dtambor Zgłoś #1 Napisano 2 Sierpnia 2008 Witam Dzisiaj zauważyłem że spalanie na postoju podawane w l/h podniosło się z 0,6-0,7l/h do 09-1l/h ( bez wł. klimy). Przez ostatnie dwa dni odpinany był kilkukrotnie akumulator oraz ecu nawet na kilka godzin z powodu montażu zabezpieczenia przed kradzieżą. Teraz pytanie czy nagły wzrost spalania jest efektem odpięcia akumulatora i ecu (może wykasowanie adaptacji) czy to tylko zwykły zbieg okoliczności. Wszelkie nałapane podczas montażu błędy zostały pokasowane i nie pojawiają się ponownie. Z tego co wyczytałem na forum to przeważnie ma to związek ze: 1. źle ustawioną synchronizacją 2. padającymi pompkami 3. zdarza się tak podobno po wymianie pompek Pkt 1 odpada - sam to korygowałem wcześniej i trzyma 0,0 do -0,6 Pkt 2 raczej też odpada - korekty na cyl.1 i 2 w okolicy 1, na cyl. 3 i 4 w okilicy 0,5. Silnik chodzi równo, nic nie szarpie, moc raczej tak jak było wcześniej. Pkt 3 - nie było takiej operacji Dodam że spalanie pokazywane na vagu w bloku 15 to 0,80l/h, nie wiem jak było przed bo na vagu tego wcześniej nie sprawdzałem. Zaznaczam że skorzystałem z szukajki i przeglądnąłem wszystkie tematy ale nie znalazłem interesującej mnie odpowiedzi. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomanimi Zgłoś #2 Napisano 2 Sierpnia 2008 Witam Dzisiaj zauważyłem że spalanie na postoju podawane w l/h podniosło się z 0,6-0,7l/h do 09-1l/h ( bez wł. klimy). Przez ostatnie dwa dni odpinany był kilkukrotnie akumulator oraz ecu nawet na kilka godzin z powodu montażu zabezpieczenia przed kradzieżą. Teraz pytanie czy nagły wzrost spalania jest efektem odpięcia akumulatora i ecu (może wykasowanie adaptacji) czy to tylko zwykły zbieg okoliczności. Wszelkie nałapane podczas montażu błędy zostały pokasowane i nie pojawiają się ponownie. Z tego co wyczytałem na forum to przeważnie ma to związek ze: 1. źle ustawioną synchronizacją 2. padającymi pompkami 3. zdarza się tak podobno po wymianie pompek Pkt 1 odpada - sam to korygowałem wcześniej i trzyma 0,0 do -0,6 Pkt 2 raczej też odpada - korekty na cyl.1 i 2 w okolicy 1, na cyl. 3 i 4 w okilicy 0,5. Silnik chodzi równo, nic nie szarpie, moc raczej tak jak było wcześniej. Pkt 3 - nie było takiej operacji Dodam że spalanie pokazywane na vagu w bloku 15 to 0,80l/h, nie wiem jak było przed bo na vagu tego wcześniej nie sprawdzałem. Zaznaczam że skorzystałem z szukajki i przeglądnąłem wszystkie tematy ale nie znalazłem interesującej mnie odpowiedzi. Pozdrawiam 0,9l to i tak masz mało, mi z włączoną klimą, światłami i radiem pokazuje 1,9 l/h na Drive a na P 1,3 l/h. Pompki mam wymienione - fakt, nie na takie jak były ale na "mocniejsze" od wersji właśnie 130km. Do tego oczywiście zmienione mapy w ECU (tuning). Reasumując wydaje mi się że Twoje wartości są OK. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dtambor Zgłoś #3 Napisano 2 Sierpnia 2008 Przy włączonej klimie to normalne że wzrasta. Ja podałem bez obciążenia, tym bardziej że wcześniej było 0,6-0,7. Stało się to z dnia na dzień. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość altima Zgłoś #4 Napisano 9 Sierpnia 2008 witam no ja mogę powiedzieć, że u mnie też się coś źle zaczyna dziać - mianowicie: bez obciążenia było 0,6-0,7 - jest 0,9-1,0 na D (tiptronic) było 0,9-1,1 - jest 1,4-1,6 na D + klima było 1,4-1,6 - jest 1,9-2,1 i do tego zero błędów, z mocą wszystko OK nawet nie kopci. to co udało mi sie doczytać na forum to możliwy problem z czujnikiem temperatury - lada dzień wybieram sie do mechanika. Jeśli nastąpią jakieś zmiany to dam znać. pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość altima Zgłoś #5 Napisano 11 Sierpnia 2008 witam jestem po wizycie u mechanika, podpinali mojego passacika do różnych komputerków (vag, kts i spaliny) = "0" błędów. Jedyne co wyszło to dawka powietrza różniąca sie od zadanej ok 260mg/H a u mnie 410mg/H. Diagnoza padła na przepływomierz - Jeden z mechaników będący w posiadaniu A4 1.9 tdi 115PS wykręcił przepływomierz ze swojego silnika do mojego - no i różnica kolosalna dawka spadła do ok 290mg/H. Jeszcze jedno mnie strasznie zaskoczyło przepływomierz z auta mechanika był czyściutki a mój uwalony sadzą na maksa a wymieniany był jakieś 5 miesięcy temu ( od wymiany około 30tyś.) No i jestem w kropce - czy to może mieć aż taki wpływ na tak duże spalanie ?? Sorki za podpięcie do tematu ale objawy bardzo podobne. pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dtambor Zgłoś #6 Napisano 12 Sierpnia 2008 witamjestem po wizycie u mechanika, podpinali mojego passacika do różnych komputerków (vag, kts i spaliny) = "0" błędów. Jedyne co wyszło to dawka powietrza różniąca sie od zadanej ok 260mg/H a u mnie 410mg/H. Diagnoza padła na przepływomierz - Jeden z mechaników będący w posiadaniu A4 1.9 tdi 115PS wykręcił przepływomierz ze swojego silnika do mojego - no i różnica kolosalna dawka spadła do ok 290mg/H. Jeszcze jedno mnie strasznie zaskoczyło przepływomierz z auta mechanika był czyściutki a mój uwalony sadzą na maksa a wymieniany był jakieś 5 miesięcy temu ( od wymiany około 30tyś.) No i jestem w kropce - czy to może mieć aż taki wpływ na tak duże spalanie ?? Sorki za podpięcie do tematu ale objawy bardzo podobne. pozdrawiam U siebie właśnie zaobserwowałem dokładnie to samo. Na drugi dzień było już ok - czyli tak jak wartość zadana, więc mam podejrzenia że właśnie przepływka zaczyna świrować. U mnie nie wiem kiedy była zmieniana bo mam go 2 miesiąc. Z pewnością przydałyby się logi dynamiczne ale tu musze poczekać jak braciszek wróci z trasy i przywiezie lapka, bo mam w garażu tylko stacjonarnego kompa. Teoretycznie miałoby to sens bo przepływka pokazuje niby większą ilość powietrza niż w rzeczywistości to i ecu wysterowuje większą dawkę paliwa. Może tu tkwi problem z dużym spalaniem. Niestety narazie z braku luźnej kasy przynajmniej ten miesiąc muszę przekulać. W moim przypadku spalanie na trasie to 6-7 litrów ale w mieście 10-12, wydawało mi się normalne bo czasem po mieście nie mam jak wrzucić trójki bo same korki a światła powstawiali co 100m . Nie mam od kogo pożyczyć przepływki, od ojaca z AFN niestety jest chyba inna - taka jak w AJM. Jak coś zdziałasz to daj znać, bo pasuje to rozwiązać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość altima Zgłoś #7 Napisano 12 Sierpnia 2008 na 17.00 jade do mechanika na wymianę przepływomierza (=250pln ) jak sie coś zmieni dam znać pozdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Don-Damiano Zgłoś #8 Napisano 12 Sierpnia 2008 czekamy, bo u mnie tak samo, mam dwa paski z tym samym silnikiem, i w jednym na postoju 0,6 a w drugim 1,0, czyżby przepływka?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość altima Zgłoś #9 Napisano 12 Sierpnia 2008 no i lipa - przepływomierz wymieniony a spalanie jak szokowało tak szokuje nadal wróciłem do fabrycznej mocy (131PS = :542:) zatankowałem do pełna i zobaczymy ile wyjdzie na zbiorniku po zmianach zrobiłem 150km (tempomat na 140km/h droga A4) i średnie spalanie 9,2 P O M O C Y !!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dtambor Zgłoś #10 Napisano 13 Sierpnia 2008 O takie spalanie w trasie to musiałbym się mocno postarać. Proponuje zrobić komplet logów dynamicznych i wrzucić na forum do oceny. W sumie to od tego powinno się zacząć ale niestety nie każdy ma taką szansę aby zrobic to samemu, natomiast większość "uniwersalnych" mechaników posiadających vaga potrafi jedynie odczytać i skasować błędy i mało wie co oznaczają poszczególne bloki pomiarowe. Przepływke rozumiem że kupiłeś oryginalną. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość altima Zgłoś #11 Napisano 13 Sierpnia 2008 witam nie wiem czy za 250pln to oryginał ? - numery się zgadzały. a dzisiaj niespodzianka - przy dosyć pochmurnej pogodzie i poruszaniu się tylko po mieście (jakieś 40 km) średnie spalanianie nie przekroczyło 9,7L/100 inne smutne objawy - czasami jakoś tak mocy mu brakuje zaznaczę że silnik pracuje równo i nie kopci pozdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #12 Napisano 27 Sierpnia 2008 Witam! Moze was nakiruje troche. Spalanie na jalowym bez obciazen to z regoly 0,6l. Gdy rozladowalem przez przypadek aku, poczekalem 1h az sie sam troche zregeneruje i odpalilem. Od tamtego momentu przez pare dni spalanie wzroslo do 0,9-1l. Gdy zrbilem ok 200-300km w pare dni wszystko wrocilo do normy. I tlumacze sobie ze zwiekszone wartosci byly spowodowane wieksza praca alternatora ktora musial podladowac aku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość altima Zgłoś #13 Napisano 31 Sierpnia 2008 (edytowane) witam ponownie przez ostatnie dwa tygodnie zrobiłem ok. 3 tys km no i nie wiem co myśleć spalanie unormowało się na poziomie 9,3L/100 przebieg mieszany i styl jazdy raczej zdecydowany zaznaczę iż wartość komputerową wskazania zużycia sprawdziłem również przeliczając zbiornik paliwa na przejechane kilometry. pozdrawiam i obserwuję nadal witam ponownie no i znowu się coś psuje spalanie w okolicach 11L/100 zależnie czy więcej trasy czy miasta filtry, przepływomierz powymieniane komputer nie pokazuje błędów lada dzień planuje wymianę oleju w silniku i w skrzyni (tiptronic) - nie mam pojęcia czy to może mieć jakiś wpływ. powoli zaczynam się poddawać kiedyś średnio wychodziło 8,2 - tęskno mi za tymi wartościami Edytowane 14 Września 2008 przez kazio scalone Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
poldeczek1 Zgłoś #14 Napisano 13 Września 2008 Ja w moim dokladnie taki sam silnik i skrzynia tyle ze 2003 r tez mam takie problemy prubowalem juz wszystkiego nawet kiedys przesunolem rozrzad na - 3 stopnie i na 2 dni spalanie spadlo bylo poprostu piekne 8 l w miescie jak i na wyswietlaczu tak i po dolewce do pelna ale tak jak pisze tylko dwa dni nie wiem dlaczego tak jest jakby komputer byl zaprogramowany ze ma tyle spalic i ani troche mniej teraz srednie spalanie 40% trasa 60 % miasto wedlug kompa 7.4 a wedlug baku 8 - 8.2 to niby dobrze ale bylo duzo lepiej zastanawiam sie jescze nad wymiana czujnikow temperatury moze to to A pozatym nie wiem dlaczego spala mi wiecej niz komp pokazuje choc przez te dwa dni po przesuniecu rozrzadu bylo idealnie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość altima Zgłoś #15 Napisano 14 Września 2008 kolego ja miałem 8 z kawałkiem i byłem zadowolony, a teraz znowu zaczyna mi dochodzić do 12 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dest Zgłoś #16 Napisano 14 Września 2008 hmm a wam te 12 to na kompie sie wyswietla czy faktyczne na baku ? mi jezdzac po wawie komp pokazuje w zaleznosci od natezenia ruchu od 8.9 do 12 -14 czasem srednie z baku komp pokazuje 11- 12 a faktyczne z obliczen wychodzi 9.2 -9.5 a jezdze z klima Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
peter-11 Zgłoś #17 Napisano 14 Września 2008 to wychodzi sporo wiecej niz w 101 KM niby tylko 30 KM a jednak roznica spora bo mi 7,5 l jeszcze sie nie udalo przekroczyc (jazda tylko miejska albo autostradowa 150-160 km/h to wychodzi ok 7,5 l a w trybie mieszanym miasto/za miastem pół na pól wychodzi 6 l) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamko251 Zgłoś #18 Napisano 14 Września 2008 Tak czytam wasze posty i nie chce mi się wierzyć ze aż takie spalania wam wychodzą. Może mi komp zaniża, bo według baku jeszcze nie zmierzyłem. Ale nigdy średnie nie wyszło mi jeszcze większe niż 7 l oczywiście w mieście z klimą Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dest Zgłoś #19 Napisano 14 Września 2008 (edytowane) a masz automat ? zreszta moje spalania widac w podpisie jak sie kliknie na ta ikone paliwa kurcze tez mi sie wydawalo ze po wirusie mi skoczyly wartosci przy staniu na P i na D ale czytajac to co pisza inni uzytkownicy to mam w normie czyli bez klimi 0.8 P i 1.1 -1.2 D a z klima to w zaleznosci jaka temp na dworzu od 1.1-1.3 P 1.4-1.8 D. tez cos chcialem z tym kombinowac bo auta z manualnymi skrzyniami na luzie maja nizsze wskazania ale dalem sobie spokoj i cos mam wrazenie ze u mnie pedla gazu jest strasznie delikatny bo jadac z ta sama predkoscia jesli minimalnie odpuszcze komp chwilowo moze pokazywac np 5 litrow a delikatnie mocniej przycisne a auto jedzie tak samo potrafi pokazywac chwilowe 7- 8 litrow nie wiem o co chodzi ale jesli daloby sie "utwardzic" czy tam jakos zrobic pedal zeby nie byl az tak czuly to by bylo fajnie ale pewnie to nie wykonalne Edytowane 14 Września 2008 przez dest Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #20 Napisano 14 Września 2008 (edytowane) to wychodzi sporo wiecej niz w 101 KM niby tylko 30 KM a jednak roznica spora bo mi 7,5 l jeszcze sie nie udalo przekroczyc (jazda tylko miejska albo autostradowa 150-160 km/h to wychodzi ok 7,5 l a w trybie mieszanym miasto/za miastem pół na pól wychodzi 6 l) Przy 140km/h ten silnik bierze ponad 6l w manualu. W trybie mieszanym nie wiem jak wolno musisz jezdzic jesli to automat zeby zejsc do 6l. Edytowane 14 Września 2008 przez Jericho Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach