów. Zgadzam się że ten watek nie ma sensu i należny go zamknąć pozdr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #8 Napisano 23 Lipca 2009 raz że jest wyważony, dwa że są nawet dodatkowe balansery (wałki wyrównoważające) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zzztom Zgłoś #9 Napisano 23 Lipca 2009 drodzy fachowcy wal fabrycznie jest wycentrowany a nie wywazony http://video.google.com/videoplay?docid=-1508613083270403680&hl=en mowa o tym w ok 1.50 sek. i co wy na to ---------- Post added at 17:06 ---------- Previous post was at 17:03 ---------- oczywiscie mowa tu o wale i o korbowodach koledzy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
uszek Zgłoś #10 Napisano 23 Lipca 2009 (edytowane) no w sumie Ty wiesz lepiej moj simson fabrycznie mial osiowany wal i wywazany a Twoj passat nie hmm wiem dlaczego jezdze simsonem a nie B6 ciekaw jestem jakie wibracje masz na silniku a co dopiero mowic o lozyskach co ile musisz je wymieniac a wogole po co wywazasz kola w samochodzie przeciez to wogole porownujac do silnika nie ma najmniejszego znaczenia Edytowane 23 Lipca 2009 przez uszek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #11 Napisano 23 Lipca 2009 No bardzo jestem ciekawy jak będzie wyglądało "wyważanie tłoków, korbowodów i wału" w tym golfie, może panowie będą nabijać ciężarki ołowiane od spławików gdybyś nie miał odpowiednio wyważonego wału, silnik rozsypałby się przy pierwszej przygazówce Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zzztom Zgłoś #12 Napisano 23 Lipca 2009 a wiec uwazasz ze wiesz lepiej niz prowadzacy program tvn turbo oraz osoby zajmujace sie tuningiem zawodowo swoja droga ten golf po wywazeniu i zmianie tlokow na kute zyskal 30 koni wiec co wy na to fachowcy. ---------- Post added at 18:07 ---------- Previous post was at 18:05 ---------- wal fabrycznie jest centrowany a tylko w bardzo drogich i sportowych autach jest wywazany wraz z kobowodami Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #13 Napisano 23 Lipca 2009 to te tłoki dały mu tyle kucy wiecej nie słyszałem aby ktos wywazał wał który juz jest wywazony=wycentrowany fabrycznie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Major Zgłoś #14 Napisano 23 Lipca 2009 Wyjmowac silnik dla 30KM, lekka przesada. Zlozony juz nigdy nie bedzie tak ja k w fabryce. W tej golfinie to sobie mogli kombinowac. A autorzy programu "wcisjaja takie kity" z polecenia warsztatów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarucki Zgłoś #15 Napisano 23 Lipca 2009 prowadzacy program tvn turbo Wierzysz Telewizji ? uważasz że człowiek który zajmuję się Tuningiem zdradzi publicznie wszystkie tajniki ? obejrzyj jeszcze raz ten klip i posłuchaj uważnie co jest tam mówione Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #16 Napisano 23 Lipca 2009 Tak po mojemu nikt tam nie powiedział że przez wyważenie na nowo silnika podniesie się moc. A info że fabryka nie wyważa wału jest po prostu śmieszne. Ciekawe po co, wał jest nawiercany w niektórych miejscach, czyżby przewidywali dziuple dla wiewiórek. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Matsil Zgłoś #17 Napisano 23 Lipca 2009 (edytowane) a co ma wywazenie do mocy ? Wbrew pozorom bardzo dużo. Tak naprawdę pierwsza faza tuningu silnika w autach sportowych zaczyna się od wyważenia jego elementów. czy ty wiesz o czym piszesz? wał jest wyważony idealnie(w tolerancji) na linii produkcyjnej(przez odpowiednie maszyny), tzn wszelkie modyfikacje mogą tylko wprowadzić silnik w nadmierne drgania. Chyba Ty nie nie wiesz o czym piszesz . Fabryczne wyważenie nie ma nic wspólnego z ideałem, choć dobrze to ująłeś - zawiera się w tolerancji. Tolerancja ta jednak nie jest zbyt wygórowana. Dzisiejsze silniki "tłuczone" są seriami na taśmach produkcyjnych więc rewelacji nie ma sie co spodziewać. Pierwsze też słyszę, że wyważenie elementów silnika może wprowadzić drgania, jak dotąd wydawało mi się całkiem odwrotnie - silnik lepiej i szybciej wkręca się na wyższe obroty. Startowałem swego czasu w rajdach samochodowych, więc podam przykłady z własnego doświadczenia. W silniku jaki miałem w fiacie SC - 1,2ccm z punto po jego wyważeniu "przybyło" w stosunku do serii 11KM - to ponad 10%!!!. W astrze OPC 2,0 moc zwiększyła się o 18KM czyli prawie 10%. W subaru imprezie GT już nie było takiej rewelacji, bo z 218KM dało się wycisnąć "tylko" 222KM - Japończycy widać mają trochę większą jakość wykonania. Wszystkie dane były brane z hamowni przed i po dokonaniu przeróbek. Dla ciekawości dodam, że sama zmiana oprogramowania silnika wolnossącego daje mniejsze korzyści, co innego w turbodoładowanych, choć w benzynie też i tu rewelacji nie będzie. Inna sprawa, to czy warto do tego podchodzić w cywilnym aucie - NIE WARTO!!! Koszt takiej przeróbki w przypadku subaru imprezy to ponad 4000pln. Różnicy nie odczujemy a zlecając pracę niefachowemu warsztatowi możemy znacznie skrócić życie jednostki napędowej. Edytowane 23 Lipca 2009 przez Matsil Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marewel Zgłoś #18 Napisano 23 Lipca 2009 (edytowane) golf po wywazeniu i zmianie tlokow na kute zyskal 30 koni wiec co wy na to fachowcy. A był w tej bajce smok? Gostkowi pewnie chodziło o zmniejszenie masy samego walu i korbowodów(wyrównuje się dodatkowo masę korbowodów do jakiś tam dziesiątych gramów)i ponowne wyważenie walu,może bardziej dokladne. To wszystko + obrobka glowicy,dolot wydech moze dac z skrajnym przypadku jak powiedział 20KM to dlatego ze masa wirujacych części sie zmniejszy zakręcimy silnikiem wyzej i uzyskamy wyzsza moc. Ale po co kute tloki to nie wiem. O wyważaniu walu razem z korbowodami to nie słyszałem. Inna sprawa, to czy warto do tego podchodzić w cywilnym aucie - NIE WARTO!!! Tym bardziej ze najnowsze 2.0TDI ma przypuszczalnie równie odchudzony wal korbowy jak 2.0tdi 170KM gdzie została co 2 przeciw waga. fiacie SC - 1,2ccm z punto po jego wyważeniu "przybyło" w stosunku do serii 11KM To chyba nie jest najlepszy przykład. Edytowane 23 Lipca 2009 przez marewel Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Matsil Zgłoś #19 Napisano 24 Lipca 2009 (edytowane) A był w tej bajce smok? Może Cię to zdziwi, ale to bardzo możliwe. Kute tłoki to też standard w autach sportowych. Bynajmniej nie są lżejsze, często cięższe, są po prostu o wiele mocniejsze od odlewanych i lepiej wykonane. Właśnie ze względu na ich większą masę trzeba wyważyć silnik ponieważ w grę wchodzi większa bezwładność. To chyba nie jest najlepszy przykład. A co w tym przykładzie jest nie tak???? Wydaje Ci się, że tuninguje się tylko jednostki 200-konne i więcej? W rajdach jest coś takiego jak klasy N i A np. N0, N1, N2... do najmocniejszych A8 - nie każdy zaczyna od Mitsubishi Lancera . Dziwię się jak większość patrzy z pogardą na startujące SC czy maluchy. Tak się składa, że najczęściej nie lancery czy imprezy wygrywają popularne KJSy lecz właśnie takie maleństwa - kręte próby cieżko jest przejechać mocnym 4-napędowym autem. Proponuję spróbować się któremuś z Was posiadających nawet 200-konne passaty z takim początkujacym kierowcą podrasowanego malucha. Z całym szacunkiem stawiam na tego drugiego - tu liczy się umiejętność i doświadczenie, nie samochód wygrywa tylko kierowca. I właśnie w takich małych autkach często jedyny tuning silnika to wyważenie elementów, wymiana tłoków na kute oraz czasem wymiana oprogramowania. Edytowane 24 Lipca 2009 przez Matsil Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarucki Zgłoś #20 Napisano 24 Lipca 2009 Próbuję spróbować się któremuś z Was posiadających nawet 200-konne passaty z takim początkujacym kierowcą podrasowanego malucha. Daj mi A3 w quatro z mocą co najmniej 200PS - ja jadę tym autem! Ty wsiadasz w malucha co ma wyważony silnik! Ja będę Sprite, a Ty Pragnienie P.S. Żarty Żartami... Temat schodzi z wyważenia elementów silnika, na samochody rajdowe może naprostujemy drogę i jakieś dane potwierdzone hamowniami etc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach