Skocz do zawartości
MrWho

Ile benzy przy LPG??

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Od jakiegoś czasu mam wrazenie ze pali mi coraz wiecej benzy... generalnie na 47l gazu przejezdzam jakieś 400-450km ( co nie jest za rewelacyjnym wynikiem ) zwłaszcza że jak jechałem na wakacje trasa 500km wyszło mi 11l/100km jechałem 80-90 przez 80% trasy i 120-130 przez 20% ciagle z właczona klima... i na światłach.. tylko mimo tego ze samochod po jakiś 3km/kilku minutach przechodzi z benzy na gaz to na okragło włacza mi sie dudka od rezerwy... ostatnio dolałem benzy miałem kreske na 1/2 zbiornika przejechałem na tym 1600km trasy potem jakieś 400 po mieście ( dosyć czesto odpalajac ) i znowu rezerwa.... czy to jest aby normalne?? Z gazwonikiem doszliśmy do wniosku ze moze brać jednocześnie benze i gaz.. bo czesto kontrolka od rezerwy zapala mi sie jak jade JUZ NA GAZIE co wedlog mnie jest dziwne.. ale jak jechałem trase na hel i z powrotem prawie 1100km to wydaje mi sie ze strzałka spadła minimalnie wrecz moze i wogle nie spadła...

 

Silniczek 1.8 20V prosił bym wypowiadać sie osoby ktore generalnie maja 1.8 i 1.8T zagazowane.. czy też tak czesto dolewaja benzy ? Ewentualnie jak maja wyregolowany gaz... ( czas przejścia temp itd... )

 

POZDRAWIAM!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość ra11

Będzie palił coraz więcej benzyny, choćby z tego powodu że temperatura się znacznie obniżyła. Z tego co widze masz przełącznik teperaturowy (i bardzo dobrze - mam na mysli silnik, nie portfel) więc powinien się przełączać przy temperaturze na parowniku w granicach 30 stopni C. Latem przełączał sie po przejechaniu kilkuset metrów. W moim aucie z tego co pamiętam przy temperaturze w granicach 10 - 15 stopni przełączał po ok 2 km. Pamiętaj ze tą temperaturę możesz obniżyć i koniecznie sprawdz czy np czujnik temperatury na parowniku się nie poluzował bo bedzie równez przełączał później. Gdyby auto pobierało i spalało zarówno gaz i benzyne to nie mógłbyś wogóle ujechać. Bardziej prawdopodobne że masz jakąś nieszczelność w układzie krążenia paliwa. Najłatwiejszym wyjściem jest zrobić odcięcie pompy paliwa po przełaczeniu na gaz (fachowiec zrobi to w 5 minut, kwestia jednego przekaźnika za 10 zł). Nie jest to droga sprawa a będziesz mógł się przekonać czy coś zminiło sie. Zawsze możesz przekaźnik zdemontować (bo tu są różne szkoły zasadności montowania takich odcięc. ja osobiscie byłem zdania że po co ma cos pracować co nie musi)

A co do spalania gazu, 11 litrów/100 to przecież całkiem dobry wynik przy samochodzie który waży 1,5tony. Jeśli ktoś się chwali ze zdecydowanie mu pali mniej, to jest wyjście - również się chwal :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

MrWho, podepnij się VAG-iem do zegarów - tam znajdziesz ilość paliwa w baku podawaną w litrach - będziesz miał szersze pojęcie o tym ile Ci faktycznie w baku zostało. Ja staram się nie jeździć na granicy rezerwy, bo przy ostrych przeciążeniach co chwile słyszę to denerwujące PIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIP...

 

a co do spalania - wypowiedzieć się niestety nie mogę, bo mam instalację, która się automatycznie przełącza na benzynę przy 5000 obr/min, więc... dość często przepłukuje wtryski i nie daje nudziś sę pompie paliwa :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość olexi

Witam,

 

Również podziele zdanie kolegi, że wynik 400-450 km na 47L przy silniku 1.8 jest wynikiem normalnym i całkiem dobrym. Ja mam 1.6 na gazie sekwencyjnym i robie max 450-480 w trasie. W cyklu miejskim ok 420-440.

 

Jeżeli chodzi o benzyne to uważaj aby poziom nie spadł poniżej 1/4 zbiornika - zalecane mieć cały czas 1/2 - wtedy małe prawdopodobieństwo spalenia pompy paliwa. Odcięcie pompy po przełączniu na gaz - dobra sprawa.

 

Tez mam czujnik temperatury w LPG i odpalam 3-4 razy dziennie i na miesiąc zużywam około 5-6 litrów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość gorny7

witam

Podzielam odczucie MrWho

też mnie to ciągle zastanawia dlaczego ubywa benzyny uzywam tylko do odpalania , a wskazówka (tankuję do do pierwszej kreski za rezerwa), ciągle spada , nawet ostatnio oglądałem sobie różne rzeczy czy nie ma jakiegoś wycieku ale wszystko jest ok.

Dosłownie jak spadnie do rerwy tankuje 10 l jest na na drugiej kresce i później powolutku spada i to wg mnie za szybko do przejechanych na bez. kilometrów.

Może to odczucie subiektywne ale w innych samochodach tego nie zauważyłem co jest grane ?

w moim przypadku nie ma to nic wspólnego z pogodą ani stylem jazdy na 10l można przejechać 100km

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ra11 właśnie miałem wrazenie ze zima mu mniej razy dolewałem niz latem :|

 

Generalnie po mieście + np 1x trasa 150km to na baku przejezdze 350km :/ moze mam troszke ciezka noge ale zeby az tak ? O ile dobrze pamietam to średnio benzy palił mi w granicach 8-9 .. zreszta komp paliwa pokazuje mi około 8,2-8,7 a ze spalania gazu wychodzi 11-12 :|

 

marecek a nie masz tak ze jak mu depniesz gwałtownie to obroty najpierw ida w dlol a potem w gore? Moglbyś napisać jaka to jest grupa w vag'u ? Te odczyt benzy ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość gargamel

Witam.1 litr benzyny wazy ok.75 dag a gazu ok.63.Litr gazu ma rowniez mniej kalorii,dlatego przy tym samym obciażeniu musi palic wiecej gazu.Takie sa prawa fizyki.Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

gargamel ale czy to normalne ze tyle benzy jeszcze zlopie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość gregch

U mnie też bardzo szybko ubywa paliwa przy jeździe na LPG, dzis jadę zrobic odcięcie pompy paliwa przy pracy na gazie. Zobaczymy czy pomoże...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja mialem kiedys padnięty przekaźnik przy centralce. Pod wpływem drgań nie utrzymywał się w jednym stanie położenia i dodawał benzynki do gazu. Po jakim czasie wiecej dawał benzyny niż gazu.

Zapłaciłem 2 zł za przekaźnik, krótka chwila z lutownica i wszystko OK.

 

MrWho, gazownik stwierdził fakt i nic nie wytłumaczył czy nie poradził sobie z tym?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

marecek a nie masz tak ze jak mu depniesz gwałtownie to obroty najpierw ida w dlol a potem w gore? Moglbyś napisać jaka to jest grupa w vag'u ? Te odczyt benzy ??

wchodzisz w "instruments", measuring blocks i u mnie jest to na jednym z pierwszych kanałów - wartość opisana jako "fuel", podana w "ltr", zasadniczo pokrywająca się z tym co na wskaźniku - stąd mój wniosek, że chodzi o ilość paliwa w baku...

 

Co do objawu spadających obrotów - instalacja gazowa wprowadza Ci delikatne opóźnienie reakcji na pedał gazu, ale nie takie, żeby aż obroty spadały? Może to kwestia innej mapy? Opóźnienie reakcji wynosi jakieś 100-200 ms i czuć to w momencie gdy zdejmujesz nogę z gazu ;) A jeśli dodajesz gazu i Ci autko się muli, to ja bym stawiał na zbyt bogatą mieszankę i zalewanie cylidrów w chwili gdy depniesz...

 

Cały czas mówicie o tym spalaniu benzyny i każdy wie co innego. Teraz pomyślcie - auto pali najwięcej benzyny zaraz po uruchomieniu. W zależności od temperatury otoczenia, wilgotności powietrza, stylu jazdy - początkowe kilometry przejechane na ssaniu to po prostu jeden wielki mega przepał benzyny... jeśli byście jeździli cały czas na benzynie, zanotowalibyście niewielki wzrost spalania (w skali całego baku) i od razu skojarzylibyście to z temperaturą otoczenia. Sami mówicie, że przejeżdżacie do czasu przełączenia na LPG kilka km... te pierwsze kilometry to czas nieustalony dla silnika, auto jest niedogrzane, pali dużo - a Wy dokonujecie orientacyjnego pomiaru bazując na wskazaniu wskazówki... czego oczekujecie?

 

Odbiegnę od tematu w stronę ciekawostki: posiadacze peugeotów 206 to dopiero mają zgryz - tam wskazanie ilości paliwa w baku odbywa się na podstawie obliczeń paliwa przepływającego przez wtryskiwacze... auto mierzy sobie ilość paliwa tylko raz - przy tankowaniu, a później obliczając spalanie wyświetla sobie ilość paliwa w baku na desce rozdzielczej... po zamontowaniu gazu i przełączeniu się robi się zonk ;) Bez odpowiedniej modyfikacji układu elektrycznego użytkownik nigdy nie wie ile ma benzyny w baku dopóki nie zatankuje do pełna ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość taryfa 142

Jeszcze odnośnie zużycia benzyny przy jeżdzie na gaz.W passku mam zamontowaną instalacje mieszalnikową ze sterowaniem elektronicznym(silnik 1,6 AHL). Miesięcznie robię około 4000 km,z tego 95% to jazda w dzień po mieście(korki i itp,poznań),w ciagu doby auto zapalam najmniej 100 razy ! Absolutnie za każdym razem auto uruchamiam na benzynie i póżniej centralka przerzuca przy 2100 obr/min na benzyne.Spalanie w trasie przy spokojnej jeżdzie oscyluje w granicach 9-9,5 litrów gazu,natomiast spalanie w mieście zawiera się w przedziale 12-14 litrów gazu.Na jeden miesiąc jazdy na gazie tankuje maksymalnie 10 litrów benzyny,mimo że zamontowalem prostą instalacje gazową to sprawuje sie ona bardzo poprawnie(przez 60 000 km żadnego kichnięcia,cofki,falowania obrotów). Dodam jeszcze że autko biega na taxi,pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

RAMA No byłem u tych na Jurowieckiej w Białym i kolo powiedział ze nie wie jak to jest :/ Ze trzeba by kompa podmienić i zobaczyc a jak to nie pomoze to beda patrzeć wszystko po kolei :| Bede w białym to sie umowie z nimi to popytam co i jak :/

 

marecek juz mi 3x obnizali mape wedłóg tej ktora nastawia sie automatycznie.. mam taki manewr ze ja depa a on dopiero po sekundzie zaczyna ciagnać jest tak " depa" 1-2s i nagłe szarpniecie i ciagnie.. zdejme noge z gazu momentalnie nie ciagnie znowu depa i znowu szarpniecie i ciagnie :| a jak na jałowym stoje i dam depa to widze jak strzalka leci w dol a potem w gore :/ no to w 206 ;) to niezły zonk.. ja dzisiaj rano po odpaleniu miałem taki myk ze strzalka wogle mi sie od benzy nie podniosła :| zajechałem na stacje zatankowałem 11l i mam strzalke miedzy 1/4 a 3/8 nie wiem ;) chyba coś nie tak mi ten wskaźniczek pokazuje :)

taryfa 142 w takim razie jak twoje 1.6 pali 10 gaziku to wypadąło by ze moje 1.8 to nie tak strasznie wypada ;)

 

Generalnie widze ze z ta benza to roznie bywa :( a szkoda.. :) No nic czekam moze coś jescze poradzicie ;) A moze ma ktoś dobra mape pod 1.8 ? dreama ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość gargamel

Witam.Nie odcinałbym zasilania pompy paliwa przy LPG bo obieg paliwa chłodzi wtryskiwacze.VW mam na benz ale w innym aucie 30 l benzyny starcza mi na ok. 20000km a intalacja jest tam zwykla z pelnym komputerm i zmiana zasilania odbywa sie automatycznie po osiagnieciu 2000 obr.czyli 3 sek po starcie.Raz mialem w tym samochodzie dziwne ubytki benzyny ale winna była uszczelka od filtra paliwa który jest pod podłogą kolo baku,co ciekawe w aucie nie bylo czuc jej zapachu.MrWho może to zabrzmi banalnie ale czy sprawdzałes szczelność magistrali benzyny.Spadki dobowej temperatury o pare stopni maja w/g mnie nieistotny wpływ na zwiekszone spalanie benzyny podczas rozruchu aut z LPG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

gargamel generalnie przegladałem z kanału auto od spodu i nic nie widziałem :( miałem zmieniany rok temu filterek paliwa ...

 

4 dni temu zatankowałem te 11literków dzisiaj juz strzalke mam na 1/4 baku... a przejechałem tylko 200km nie wiem albo mam coś zwalone albo pasio pali benzy ile mu sie wleje :/ mam takie wrazenie przynajmniej... chyba ze przepływka czy kij czort :( dzisiaj zatankowałem do pełna weszło 48 literków ostatnio weszło mi chyba 47 a licznik pokazał mi 360km :( wychodzi 13l :( nie chodzi mi nawet o to czy to duzo czy mało.. ale generalnie chodzi mi o to ze chyba jest coś nie tak ze tyle pali bo powinien koło 10 :/ chociaż :( komp pokazał mi średnio na te 360km 11,2 :/ wiec moze coś w tym jest ???

 

sam juz nie wiem :( tak czy siak w tym tygodniu jade do gazownikow.. bo wqrza mnie te szarpanie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć proszę o pomoc

odebrałem dzisiaj samochód od gościa co montuje gaz do samochodów niby dobry w fachu ale coś mu nie wyszło. Bardzo miły ale chyba do bani (gość). Jadę do domu i auto szarpie, pomyślałem że jest mało gazu bo świeciła rezerwa. Zatankowałem gazu do MAXA i dalej szarpie przy dodawaniu gazu ale na wolnych obrotach idzie w miarę równo. Pojechałem do niego z pretensjami, że jest za uboga mieszanka bo nie chce jechać, a on mi na to SEKWENCJI się nie da przestawić.

 

Przyjechałem do domu i postanowiłem sam posprawdzać co jest grane:

1) podpiąłem go pod VAG-COM i wyszły 2 dodatkowe błędy w silniku (00520 Czujnik przepływu poziomu masy – G19ig70 oraz 00537 Kontrola czujnika tlenu ), których kiedyś nie było usunąłem je

2) postanowiłem się przejechać na GAZIE. Przez ok 5km nie szarpało było OK ale potem znowu szarpie znowu podpiąłem go pod VAG – COM i 1 błąd 00537 Kontrola czujnika tlenu (GAZ) wykasowałem

3) przejechałem się na benzynie i nic wszystko OK

4) przełączyłem na GAZ i jadę ok 1km i szarpie podpinka pod VAG-COM i znowu błąd 00537 Kontrola czujnika tlenu.

 

Oprócz tego sporadycznie pojawia się 00516 Czujnik pozycji przepustnicy – zamknięty przełącznik – F60 (przed montażem instalacji gazowej też tak było)

 

Mam pytania:

1)czy mapa ma wpływ na dawkę gazu

2)czy przepływomierz ma wpływ na dawkę gazu a nie benzyny (bo to jest oczywiste)

3)dlaczego na gazie wywala 00537 - Lambda (Oxygen Sensor) Regulation 18-00 - Upper Limit, a na benzynie NIE

4)czy błąd 516 ma wpływ na instalację gazową (sekwencje) i dawkę gazu

5)czy nie można jakoś zwiększyć dawkę gazu w sekwencji

6)czy mogło się rozkalibrować ustawienia gazu

 

Dane samochodu

VW Passat 1.6 AHL z 1998r. Sekwencja TOMASETTO czy coś podobnego - dziś zakładana

 

P.S

537 to ma być Kontrola czujnika tlenu czy Lambda (Oxygen Sensor) Regulation bo VAG – COM daje taki opis

00537 - Lambda (Oxygen Sensor) Regulation

18-00 - Upper Limit

 

:vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marcino
2)czy przepływomierz ma wpływ na dawkę gazu a nie benzyny (bo to jest oczywiste)

 

Witaj,

ma wpływ...

Kiedy pojechałem na montaż mojej instalacji miałem juz zwalony przepływomierz chociaż jeszcze o tym nie wiedziałem :wstyd: .

Jednak gazownik jest świetnym fachowcem i tak to wszystko wyregulował, że na gazie pracował bardzo dobrze...z upływem miesiąca pojawiły się juz typowe problemy dla wadliwej przepływki, więc postanowiłem go wymienić...

I po tej wymianie, samochód nie chciał jeździć na gazie (bo instalacja była skonfigurowana z wadliwym przepływomierzem). Po wizycie u gazownika wszystko było ok i do tego pali około 1,5 l/100 mniej... :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy mapa ma wpływ na dawkę gazu

od tego jest mapa... różne dawki przy różnych obrotach w zależności od obciążenia

2)czy przepływomierz ma wpływ na dawkę gazu a nie benzyny (bo to jest oczywiste)

wg mnie nie ma wpływu - instalacja gazowa (przynamniej moja) ma osobny czujnik przepływu powietrza, ale równolegle rozlicza się z danych płynących z komputera benzyny, więc... tu się mogę mylić.

3)dlaczego na gazie wywala 00537 - Lambda (Oxygen Sensor) Regulation 18-00 - Upper Limit, a na benzynie NIE

bo masz zajebiście źle dobraną dawkę i Ci totalnie zalewa silnik gazem... za samochodem strumień buraków i starej kapsuty ;)

4)czy błąd 516 ma wpływ na instalację gazową (sekwencje) i dawkę gazu

TAK! Czyszczenie przepustnicy to podstawa - fachowiec zrobi to w 10 minut. Bolączka na większośc przypadków z nierówną pracą silnika, szarpaniem, kosmicznym spalaniem w aucie, które ma już w okolicy 100 k km.

5)czy nie można jakoś zwiększyć dawkę gazu w sekwencji

Z Twojego opisu wynika, że nie zwiększyć, a zmniejszyć ;) Od tego jest mapa wtrysków - ją programuje się w sekwencji DOWOLNIE.

6)czy mogło się rozkalibrować ustawienia gazu

oczywiście... u mnie wystarczyło podłączyć spawarkę do samochodu ;) Nie wszystkie instalacje LPG mają podrzymanie pamięci co owocuje resetem ustawień np. jak akumulator odłączysz na kilka minut...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

00537 - Lambda (Oxygen Sensor) Regulation

11-10 - Control Limit Not Reached - Intermittent

00561 - Mixture Adaptation

15-10 - Adaptation Limit (Add) Not Reached - Intermittent

00553 - Mass Air Flow Sensor (G70)

29-10 - Short to Ground - Intermittent

00513 - Engine Speed Sensor (G28)

03-00 - No Signal

 

Ja odkąd załozyłem sekwencje ( bedzie juz 2,5 roku ) mam zawsze te błędy i nie mogę nic na nie poradzić, autko jeździ normalnie i nie narzekam. Co do błędu 00553 to pojawił mi sie pierwszy raz wczoraj ale nie zauważyłem niepokojących objawów.

 

Jadę do domu i auto szarpie

Wymień świece

a on mi na to SEKWENCJI się nie da przestawić.

Też tak słyszałem no ale można mapkę zmienić :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wielkie podziękowania dla użytkowników, którzy lubią pomagać innym :padam::padam:

-marecek

-marcino

-kuczlaw

 

Pojechałem dzisiaj do niego i trochę coś pozmieniał między innymi mniejsza średnica wtrysków i jest trochę lepiej już można jechać ale jeszcze trochę niekiedy szarpnie prędkość max 160km przy 5000 obrotów chyba jak na taki silnik (1.6) to dobry wynik. Ciekawi mnie ta przepływka, która ma 113mg zasysanego powietrza.

Błąd lambdy ciągle wywala na gazie ale trochę mniej szarpie prawie w ogóle. Jest już trochę lepiej :hurra:

 

P.S Na którym kanale sprawdzić sądę lambda (żeby pracowała w pełnym zakresie w górę i w dół ) :przestraszony:

 

:vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności