Adam_84 Zgłoś #1 Napisano 7 Maja 2009 Witam, niedawno kupiłem swojego pierwszego Passata B6 2005 r. W aucie jest klimatronic toteż siła nawiewu reguluje się automatycznie. Zauważyłem, przy włączonym wentylatorze, w każdym zakresie obrotów i nie ważne czy jest ustawiony automat czy manual, na postoju słyszę stukanie w desce rozdzielczej. Podczas jazdy go nie słychać bo nie jest wystarczająco głośne. Nie za bardzo wiem z czym powiązać ten objaw, mam nadzieję że to nic poważnego. Proszę o pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Trokadero Zgłoś #2 Napisano 7 Maja 2009 Temat poruszany już był . Gdy regulujesz to ustawiają się klapy i całe stukanie . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Matsil Zgłoś #3 Napisano 7 Maja 2009 Stukanie słychać tylko przy przestawianiu się klapek, jeżeli słyszysz to przez cały czas, to nie jest to normalne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vw_piotr Zgłoś #4 Napisano 8 Maja 2009 Stukanie słychać tylko przy przestawianiu się klapek, jeżeli słyszysz to przez cały czas, to nie jest to normalne. Wszystko zależy od zmiany temperatury. Przez cały czas faktycznie raczej nie ustawiają się klapki, ale warto spróbować zrobić nastawy podstawowe klapek klimatyzacji bardzo często to pomga Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Adam_84 Zgłoś #5 Napisano 9 Maja 2009 Właśnie też wydaje mi się, że to właśnie klapki hałasują, tylko przestawiając ustawienia nawiewów wyraźnie słychać jak się poruszają zamykając i otwierając poszczególne wyloty. O co chodzi z tymi nastawami podstawowymi klapek? Robią to w serwisie czy można samemu spróbować? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vw_piotr Zgłoś #6 Napisano 10 Maja 2009 tylko w ASO. Cieszcie się, że nie jeździcie touranem ;P tam stały hałas to standard Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Adam_84 Zgłoś #7 Napisano 28 Czerwca 2009 Witam ponownie, po moich przejściach z klimatronikiem postanowiłem odczytać kody błędów (znalazłem gdzieś w necie sposób), pokazuje 4fA czyli "Recirculation flap motor". Jak dostać się do tego silniczka, rozumiem że chodzi o silniczek obiegu zamkniętego? Prawdopodobnie dostęp jest strasznie trudny, może istnieje sposób na reanimację silniczka bez ingerencji w deskę rozdzielczą? Pomarzyć dobra rzecz... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
m3iaz Zgłoś #8 Napisano 28 Czerwca 2009 silniczki recyrkulacji są 2 w twoim przypadku. w nowych autach (rocznik modelowy 2009) jest już jeden (dlatego nie tak łatwo panel klimatronika zaadoptować od CC). dostajesz się do nich po wyciągnięciu schowka pasażera. są po lewej stronie nad silnikiem nawiewu. demontaż jest prościutki bo nie ma żadnych śrub a jedynie nakładka plastykowa. dla ułatwienia dostępu polecam wymontowanie modułu komfortu (wystarczy 2 nakrętki kluczem 10 wykręcić). nie trzeba go odłączać a jedynie po odkręceniu odchylić na lewo. schowek ma 7 śrub i paskudny zatrzask na dole na wysokości środkowej śrubki. jak będziesz potrzebował więcej info to pytaj na pw ---------- Post added at 16:04 ---------- Previous post was at 16:01 ---------- acha. możesz najpierw spróbować nastaw podstawowych razem AC i nawiew na twarz przez jakieś 3 sek. na wyświetlaczach zobaczysz krzaki. jak znikną to jest po sprawie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Adam_84 Zgłoś #9 Napisano 28 Czerwca 2009 (edytowane) Zrobiłem nastawy podstawowe, wcześniej koledzy pisali że można je wykonać jedynie podłączając pod komputer (!) Raczej nic to nie dało, jutro po pracy spróbuję to ustrojstwo wymontować. Możliwe jest by coś blokowało klapki mechanicznie, czy jedynym wyjściem jest wymiana silniczka? I jeszcze prosiłbym o nr części tego silniczka. Dzięki Edytowane 28 Czerwca 2009 przez Adam_84 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
m3iaz Zgłoś #10 Napisano 29 Czerwca 2009 (edytowane) masz załącznik. silniczki to 2 i 3. w/g cennika oba są po 58,10 EURO netto (pewnie w serwisie taniej bo to cena na niemcy ). swoją drogą VAG by powiedział dokładnie o który silniczek chodzi... możesz jeszcze spróbować ściągnąć podszybie (pod maską) i dobrać sie do wlotu. może ci tam coś wpadło i blokuje... po otworzeniu maski ściągasz 2 zapinki i wypinasz plastik po lewej stronie (jest na wcisk a wygląda jakby szyba była do niego przyklejona), potem jeszcze jeden plastik (też trzeba trochę pokombinować żeby wyjąć) i widzisz wlot razem z zewnętrzną klapką... klima.pdf Edytowane 29 Czerwca 2009 przez m3iaz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Adam_84 Zgłoś #11 Napisano 29 Czerwca 2009 Dzięki wielkie za rady. Niestety nie dałem rady wyrwać podszybia, strasznie mocno siedzi. Zdążyłem jednak zauważyć, że wlot jest zabezpieczony plastikową siatką więc raczej nic nie mogło się tam dostać. Jednak pokombinuję jeszcze żeby dostać się głębiej, postaram się informować na bieżąco o postępach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darek Zgłoś #12 Napisano 27 Lipca 2009 Pozwolę sobie odświeżyć temat, czy udało Ci się kolego coś zrobić z tymi stukającymi klapkami?Kupiłem Paska i mam ten sam problem, o ile w czasie jazdy praktycznie nie słychać stuków, to na postoju jest to co najmniej irytujące. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Adam_84 Zgłoś #13 Napisano 28 Lipca 2009 Na razie sobie nie poradziłem ale pojawił się 2-gi Passat w rodzinie i też klapki stukają. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Trokadero Zgłoś #14 Napisano 29 Lipca 2009 Bo to taki standard Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darek Zgłoś #15 Napisano 29 Lipca 2009 czyli radio na max. i jazda do przodu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Trokadero Zgłoś #16 Napisano 29 Lipca 2009 Na MAX może nie , te klapki nie walą jak młotek , trzeba się przyzwyczaić i z tym żyć Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukc80 Zgłoś #17 Napisano 4 Sierpnia 2009 U mnie slychac raz poraz przez kilka sekund to stukanie w formie np "tykajacego" jakiegos wiekszego zegarka? Mam nadzieje, ze to nie bomba Czy to wlasnie to nastawianie sie klapek? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rad0330 Zgłoś #18 Napisano 4 Sierpnia 2009 tak.to jest norma i trzeba sie do tego przyzwyczaić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukc80 Zgłoś #19 Napisano 4 Sierpnia 2009 Da sie przyzwyczaic jakbym mial na wyposazeniu stary budzik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
syjan1212 Zgłoś #20 Napisano 10 Października 2009 zauważyłem też to u siebie klapki zaczynają stukać gdy się nagrzeje silnik jak jest zimny to cisza znalazł ktoś na to rade?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach