Skocz do zawartości
MłodyWilk22

Wymiana popychaczy w AFN-ie - w końcu jak!!!

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Bo w sumie są dwie szkoły:

1. przed zamontowaniem ze wszystkich po przez imadło wycisnąc olej i dopiero zamontować.

2. Zamontować popychacze i przykrecić wałek rozrządu a nastepnie odczekąc około 30 minut.

 

U mnie pewnego dnia zaczało nieźle stukać wiec stwierdziełm ze popychacz umarł.

Kupiłem INA 8 szt i kolega który bawi się w mechanikę i mi pomagał przy tej operacji powyciskał ze wszystkich olej i dopiero popychacze zostały zamontowane. Silnik dalej klekotał jak wczesniej a dodatkowo po jakimś czasie któryś z popychaczy zaczał się zawieszać przy zapalaniu a czasami nawet przy jeździe(ponizej 2 tyś obr). Co dziwne - jak sie zawiesi to przestaje klekotać.... Silnikiem przy zawieszeniu telepocze, ale chodzi ciuchutko jak benzynka.... Jak sie odwiesi zaczyna klekotac(bardziej klekocze na ciepłym silniku). W po rocznej udrece wymieniłem popychacze na stare orginalne i jest dużo lepiej. Zawiesza się dalej przy odpalaniu zimnego silnika ale podczas jazdy już nie. Kelkotanie też jest już mniejsze.

 

Na forum panuje ogólna opinia, że przy wymianie popychaczy się ich nie wyciska tylko zakłada i odczekuje około 30 minut. Tylko czy później nie trzeba przekrecić właka w inne połóżenie:638: Bo przecież w ciągu tego czasu krzywka wywiera nacisk tylko na niektóre popychacze... No i jak rozumieć ,,przed zamontowaniem popychaczy zalać je olejem":638: W miejsce zamontowania nalać oleju czy co:638:

Przez takie wyciskanie mogłem już uszkodzić popychacze?

 

Bo byłem dzisiaj w sklepie to sprzedawca się pytał czy przed zamonotwaniem wycisnełem z nich olej... Twierdził, ze to najlepsza metoda...

 

No i jak to jest z tymi firmami. Naczytałem się troszkę i ludzie zachwalają rivulle. Ponoć droższe ale dobra jakość. Febi ponoć sie popsuło...

 

Sprzedawca się zdziwił, że uparłem się na rivulle. Twierdzi, że to i tak są z firmy INA a rivulle je tylko pakuje. i Może być tak że zamówi u nuch rivulle a przyjda z napisem INA.

 

Pomóżcie coś bo już zgłupiałem!!!!!

 

Czyli w skrócie jak zamontować i jakiej firmy.

 

Ps. Miał ktoś z Was takie zawieszanie się popychacza.

 

A może to któryś zawór sie wiesz - tak mi zasugerował jeden z mechaników(miał taki przypadek)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marewel

Gdyby popychacze miały być puste to podczas produkcji by ich nie napełniali.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie a gdzie dostac orginalne popychacze INA???

Bo na allegro i u mnie w sklepie są po około 20zł/szt, ale z tego co sie dowiedziałem orginalne INA kosztują około 50zł/szt i wtedy jest 100% gwarancja że bedzie pod deklem cicho...

Zresztą sam widze różnicę po wymianie nowych podróbek INA(po 20zł/szt) na stare orginalne z którymi kupiełm auto w niemczech - jest dużo ciszej ale te stare już powoli umierają.

 

Tylko salon czy jest jakiś sklep gzdei dostane 100% orginały?

 

---------- Post added at 19:37 ---------- Previous post was at 11:26 ----------

 

Aha no i jak rozróżnić orginały od podróbek. Bo okaze się ktoś cwany i mi wciśnie podróbki po 20zł jak roginały i sprzeda po 50zł:/

 

Pomóżcie no :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego zawsze wyciskam ale trzeba być cierpliwym w tej operacji i nigdy nie miałem problemów po założeniu, raz tylko zaryzykowałem i złozyłem autko bez wyciskania zajeździłem dwa akumulatory po czym stał kilka godzin i nic to nie dało musiałem wyjąc i wycisnąć. sprawdz sobie ciśnienie oleju i napisz jaki olej masz w autku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No widzisz, a reszta na forum pisze że wkłada bez wyciskania i nie ma problemu...

 

Nie wiem czy tych popychaczy nie zajechałem właśnie przez olej. Bo przy przebiegu około 300kkm(licznikowe 200kkm) autko latało jeszcze przez ponad 40kkm na pełnym syntetyku mobila. Po stukaniu przeszedłem na półsyntetyk mobila(10W40) i nic się nie zmieniło. Później wymiana popychaczy i dalej nic, + po jakimś czasie zawieszanie sie jednego garnka. Teraz zalałem półsyntetyka Motula 6100 synergie(oczywiście też zgonie z normą VW) i powiem szczerze że troszkę się sie wyciszyło. Teraz po zamontowaniu starych popychaczy jest jeszcze lepiej i nie zawiesza się już podczas jazdy...

 

Także wiem, że jeśli mi coś pomoże(po za wymianą głowicy) to tylko orginalne popychacze. Bo podróbki INA są gorszę jak wyświechtane orginały...

 

Można pomyśleć o mineralu ale troszkę mi szkoda przechodzić już na najgorszy olej, bo wydaje mi się, ze sam silniczek jest w dobrej kondycji. Oleju wysya naprawdę minimalnie, dynamika jest bez zmian od kiedy go mam, a spalanie dochodzi do 5l. Także oprócz tego zawieszania i stukania jest naprawdę cacy...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marewel

Po zalozeniu trzeba poczekac jakies 20godzin a nie kilka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj byłem w salonie skody bo myślałem, ze może beda mieli taniej orginały...

Niestety 110zł/szt :/

 

Podpowie mi ktoś gdzie można kupi orginały INA w dobrej cenie ???

 

Ps. Marewel a przez te 20 godzin co jakieś kilka godzin obracasz włąkiem rozrządu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hej koledzy a u mnie w vw mam olej 10w/40 agipa jak cieply chodzi jak chodzi czyli jak tdi ale np po nocy teraz gdy jest zimno gdy odpale przez kilka sekund slychac zawory glosno i po chwili jest cisza czy to normalne????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy to normalne????

 

normalne

 

tzn zalezy ile to jest kilka :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tzn zalezy jaki mroz im wiecej to moze troszke dluzej a tak to nie wiem z 5 i normalnie juz a mam jeszcze jeden problem moze tu ktos wie wiem ze to nie na temat ale

[ame]

[/ame]

jest jak na tym filmiku zimny silnik przygazuje i robi sie jak tutaj moze z was ktos wie co to ???

 

---------- Post added at 18:49 ---------- Previous post was at 18:48 ----------

 

a i czy olej agip 10/40 jest ok do mojego silnika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tzn zalezy jaki mroz im wiecej to moze troszke dluzej a tak to nie wiem z 5 i normalnie juz a mam jeszcze jeden problem moze tu ktos wie wiem ze to nie na temat ale

jest jak na tym filmiku zimny silnik przygazuje i robi sie jak tutaj moze z was ktos wie co to ???

 

---------- Post added at 18:49 ---------- Previous post was at 18:48 ----------

 

a i czy olej agip 10/40 jest ok do mojego silnika

na moje ucho to zawory szklanki zaworów do wymiany aczkolwiek mogę się mylić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

można czekać nawet 20h, a co jak po tym czasie będziemy kręcić rozrusznikiem a ciśnienie na garkach wynosi 0. Wszyscy fachowcy od napraw dłowic wyciskają hydropopychacze bo co by było jak po naprawie głowicy byśmy mieli rezultat j.w. śmiech na sali ale niech każdy robi jak woli jak dla mnie obie metody są dobre, ale bez wyciskania mamy perne ryzyko że sie może wydłużyć czasowo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Orginał ina może jak najbardziej byc w cenie około 20 zł(przynajmniej ja za tyle mam), więc te z allegro za 20 zł to nie musza byc nieoryginalne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak czytam ze lejecie polsyntetyk do silnika do ktorego normal to full syntetyk to mi sie smiac chce. I jeszcze mineral chcesz zalac... i dziwisz sie ze ci silnik niedomaga. dobre zarty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego olej półsyntetyczny 10W-40 spełnia normę dla silnika AFN/AVG 505.00 i jak najbardziej jest odpowiedni do tych silników.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czyli sadzicie ze to wina tych szklanek ze tak telepie ze sie popychacze zawieszaja??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kolego olej półsyntetyczny 10W-40 spełnia normę dla silnika AFN/AVG 505.00 i jak najbardziej jest odpowiedni do tych silników.

 

totalna bzdura. do afn ( pamietaj ze jest to silnik z turbina! ) mozna lac tylko syntetyk.

 

jak lejecie niewlasciwy olej to pozniej nie placzcie,ze wam silnik niedomaga.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
totalna bzdura. do afn ( pamietaj ze jest to silnik z turbina! ) mozna lac tylko syntetyk.

 

jak lejecie niewlasciwy olej to pozniej nie placzcie,ze wam silnik niedomaga.

 

napisz coś więcej, bo ja mam np u siebie olej 10w40, lał go poprzedni właściciel, zaleję i ja przy kolejnej wymianie. Żadnych niepokojących objawów nie zauważyłem.

Edytowane przez serek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam przejechane 270kkm i jeżdżę na na Castrolu 0W30.Wymieniam olej co 15000km.Oleju auto bierze na 15000km ok.0,5litra.Na moje pytanie przy ostatniej wymianie czy już nadszedł czas na olej gęściejszy,mechanik stwierdził abym jeździł na tym oleju nadal,gdyż im gęściejszy olej tym szybsze kłopoty z hydropopychaczami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności