Skocz do zawartości
Nuttie

wyciek płynu chłodniczego - co to za część VR6

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć czołem

 

W załączeniu marna fotka silnika mojego VRa, nastąpił dość nieoczekiwany ale za to gwałtowny wyciek płynu chłodniczego. Chyba udało mi się odnaleźć miejsce gdzie cieknie, chociaż w sumie to bym zidentyfikował aż 3 ;) Z tym że sprawa jest na tyle poważna że jak wleje do maximum do zbiorniczka to po 10 minutach mam wielką plamę płynu pod autem a w układzie zero płynu, więc wyciek jest znaczny. Zaznaczyłem strzałką gdzie cieknie. To jest miejsce gdzie idzie gruby przewód chłodniczy i napotyka takie plastikowe urządzenie bądź osłonę albo jakieś kolanko, nie wiem co to. Właśnie z tego plastika pod kolorowymi (żółte, niebieskie) wtyczkami cieknie. No i pytanie co to jest za miejsce bądź część. Termostat? Pompa wody czy jak? Na VRach w ogóle się nie znam. A dojście samą ręką też liche.

 

 

Nuttie

vr.JPG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jest plastikowy króciec, w nim siedzi też termostat. Często te plastiki pękają w miejscu połączenia z głowicą.

krociecyt5.th.jpg

Zaznaczyłem śruby które trzeba wykręcić żeby wyjąc cały ten plastik. Zdejmujesz 3 przewody gumowe, 3 śruby i całość wychodzi w stronę skrzyni.

krociec2df5.th.jpg

Żeby dostęp był lepszy trzeba najpierw odkręcić te plastikowe osłonki silnika i odkręcić całą kopułkę(b3) lub cewkę zapłonową(b4)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość fanatyk

na tych czujnikach występują okrągłe uszczelki.Żeby je sprawdzić trzeba wyjąć czujniki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi raczej chodziło o rurę idącą pod czujnikami bo zdjęcie marnej jakości i nic nie było widać, ale dzięki za info. I tak auto stoi w warsztacie już dziś i się okaże ile mnie wyniesie naprawa...

 

Muszę podbić temat do góry, proszę o scalenie ewentualnie.

 

Czy ktoś może mi zlokalizować numery na te części bo mój zakład ich ściągnąć nie może więc pozostaje mi kupno w VW i może zamontowanie samemu albo w jakimś innym warsztacie. chodzi mi o części z wszystkimi 3 króćcami bo nie wiem dokładnie z którego popuszcza. Albo z tego z kablami albo z tego po lewej. Ewentualnie jak ktoś wie jak taki wyciek można zlikwidować to też byłbym wdzięczny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Marcin 1971

witam. Mam vr z 95. Mam dziwny wyciek płynu z układu chłodzenia. Wyciek pojawia się tylko kiedy nos stoi niżej niż tył auta. Kapie pod zderzakiem z prawej strony ( przodem do auta). Jak stoi na równym nic.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A klimę masz ? Kiedy kapie, po wyłączeniu silnika ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Marcin 1971

klime mam ale nawet jak nie działa to kapie. silnik wyłączony. ubywa płynu ale nie wiele

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Temat wycieków z VR już opisywałem. Poszukajcie. Ten plastikowy element w którym siedzi termostat kosztuje ok. 80 pln. i jest tylko w serwisach naogół na zamówienie. Ta rura co idzie pod spodem to już gorzej, ale montowana jest na oringi po 1 zł. tylko z wymianą jest ciut zabawy. Jeśli komuś cieknie z boku z lewej strony auta(patrząc od przodu), to niestety pompa wody. Jak wymienić też opisywałem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po stwierdzeniu ubytku płynu chłodniczego obejrzałem również dół silnika (mam Passata B3 1,9 TDi kombi rok prod. 1993) i zobaczyłem, że pompa wspomagania jest na zewnątrz zalana jakimś płynem (wygląda mi na chłodniczy). Płyn ten kapie na ziemię co kilka - kilkanaście minut. Pompa była rok temu wymieniana, to samo króciec przy bloku silnika z prawej strony (stojąc przodem do auta). co może być przyczyną tego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
i zobaczyłem, że pompa wspomagania jest na zewnątrz zalana jakimś płynem (wygląda mi na chłodniczy)

Skoro to na pewno płyn z układu chłodzenia to nieszczelność jest gdzieś na korpusie pompy wody, albo spod któregoś węża (dochodzą 3 - mogła się popuścić któraś opaska zaciskowa) albo, co bardziej pewne, spod kolanka którym jest przykręcony termostat do pompy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności