Skocz do zawartości
aldi11

zapieczone kierownice - film

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, postanowiłem założyć nowy temat ponieważ mam problem z swoim passatem 1.9 tdi AFN 97r.

Od niedawna auto przechodzi mi bez przerwy w tryb awaryjny, bylem u diagnosty i podpiął mi go pod VAGA,- błąd 00575 przekroczona górna granica doładowania. Samochód na trzecim biegu, obroty 3000 osiąga 2,5 bar i łapie tryb awaryjny. Podwyższone ciśnienie jest w całym zakresie obrotów. Wszystko wskazuje na to że są zapieczone kierownice w turbinie.

Zamieszczam tutaj dwa filmy, pierwszy pokazuje pracę sztangi z założonym siłownikiem do regulacji ciśnienia doładowania sterowany manualnie (wciągałem powietrze przez wężyk), i drugi po odkręceniu tego siłownika,

prace kierownic sterowałem palcem poruszając tam taką dźwignię.

 

mam do was pytanie czy wszystko jest w porządku, bo mi się wydaje że ta dźwignia nie chodzi w pełnym zakresie. Proszę o opinie.

 

 

Link do pierwszego filmu http://pl.youtube.com/watch?v=ZPjhICnhGLs

i drugi http://pl.youtube.com/watch?v=z7YsDIoG9sk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hehe ale wymysliles :D Wg mnie masz zapieczone kierownice calkowicie, lepijej to zrob bo zajedziesz sprezarke.

 

Ta dzwignia na pierwszym filmiku ma chodzic góra - dół 2 - 2.5 cm.

 

Powodzenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, więc zabieram się popołudniu za wyciągnięcie turbiny. Macie może jakieś sugestie na co uważać, lub porady z tym związane.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na forum były podawane linki do przewodników rozbierania turbiny :) Są to angielskie strony, ale z pewnością załapiesz o co chodzi. Poszukaj :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Idę za chwile do garażu demontować turbinę, czy jest możliwość odkręcenia całej turbiny bez wchodzenia pod spód samochodu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie wiem jak w AFN ale w AJM ja demontowałem wszystko z góry silnika.

Z filmiku wynika ewidentnie,że masz zapieczone kierownice.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki chłopaki, właśnie wyciągnąłem turbinę, udało się wszystko od góry gorzej będzie ją założyć.

Jak się okazało były zapieczone kierownice i to tak porządnie, teraz pozostało je odpowiednie wyczyszczenie

 

 

 

Jeszcze filmik jak to wszystko wygląda

http://pl.youtube.com/watch?v=wciYYZV5RkM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czyscic, polerowac, odtluscic, lac dobre paliwo i smigac bez psj.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja bede dzis rozbierał turbinke własnie i mam pytanko. Czy po takim czyszczeniu trzeba wymieniac olej na nowy????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nia ma takiej potrzeby - i tak czyścisz tylko łapatki od nagaru powsatałego od spalin. Oczywiście zamiana oleju nigdy nie zaszkodzi, ale jak jeszcze nie nadaje sie do wymiany to naprawdę szkoda kasy...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zabrałem się za składanie tego wszystkiego do kupy i pojawił się problem nie pamiętam czy między kolektorem a turbiną była jakaś uszczelka. Wszystko dokładnie przejrzałem i nigdzie nie mogę jej znaleźć.

Ta uszczelka powinna się tam znajdować?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no mysle ze powinna byc uszczelka... ja dzis rozbieram to powiem czy u mnie była...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pomiędzy kolektorem, a turbiną nie ma uszczelki. Skręcasz na trzy śruby.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Umnie to chyba smarowali jakims silikonem uszczelniajacym bo fakt uszczelki tam niema.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Auto zostało poskładane, zero przeładowań, przydało by się jeszcze sprawdzić na VAGu. Czy jest ktoś z okolic Bolesławca z VAGiem żeby można było podpiąć i sprawdzić jak to faktycznie wygląda?

 

Mam jeszcze problem z napinaczem paska alternatora, czy jest gdzieś ilustrowany przewodnik jak dokonać wymiany tego elementu bez ściągania przodu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze problem z napinaczem paska alternatora, czy jest gdzieś ilustrowany przewodnik jak dokonać wymiany tego elementu bez ściągania przodu.

Przerabiałem temat przez ostatnie dwa dni w pojeździe służbowym (T4). Nie zwlekaj jak ja to zrobiłem. Dwa dni temu zozleciał się napinacz, pasek się wkręcił w resztki koła napinacza. Oczywiście naprawiłem. Ale niestety auto mi wczoraj stanęło na przejściu dla pieszych w centrum Szczecina. Dobrze że był kolega w Szczecinie i na holu mnie zaciągnął do znajomego mechanika. Okazało się że na szczęście w nieszczęściu resztki paska alternatora dostały się na kołood rozrządu i podbiły go, a ten złośliwie przeskoczył o jeden ząbek. Ponieważ miałem do wymiany rozrząd za 1800 km wymieniłem przy okazji. Dlatego nie odkładaj takiej z pozoru błachej żeczy. A przy okazji wymień rozrząd. Bo chyba ściąganie przedniego pasa cię nie minie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Napinacz można zdemontowac bez rozbierania przodu. Z tyłu napinacza jest jedna czy dwie śruby które trzeba odkrecić i wszystko łądnie schodzi.

 

Wystarczy szukajka i wszystko masz jak na dłoni:

http://www.forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=17281

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

napinacz zdejmujesz bez demontażu przodu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja włansie w sobote rozebrałem turbine, przeczysciłem kierownice( u mnie sie przycinały) i teraz pasek chodzi az miło... myslałem ze bedzie wiecej roboty i trudniej...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności