DeviC3 Zgłoś #1 Napisano 9 Lipca 2008 Witam, w moim Pasku B3 1.8 benz. coś nawala czujnik od temp silnika. Wskazówka dosyć szybko wchodzi od 70 do 110, czasami troche ponad 110 stopni. Wymieniłem termostat i dalej to samo. Czy to może być czujnik padnięty czy coś jeszcze innego ? Byłem u mechanika i stwierdził że temperatura jest wporządku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zdun_VW Zgłoś #2 Napisano 9 Lipca 2008 Skoro mechanik stwierdził, że temp. jest ok to pozostaje tylko czujnik albo zimne luty w zegarach. Jak mechanik stwierdził, że temp jest dobra Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Martinez Zgłoś #3 Napisano 9 Lipca 2008 Najlepiej by było podpiąć drugi czujnik i sprawdzić czy będzie pokazywał tak samo czy nie i będzie wiadomo czy czujnik jest dobry... Jak masz jakiegoś znajomego któryma paska to poproś o wyporzyczenie, montaż i demontaż chyba nie stwarza problemów nikomu. Gdybyś mieszkał bliżej to użyczył bym ci mój, a nawet dwa bo jeden zapasoway gdzieś tam jeździ w samochodzie... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
souler Zgłoś #4 Napisano 9 Lipca 2008 Najlepiej by było podpiąć drugi czujnik i sprawdzić czy będzie pokazywał tak samo czy nie i będzie wiadomo czy czujnik jest dobry... Jak masz jakiegoś znajomego któryma paska to poproś o wyporzyczenie, montaż i demontaż chyba nie stwarza problemów nikomu. nie macie na co czasu tracic? na forum sa tabelki z opornosciami czujnikow przy danych temp. zmierzyc czujnik bez wyciagania i gotowe. podmieniac Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #5 Napisano 9 Lipca 2008 dokładnie w weekend przerabiałem to, wymieniłem termostat bo temperatura sobie skakała oraz czujnik, po tych zabiegach pokazywał mi 110 stopni mimo że termometrem mierzone jest idealne 90 stopni. Wywaliłem to gówno marki topran i kupiłem ori w ASO (91 zł, do Twojego powinien być tańszy bo masz chyba 2 piny) i jest jak powinno być. wg katalogu do twojego jest to czujnik 2 styki czarno/zielony 251 919 501 D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość karol983 Zgłoś #6 Napisano 8 Września 2008 (edytowane) Witam a ja mam taki problem że podczas jazdy(nawet ostrej, nawet w bardzo gorące dni)po mieście temperatura nie przekroczy mi 90 stopni. Jednak gdy jadę w trasie tak do 120,130 km/h temperatura dochodzi mi prawie do 100 stopni, po czym spada poniżej 90 stopni i tak co chwilę. Co może byc przyczyną??? Dodam jeszcze że od dawna słychać u mnie od strony pasażerajakby kończyło mi się jakieś łożysko. Słychać je coraz mocniej. Ubywa tez mi płynu chłodniczego, jednak sprawdzałem przy wymianie oleju nie było widać żeby "szedł"w olej. Mechanik stwierdził że napewno nie jestto ogłos od łożysk rolek lub też alternatora ale nie stwierdził też żeby ciekło z pompy wodnej!!!Czy ktoś miał podobne objawy z mocno słyszlnym łożyskiem???Dodam że przy dodawaniu gazu mocniej słychac to łożysko, czy to na postoju czy w ruchu. Czy moze to być jednak padająca pompa wodna??? Edytowane 10 Września 2008 przez kazio scalone Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Yeti Zgłoś #7 Napisano 8 Września 2008 U mnie w aucie mam taki widok : Początkowo wymieniałem aż dwa razy termostat, ale nic to nie zmieniło, po prostu jest taki czujnik temperatury i już! Przestałem się tym przejmować, wentylator włącza się, to jest najważniejsze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość karol983 Zgłoś #8 Napisano 9 Września 2008 Ojoj u mnie troszeczkę niżej dochodzi ta kreska od temperatury ale jak się tak dzieje mam ochotę zatrzymać samochód i chwilkę postać aż się przestudzi:))U mnie też się wentylator włącza. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DeviC3 Zgłoś #9 Napisano 9 Września 2008 U mnie jest identycznie jak u Yeti, ale jak już wcześniej zaznaczałem, poprzedni właściciel przy zmniejszaniu liczby kilometrów na liczniku, musiał uszkodzić inne elementy i teraz pokazuje większą temperature Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość janie Zgłoś #10 Napisano 9 Września 2008 Jestem totalnie zielony w sprawach które znajdują się pod maską samochodu Dlatego zwracam się do Was o poradę Szukałem coś na forum, ale najgorsze jest to, że tak naprawdę nie wiedziałem czego szukam U mnie też temperatura tak jak by rośnie przy wikeszych predkościach i ostatnio zauważyłem że przy silniku coś jak by cieknie, zamieszczam link do fotek gdzie widać z którego miejsca leci. Nie wiem co to i jak temu zaradzić. Czy to tylko jakas uszczelka puściła czy co ? Był bym wdzięczny za wszelaką pomoc. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość karol983 Zgłoś #11 Napisano 9 Września 2008 U mnie było podobnie tylko że mi się "pociło" koło tych gumowych "łępków". Ściągnąłem je wyczyściłęm założyłem spowrotem na silikonie odpornym na wysokie temperatury i jest spokój. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #12 Napisano 9 Września 2008 ten grzyb spod którego poci Ci się olej to odolejacz odmy, siedzi w pokrywie na wcisk. Lubi pękać na łączeniu z pokrywą zaworów, ale może wystarczy go docisnąć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krasny Zgłoś #13 Napisano 10 Września 2008 Witajcie! U mnie jest taka sytuacja, ze czujnik wskazuje praktycznie cały czas temp ok. 80 stopni. Raz udalo mi sie go zgrzać, do moze 85. Jak przekracza 75 stopni, to włącza mu sie wentylator. Czesto też jest tak, ze jeżdze i wentylatora nie słysze, ale jak zgasze silnik to po chwili wentylator startuje. popracuje chwile i sie wyłącza. Czy to normalne objawy, czy mam sie zacząc niepokoić? Passkiem jeżdze od tygodnia, wiec dopiero poznaje to auto. (Mam B3 1.6TD, z 1991 roku) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość bartoss87 Zgłoś #14 Napisano 10 Września 2008 Witam. Ja mam znowuż taki problem, że silnik grzeje się normalnie, ale jak już jest około 90C to powinien się włączyć wentylator, a to się nie dzieje nawet przy temp 110C - co może być przyczyną tej sytuacji? Płyn chłodzący w układzie jest... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
souler Zgłoś #15 Napisano 10 Września 2008 czasami mam wrazenie, ze auto dla was ma tylko jezdzic i nic poza tym. na tym forum duza czesc ludzi wie o vw wiecej niz mechanicy, korzystajcie z tej wiedzy. wszystko 100x wyjasnione, wystarczy poszukac. ty Krasny masz przeklamanie, a o ten wentylator nie pytaj nigdy wiecej, bo swiadczy to o braku wiedzy szukaj. ty bartoss wymien se termiczny zalacznik, bo rozpier... ten silnik. musze czasami kogos opier... bo ciagle te same pytania zadajecie. dzisiaj padlo na was, sorry Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krynio Zgłoś #16 Napisano 11 Września 2008 a ja mam natomiast takie pytanie, od niedawna zauwazyłem ze chyba grzeje mi sie troszke silnik, wskazówka od temperatury stoi ciagle na 90 stopniach natomiast ja patrze na temperature ktora mi wskazuje komputer. i dzieje sie cos takiego ze np jade w trase i ok silnik nagrzewa sie do 90 stopni jadac sobie normalnie 100km/h natomiast jak przez jakas chwile pogonie go do 150-160km/h to nagle rosnie do 96stopni a nawet 98 i poźniej maleje.. jak jechałem ostatnio do krakowa to wjezdzajac juz do miasta było z 94 a w pewnym momencie i 100złapał i niezauwazyłem aby wiatrak sie włanczał. dzis dolałem płynu chłodniczego poniewaz było troszke ponizej minimum ale dzieje sie to samo. a jezeli była by wysoka temperatura na dworze to nie chce wiedziec jaka tamperature by złapał. co to moze byc ktos mi pomoze?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #17 Napisano 12 Września 2008 wszystko jest ok u Ciebie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krynio Zgłoś #18 Napisano 12 Września 2008 (edytowane) pewny jestes?? a przypuscmy ze na dworze jest 30stopni, bo wczoraj było z 10-11 góra to wtedy silnik sie bardzo zagrzeje.. a na postoju nie udało mi sie go nagrzac wczoraj do 96 zeby sie właczył wiatrak. aha chciałem dodac jeszce ze własnie przed chwila przed odpaleniem samochodu sprawdzam stan płynu i było go z 0.5 cm poniżej minimum(wczoraj dolałem ok. 250ml, i przejechałem trase 200km) no to tak jak to pisze w instrukcji uzupełniłem go tak blizej maxiumum na zimnym silniu nastepnie pojechałęm na miasto w ta i spowrotem i po powrocie patrze a tam płyn podniusł sie max do 1cm ponad maximum. co to moze byc?? dodam ze wyzej pisałem co dzieje sie w chwilami ze silnik przy wiekszym obciązeniu łapie wieksza temparature po czym po zwolnieniu temparatura maleje do 90stopni prosze o pomoc... Edytowane 12 Września 2008 przez kazio scalone Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pszczolek Zgłoś #19 Napisano 12 Września 2008 aha chciałem dodac jeszce ze własnie przed chwila przed odpaleniem samochodu sprawdzam stan płynu i było go z 0.5 cm poniżej minimum(wczoraj dolałem ok. 250ml, i przejechałem trase 200km) no to tak jak to pisze w instrukcji uzupełniłem go tak blizej maxiumum na zimnym silniu nastepnie pojechałęm na miasto w ta i spowrotem i po powrocie patrze a tam płyn podniusł sie max do 1cm ponad maximum. co to moze byc?? dodam ze wyzej pisałem co dzieje sie w chwilami ze silnik przy wiekszym obciązeniu łapie wieksza temparature po czym po zwolnieniu temparatura maleje do 90stopni prosze o pomoc... Rozszerzalność temperaturowa cieczy. W wyższej temperaturze ma większą objętość więc na rozgrzanym silniku w zbiorniczku wyrównawczym powinien Ci podskoczyć troche poziom a na zimny spowrotem wrócić do stanu poczatkowego. Według mnie to normalne zjawisko, zaobserwowane u siebie. Mój mechanik mowił żeby trzymać poziom w okolicach minimum a nawet troszkę poniżej. Czy słusznie nie wiem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krynio Zgłoś #20 Napisano 12 Września 2008 a co do wzrostu temperatury podczas wysilonej pracy?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach