Gość guzek Zgłoś #1 Napisano 23 Maja 2006 (edytowane) Witam serdecznie to mój debiut na tym forum.Mam Passata B3 1,8 90r 275tyś.km.Jak do tej pory spisywał się bez zarzutu.Ale w lecie wybieram się w dłuższą podróż i tak na wszelki wypadek mechanik wymienił mi uszczelkę pod głowicą( z uwagi na drobny nie zlokalizowany na 100% wyciek oleju) od czasu tej wymiany zaczęły dziac się dziwne rzeczy tzn. na dłuższej trasie raz po raz zapala się kontrolka ciśnienia oleju, przed wymianą uszczelki tego nie było.Mam pytanie czy powodem tego może byc źle założona uszczelka pod głowicą. Edytowane 16 Października 2013 przez rainman777 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #2 Napisano 23 Maja 2006 Rozumie ze olej sprawdzales. Mam pytanie czy powodem tego może byc źle założona uszczelka pod głowicą. Jak mech zrobil to zle to moze to byc przyczyna Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stempel72 Zgłoś #3 Napisano 24 Maja 2006 kuczlaw, gdyby to była przyczyna to olej musiał by tryskać spod uszczelki. To może być wina : czujnika, panewek, pompy oleju, lub samego lipnego oleju. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość pszemek Zgłoś #4 Napisano 24 Maja 2006 stempel72, niekoniecznie.Mechanik mógł dla pewności w okolicach kanału olejowego posmarować silikonem i coś się przytkało.Jednak zaczął bym od sprawdzenia przewodów elektrycznych idących do czujników. guzek, nie klekoczą ci popychacze?I tak dla pewności:wymieniał ci uszczelkę pod głowicą czy pod pokrywą zaworów? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość guzek Zgłoś #5 Napisano 24 Maja 2006 stempel72,czy klepanie popychaczy może mieć na to wpływ bo przy mrozie było je słychać na zimnym silniku, mech. wymienił mi obie uszczelki, po wymianie mierzył ciśnienie i wymieniłem czujnik przy filtrze oleju, wymiana częściowo pomogła , co do oleju od dwóch lat jeżdżę na Mobilu mineralnym i nie zmieniałem go ostatnio, więc chyba nie ma na to wpływu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość guzek Zgłoś #6 Napisano 24 Maja 2006 pszemekSorry ale czytałem twojego posta pospiesznie w pracy moje pytanie chciałem skierowac do Ciebie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sl@wek Zgłoś #7 Napisano 24 Maja 2006 Siem!!! czy klepanie popychaczy może mieć na to wpływ bo przy mrozie było je słychać na zimnym silniku Na zimnym silniku zawsze cos zawory klepna,musi zostac wytworzone cisnienienie do podstawienia popychaczy!!!Po rozgrzaniu tez je slychac?Czy jest wporzadku?gdyby to była przyczyna to olej musiał by tryskać spod uszczelki Jezeli istnieje mozliwosc zalozenia odbicia zwierciadlanego(tu akurat nie wiem tego) to kuczlaw, moze miec racje!!!Mechanik mogl zatkac kanal olejowy ktory doprowadza olej do glowicy!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość guzek Zgłoś #8 Napisano 24 Maja 2006 Po kilku sekundach pracy silnika już nie klepią. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stempel72 Zgłoś #9 Napisano 24 Maja 2006 Slawek, gdyby kanał olejowy był zatkany to nawet głuchy by usłyszał, że coś w silniku nap....a i byłyby to zawory. Jeśli objaw ten występuje po nagrzaniu się silnika, czyli rozrzedzeniu oleju, to jest to kwestia: panewek, pompy, czujnika lub samego oleju. A to że jeżdzisz na Mobilu, wcale nie znaczy że nie na Lotosie, Orlenie, czy jakimś syfie, bo niestety podrób coraz więcej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość pszemek Zgłoś #10 Napisano 25 Maja 2006 Jak przestają klepać to znaczy że olej do głowicy dochodzi.Więc albo zbieg okoliczności i to co napisał stempel72, albo jak mechanik gmerał pod maską to niechcący mógł przerwać przewód od któregoś z czujników i teraz nie łączy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jumbol69 Zgłoś #11 Napisano 25 Maja 2006 Mam rozumieć że głowica przed założeniem została splanowana i sprawdzona na szczelność oraz uszczelka pod głowicę założona o tej samej grubości co była - bo nie wiem czy wiesz są różne grubości uszczelek :609: jak tak to też bym stawiał na elektrykę ale róznie to bywa. Pozdrawiam !!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sl@wek Zgłoś #12 Napisano 25 Maja 2006 Siem!!! Po kilku sekundach pracy silnika już nie klepią. Czyli uszczelke masz OK!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość morgan Zgłoś #13 Napisano 25 Maja 2006 te passaty tak mają moge cie niepocieszyć ale raczej nie znajdziesz przyczyny a jeżeli znajdziesz to daj znać bo mnie ta sprawa wyjątkowo interesuje bo ja z tą kontrolką mam tak samo. Ciśnienie ok., wogóle silnik mam bardzo dobry elektronika sprawdzana w dwóch niezależnech warsztatach i nic. A najlepsze jest to , że mój znajomy ma passata i już mu 3 lata mryga tak kontrolka. Ale gdybyś może rozwiązał tą sprawę to prosze napisz o tym na forum bo mnie też wkurza ta kontrolka z tym "pięknym" sygnałem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość pszemek Zgłoś #14 Napisano 26 Maja 2006 Gdzieś słyszałem że te passaty mają lichą pompe oleju.Osobiście tego nie potwierdzam bo nie spotkałem się z czymś takim ale może to być wina pompy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość guzek Zgłoś #15 Napisano 26 Maja 2006 Witam. Dzisiaj wymieniam wszystkie czujniki.W Niedzielę robię trasę to się okaże. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość morgan Zgłoś #16 Napisano 26 Maja 2006 nic nieda zbędne koszty doradze ci jeszcze że przy zegarach jest jakiś mikroprocesorek i on sie wali ale mi to nie pomogło a co do czujnika to tam w nim niema sie co psuć mogł ten mechanik po***ać i na to stawiam bo moja uszczelka tez jest podejzana coś wystaje u mnie między blokiem a głowicą ale wycieków 0 wyrażaj się używaj znaków interpunkcyjnych masz guzik "Pisownia", używaj go //Kubelt Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość guzek Zgłoś #17 Napisano 26 Maja 2006 nic nieda zbędne koszty doradze ci jeszcze że przy zegarach jest jakiś mikroprocesorek i on sie wali ale mi to nie pomogło a co do czujnika to tam w nim niema sie co psuć mogł ten mechanik po***ać i na to stawiam bo moja uszczelka tez jest podejzana coś wystaje u mnie między blokiem a głowicą ale wycieków 0 wyrażaj się używaj znaków interpunkcyjnych masz guzik "Pisownia", używaj go //Kubelt Może jednak coś da ta wymiana bo w kapturku gumowym przy czujniku na filtrze był olej.Pozrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość morgan Zgłoś #18 Napisano 28 Maja 2006 i jak z tą kontrolką od oleju ??? juz przestała mrygać ?? jak możesz to odpowiedz /JAFO Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stempel72 Zgłoś #19 Napisano 28 Maja 2006 Tak już o tym pisałem, może to być wina pompy. Olej po nagrzaniu robi się rzadszy i pompa przestaje pompować jak należy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JAFO Zgłoś #20 Napisano 28 Maja 2006 Witam.Dzisiaj wymieniam wszystkie czujniki.W Niedzielę robię trasę to się okaże. Pozdrawiam Co do wymiany czujników, to radziłbym się trochę zastanowić. Każdy czujnik budowany jest z tą myślą, by ostrzegał nas w sytuacjach niebezpiecznych (w tym przypadku niebezpiecznych dla silnika). Jeśli czujnik coś nam sygnalizuje, to zawsze możemy sprawdzić poprawność jego działania. Nie powinniśmy bezmyślnie go wymieniać, bo najczęściej nic nam to nie da. Najwyżej zabierze nam niepotrzebnie nieco kasy. Jeśli jakikolwiek czujnik zadziała, to znaczy, że coś niepokojącego dzieje sie z danym mechanizmem/silnikiem i tu powinniśmy przede wszystkim sprawdzać. Jeśli odezwał się czujnik ciśnienia/buzzer, to niestety jedziemy do warsztatu i mierzymy ciśnienie oleju na gorącym silniku i różnych obrotach silnika (dwustopniowa kontrola ciśnienia oleju). Dopiero, gdy jesteśmy pewni, że ciśnienie jest właściwe możemy zabrać się za sam czujnik. Jeśli buzzer odzywa się na niskich obrotach to sprawdzamy czujnik sprawdzający ciśnienie oleju na niskich obrotach. Identycznie postępujemy z czujnikiem ciśnienia dla obrotów wysokich. Proszę potraktować to jako ostrzeżenie przed zbędnym wydawaniem pieniędzy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach