Filip Zgłoś #1 Napisano 21 Stycznia 2006 Witam, Mój problem polega na tym, iż tylna wycieraczka nie chodzi, a spryskiwacz działa. Sprawdzałem wszystkie bezpieczniki i są ok. Czy powodem tego może być spalony silnik? Ale dziwi mnie to bo chyba najpierw powinien spalić się bezpiecznik! Kupiłem passata nie dawno i w zasadzie bez Waszej pomocy nic nie zrobie ;( P.s. proszę nie odsyłajcie mnie do wyszukiwarki, bo już szukałem Pozdr 8) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Glizda Zgłoś #2 Napisano 21 Stycznia 2006 Więc tak: albo masz coś obluzowane , albo przeszedł silniczek natomiast co do spryskiwacza to jak dłogo nieużywany to ta dysza sie sama zatkała bo tam sie mocno syfi(ja tak miałem), a napewno był nieużywany bo poco kumu używać jak wycieraczka nie działa. Musisz zrzucić kostke i przemierzyć miernikiem na TZW zwarcie lub sprawdzić pzrejścia. Chyba że MrWho ma jakieś dla Ciebie inne bardziej dogłebne rozwiązanie! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Filip Zgłoś #3 Napisano 21 Stycznia 2006 Dzięki wielkie, każda informacja jest dla mnie cenna. A mam pytanie jeszcze, jak się dostać do tego silnika? Są jakieś śrubki, czy trzeba tapicerkę odkręcać, czy to może jest na jakiś zatrzaskach? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fałwej Zgłoś #4 Napisano 21 Stycznia 2006 Ja to już zdejmowałem , bo mi zamek niedziałał. Niejestem pewny czy są jakieś śróbki , ale zatrzasków było sporo, ostrożnie na tym mrozie mogą popękać. Po zdjeciu osłony reszta jak na dłoni.Zdaje się , ze pracą tej wycieraczki steruje przekażnik pod kierownicą ten w głębi chyba pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kiarka Zgłoś #5 Napisano 21 Stycznia 2006 MIałem identyczny problem z tylną wycieraczką.Udało mi się to naprawić. Okazało się ze zatarła się panewka na wałku pędnym zespołu wycieraczki. Przeszlifowałem ją i wszystko działa. Aby to sprawdzić musisz zdjąć tapicerkę tylnej klapy.Z tego co pamiętam musisz odkręcić cztery śruby(dwie widoczne i dwie schowane w uchwytach do zamykania klapy). NAstępnie musisz lekko podważyć-tapicerkę do klapy trzymają takie spinki zatrzaskowe. Jak juz zdejmiesz tapicerkę musisz zdjąć wycieraczkę. Najpierw kapturek ochronny.NIe jest przykręcony tylko trzyma się na zatrzask.MUsisz go odchylić i zejdzie sam.Naztępnie musisz odkręcić nakrękę mocującą ramię wycieraczki.Jak to juz zrobisz to musisz przystąpić do demontażu silniczka. Ale najpierw zdejmij przewód spryskiwacza i złączkę elektryczną. Następnie tam są chyba 3 sruby mocujące silniczek.Musisz je odkręcić i prawie juz skończyłeś demontaż.NAleży tylko wyjąć silnik z szyby.Ostrożnie.Najlepiej mieć gumowy młotek i puknąć lekko od strony szyby.No jak juz masz silniczek w ręku to jest git!Teraz musisz dobrać się do mechanizmu.NIe pamiętam juz za dobrze ale chyba tam są sruby.JAk dostaniesz się do srodka to musisz wyjąć wałek z kółkiem zębatym.Musisz najpierw zdjęć dyszę spryskiwacza.Zobacz jak ma się mosiężna panewka.Jeśli jest zatarta to musisz ją zdjąć i oczyścić-tak samo z wałkiem.Najlepiej cieniutkim papierkiem ściernym. Natępnie nasmarować wazeliną techniczną i złożyć w odwrotnej kolejnośći.Pamiętaj o odpowiednim ustawieniu ramienia wycieraczki. 8) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek Zgłoś #6 Napisano 21 Stycznia 2006 Kiarka - Super opis (szkoda że bez fotek) Filip - polecam manual dotyczący tego samego problemu z przednimi wycieraczkami - ten sam problem - opisany dokładnie w dziale WARSZTAT - Wymiana - konserwacja zespołu napędowego wycieraczek passat 3BG http://www.vw-passat.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=15&Itemid=9 ps. jeśli możesz zrób dużo fotek, - problem dość częsty, wiele osób napewno z niego skorzysta Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kiarka Zgłoś #7 Napisano 21 Stycznia 2006 Szkoda ze nie robiłem fotek:-(Następnym razem się poprawię. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Filip Zgłoś #8 Napisano 22 Stycznia 2006 Witam! Wielkie dzięki za bardzo dokładny opis. Pozdrawiam :grin: [ Dodano: Czw Lut 23, 2006 18:32 ] Dopiero teraz przyczyna została rozwiązana, a mianowicie wymieniłęm mechanizm wycieraczki tylnej. Teraz jest wszystko OK. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarod Zgłoś #9 Napisano 7 Sierpnia 2006 witam, widze że tematem jest nie działająca tylna wycieraczka w kombi, ja posiadam paska 2000r TDI 115KM, i po ostatnich dwóch dniach ciągłego deszczu moja wycieraczka zwarjowała, natomiast działa cały czas,non stop z krótkimi przerwami które moge regulować tym pizdrygałem po prawej stronie. to jest zagadka, zalało ją czy co??? a manetka jest w pozycji "0" bez żadnych wycieraczek...... co teraz, rozbierać to czy jak ,,,, głupio się jeżdź, bo teraz nie pada, a ona chodzi..... a nie podejrzewam swój samochód o czujnik tylnej wycieraczki he he he żart dz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kiarka Zgłoś #10 Napisano 7 Sierpnia 2006 zalało ale elektryke w innym miejscu raczej niż samą wycieraczkę albo poleciał przełącznik i cały czas zwiera...opisz dokładniej kiedy i co się dzieje... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarod Zgłoś #11 Napisano 7 Sierpnia 2006 witam, podczas załączenia obiegu w stacyjce wycieraczka tylna robi swój cały cykl, odpalam, cykl, podczas jazdy cykl.......... cykl mogę regulować tak jak pisałem na prawym przełączniku jest taki pizdrygał coś takiego jak ciszej głośniej czyli wolniej szybciej.... przełącznik wycieraczki jest w pkt "0" że nie powinien działać.....a wycieraczka sobie łazi w tę i na zat, non stop na sucho...o. a jak pobudzam ją manetką to oczywiście działa tak jak powinna tak jak chcę ze spryskiwaczem itd, itp... ale jak wracam znów do pkt "0" to ona dalej swoje tak jak by cały czas była na tym pierwszym przełączeniu czyli na czasówce dz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kiarka Zgłoś #12 Napisano 7 Sierpnia 2006 a nic nie chrzęści w przełączniku? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarod Zgłoś #13 Napisano 7 Sierpnia 2006 witam, no właśnie, że nie.... wszystko działa ok, po za nią... że też działa tylko kiedy ma nie działać dz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kiarka Zgłoś #14 Napisano 8 Sierpnia 2006 to znaczy ze gdzie jest zwarcie...ale korespondencyjnie się nie da zdiagnozować Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarod Zgłoś #15 Napisano 8 Sierpnia 2006 witam, pewnie masz racje, ale problem jest taki że teraz nie pada, wycieraczka zachowuje się normalnie..... i szukaj wiatru w polu.... teraz znaleść usterkę jak wszystko wróciło do normy nie pozostaje mi jak tylko czekać na deszcz (zabawne), dz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kiarka Zgłoś #16 Napisano 8 Sierpnia 2006 podepnij vaga i zobacz czy były i gdzie błędy.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sipowitz Zgłoś #17 Napisano 21 Października 2006 Podłączę sie do temat z zapytaniem... Czy w Variancie działająca dziwnie tylna wycieraczka (zatrzymuje się na moment w dowolnej pozycji i po ok. sekundzie kontynuuje pracę) wymaga konserwacji mechanizmu, tak jak było wcześniej opisane, czy jest to raczej usterka mechaniczna i konieczna będzie wymiana mechanizmu? Dodam, że przednie też czasami tak się zachowywały, ale po wymianie piór na nowe, jakby wyzdrowiały. Przody czasami stawały "na sztorc" i taki wiejski tuning czasami wychodził. Domyślam się, że zapewne chodzi o opory mechaniczne, ale proszę fachowców o potwierdzenie mojej tezy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość dayv Zgłoś #18 Napisano 21 Października 2006 byc moze opory a byc moze np. ktoras zembatka sie wyszczerbila i jest przerwa . Tylko dziwne ze na przodzie tez miales taka syt. a ustalo po wymianie pior:| to jakies czary Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sipowitz Zgłoś #19 Napisano 25 Stycznia 2007 Jak się okazało, wymiana piór była tylko tymczasowym rozwiązaniem, gdyż problem powrócił. Zauważyłem, że jeżeli pióra natrafiają na znaczny opór ze strony szyby (np. sucha bądź zabłocona tylna szyba), to przednie wycieraczki stają czasami w pionie, natomiast tylna przerywa. Czy konserwacja mechanizmu opisana w FAQ ma sens, czy lepiej od razu pomyśleć o wymianie mechanizmu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość dayv Zgłoś #20 Napisano 25 Stycznia 2007 ja bym rozkminial wymiane. Silniki musza byc juz przepracowane badz przelozenie jezeli takie występuje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach