smoku78 Zgłoś #1 Napisano 6 Stycznia 2009 (edytowane) witam kilka dni temu na ektanie mojego traktorka B5 1,9 tdi pojawił się wielki komunikat "stop break Fault manual servis " czy cos w tym guście. Pomyślałem że skończyły się klocki przód. niestety pojechałem do mechaników którzy to orzekli że klocki jeszcze spokojnie 20 tyś km pociągną.. podobnie tarcze i że to pewnie czujnik płynu. dolali płynu i uznali ze naprawione.. niestety auto wariuje.. mam Twardy pedał hamulca i czasami wydaje mi się że przednie hamulce się blokują. podpiąłem się kompem i znalazłem coś takiego : Address 03 ------------------------------------------------------- Controller: 4B0 614 517 G Component: ABS/ESP front 1728 Coding: 04255 Shop #: WSC 05311 1 Fault Found: 01486 - System Function Test Activated--co to znaczy? 35-00 - - Address 08 ------------------------------------------------------- Controller: 3B1 907 044 J Component: CLIMATRONIC B5GP 0005 Coding: 17000 Shop #: WSC 02217 3 Faults Found: 00532 - Supply Voltage B+ 07-10 - Signal to Low - Intermittent 00792 - A/C Pressure Switch (F129) -- gdzie go znajde za co odpowiada? 35-00 - - 01272 - Positioning Motor for Central Flap (V70) silnik pozycji klapy powietrza czy to znaczy ze nie dziala? 37-10 - Faulty - Intermittent Skipping Address 15-Airbags Address 19 ------------------------------------------------------- Controller: 6N0 909 901 Component: Gateway K<->CAN 0001 Coding: 00006 Shop #: WSC 05314 1 Fault Found: 01333 - Door Control Module: Rear Left (J388) 49-10 - No Communications - Intermittent Address 56 ------------------------------------------------------- Controller: 1J0 035 186 E Component: Radio BNO 0005 Coding: 05401 Shop #: WSC 05311 1 Fault Found: 00853 - Loudspeaker(s): Rear 36-10 - Open Circuit - Intermittent End ------------------------------------------------------- ogólnie bywa że zapalają się kontrolki esp abs (po mocniejszym zahamowaniu) no i ze po takim hamowaniu auto nie jedzie (moim zdaniem hamulce sie blokują).poza tym po odpaleniu auta pedał hamulca mięknie jednak podczas jazdy nawet w warunkach gdy nie hamuje twardnieje bardzo jak by pompa nie pracowała. jutro planuje wymienić mimo wszystko klocki i tarcze przód i jak najwięcej płynu spuścić żeby wyeliminować problem zamarzania płynu. Poza tym obawiam się że to pompa.. czy ktoś miał podobny problem? Czy poza tym ktoś mógłby te błędy AC wytlumaczyć (chodzi o zaworki i silniczek gdzie ich szukać)? zmiana problem jakby osłabł. podzwoniłem po okolicznych "specach" i póki co nie zmieniłem klocków i tarczy. W poniedziałek mam trafić do "znachora" -elektryka samochodowego który wie dużo o systemie abs i esp... Jak coś wymyśli to opiszę. Edytowane 8 Stycznia 2009 przez smoku78 Zmiana planów naprawy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Omni81 Zgłoś #2 Napisano 7 Stycznia 2009 01486 - System Function Test Activated--co to znaczy? Co do tego bledu to ja nie mam takiena swojejliscie i nie pomoge 00792 - A/C Pressure Switch (F129) -- gdzie go znajde za co odpowiada? To masz wlacznik cisnieniowy moze byc uszkodzony,a moze nie masz cisnienia w ukladzie klimatyzacji i dlatego sie wyswietla.Jedz na jakas stacje gdzie dobijaja klime i sprawdz czy masz cisnienie jesli nie to dobij i sprawdz czy wtedy zaskoczy klima, a dokladnie sprezarka(musi byc wieksz temp niz +6'C bo inaczek climatronic nie zaskoczy)Jesli nic sie nie zmieni musisz wymienic czyknik ktory znajduje wie na rurkach od chlodnicy klimy, a dojscie do niego jest po wyjeciu dolnej kratki w przednim zderzaku. 01272 - Positioning Motor for Central Flap (V70) silnik pozycji klapy powietrza czy to znaczy ze nie dziala? To jest motorek przekladni w ukladzie nawiewu climatronic(gora-dol)-jest dosyc czesta wada i nie wiem czy ktos wogole sie tym przemuje zeby to naprawiac Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciejek Zgłoś #3 Napisano 8 Stycznia 2009 (edytowane) Smoku78 bawiłeś się vagiem i robiłeś test elementów wykonawczych w ABS-ie ?. 01486 to efekt nie skończonego testu elementów wykonawczych. Parę ósemek na placu, max lewo/prawo i prosto i powinno zniknąć. p.s. Jeżeli przejdzie to kliknij "pomógł" Edytowane 8 Stycznia 2009 przez maciejek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sylvek1986 Zgłoś #4 Napisano 9 Stycznia 2009 Ja sie tym bawilem pare miechow temu i w moim wypadku wystarczyla przejazdka po miescie i na malym placu na maxa w prawo i lewo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
smoku78 Zgłoś #5 Napisano 10 Stycznia 2009 no dobra błąd sam zniknął ale abs esp jednak się wyłącza. Ciekawostka: nie ma mrozu, nie ma problemu wczoraj bylo -2 stC i ogólnie abs działał bez zarzutu. tj pojechałem na duży wolny plac i ze 30 min testowałem i było wszystko bardzo dobrze ale potem na mieście zapaliły się kontrolki. Za to wystarczyło wyłączyć i włączyć auto i znowu wszystko normalnie pracowało. Czy to jest możliwe że w układzie hamulcowym mam aż tak dziwny płyn że zamarza ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #6 Napisano 10 Stycznia 2009 Wiesz, płyn powinno się zmieniać max co dwa lata lub określony przebieg. Z zużytego płynu wytrąca się woda która zamarza. Zmień płyn Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
smoku78 Zgłoś #7 Napisano 14 Stycznia 2009 wymieniłem płyn hamulcowy ale zostawiłem przednie klocki i tarcze. teraz są dopiero jazdy. obecnie abs/esp nie wskazuje żadnych błędów w kompie. pedał hamulca przy włączonym aucie łapie bardzo nisko.. tj mam wrażenie jak by zaczynał hamować od samej góry ale baaaaardzo delikatnie i dopiero przy podłodze jest blokada. właśnie pojawiło się coś nowego czyli po 2 dniach od wymiany płynu , dzisiaj podczas hamowania pedał nie wrócił do górnej pozycji. czytałem troszkę forum i zaczynam powoli godzić się z myślą że to pompa uszkodzona. Dodam ze stary płyn był dziwnie zapowietrzony (bąbelki leciały) i okresami biały jak mleko (jak wylatywało to co było w przewodach znajdujących się pod autem. sam pedał hamulca w pierwszym dniu można było podpompowywać i wtedy łapał wyżej.. ale gdy się go trzymało to powoli schodził do dołu. Czy ktoś miał podobnie albo wie jednoznacznie że problem jest w pompie albo w sterowniku.? liczę na każdą pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
artuj Zgłoś #8 Napisano 14 Stycznia 2009 Mechanicy odpowietrzyli Ci odpowiednio cały układ hamulcowy oraz sprzęgło które jest hydrauliczne (wspólny płyn i zbiorniczek wyrównawczy)? Jest szansa że zapowietrzeniu uległa też pompa ABS - VAG'iem można uruchomić procedurę odpowietrzania, nie powiem Ci jednak jak dokładnie to zrobić - gdzieś na forum powinno być. Kolejna sprawa, to servo hamulca. Nie masz przypadkiem zatkanych odpływów pod akumulatorem? Były przypadki kiedy servo zaciągnęło wody i zaczęło się dziwnie zachowywać. Zazwyczaj pomagało jej odpompowanie. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość TDIUSER Zgłoś #9 Napisano 14 Stycznia 2009 (edytowane) Mam podobny problem z ABS i ESP. Pojawił sie po wymianie na nieoryginalny włącznik świateł stopu i ww. systemów (?). Kontrolki włączaja się przy "niezdecydowanym" operowaniu pedałem hamulca - takie hamowanie z odpuszczeniem i dohamowaniem. Wcześniej jak zdychał oryginalny włacznik - błędy wywalało znacznie cześciej, teraz sporadycznie. Mimo to jest to podłe w zimie. Ktoś wie ile kosztuje oryginał, bo elektromechanik co mi sprzedał to ustrojstwo ściemnia, że to nie od tego. Edytowane 14 Stycznia 2009 przez TDIUSER Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
smoku78 Zgłoś #10 Napisano 14 Stycznia 2009 (edytowane) Mechanicy odpowietrzyli Ci odpowiednio cały układ hamulcowy oraz sprzęgło które jest hydrauliczne (wspólny płyn i zbiorniczek wyrównawczy)? Hamulce tak sprzęglo raczej nie. ja to zrobić i czy dam rade sam się tym zająć? Jest szansa że zapowietrzeniu uległa też pompa ABS - VAG'iem można uruchomić procedurę odpowietrzania, nie powiem Ci jednak jak dokładnie to zrobić - gdzieś na forum powinno być. już szukam i jak tylko cos odkryje to odpowietrzam. Mam nadzieje że to to. Kolejna sprawa, to servo hamulca. Nie masz przypadkiem zatkanych odpływów pod akumulatorem? Były przypadki kiedy servo zaciągnęło wody i zaczęło się dziwnie zachowywać. Zazwyczaj pomagało jej odpompowanie. nie mam wody , wiem o czym piszesz niestety nei w tym wypadku. Pozdrawiam Dopisek Właśnie się dowiedziałem że płyn był wymieniany przy użyciu metody "deptania w pedał hamulca przy włączonym zapłonie? czy to mogło uszkodzić całą zabawkę? Poza tym odnoszę dziwne wrażenie że układ hamuje znacznie mocniej na przód, zeby nie powiedzieć że hamuje jedynie na przód. Przynajmniej mam takie wrażenie. Jak to naprawić, czy czeka mnie wymiana pompy? Edytowane 14 Stycznia 2009 przez smoku78 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosiel Zgłoś #11 Napisano 15 Stycznia 2009 oddaj do mechanika a nie Pana Kazia.(bez urazy do Kazimierza) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Hudzior Zgłoś #12 Napisano 21 Kwietnia 2009 Panowie ja dzis bawilem sie VAGiem, bo chcialem uruchomic odpowietrzanie ABS, co sie niepowiodlo wedlug opisu na forum, te kanaly sa wogule jakby nieaktywne, a problem jaki mam to przycisnolem jakis TEST i teraz niegasna mi kontrolki ABS i ESP i wywala mi blad 01486 - System Function Test Activated, czyli ze test jest aktywny (niezakonczony) teraz chcialbym zapytac czy da rade go jakos zakonczyc? Z gory dzieki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosiel Zgłoś #13 Napisano 26 Kwietnia 2009 pewnie mozna zakonczyc.jazda probna powninna.znam do nowszej gen kod zakanczajacy ale w 3b moze nie pojsc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
smoku78 Zgłoś #14 Napisano 18 Maja 2009 przez zaniedbanie nie zamknąłem tematu. Hamulce zrobione u mechanika z antonówki którego namiary można znaleźć na tym forum. całe zrobienie to wypompowanie całego płynu hamulcowego i wpuszczenie go ponownie tylko ze pod ciśnieniem a nie przepompowując nogą. reasumując wiekszość mechaników zna się niewiele.. Ciekawostka jest to ze pierwszą wymiane płynu zrobiłem w technikum mechanicznym gdzie moje auto posluzyło dodatkowo jako pokaz jak to się robi gdy trafiamy na auto z ABS'em. Wniosek potem tacy młodzi mechanicy wychodzą przeświadczenie że tak trzeba. Temat zamykam a wszystkim ktorzy nie widzą powodu pojawienia się wody w servo a maja problemy z hamulcami doradzam uczciwe wymienienie płynu hamulcowego . mniej trudności dla was i waszego auta. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosiel Zgłoś #15 Napisano 18 Maja 2009 a co z bledem?zrobil odpowiednia jazde testowa czy wylaczyl test? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tatar690 Zgłoś #16 Napisano 13 Czerwca 2009 Koledzy nie zakładajcie nieoryginalnych czujników świateł stopu bo vag wywala cały czas błąd,światła stopu są,kontrolki ABS/ESP świecą spirala świec żarowych mruga komunikat engine workshop a system wyłączony. Podróbka kosztuje 37zł a oryginał w servisie vw 47zł nie opłaca się stresować za 10 zł Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sojkis Zgłoś #17 Napisano 11 Września 2009 witam dołączę się do tematu, chodzi o błąd 01486 czyli ze test nie został ukończony prawidłowo (vw passat 2001r, 1,9tdi 101km) Moje czynności: 1)uruchamiam VAG-COM i stacyjka na on 2)grupa 03 3)login 40168 4)function 08 5)grupa 001 6)function 04 7)grupa 003 i pisze "system activate" czy coś podobnego i grupa może być inna 8)wychodzę z vag-com 9)przejażdżka na prosto i po skręceniu kołami i przyhamowaniu gasi sie kontrolka esp, ale kontrolka abs dalej świeci i nie chce się zgasić Świeci się też na desce taka kontrolka czy może mieć coś wspólnego z niegaszącym się układem ABS (O). Po sprawdzeniu błędów pojawia się błąd 01486 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
smoku78 Zgłoś #18 Napisano 15 Marca 2010 (edytowane) Zamkne troche stary temat. Po pierwsze błąd nie ukończonego testu sam się naprawił, tj test się ukończył (cokolwiek to znaczy). Po drugie wszelkie problemy z hamulcami i kontrolka ESP/ABS to wynik 3 rzeczy. 1. starego płyn hamulcowy (był jak galareta) 2. wymianę zrobiłem u "szpeca" który zaklinał się że jak włączy stacyjke to poprawnie przepompuje całość machając pedałem hamulca. NIE PRAWDA. Ponoć nie daje się tak dostatecznie przepompować płynu w sterowniku absu. Przez to wymieniłem płyn 2gi raz i to stosując jakąś pompkę do tego. JEŚLI KTOŚ MA WYMIENIAĆ PŁYN TO TYLKO POD CIŚNIENIEM. 3. niewielka ilość wody w servo. tak więc jak jest jakis problem z hamulcami kontrolkami itd to warto zainwestować w płyn hamulcowy i kumatego mechanika no i sprawdzić servo (w obu komorach). Przepraszam że tak długo zwlekałem z opisem. No i ważne wymiana Servo jest dziecinnie prosta. Zrobiłem to w 2 h 2 dni przed wigilią pod blokiem (gdzie mróz był dość duży). PS aha warto wyregulować przełącznik świateł stop bo jak jest źle ustawiony to podczas jazdy kontrolka świec żarowych wykonuje dyskotekę. Edytowane 15 Marca 2010 przez smoku78 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mebelman Zgłoś #19 Napisano 18 Kwietnia 2011 (edytowane) Witam Temat stary ale mam dokładnie taki sam problem, po zabawie z vagiem 01486 - System Function Test Activated-- 35-00 - - Zgodnie z radą kręciłem ósemki i niestety nie pomogło. Po przekręceniu kluczyka nie gasną kontrolki ESP i ABS, po naciśnięciu hamulca gaśnie ESP ale po zgaszeniu i powtórnym przekręceniu kluczyka świecą się obie. Proszę o pomoc co z tym dalej począć. Jak zakończyć ten test??? Dodam iż powodem zabawy z vagiem było pojawianie się błędu 00526 (wyłącznik świateł stop) Znalazłem rozwiązanie więc sam sobie odpowiadam 1. Odpalić auto 2. na postoju hamulec max - test się włącza 3. jedziemy 20km/h prosto 4. po 50 metrach skręcamy w lewo 90st. łukiem szerokim 5. jedziemy prosto kolejne 50m 6. po 50 metrach w prawo łukiem łagodnym i już cały czas około 15-30 km/h Szerzej jest to opisane tu http://forum.octaviaclub.pl/printview.php?t=39604&start=0&sid=762440701a45538661ebc89fe53c0094 Edytowane 19 Kwietnia 2011 przez mebelman Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DarekS Zgłoś #20 Napisano 7 Maja 2011 Dodam jeszcze, że u brata w Passacie wystarczyło jechać 20 km/h zygzakiem na odcinku zaledwie 50m, żeby test się ukończył. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach