Nuttie Zgłoś #1 Napisano 4 Sierpnia 2008 Cześć czołem W załączeniu marna fotka silnika mojego VRa, nastąpił dość nieoczekiwany ale za to gwałtowny wyciek płynu chłodniczego. Chyba udało mi się odnaleźć miejsce gdzie cieknie, chociaż w sumie to bym zidentyfikował aż 3 Z tym że sprawa jest na tyle poważna że jak wleje do maximum do zbiorniczka to po 10 minutach mam wielką plamę płynu pod autem a w układzie zero płynu, więc wyciek jest znaczny. Zaznaczyłem strzałką gdzie cieknie. To jest miejsce gdzie idzie gruby przewód chłodniczy i napotyka takie plastikowe urządzenie bądź osłonę albo jakieś kolanko, nie wiem co to. Właśnie z tego plastika pod kolorowymi (żółte, niebieskie) wtyczkami cieknie. No i pytanie co to jest za miejsce bądź część. Termostat? Pompa wody czy jak? Na VRach w ogóle się nie znam. A dojście samą ręką też liche. Nuttie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
monter Zgłoś #2 Napisano 4 Sierpnia 2008 To jest plastikowy króciec, w nim siedzi też termostat. Często te plastiki pękają w miejscu połączenia z głowicą. Zaznaczyłem śruby które trzeba wykręcić żeby wyjąc cały ten plastik. Zdejmujesz 3 przewody gumowe, 3 śruby i całość wychodzi w stronę skrzyni. Żeby dostęp był lepszy trzeba najpierw odkręcić te plastikowe osłonki silnika i odkręcić całą kopułkę(b3) lub cewkę zapłonową(b4) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość fanatyk Zgłoś #3 Napisano 5 Sierpnia 2008 na tych czujnikach występują okrągłe uszczelki.Żeby je sprawdzić trzeba wyjąć czujniki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #4 Napisano 6 Sierpnia 2008 Mi raczej chodziło o rurę idącą pod czujnikami bo zdjęcie marnej jakości i nic nie było widać, ale dzięki za info. I tak auto stoi w warsztacie już dziś i się okaże ile mnie wyniesie naprawa... Muszę podbić temat do góry, proszę o scalenie ewentualnie. Czy ktoś może mi zlokalizować numery na te części bo mój zakład ich ściągnąć nie może więc pozostaje mi kupno w VW i może zamontowanie samemu albo w jakimś innym warsztacie. chodzi mi o części z wszystkimi 3 króćcami bo nie wiem dokładnie z którego popuszcza. Albo z tego z kablami albo z tego po lewej. Ewentualnie jak ktoś wie jak taki wyciek można zlikwidować to też byłbym wdzięczny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Marcin 1971 Zgłoś #5 Napisano 20 Sierpnia 2008 witam. Mam vr z 95. Mam dziwny wyciek płynu z układu chłodzenia. Wyciek pojawia się tylko kiedy nos stoi niżej niż tył auta. Kapie pod zderzakiem z prawej strony ( przodem do auta). Jak stoi na równym nic. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #6 Napisano 20 Sierpnia 2008 A klimę masz ? Kiedy kapie, po wyłączeniu silnika ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Marcin 1971 Zgłoś #7 Napisano 20 Sierpnia 2008 klime mam ale nawet jak nie działa to kapie. silnik wyłączony. ubywa płynu ale nie wiele Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stempel72 Zgłoś #8 Napisano 20 Sierpnia 2008 Temat wycieków z VR już opisywałem. Poszukajcie. Ten plastikowy element w którym siedzi termostat kosztuje ok. 80 pln. i jest tylko w serwisach naogół na zamówienie. Ta rura co idzie pod spodem to już gorzej, ale montowana jest na oringi po 1 zł. tylko z wymianą jest ciut zabawy. Jeśli komuś cieknie z boku z lewej strony auta(patrząc od przodu), to niestety pompa wody. Jak wymienić też opisywałem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
almudenar Zgłoś #9 Napisano 15 Kwietnia 2010 Po stwierdzeniu ubytku płynu chłodniczego obejrzałem również dół silnika (mam Passata B3 1,9 TDi kombi rok prod. 1993) i zobaczyłem, że pompa wspomagania jest na zewnątrz zalana jakimś płynem (wygląda mi na chłodniczy). Płyn ten kapie na ziemię co kilka - kilkanaście minut. Pompa była rok temu wymieniana, to samo króciec przy bloku silnika z prawej strony (stojąc przodem do auta). co może być przyczyną tego? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pszemek Zgłoś #10 Napisano 15 Kwietnia 2010 i zobaczyłem, że pompa wspomagania jest na zewnątrz zalana jakimś płynem (wygląda mi na chłodniczy) Skoro to na pewno płyn z układu chłodzenia to nieszczelność jest gdzieś na korpusie pompy wody, albo spod któregoś węża (dochodzą 3 - mogła się popuścić któraś opaska zaciskowa) albo, co bardziej pewne, spod kolanka którym jest przykręcony termostat do pompy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach