Skocz do zawartości
Gość guzek

Ciśnienie oleju

Rekomendowane odpowiedzi

Gość guzek

Witam serdecznie to mój debiut na tym forum.Mam Passata B3 1,8 90r 275tyś.km.Jak do tej pory spisywał się bez zarzutu.Ale w lecie wybieram się w dłuższą podróż i tak na wszelki wypadek mechanik wymienił mi uszczelkę pod głowicą( z uwagi na drobny nie zlokalizowany na 100% wyciek oleju) od czasu tej wymiany zaczęły dziac się dziwne rzeczy tzn. na dłuższej trasie raz po raz zapala się kontrolka ciśnienia oleju, przed wymianą uszczelki tego nie było.Mam pytanie czy powodem tego może byc źle założona uszczelka pod głowicą.

Edytowane przez rainman777

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozumie ze olej sprawdzales.

Mam pytanie czy powodem tego może byc źle założona uszczelka pod głowicą.

Jak mech zrobil to zle to moze to byc przyczyna

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kuczlaw, gdyby to była przyczyna to olej musiał by tryskać spod uszczelki. To może być wina : czujnika, panewek, pompy oleju, lub samego lipnego oleju.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pszemek

stempel72, niekoniecznie.Mechanik mógł dla pewności w okolicach kanału olejowego posmarować silikonem i coś się przytkało.Jednak zaczął bym od sprawdzenia przewodów elektrycznych idących do czujników.

 

guzek, nie klekoczą ci popychacze?I tak dla pewności:wymieniał ci uszczelkę pod głowicą czy pod pokrywą zaworów?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość guzek

stempel72,czy klepanie popychaczy może mieć na to wpływ bo przy mrozie było je słychać na zimnym silniku, mech. wymienił mi obie uszczelki, po wymianie mierzył ciśnienie i wymieniłem czujnik przy filtrze oleju, wymiana częściowo pomogła , co do oleju od dwóch lat jeżdżę na Mobilu mineralnym i nie zmieniałem go ostatnio, więc chyba nie ma na to wpływu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość guzek

pszemekSorry ale czytałem twojego posta pospiesznie w pracy moje pytanie chciałem skierowac do Ciebie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Siem!!!

czy klepanie popychaczy może mieć na to wpływ bo przy mrozie było je słychać na zimnym silniku
Na zimnym silniku zawsze cos zawory klepna,musi zostac wytworzone cisnienienie do podstawienia popychaczy!!!Po rozgrzaniu tez je slychac?Czy jest wporzadku?
gdyby to była przyczyna to olej musiał by tryskać spod uszczelki
Jezeli istnieje mozliwosc zalozenia odbicia zwierciadlanego(tu akurat nie wiem tego) to kuczlaw, moze miec racje!!!Mechanik mogl zatkac kanal olejowy ktory doprowadza olej do glowicy!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość guzek

Po kilku sekundach pracy silnika już nie klepią.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Slawek, gdyby kanał olejowy był zatkany to nawet głuchy by usłyszał, że coś w silniku nap....a i byłyby to zawory. Jeśli objaw ten występuje po nagrzaniu się silnika, czyli rozrzedzeniu oleju, to jest to kwestia: panewek, pompy, czujnika lub samego oleju. A to że jeżdzisz na Mobilu, wcale nie znaczy że nie na Lotosie, Orlenie, czy jakimś syfie, bo niestety podrób coraz więcej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pszemek

Jak przestają klepać to znaczy że olej do głowicy dochodzi.Więc albo zbieg okoliczności i to co napisał stempel72, albo jak mechanik gmerał pod maską to niechcący mógł przerwać przewód od któregoś z czujników i teraz nie łączy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam rozumieć że głowica przed założeniem została splanowana i sprawdzona na szczelność oraz uszczelka pod głowicę założona o tej samej grubości co była - bo nie wiem czy wiesz są różne grubości uszczelek :609: jak tak to też bym stawiał na elektrykę ale róznie to bywa.

Pozdrawiam !!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Siem!!!

Po kilku sekundach pracy silnika już nie klepią.
Czyli uszczelke masz OK!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość morgan

te passaty tak mają moge cie niepocieszyć ale raczej nie znajdziesz przyczyny a jeżeli znajdziesz to daj znać bo mnie ta sprawa wyjątkowo interesuje bo ja z tą kontrolką mam tak samo. Ciśnienie ok., wogóle silnik mam bardzo dobry elektronika sprawdzana w dwóch niezależnech warsztatach i nic. A najlepsze jest to , że mój znajomy ma passata i już mu 3 lata mryga tak kontrolka. Ale gdybyś może rozwiązał tą sprawę to prosze napisz o tym na forum bo mnie też wkurza ta kontrolka z tym "pięknym" sygnałem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pszemek

Gdzieś słyszałem że te passaty mają lichą pompe oleju.Osobiście tego nie potwierdzam bo nie spotkałem się z czymś takim ale może to być wina pompy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość guzek

Witam.

Dzisiaj wymieniam wszystkie czujniki.W Niedzielę robię trasę to się okaże.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość morgan

nic nieda zbędne koszty doradze ci jeszcze że przy zegarach jest jakiś mikroprocesorek i on sie wali ale mi to nie pomogło a co do czujnika to tam w nim niema sie co psuć mogł ten mechanik po***ać i na to stawiam bo moja uszczelka tez jest podejzana coś wystaje u mnie między blokiem a głowicą ale wycieków 0

 

wyrażaj się

używaj znaków interpunkcyjnych

masz guzik "Pisownia", używaj go

//Kubelt

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość guzek
nic nieda zbędne koszty doradze ci jeszcze że przy zegarach jest jakiś mikroprocesorek i on sie wali ale mi to nie pomogło a co do czujnika to tam w nim niema sie co psuć mogł ten mechanik po***ać i na to stawiam bo moja uszczelka tez jest podejzana coś wystaje u mnie między blokiem a głowicą ale wycieków 0

 

wyrażaj się

używaj znaków interpunkcyjnych

masz guzik "Pisownia", używaj go

//Kubelt

Może jednak coś da ta wymiana bo w kapturku gumowym przy czujniku na filtrze był olej.Pozrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość morgan

i jak z tą kontrolką od oleju ??? juz przestała mrygać ?? jak możesz to odpowiedz /JAFO

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak już o tym pisałem, może to być wina pompy. Olej po nagrzaniu robi się rzadszy i pompa przestaje pompować jak należy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam.

Dzisiaj wymieniam wszystkie czujniki.W Niedzielę robię trasę to się okaże.

Pozdrawiam

 

Co do wymiany czujników, to radziłbym się trochę zastanowić.

Każdy czujnik budowany jest z tą myślą, by ostrzegał nas w sytuacjach niebezpiecznych (w tym przypadku niebezpiecznych dla silnika).

Jeśli czujnik coś nam sygnalizuje, to zawsze możemy sprawdzić poprawność jego działania.

Nie powinniśmy bezmyślnie go wymieniać, bo najczęściej nic nam to nie da. Najwyżej zabierze nam niepotrzebnie nieco kasy.

Jeśli jakikolwiek czujnik zadziała, to znaczy, że coś niepokojącego dzieje sie z danym mechanizmem/silnikiem i tu powinniśmy przede wszystkim sprawdzać.

Jeśli odezwał się czujnik ciśnienia/buzzer, to niestety jedziemy do warsztatu i mierzymy ciśnienie oleju na gorącym silniku i różnych obrotach silnika (dwustopniowa kontrola ciśnienia oleju).

Dopiero, gdy jesteśmy pewni, że ciśnienie jest właściwe możemy zabrać się za sam czujnik.

Jeśli buzzer odzywa się na niskich obrotach to sprawdzamy czujnik sprawdzający ciśnienie oleju na niskich obrotach.

Identycznie postępujemy z czujnikiem ciśnienia dla obrotów wysokich.

 

Proszę potraktować to jako ostrzeżenie przed zbędnym wydawaniem pieniędzy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności