Marki24 Zgłoś #1 Napisano 17 Marca 2009 Witam serdecznie. Mam pytanie, jaki powinien być luz (o ile powinien być) na półosiach, ruszając w prawo i w lewo?. Posiadam Passata B5 97r 1.9 TDI (90KM) i jest luzy na półosiach. Na prawej większy a na lewej jest mniejszy, czy to jest normalne??. Dodam iż słychać puknięcie z prawej strony. Przy skręconych kołach nic nie stuka, więc przegub zew. raczej odpada, ale czy przegub wew może mieć znaczenie przy tych luzach na półosiach i tym stukaniu. Wahacze i końcówki układy kierowniczego nie posiadają luzów, oraz poduszki pod skrzynią i silnikiem też są dobre. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radek777 Zgłoś #2 Napisano 17 Marca 2009 witam kolego podepne sie pod temat mam ten sam problem ,tydzien temu wymieniałem wahacze górne i dalej s podepne sie pod tematsłysze stuki poruszałem póloska z lewej strony i ma niezły luz i stukała ze hej nie wiem jak sprawdzic poduszki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marki24 Zgłoś #3 Napisano 19 Marca 2009 Witaj. Jeśli chodzi o stukanie to jeszcze mogą stukać dolne wahacze, łącznik stabilizatora i sam drążek stabilizacyjny oraz końcówka układu kierowniczego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radek777 Zgłoś #4 Napisano 19 Marca 2009 (edytowane) dzieki kolego sprawdze to,dzis wymieniłem lewy przegób zewnetrzny miałem ten sam problem co ty czyli oska mozna było poruszac i miałem mały luz przy kole stukało ze hej.wymieniałem przegób pierwszy raz w zyciu i podejrzewam ze gdyby nie to forum to nie próbowałbym zrobic wielu innych rzeczy...a wiec wymieniłem ten przegób z małymi problemami(najwiekszy to brak klucza szesciokatnego 14mm 2 godziny jezdziłem po sklepach, potem chwilowu dylemat gdzie wywalic cały ten smar )korzystałem z warsztatu forum po złorzeniu wszustkiego do kupy chwytam półoske ruszam gura duł jest ok prawo lewo i załamka luzzzzzzzzz zadzwoniłem do znajomego mechanika i powiedział ze jak luz to niedobrze a potem wydedukował ze półoska przy kole ma byc sztywno.kupiłem przegób(przegób osłona smar opaski)i nie było w komplecie 2 pierscieni ktore maja trzymac połoske w jednym miejscu jeden to metalowy a drugi plastikowy i pewnie tu jest twój problem jutro postaram sie to naprawic i dam jutro znac a za chwile dodam zdjecia http://forum.vw-passat.pl/album.php?albumid=129&pictureid=1103 Edytowane 19 Marca 2009 przez radek777 dodanie foty Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radek777 Zgłoś #5 Napisano 20 Marca 2009 http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?p=485790#post485790 pewnie masz to samo kolego Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciejjucha Zgłoś #6 Napisano 25 Marca 2009 (edytowane) Witam!W moim autku byly te same objawy.pukanie przy wychamowywaniu i ruszaniu.Po wymianie przegubu , (przejechalem juz 500 mil.nic nie slychac :=) ). Wnioski moga byc rózne : -przy rozpinaniu wahaczy i zlozeniu inna sila dokrecenia srub -odglosy pochodzily ze zdychajacego przegubu -itp Sam nie wiem , pozdrawiam Edytowane 25 Marca 2009 przez maciejjucha Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matriks87 Zgłoś #7 Napisano 16 Czerwca 2011 Witam wszystkich! mam takie 3 sprawy: 1 Szykuje mi się do wymiany przegub miałem rozwaloną gumę osłonną i teraz zaczyna mi przy skręconych kołach stukać, jakie przegubu polecacie? byłem w jednym sklepie i tam mi podał dwa typy LOBRO za 230zł i LPR za 100zł. Jak jest z jakością tych przegubów może macie jakieś inne typy? 2 Czy stosować ten smar grafitowy co jest w zestawie czy jakieś inne słyszałem że te z zestawu nie koniecznie są dobre czy to tylko plotka? 3 Czy uszkodzony przegub może mieć wpływ na drgania drążka zmiany biegów? od 4 biegu do 6 jak mam wciśnięty gaz to dosyć sporo drga jak zdejmę nogę z gazu spokój, i czasami jak depnę mocniej to jest takie uczucie jak by samochodem bujało tak jakby koła nie równo przyśpieszały, czy przegub może mieć coś z tym wspólnego czy czeka mnie coś jeszcze do wymiany?? z góry dziękuje za rady i poświęcony czas Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stopik Zgłoś #8 Napisano 16 Czerwca 2011 Ad1 Kolego LObro to dobra firma ale ja bym wzioł ten tańszy. U mnie też było podobny przypadek i kupiłem przegub Ruviele za 100 zł i smigam juz ponad rok i nic sie nie dzieje. Przegub jaki by nie był będzie chodził bez problemu dopuki nie pęknie guma i dostanie się syf do środka, wtedy od razu kończy się przegub czy tani czy drogi Ad2W zestawie są najczęściej tubka smaru i w zupełności wystarcza Ad3 Może Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wloch7 Zgłoś #9 Napisano 16 Czerwca 2011 (edytowane) panowie , nie mam dostępu do mojego garażu, chciałem wymienić końcówkę drążka i przegub, ewentualnie inne części przedniego zawieszenia. pytanie: jakie klucze będę potrzebował, oprócz standardowego zestawu płaskich i grzechotki, są jakieś torksy? nietypowe klucze? , a nie chce mieć niespodzianki z autem na kołkach;) aha Passacik 1,8 20V 1998r sedan Edytowane 16 Czerwca 2011 przez wloch7 zapomnialem podac modelu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matriks87 Zgłoś #10 Napisano 23 Czerwca 2011 mam jeszcze jedno pytanie, wczoraj próbowałem zrobić ten przegub ale pozkładałem to z powrotem bo się okazało że jeszcze muszę przegub wewnętrzny zrobić, nie wiem co za mechanik wcześniej to robił, jakieś odgniecenie było na na przegubie wew jak by ktoś w niego walił czymś poza tym jest duży luz na nim:/ myślałem że tylko w Polsce są partacze ale widzę że w niemczech są lepsi. ale to rzeczy jak ktoś skręcał przegub wew to zgubił jedną śrubę i wkręcił jakąś inną chyba 8 na klucz 17 odkręcałem, czy jak kupię nowy przegub to dostanę też komplet śrub? a jeśli nie to jak się nazywa ta śruba i czy można ją dokupić? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #11 Napisano 23 Czerwca 2011 panowie , nie mam dostępu do mojego garażu, chciałem wymienić końcówkę drążka i przegub, ewentualnie inne części przedniego zawieszenia. pytanie: jakie klucze będę potrzebował, oprócz standardowego zestawu płaskich i grzechotki, są jakieś torksy? nietypowe klucze? , a nie chce mieć niespodzianki z autem na kołkach;) aha Passacik 1,8 20V 1998r sedan najwyżej imbus do odkręcenia śruby przegubu resztę odkręcisz tym co masz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #12 Napisano 23 Czerwca 2011 mam jeszcze jedno pytanie, wczoraj próbowałem zrobić ten przegub ale pozkładałem to z powrotem bo się okazało że jeszcze muszę przegub wewnętrzny zrobić, nie wiem co za mechanik wcześniej to robił, jakieś odgniecenie było na na przegubie wew jak by ktoś w niego walił czymś poza tym jest duży luz na nim:/ myślałem że tylko w Polsce są partacze ale widzę że w niemczech są lepsi. ale to rzeczy jak ktoś skręcał przegub wew to zgubił jedną śrubę i wkręcił jakąś inną chyba 8 na klucz 17 odkręcałem, czy jak kupię nowy przegub to dostanę też komplet śrub? a jeśli nie to jak się nazywa ta śruba i czy można ją dokupić? zerknij Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
boguslaw Zgłoś #13 Napisano 23 Czerwca 2011 W sklepie przegub wewnętrzny kupisz tylko z półosią w ogromnej cenie,nie wiem jak w internecie ale chyba też komplet Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matriks87 Zgłoś #14 Napisano 23 Czerwca 2011 obyś nie miał racji:) jutro pojade do sklepu i się dowiem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matriks87 Zgłoś #15 Napisano 24 Czerwca 2011 (edytowane) a czy ten przegub będzie się nadawał? http://moto.allegro.pl/przegub-wewnetrzny-kpl-audi-passat-skoda-superb-i1681546639.html gdzie mogę znaleźć informację o wymiarach przegubu żeby się upewnić czy będzie pasował? Edytowane 24 Czerwca 2011 przez matriks87 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maly3310 Zgłoś #16 Napisano 24 Czerwca 2011 a czy ten przegub będzie się nadawał?http://moto.allegro.pl/przegub-wewne...681546639.html gdzie mogę znaleźć informację o wymiarach przegubu żeby się upewnić czy będzie pasował? Np w tym dziale http://forum.vw-passat.pl/forumdisplay.php?f=114 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #17 Napisano 24 Czerwca 2011 a czy ten przegub będzie się nadawał?http://moto.allegro.pl/przegub-wewnetrzny-kpl-audi-passat-skoda-superb-i1681546639.html gdzie mogę znaleźć informację o wymiarach przegubu żeby się upewnić czy będzie pasował? chyba szybciej w tym http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=74396&highlight=etka+cz%EA%B6ci po podaniu nr VIN kolega GURAL poda ci to co chcesz kolego Jarek, Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matriks87 Zgłoś #18 Napisano 25 Czerwca 2011 miał ktoś kiedyś do czynienia z tego typu przegubami czy warto jest kupić któryś z tych: http://moto.allegro.pl/przegub-wewnetrzny-passat-b5-audi-a4-a6-a8-hq-i1666588466.html http://moto.allegro.pl/przegub-kola-wewnetrzny-audi-a4-a6-vw-passat-b5-b6-i1657334717.html http://moto.allegro.pl/przegub-wewnetrzny-passat-b5-b6-audi-a4-a6-nowy-i1669181936.html czy może wystarczą jakieś zwykłe za 100zł, czy przegub wew. który pracuje w mniejszym stopniu jak zew. chodzi mi ruchy na bok jest bardzo obciążony podczas przyspieszania ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wielblad Zgłoś #19 Napisano 17 Sierpnia 2011 Trochę się podepne pod temat Wczoraj wymieniłem przegub nie stuka przy skręcaniu, ale podczas jazdy na wprost coś piszczy w lewy kole tam gdzie był wymianiany, dzwięk jak bym miał świerszcza w kole, im szybciej jade tym częściej świergoli jak wciskam hamulec dzwięk zanika,przy skręcaniu w lewo też przestaje, jak jade wolno nic nie słychać. Proszę o pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gentelman Zgłoś #20 Napisano 17 Sierpnia 2011 A czy winą stukania prawego koła przedniego podczas skrętu w lewo/prawo może być uszkodzona końcówka drążka? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach