MłodyWilk22 Zgłoś #1 Napisano 23 Maja 2009 Witam Bo w sumie są dwie szkoły: 1. przed zamontowaniem ze wszystkich po przez imadło wycisnąc olej i dopiero zamontować. 2. Zamontować popychacze i przykrecić wałek rozrządu a nastepnie odczekąc około 30 minut. U mnie pewnego dnia zaczało nieźle stukać wiec stwierdziełm ze popychacz umarł. Kupiłem INA 8 szt i kolega który bawi się w mechanikę i mi pomagał przy tej operacji powyciskał ze wszystkich olej i dopiero popychacze zostały zamontowane. Silnik dalej klekotał jak wczesniej a dodatkowo po jakimś czasie któryś z popychaczy zaczał się zawieszać przy zapalaniu a czasami nawet przy jeździe(ponizej 2 tyś obr). Co dziwne - jak sie zawiesi to przestaje klekotać.... Silnikiem przy zawieszeniu telepocze, ale chodzi ciuchutko jak benzynka.... Jak sie odwiesi zaczyna klekotac(bardziej klekocze na ciepłym silniku). W po rocznej udrece wymieniłem popychacze na stare orginalne i jest dużo lepiej. Zawiesza się dalej przy odpalaniu zimnego silnika ale podczas jazdy już nie. Kelkotanie też jest już mniejsze. Na forum panuje ogólna opinia, że przy wymianie popychaczy się ich nie wyciska tylko zakłada i odczekuje około 30 minut. Tylko czy później nie trzeba przekrecić właka w inne połóżenie:638: Bo przecież w ciągu tego czasu krzywka wywiera nacisk tylko na niektóre popychacze... No i jak rozumieć ,,przed zamontowaniem popychaczy zalać je olejem":638: W miejsce zamontowania nalać oleju czy co:638: Przez takie wyciskanie mogłem już uszkodzić popychacze? Bo byłem dzisiaj w sklepie to sprzedawca się pytał czy przed zamonotwaniem wycisnełem z nich olej... Twierdził, ze to najlepsza metoda... No i jak to jest z tymi firmami. Naczytałem się troszkę i ludzie zachwalają rivulle. Ponoć droższe ale dobra jakość. Febi ponoć sie popsuło... Sprzedawca się zdziwił, że uparłem się na rivulle. Twierdzi, że to i tak są z firmy INA a rivulle je tylko pakuje. i Może być tak że zamówi u nuch rivulle a przyjda z napisem INA. Pomóżcie coś bo już zgłupiałem!!!!! Czyli w skrócie jak zamontować i jakiej firmy. Ps. Miał ktoś z Was takie zawieszanie się popychacza. A może to któryś zawór sie wiesz - tak mi zasugerował jeden z mechaników(miał taki przypadek) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marewel Zgłoś #2 Napisano 23 Maja 2009 Gdyby popychacze miały być puste to podczas produkcji by ich nie napełniali. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MłodyWilk22 Zgłoś #3 Napisano 24 Maja 2009 Panowie a gdzie dostac orginalne popychacze INA??? Bo na allegro i u mnie w sklepie są po około 20zł/szt, ale z tego co sie dowiedziałem orginalne INA kosztują około 50zł/szt i wtedy jest 100% gwarancja że bedzie pod deklem cicho... Zresztą sam widze różnicę po wymianie nowych podróbek INA(po 20zł/szt) na stare orginalne z którymi kupiełm auto w niemczech - jest dużo ciszej ale te stare już powoli umierają. Tylko salon czy jest jakiś sklep gzdei dostane 100% orginały? ---------- Post added at 19:37 ---------- Previous post was at 11:26 ---------- Aha no i jak rozróżnić orginały od podróbek. Bo okaze się ktoś cwany i mi wciśnie podróbki po 20zł jak roginały i sprzeda po 50zł Pomóżcie no Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nowoa Zgłoś #4 Napisano 24 Maja 2009 kolego zawsze wyciskam ale trzeba być cierpliwym w tej operacji i nigdy nie miałem problemów po założeniu, raz tylko zaryzykowałem i złozyłem autko bez wyciskania zajeździłem dwa akumulatory po czym stał kilka godzin i nic to nie dało musiałem wyjąc i wycisnąć. sprawdz sobie ciśnienie oleju i napisz jaki olej masz w autku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MłodyWilk22 Zgłoś #5 Napisano 24 Maja 2009 No widzisz, a reszta na forum pisze że wkłada bez wyciskania i nie ma problemu... Nie wiem czy tych popychaczy nie zajechałem właśnie przez olej. Bo przy przebiegu około 300kkm(licznikowe 200kkm) autko latało jeszcze przez ponad 40kkm na pełnym syntetyku mobila. Po stukaniu przeszedłem na półsyntetyk mobila(10W40) i nic się nie zmieniło. Później wymiana popychaczy i dalej nic, + po jakimś czasie zawieszanie sie jednego garnka. Teraz zalałem półsyntetyka Motula 6100 synergie(oczywiście też zgonie z normą VW) i powiem szczerze że troszkę się sie wyciszyło. Teraz po zamontowaniu starych popychaczy jest jeszcze lepiej i nie zawiesza się już podczas jazdy... Także wiem, że jeśli mi coś pomoże(po za wymianą głowicy) to tylko orginalne popychacze. Bo podróbki INA są gorszę jak wyświechtane orginały... Można pomyśleć o mineralu ale troszkę mi szkoda przechodzić już na najgorszy olej, bo wydaje mi się, ze sam silniczek jest w dobrej kondycji. Oleju wysya naprawdę minimalnie, dynamika jest bez zmian od kiedy go mam, a spalanie dochodzi do 5l. Także oprócz tego zawieszania i stukania jest naprawdę cacy... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marewel Zgłoś #6 Napisano 24 Maja 2009 Po zalozeniu trzeba poczekac jakies 20godzin a nie kilka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MłodyWilk22 Zgłoś #7 Napisano 26 Maja 2009 Dzisiaj byłem w salonie skody bo myślałem, ze może beda mieli taniej orginały... Niestety 110zł/szt Podpowie mi ktoś gdzie można kupi orginały INA w dobrej cenie ??? Ps. Marewel a przez te 20 godzin co jakieś kilka godzin obracasz włąkiem rozrządu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcinczarny Zgłoś #8 Napisano 10 Grudnia 2010 hej koledzy a u mnie w vw mam olej 10w/40 agipa jak cieply chodzi jak chodzi czyli jak tdi ale np po nocy teraz gdy jest zimno gdy odpale przez kilka sekund slychac zawory glosno i po chwili jest cisza czy to normalne???? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PrZeMoL Zgłoś #9 Napisano 10 Grudnia 2010 czy to normalne???? normalne tzn zalezy ile to jest kilka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcinczarny Zgłoś #10 Napisano 10 Grudnia 2010 tzn zalezy jaki mroz im wiecej to moze troszke dluzej a tak to nie wiem z 5 i normalnie juz a mam jeszcze jeden problem moze tu ktos wie wiem ze to nie na temat ale [ame] [/ame]jest jak na tym filmiku zimny silnik przygazuje i robi sie jak tutaj moze z was ktos wie co to ??? ---------- Post added at 18:49 ---------- Previous post was at 18:48 ---------- a i czy olej agip 10/40 jest ok do mojego silnika Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #11 Napisano 10 Grudnia 2010 tzn zalezy jaki mroz im wiecej to moze troszke dluzej a tak to nie wiem z 5 i normalnie juz a mam jeszcze jeden problem moze tu ktos wie wiem ze to nie na temat ale jest jak na tym filmiku zimny silnik przygazuje i robi sie jak tutaj moze z was ktos wie co to ??? ---------- Post added at 18:49 ---------- Previous post was at 18:48 ---------- a i czy olej agip 10/40 jest ok do mojego silnika na moje ucho to zawory szklanki zaworów do wymiany aczkolwiek mogę się mylić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nowoa Zgłoś #12 Napisano 10 Grudnia 2010 można czekać nawet 20h, a co jak po tym czasie będziemy kręcić rozrusznikiem a ciśnienie na garkach wynosi 0. Wszyscy fachowcy od napraw dłowic wyciskają hydropopychacze bo co by było jak po naprawie głowicy byśmy mieli rezultat j.w. śmiech na sali ale niech każdy robi jak woli jak dla mnie obie metody są dobre, ale bez wyciskania mamy perne ryzyko że sie może wydłużyć czasowo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
LUCAS_KA Zgłoś #13 Napisano 10 Grudnia 2010 Orginał ina może jak najbardziej byc w cenie około 20 zł(przynajmniej ja za tyle mam), więc te z allegro za 20 zł to nie musza byc nieoryginalne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czikabonita Zgłoś #14 Napisano 10 Grudnia 2010 Jak czytam ze lejecie polsyntetyk do silnika do ktorego normal to full syntetyk to mi sie smiac chce. I jeszcze mineral chcesz zalac... i dziwisz sie ze ci silnik niedomaga. dobre zarty. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jacekp14_2005 Zgłoś #15 Napisano 11 Grudnia 2010 Kolego olej półsyntetyczny 10W-40 spełnia normę dla silnika AFN/AVG 505.00 i jak najbardziej jest odpowiedni do tych silników. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcinczarny Zgłoś #16 Napisano 11 Grudnia 2010 czyli sadzicie ze to wina tych szklanek ze tak telepie ze sie popychacze zawieszaja?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czikabonita Zgłoś #17 Napisano 11 Grudnia 2010 Kolego olej półsyntetyczny 10W-40 spełnia normę dla silnika AFN/AVG 505.00 i jak najbardziej jest odpowiedni do tych silników. totalna bzdura. do afn ( pamietaj ze jest to silnik z turbina! ) mozna lac tylko syntetyk. jak lejecie niewlasciwy olej to pozniej nie placzcie,ze wam silnik niedomaga. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcinczarny Zgłoś #18 Napisano 11 Grudnia 2010 nikt nie odpowie mi na moje pytania Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
serek Zgłoś #19 Napisano 11 Grudnia 2010 (edytowane) totalna bzdura. do afn ( pamietaj ze jest to silnik z turbina! ) mozna lac tylko syntetyk. jak lejecie niewlasciwy olej to pozniej nie placzcie,ze wam silnik niedomaga. napisz coś więcej, bo ja mam np u siebie olej 10w40, lał go poprzedni właściciel, zaleję i ja przy kolejnej wymianie. Żadnych niepokojących objawów nie zauważyłem. Edytowane 11 Grudnia 2010 przez serek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Magda 89 Zgłoś #20 Napisano 11 Grudnia 2010 Mam przejechane 270kkm i jeżdżę na na Castrolu 0W30.Wymieniam olej co 15000km.Oleju auto bierze na 15000km ok.0,5litra.Na moje pytanie przy ostatniej wymianie czy już nadszedł czas na olej gęściejszy,mechanik stwierdził abym jeździł na tym oleju nadal,gdyż im gęściejszy olej tym szybsze kłopoty z hydropopychaczami. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach