Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie. Mam pytanie, jaki powinien być luz (o ile powinien być) na półosiach, ruszając w prawo i w lewo?. Posiadam Passata B5 97r 1.9 TDI (90KM) i jest luzy na półosiach. Na prawej większy a na lewej jest mniejszy, czy to jest normalne??. Dodam iż słychać puknięcie z prawej strony. Przy skręconych kołach nic nie stuka, więc przegub zew. raczej odpada, ale czy przegub wew może mieć znaczenie przy tych luzach na półosiach i tym stukaniu. Wahacze i końcówki układy kierowniczego nie posiadają luzów, oraz poduszki pod skrzynią i silnikiem też są dobre. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam kolego podepne sie pod temat mam ten sam problem ,tydzien temu wymieniałem wahacze górne i dalej s podepne sie pod tematsłysze stuki poruszałem póloska z lewej strony i ma niezły luz i stukała ze hej nie wiem jak sprawdzic poduszki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witaj. Jeśli chodzi o stukanie to jeszcze mogą stukać dolne wahacze, łącznik stabilizatora i sam drążek stabilizacyjny oraz końcówka układu kierowniczego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzieki kolego sprawdze to,dzis wymieniłem lewy przegób zewnetrzny miałem ten sam problem co ty czyli oska mozna było poruszac i miałem mały luz przy kole stukało ze hej.wymieniałem przegób pierwszy raz w zyciu i podejrzewam ze gdyby nie to forum to nie próbowałbym zrobic wielu innych rzeczy...a wiec wymieniłem ten przegób z małymi problemami(najwiekszy to brak klucza szesciokatnego 14mm 2 godziny jezdziłem po sklepach, potem chwilowu dylemat gdzie wywalic cały ten smar )korzystałem z warsztatu forum po złorzeniu wszustkiego do kupy chwytam półoske ruszam gura duł jest ok prawo lewo i załamka luzzzzzzzzz

zadzwoniłem do znajomego mechanika i powiedział ze jak luz to niedobrze

a potem wydedukował ze półoska przy kole ma byc sztywno.kupiłem przegób(przegób osłona smar opaski)i nie było w komplecie 2 pierscieni ktore maja trzymac połoske w jednym miejscu jeden to metalowy a drugi plastikowy i pewnie tu jest twój problem jutro postaram sie to naprawic i dam jutro znac a za chwile dodam zdjecia http://forum.vw-passat.pl/album.php?albumid=129&pictureid=1103

Edytowane przez radek777
dodanie foty

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!W moim autku byly te same objawy.pukanie przy wychamowywaniu i ruszaniu.Po wymianie przegubu , (przejechalem juz 500 mil.nic nie slychac :=) ).

Wnioski moga byc rózne :

-przy rozpinaniu wahaczy i zlozeniu inna sila dokrecenia srub

-odglosy pochodzily ze zdychajacego przegubu

-itp

Sam nie wiem ,

pozdrawiam

Edytowane przez maciejjucha

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich! mam takie 3 sprawy:

1 Szykuje mi się do wymiany przegub miałem rozwaloną gumę osłonną i teraz zaczyna mi przy skręconych kołach stukać, jakie przegubu polecacie? byłem w jednym sklepie i tam mi podał dwa typy LOBRO za 230zł i LPR za 100zł. Jak jest z jakością tych przegubów może macie jakieś inne typy?

2 Czy stosować ten smar grafitowy co jest w zestawie czy jakieś inne słyszałem że te z zestawu nie koniecznie są dobre czy to tylko plotka?

3 Czy uszkodzony przegub może mieć wpływ na drgania drążka zmiany biegów? od 4 biegu do 6 jak mam wciśnięty gaz to dosyć sporo drga jak zdejmę nogę z gazu spokój, i czasami jak depnę mocniej to jest takie uczucie jak by samochodem bujało tak jakby koła nie równo przyśpieszały, czy przegub może mieć coś z tym wspólnego czy czeka mnie coś jeszcze do wymiany??

z góry dziękuje za rady i poświęcony czas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ad1 Kolego LObro to dobra firma ale ja bym wzioł ten tańszy. U mnie też było podobny przypadek i kupiłem przegub Ruviele za 100 zł i smigam juz ponad rok i nic sie nie dzieje. Przegub jaki by nie był będzie chodził bez problemu dopuki nie pęknie guma i dostanie się syf do środka, wtedy od razu kończy się przegub czy tani czy drogi ;)

Ad2W zestawie są najczęściej tubka smaru i w zupełności wystarcza

Ad3 Może

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

panowie , nie mam dostępu do mojego garażu, chciałem wymienić końcówkę drążka i przegub, ewentualnie inne części przedniego zawieszenia.

pytanie: jakie klucze będę potrzebował, oprócz standardowego zestawu płaskich i grzechotki, są jakieś torksy? nietypowe klucze? , a nie chce mieć niespodzianki z autem na kołkach;)

 

aha Passacik 1,8 20V 1998r sedan

Edytowane przez wloch7
zapomnialem podac modelu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam jeszcze jedno pytanie, wczoraj próbowałem zrobić ten przegub ale pozkładałem to z powrotem bo się okazało że jeszcze muszę przegub wewnętrzny zrobić, nie wiem co za mechanik wcześniej to robił, jakieś odgniecenie było na na przegubie wew jak by ktoś w niego walił czymś poza tym jest duży luz na nim:/ myślałem że tylko w Polsce są partacze ale widzę że w niemczech są lepsi. ale to rzeczy jak ktoś skręcał przegub wew to zgubił jedną śrubę i wkręcił jakąś inną chyba 8 na klucz 17 odkręcałem, czy jak kupię nowy przegub to dostanę też komplet śrub? a jeśli nie to jak się nazywa ta śruba i czy można ją dokupić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
panowie , nie mam dostępu do mojego garażu, chciałem wymienić końcówkę drążka i przegub, ewentualnie inne części przedniego zawieszenia.

pytanie: jakie klucze będę potrzebował, oprócz standardowego zestawu płaskich i grzechotki, są jakieś torksy? nietypowe klucze? , a nie chce mieć niespodzianki z autem na kołkach;)

 

aha Passacik 1,8 20V 1998r sedan

najwyżej imbus do odkręcenia śruby przegubu resztę odkręcisz tym co masz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mam jeszcze jedno pytanie, wczoraj próbowałem zrobić ten przegub ale pozkładałem to z powrotem bo się okazało że jeszcze muszę przegub wewnętrzny zrobić, nie wiem co za mechanik wcześniej to robił, jakieś odgniecenie było na na przegubie wew jak by ktoś w niego walił czymś poza tym jest duży luz na nim:/ myślałem że tylko w Polsce są partacze ale widzę że w niemczech są lepsi. ale to rzeczy jak ktoś skręcał przegub wew to zgubił jedną śrubę i wkręcił jakąś inną chyba 8 na klucz 17 odkręcałem, czy jak kupię nowy przegub to dostanę też komplet śrub? a jeśli nie to jak się nazywa ta śruba i czy można ją dokupić?
zerknij

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W sklepie przegub wewnętrzny kupisz tylko z półosią w ogromnej cenie,nie wiem jak w internecie ale chyba też komplet

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
obyś nie miał racji:) jutro pojade do sklepu i się dowiem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a czy ten przegub będzie się nadawał?

http://moto.allegro.pl/przegub-wewnetrzny-kpl-audi-passat-skoda-superb-i1681546639.html

 

gdzie mogę znaleźć informację o wymiarach przegubu żeby się upewnić czy będzie pasował?

Edytowane przez matriks87

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a czy ten przegub będzie się nadawał?

http://moto.allegro.pl/przegub-wewne...681546639.html

 

gdzie mogę znaleźć informację o wymiarach przegubu żeby się upewnić czy będzie pasował?

 

Np w tym dziale

http://forum.vw-passat.pl/forumdisplay.php?f=114

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a czy ten przegub będzie się nadawał?

http://moto.allegro.pl/przegub-wewnetrzny-kpl-audi-passat-skoda-superb-i1681546639.html

 

gdzie mogę znaleźć informację o wymiarach przegubu żeby się upewnić czy będzie pasował?

chyba szybciej w tym http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=74396&highlight=etka+cz%EA%B6ci po podaniu nr VIN kolega GURAL poda ci to co chcesz kolego Jarek,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

miał ktoś kiedyś do czynienia z tego typu przegubami czy warto jest kupić któryś z tych:

http://moto.allegro.pl/przegub-wewnetrzny-passat-b5-audi-a4-a6-a8-hq-i1666588466.html

http://moto.allegro.pl/przegub-kola-wewnetrzny-audi-a4-a6-vw-passat-b5-b6-i1657334717.html

http://moto.allegro.pl/przegub-wewnetrzny-passat-b5-b6-audi-a4-a6-nowy-i1669181936.html

czy może wystarczą jakieś zwykłe za 100zł, czy przegub wew. który pracuje w mniejszym stopniu jak zew. chodzi mi ruchy na bok jest bardzo obciążony podczas przyspieszania ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trochę się podepne pod temat ;) Wczoraj wymieniłem przegub nie stuka przy skręcaniu, ale podczas jazdy na wprost coś piszczy w lewy kole tam gdzie był wymianiany, dzwięk jak bym miał świerszcza w kole, im szybciej jade tym częściej świergoli ;) jak wciskam hamulec dzwięk zanika,przy skręcaniu w lewo też przestaje, jak jade wolno nic nie słychać. Proszę o pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy winą stukania prawego koła przedniego podczas skrętu w lewo/prawo może być uszkodzona końcówka drążka?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności