brat koala Zgłoś #1 Napisano 19 Czerwca 2009 (edytowane) Witam wszystkich tak jak w temacie, pojawiło się to nagle i strasznie wkurza nie dość tego byłem już u kilku mechaników i każdy chce wymieniac ćoś innego jeden zasugerował mi wymianę trzech wahaczy z lewej strony -zrobiłem i b.z drugi klocki zrobiłem b.z trzeci że to wina opon i felg kupiłem nowe felgi i dwie nowe opony na przód b.z kolejny zasugerował tarcze na na chwile obecną jeszcze nie zrobiłem bo pewnie też nie to poproszę o jakieś sugestie na stacji diagnostycznej zbieżność poprawnie ustawiona siły hamowania z lewej i prawej strony identyczne z tyłu tak samo nie wiem gdzie szukać przyczyny może to coś z układem kierowniczym??? wygląda to tak że jak jadę z małą predkoscia tzn do 50 km/h to praktycznie tylko wystepują drgania kierownicy powyżej 60-70 zaczyna uciekać w lewo i oczywiscie drży nie mówiąc o prędkości powyżej 120 ---HARDCORE plizz może ktoś się spotkał z czym podobnym Edytowane 31 Lipca 2015 przez rainman777 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #2 Napisano 19 Czerwca 2009 Skoro drży kierownica przy hamowaniu to ewidentnie wskazuje na krzywą/krzywe tarcze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kris01 Zgłoś #3 Napisano 19 Czerwca 2009 Tez stawiam na krzywe tarcze-to typowy objaw! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
brat koala Zgłoś #4 Napisano 19 Czerwca 2009 czy może to dotyczyć ale tyłu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #5 Napisano 19 Czerwca 2009 moze dot. tyłu jesli z tyłu sa tarczowe chamulce a jaesli nie to zawieszenie tylne sprawdz gumy amorki sprezyny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciekk Zgłoś #6 Napisano 25 Października 2009 (edytowane) witam w szukajce nie znalazłem żadnych odpowiedzi więc jestem z nowym postem a więc passat 3bg 2004 130 tdi kombi problem z hamulcami podczas jazdy ponad 100 delikatne naciśnięcie na hamulec powoduje ściąganie auta w prawo. Przy mocniejszym hamowaniu jest ok nie ściąga. Opony nowe luzów brak auto prowadzi się prosto. Płyn hamulcowy ma rok nic nie było robione przy zawieszeniu ani przy ukł hamulcowym brak wycieków. może ktoś miał podobny problem chciałbym uniknąć niepotrzebnych kosztów przy celowaniu co to może być _scalone Edytowane 29 Października 2009 przez Duży Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
autozibi Zgłoś #7 Napisano 25 Października 2009 problem z hamulcami podczas jazdy ponad 100 delikatne naciśnięcie na hamulec powoduje ściąganie auta w prawo. może po prostu zacisk lewy się zaciął i jest mniej skuteczny niż prawy.Może też być,że klocki są zapieczone w lewym kole. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldi2807 Zgłoś #8 Napisano 25 Października 2009 Dzisiaj, 13:11Cytat: Napisał maciekk Zobacz post problem z hamulcami podczas jazdy ponad 100 delikatne naciśnięcie na hamulec powoduje ściąganie auta w prawo. może po prostu zacisk lewy się zaciął i jest mniej skuteczny niż prawy.Może też być,że klocki są zapieczone w lewym kole. Dokładnie też mi się tak wydaje,twierdzisz że wycieków niema może jednak coś się dostało miedzy klocki a tarcze np woda czy coś chociaż woda...nie wydaje mi się,albo kocki się kończą chociaż powinno Ci wyświetlić musisz posprawdzać wszystko podstawa to np ilość powietrza w kołach itp. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciekk Zgłoś #9 Napisano 25 Października 2009 też o ciśnieniach w kołach pomyślałem ale nie 2,2 przód 2,0 tył opony zamieniałem zresztą są nowe dębice zima a odnośnie tego zacisku czy tam są jakieś regulacje no bo na prowadnicach chodzi normalnie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldi2807 Zgłoś #10 Napisano 25 Października 2009 One są chyba samoregulujące a co do opon to zauważyłeś to po wymianie ich? A może coś nie tak ze zbieżnością? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciekk Zgłoś #11 Napisano 25 Października 2009 nie opony odpadają to się stało niedawno a kapcie zamieniałem zbierzność raczej odpada auto jedzie jak po torach zastanawiam się nad pompą hamulcową czy jej szl...k nie trafia ale z drugiej strony woda na tarczach odpada jest to samo po przejechaniu 100km a tera jest w miare sucho pozatym tylko przy delikatnym hamowaniu a gdyby klocki były ferelne jakieś warstwy o różnych twardościach? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Alexinhio10 Zgłoś #12 Napisano 1 Kwietnia 2011 Witajcie. Auto ściąga mi na lewo.Dwa tygodnie temu odebrałem auto od mechanika, które było po bliskim spotkaniu z tirem. Tir uderzył w prawy tylny bok(nie było uderzenia w koło gdyż uderzył w samą końcówkę auta) po czym auto obróciło się prostopadle do tira (maska tira była przy mojej twarzy) i tak auto było pchane z 200m. Po kolizji kierownica była przekręcona w prawo. Ani u mechanika, ani na stacji diagnostycznej czy geometrii nie widać żadnych uszkodzeń które mogłyby powodować to ściąganie. Nie jest to wina opon czy felg bo te wymieniłem teraz na letnie. Czy wiecie z czym może być problem i gdzie mógłbym jeszcze sprawdzić dlaczego tak się dzieje ? Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kudlaty Zgłoś #13 Napisano 17 Lipca 2011 Ja mialem podobny problem. sciagalo do lewej i przy predkosciach conajmniej 120km/h strasznie telepalo kiera. Zmienilem takrcze i klocki i problem z glowy:D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
AndrzejP4 Zgłoś #14 Napisano 31 Lipca 2015 (edytowane) Cześć! Mam dziwny problem od miesiąca. Auto ściąga przy hamowaniu. Pierwsze kilka mocnych hamowań auto ściąga w lewo, później zaczyna się ściąganie w prawo. Problem jest istotny, bo widzę, jak przód nierówno przysiada, a auto chwilami aż chce się obrócić bokiem do kierunku jazdy. Nie odczuwam na pedale żadnych wibracji czy innych oznak włączania się ABSu. Wczoraj na próbę wyciągnąłem bezpiecznik od ABS - wszystkie problemy nagle ustały. Autko hamuje idealnie, żadnego ściągania. Na obu osiach jest komplet nowych zacisków, przewodów, tarcz, kloców, piast i łożysk. Na zgaszonym silniku obserwuję dziwne zachowanie pedału hamulca - po mocnym naciśnięciu pedał w pewnym momencie zjeżdża 1cm w dół, towarzyszy temu odgłos szurnięcia/syknięcia, jak jakby pompa przepuściła trochę płynu "bokiem". Na pracującym silniku nie widzę tego problemu. Też tak macie ? Edytowane 31 Lipca 2015 przez rainman777 Przeniesiony reg. pkt.2.1.a Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach