Skocz do zawartości
Daron

130km/h i koniec -> "Chyba" problem z N75 - POMOCY !

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam problem z magiczną barierą 130km/h, a gdy do niej dojde autko przechodzi w tryb awaryjny. Mam kilka podejrzeń mianowicie:

- owinięta taśmą rura doprowadzająca powietrze do intercoolera (może to przez tą nieszczelność brak mocy? - jednak na wszystkich szrotach były już wyjęte:()

- przepływki ? (mam jakałś czarno-białą, ze szrotu za friko, ale nie widze żeby w moim 1.9TDi 90km AHU było takie coś)

- i nieszczęsny N75 (dzisiaj był rozbierany , przeczyszony dokładnie, a teraz schnie w imadle...) jutro sprawdze czy to coś dało (oby..:eek:)

 

I teraz jeszcze takie pytanko:

Mianowicie czy ja miałem dobrze podłączone przewody do zaworku N75 ?

 

1.

n754.jpg

 

2.

n755.jpg

 

3.

n753.jpg

 

Proszę o jak najszybszą odpowiedź. Z góry Wam dziękuję :-)

Edytowane przez Daron

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
- owinięta taśmą rura doprowadzająca powietrze do intercoolera

 

Nawet power tape nie wytrzyma doładowania w kolektorze dolotowym :rotfl:

 

- przepływki ? (mam jakałś czarno-białą, ze szrotu za friko, ale nie widze żeby w moim 1.9TDi 90km AHU było takie coś)

 

słyszałem, że te żółto-niebieskie pasują, spróbuj może z tą...

 

:[

 

a tak serio, to podłącz pod komputer i sprawdź czy przepływomierz cokolwiek mierzy. Jeśli nie, to marsz do serwisu i zamów KONKRETNĄ przepływkę po numerze silnika/nadwozia - jeśli chcesz mieć sprawny samochód oczywiście (bo w sumie jest ich tylko kilkaset modeli). Bo jeśli nie - to podmieniaj na te śmietnikowe...

 

niestety nie wiem jak powinno wyglądać podłączenie N75 w TDI, ale przewód idący do "gruchy" turbiny jest kompletnie rozwalony na wejściu do "gruszki"...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Patrząc na opisy na zaworze, to VAQ powinien iść do pompy podciśnienia, IN do turbo, OUT do gruszki. Czyli VAQ - czarny, IN - czerwony, OUT-niebieski. Niech to jeszcze potwierdzi ktoś mądrzejszy ode mnie ;)

 

---------- Post added at 12:08 ---------- Previous post was at 12:06 ----------

 

i załóż jakieś porządne opaski

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj go sprawdzalismy jakieś 7h.. byliśmy na szrocie, wymieniona rura do intercollera, zmieniany przepływomierz, zmieniane 3-krotnie czujniki ciśnienia powietrza.... i nadal nic :( Na diagnostyce wyszło że jest problem z czujnikiem ciśnienia, ale był zmieniany 3krotnie więc raczej zły traf to nie był, że wszystkie 3 by nie działały jak należy ;/

Jeszcze wyszło, że pompa zalewa 1-wszy cylinder -> wartości są większe niż dopuszczalne odchyły od normy. Czy ten zamuł może być spowodowany właśnie tym, że 1-wszy cylinder jest zalewany i przez to komp wariuje włączając tryb awaryjny ?

 

Co do N75 podłączaliśmy i ta która była jest najwydajniejsza, na zmienionej (niebieski, czarny, czerwony) czuć było trochę mniej mocy, ale nie aż tak bardzo (jakieś 5-10%).

 

Turbina na diagnostyce wyszła OK, N75 nie miało błędów.

 

Co Wy myślicie o tym zalewaniu cylindra ? Czy to może być przyczyną tego zamulenia ? Dodam, ze teraz już przy 120 odczuwalny jest znaczne zmniejszenie mocy, a przy 130 praktycznie odcina gaz...:(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zrobić logi dynamiczne i może coś się wyjaśni, chociaż IMO to turbina przeładowuje. Dodam że ten Twój N75 jakoś dziwnie wygląda (niefabryczny, chyba)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok w takim razie spróbuje jutro na szrocie być i zmienić na inny N75.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chyba problem został rozwiązany. Mianowicie dzisiaj ponownie byliśmy na diagnozie i wyskoczył błąd 575 (czujnik doładowania). Wymieniony na NÓWKĘ z Audi A4... i nic 3-ka w du*e i do 90km/h i awaryjny... Zniesmaczony zajechałem do garażu i po wczorajszej lekturze czyszczenia turbosprężarki pomyślałem o niej. Znalazłem sztangę i zacząłem robić sobie do niej dostęp. Próba przesunięcia jej w stronę kabiny i NIC... stoi jak zamurowana. Wkurzony (łagodnie to ujmując) wziąłem klucz zaciskowy, zacisnąłem na sztandze i rozruszałem ją (cały samochód zaczął się bujać od tego ruszania sztangą - obrazuje to jak bardzo była oporna). Dopiero po kilku minutach takiego bujania sztanga jakoś się poluzowała. Chociaż i tak sztanga wychodzi lekko ponad 1cm (źle mierzyć, bo nie ma dojścia). Odpaliliśmy fure i w deche na sucho ponad 5k obr, potem na jazde próbną i w deche. Wcześniej niezauważyłem czujnika doładowania który leżał nad reflektorem... 3-krotnie zamykałem maske napier***ając w niego. Wygiął się, ale lekko naprostowany wyglądał jak nówka :) W deche mu i :

3-ka 110km/h (chyba coś ponad 4,5tyś obr)

4-ka 145km/h (coś koło 4tyś chyba)

5-tka 170km/h (chyba 3,5tyś) (zabrakło drogi, ale coś koło 190 dało by rade, bo ładnie szedł)

Nie były to max prędkości na danym biegu, troszkę mi go było szkoda jechać na samych czerwonych wskazówkach. Jedynie raz na cztery próby prędkości (ten sam odcinek)nie wiem czemu na 5-tce przy 125km/h włączył mi się tryb awaryjny (zgasiłęm, odpaliłem) i leci już normalnie(160-170 osiągane 3krotnie na tym samym odcinku, pełna decha, aż do końca drogi) i już awaryjny nie wchodzi.

Chyba jeszcze przeczyścimy turbo żeby chodziło w pełnym zakresie (chyba 1,6 - 1,8 cm jak dobrze pamiętam ? .. to naszemu troche brakuje do tego).

 

Dzięki wszystkim za zainteresowanie, a i może komuś przyda się rada pomajtania sztangą (tylko tak zdrowo !). Pozdr !

Edytowane przez Daron

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może to trochę głupie dla niektórych pytanie ale nie wiem wiec pytam. Cóż to jest ta sztanga?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W 1z tego niema,sztanga zmienia kąt natarcia łopatek wieńca stałego sprężarki o zmiennej geometrii w np AFN

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kiedys mialem escorta 1.8 115 km ... to katalizator był zapchany... i tez tylko 130 i do 3000 obrotow ( bo benzyna)

 

Wyciołem kata ... i jak dostał mocy to prawie nie wyrobiłem na wyjeździe z garażu ... V-max zwiekszył sie do 215km/h

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chłopaki ja nie wiem... dzisiaj mnie coś naszło żeby jeszcze raz go sprawdzić... i awaryjny :( 3-ka jakieś 120 (4,6tyś obr) i awaryjny... 4-ka coś koło 140 (niecałe 4tyś obr) i awaryjny :(

Co prawda N75 mi sie odkleił (czapeczka sie poluzowała), znalazłem stary (oryginalny) i teraz jego reanimuje, zobaczymy czy to coś da... I zaraz jade przetestować, bo już mnie nerwica bierze jak mi go odcina ;(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem też przy 120 awaryjny tryb. Błąd na VAGu 575. Przeczyściłęm tylko przepływomierz powietrza i sprawdziłem, czy na przewodach nie mam luzu. Pomogło jak ręką odjął.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość madmax121

Witam wszystkich.Mam ten sam problem z mocą 130 i się dusi a jak mu depnę z miejsca to zaczyna kopcić na czarno i silnik kuleje jakby na dwa gary chodził.obroty wkręcają się do 4,5 tyś ale trzeba to robić pomału bo go zarzuca.Pasek b4 1.9tdi 94r .Mechanik nic nie wykrył tylko kasę zwinął.Jeśli macie dobrego mechanika w obrębie Gliwic to proszę o namiary.Pozdrawiam wszystkich i dzięki:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Teraz problem już na 100% rozwiązany :))))))))))))

Założyłem oryginalnego, naprawionego N75 i śmiga jak szalony :)

Docisnąłem go porządnie :

3-ka 130km/h (prawie 5k obr)

4-ka 155km/h (nie widziałem obr)

a 5-tki nie wrzucałem bo i droga wąska i ciemno i za duży ruch. Parokrotnie przechodziłem od 80-150 i teraz nawet jakoś lepiej przyspiesza niż wcześniej :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

koledzy podrzućcie fotke jak macie podłączony ten zaworek n 75 ja mam wszystkie czarne przewody POMOCY :)

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

https://www.google.pl/imgres?imgurl=http://obrazki.elektroda.pl/5158492600_1348175237.jpg&imgrefurl=http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2383293.html&h=548&w=498&tbnid=5-nluy-Scv1ePM:&docid=pwY4bHmBG3T8nM&ei=pj3VVpXsK6Tt6QSg_4iADg&tbm=isch&ved=0ahUKEwiV1-Tf9J7LAhWkdpoKHaA_AuAQMwgeKAIwAg#h=548&w=498

 

 

http://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=1&t=87183

 

 

 

KTÓRE

PODŁĄCZENIE JEST DOBRE ????

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

silnik to 1.9 tdi AHU

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam problem z moim "nowym" nabytkiem. Mianowicie zakupiłem Passata B6 2.0 140 km o oznaczeniu silnika BMP. Problem dotyczy wchodzenia samochodu w tryb awaryjny po przekroczeniu 2200 obrotów silnika, nadmieniam iż nie dzieje się to cały czas, choć teraz coraz częściej. Samochód był już u kilku mechaników i rozkładają ręce. Samochód nie wyświetla żadnych błędów po podłączeniu go pod komputery. Mechanicy wymienili zawór N75 sprawdzali EGR...teraz twierdzą, że to turbina inni zaś ze mam do wymiany pompowtryskiwacz, a jeszcze inni że to wina zacinającej się guszki...Nadmieniam, że w samochodzie wycięty jest DPF...i prawdopodobnie przez to nie wyświetlają się błędy...Niestety nie potrafię zrobić logów dynamicznych, nie posiadam odpowiedniego oprogramowania i kabli...W związku z tym proszę o jakąś poradę, czy wgrywać soft, który wskaże błędy, czy robić turbine? Albo czy jest ktoś na forum kto zajmuje się programowaniem komputera w taki sposób, aby po wyeliminowaniu DPF komputer wskazywał błędy..Proszę o pomoc w sprawie, bo już mi ręce opadają...Pozdrawiam TOmek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności