peter2906 Zgłoś #1 Napisano 8 Lipca 2009 Mam ogromna i pilna prosbe do wszystkich,ktorzy moga udzielic jakichkolwiek wskazowek dotyczacych demontazu skrzyni 6 biegowej,silnik AVF.Moja cierpliwosc sie juz konczy poniewaz oddalem auto do mechanika na wymiane sprzegla i juz ponad tydzien stoi.Ogolnie z wyciaganiem skrzyni gosc meczy sie juz 2 dzien i dzis bylem wieczorem i skrzynia dalej na swoim miejscu.Mechanik podobno dobry,zasiegalem wielu opini...sam przyznal ze juz robil nie jedna skrzynie piatke ale z szostka ma pierwszy raz do czynienia i ze masakra jest ja wyjac.Ogolnie mu chodzi o weze i przewody ze sa bardzo ciasno przy skrzyni i trzeba wiekszosc demontowac.Juz rozebral polowe osprzetu silnika zeby miec dostep.Spuscil plyn chlodniczy zeby porozpinac weze itp.Rece mi juz opadaja bo to trwa tyle czasu.Boje sie zeby czegos mi tam nie uszkodzil i wszystko popodpinal do kupy tak jak bylo. Moze ktorys z kolegow mial juz do czynienia z wyciaganiem takiej skrzyni i moze udzielic cennych wskazowek,ktore bym przekazal mechanikowi...Moze jakies rysunki albo zdjecia i opisy jak co i z czym... Bede wdzieczny za wszelka pomoc bo mam juz dosc.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przemas32 Zgłoś #2 Napisano 8 Lipca 2009 U mnie ostatnio wymienialem dwumas i kpl sprzeglo przy skrzyni 6-cio biegowej manualnej. Zajelo to mechanikowi okolo 5-6 godzin. Auto odstawilem wieczorem i na drugi dzien po poludniu mialem gotowe. Mechanik dobieral czesci i raczej nie robil tego przez cala noc. Wiec jak mechanik robi to dluzej niz 1-2 dni to chyba troche dlugo. Zmien mechanika - bo moze cos spieprzyc. Spuszcza plyn chlodniczy do wymiany sprzegla? Po co? Z tego co widzialem to moj mechanik odkrecil polosie, potem skrzynie, itd. Na rece mu nie patrzylem, ale na pewno nie robil nic ze spuszczaniem plynu chlodniczego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
golab21 Zgłoś #3 Napisano 8 Lipca 2009 (edytowane) ja z kolegą wyciągnąłem 6 skrzynie w 2 godziny, żadnych płynów nie trzeba spuszczać! wyjęcie 5-tki i 6-stki niczym się nie różni, tylko jedna łapa z boku skrzyni jest w innym miejscu, ale to niema żadnego wpływu. zmień kolego mechanika. Mechanik podobno dobry,zasiegalem wielu opini... ale z szostka ma pierwszy raz do czynienia i ze masakra jest ja wyjac ciekawe co by ten magik mechanik powiedział jak by miał wyjąć tipironica :644: 6-stka przy tipronicu to jak maluch przy S-klasie jesli chodzi o wagę i gabaryty. Edytowane 8 Lipca 2009 przez golab21 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
peter2906 Zgłoś #4 Napisano 9 Lipca 2009 Jedno jest pewne..teraz juz musi skonczyc....ale konca nie widac.... ja sie teraz tylko martwie czy wszystko bedzie po tym ok....... ---------- Post added at 14:27 ---------- Previous post was at 10:17 ---------- Podpowiedzcie jeszcze koledzy jak sprawnie i najlatwiej odczepic te dwa drazki ,ktore sa na rysunku?? Oczywiscie caly czas chodzi o skrzynie 6 biegowa . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
golab21 Zgłoś #5 Napisano 9 Lipca 2009 ten rysunek nie przedstawia skrzyni 6-biegów tylko 5. najłatwiej nie odczepiać ich od skrzyni tylko odkręcić przy lewarku i wyjąć ze skrzynią, ja tak robiłem. ściągasz mieszek, pod nim jest plastikowa osłonka na dwie nakrętki 10mm, pod osłonką masz już cięgna na wierzchu, dwie śrubki na imbus po jednej na cięgno, wypychasz gumę zabezpieczającą i wyjmujesz wszystko razem ze skrzynią. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
peter2906 Zgłoś #6 Napisano 10 Lipca 2009 Dzieki Andrzej..Mam nadzieje ze juz koles chociaz wyciagnal ta skrzynke do tej pory bo rece opadaja.Nie mam juz nerwow.Ale jak sie okaze jak zajade ze jeszcze jest skrzynia w aucie to najpierw go zap.... a dopiero mu podpowiem twoje wskazowki.. Chyba trafilem na mine z tym mechanikiem....ale wiele osob go polecalo i ogolnie ma dobra opinie....chyba ja tylko mam pecha.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darekj61 Zgłoś #7 Napisano 10 Lipca 2009 Jak ma takie problemy z jej wyjęciem to pomyśl co się będzie działo z jej włożeniem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
peter2906 Zgłoś #8 Napisano 10 Lipca 2009 Jak ma takie problemy z jej wyjęciem to pomyśl co się będzie działo z jej włożeniem. Nawet nie chce mi sie myslec... ale nie mam juz wyjscia...wszystko rozgrzebane wiec trzeba czekac na koniec i sie modlic zeby wszystko bylo OK... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
golab21 Zgłoś #9 Napisano 10 Lipca 2009 Jak ma takie problemy z jej wyjęciem to pomyśl co się będzie działo z jej włożeniem. o tym samym pomyślałem już wcześniej, ale nie chciałem kolegi denerwować. jak ten typ nie może skrzyni odkręcić od silnika o płyn chłodniczy spuszcza, żeby dojść do śrub... to chyba silnik będzie musiał wyjąć żeby wszystko do kupy poskładać. tam wystarczy wyjąć tylko rury od IC co zajmuje max 15min z wypaleniem papierosa, a do reszty jest dojście-może nie najlepsze, ale jest. ciekaw jestem rezultatu pracy tego rzeźbiarza. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
peter2906 Zgłoś #10 Napisano 10 Lipca 2009 Dzieki koledzy...wiedzialem ze moge tu liczyc na slowa otuchy... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotr555 Zgłoś #11 Napisano 10 Lipca 2009 (edytowane) u mnie robota trwala 8 godz dwumas +sprzeglo, ale co z tego jak po wymianie cos sie tłucze jak by ktos starym pogniecionym tamburynem walił , masakra wydalem 2300 zl ,i pewnie znow trzeba bedzie to rozbierac ,i kolejne 3 stowy wydac za robote .....;/ Edytowane 10 Lipca 2009 przez piotr555 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
peter2906 Zgłoś #12 Napisano 10 Lipca 2009 Piotrek...ale chyba za taka kase to robota byla w ASO.A jak u nich to chyba masz jakas gwarancje..Po wymianie zaczelo ci sie tak tluc?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotr555 Zgłoś #13 Napisano 10 Lipca 2009 (edytowane) wymienione sprzeglo (luk 540zl) + kolo dwumasowe (luk 1300 zl) i jeszcze doszedl jakis uszczelniacz z lozyskiem za 110 zl , robocizna 300 zl .Koszt calosci 2250 + kurierka za czesci 75zl = 2325 polskich zlotych , no niezala sumka sie uzbierala, bylem u nich ,powiedzieli ze albo sprzeglo sie tlucze ,albo dwumasa , rece opadaja...;/ Edytowane 10 Lipca 2009 przez piotr555 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
peter2906 Zgłoś #14 Napisano 10 Lipca 2009 Masakra.... dlaczego tak ciezko znalezc dobrego mechanika... Ja za jakies dwie godziny podjade zobaczyc co z moim ale juz sie boje co zastane... ---------- Post added at 17:32 ---------- Previous post was at 11:59 ---------- Koledzy ten dwumas bedzie pasowal do mnie czy raczej nie.: http://moto.allegro.pl/item675353739_kolo_dwumasowe_vw_luk_240mm_sprzeglo_vwluk_tdi.html Ten jest :Do pojazdów: 240mm VW PASSAT 1,9TDI 00- mot.AVF od 3B-2-000001->, a moj nr nadwozia jest do 3B-1-600000?? ---------- Post added at 17:40 ---------- Previous post was at 17:32 ---------- Nie moge znalezc tez filmiku,chyba Marecek go zamieszczal,z uszkodzonym kolem dwumasowym...moze ktos widzial niedawno i podrzuci link?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #15 Napisano 10 Lipca 2009 here u go: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
peter2906 Zgłoś #16 Napisano 10 Lipca 2009 No to raczej mam walniety dwumas..Przy przekrecaniu nim nic nie sprezynuje i klekocze jak na filmie.Przy naciskaniu kciukami odchyla sie tez na boki a chyba powinno byc sztywno.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #17 Napisano 10 Lipca 2009 Przy naciskaniu kciukami odchyla sie tez na boki a chyba powinno byc sztywno.. oj, jak jesteś w stanie palcami go "zgnieść", to już stan agonalny... Jedyny luz jaki powinien być w takim kole zamachowym to luz osiowy, jednak bardzo silnie sprężynujący (nowa dwumasa "prawie" nie ma luzu osiowego i nie jesteś w stanie wykonać takiego ruchu, jak ja na tym filmiku). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
peter2906 Zgłoś #18 Napisano 10 Lipca 2009 (edytowane) oj, jak jesteś w stanie palcami go "zgnieść", to już stan agonalny... Jedyny luz jaki powinien być w takim kole zamachowym to luz osiowy, jednak bardzo silnie sprężynujący (nowa dwumasa "prawie" nie ma luzu osiowego i nie jesteś w stanie wykonać takiego ruchu, jak ja na tym filmiku). No to agonia kolego.... A powiedz mi jeszcze czy dwumasa do AVF z 2004 rozni sie czyms od dwumasy AVF z 2001.Czy te numery nadwozia w tym przypadku maja jakies duze znaczenie??Czy konstrukcja ulegla zmianie??? ---------- Post added at 21:41 ---------- Previous post was at 19:59 ---------- .... Edytowane 10 Lipca 2009 przez peter2906 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
peter2906 Zgłoś #19 Napisano 11 Lipca 2009 (edytowane) Musze dokupic litr oliwki do skrzyni na dolewke... Jaki olej bedzie odpowiedni do mojej skrzyni?? Ten bedzie OK??: http://moto.allegro.pl/item677108389_castrol_przekladniowy_75w90_taf_x_0_5_l_warszawa.html I troche z innej beczki...Zastanawiam sie nad zmiana plynu chlodniczego i tez nie jestem pewny na jaki.. Edytowane 11 Lipca 2009 przez peter2906 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zima18 Zgłoś #20 Napisano 11 Lipca 2009 Nie wiadomo co masz tam zalane. Zapewne jeszcze oryginalny olej. Ja jak dolewałem u siebie to kupiłem w serwisie 1 litr oleju do skrzyni biegów. Kosztował bodajże 70 zł. [/url] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach