Skocz do zawartości
aldi11

zapieczone kierownice - film

Rekomendowane odpowiedzi

Tak podpinam sie do tematy, bo czytam o niedomaganiach turbin, a własciwie zapiekaniu kierownic i nasuwa sie pytanie, czy nie jest za te przykre historie odpowiedzialny chociaż po czesci puszczajacy olej zawór EGR ?

Czy przez przeciekajacy zawór EGR nie dostaje się olej do kolektora ssacego, a następnie nie spalony przez silnik, jest wydmuchiwany przez kolektor wydechowy i to moze powodować zasyfianie goracej strony turbiny?

Pozdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak czyściliście turbinę to gdzie kupiliście uszczelki w układzie smarowania turbiny - pozostaje tylko ASO czy gdzieś indziej można kupić? Jaki może być ich koszt?

Pozdrawiam,

jajaceek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja osobiscie kupowalem w ASO i tobie rownież proponuje tam dokonać zakupu -> cale 6 złociszy :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja oprócz uszczelki olejowej wymieniłem także tą metalową na wylocie do łącznika elastycznego rury wydech. Koszt nie duży, a pewność , że za jakiś czas nie wydmucha. Zakupiłem w ASO.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, minęło trochę czasu i auto zaczęło mi znowu szwankować. Kupiłem VAGa i zrobiłem logi, proszę o ich ocenę. Po ostatnim czyszczeniu turbiny sztanga chodzi płynnie, wiec wydaje mi się że nie będzie to turbina.

Podczas jak daje gwałtownie gaz słychać taki szum jakby brał gdzieś lewe powietrze. Wiec zaczełem grzebać w wężach idących od turbiny do kolektora i jest wszystko OK. ( zrobiłem test, zdjąłem wąż z turbiny włożyłem w niego kawałek rurki calowej zakończony wentylem i nabiłem ciśnienie ok 1,2 bara, nigdzie nie było słychać żeby gdzieś powietrze uciekało w węży). Dodatkowo jak mu tak przygazuje, pedał w podłogę to jak schodzi z obrotów wygląda jakby się dusił.

Już brakuje mi sił do tego auta, nie wiem co z nim się dzieje.:(:(:(

log 14,02,08.doc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czyżby nikt nie potrafił mi pomóc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość bedziu

no co ty olej nie ma nic do kierownic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hmariusz1

Witaj Aldi 11 ile czasu mineło od czyszczenia turbo, jeżeli turbo OK to może N75

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

minęło może miesiąc, i nie wiem co się dzieje z nim dalej. Zaworek N75 i N18 przeczyściłem, wygląda że jest z nimi wszystko ok. Martwi mnie troszkę ten olej w przewodach bo nie wiem czy wypływa on z turbiny czy odmy. Może trzeba intercooler przeczyścić?

 

 

 

nowy LOG

log 15,02,08.rar

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
minęło może miesiąc, i nie wiem co się dzieje z nim dalej. Zaworek N75 i N18 przeczyściłem, wygląda że jest z nimi wszystko ok. Martwi mnie troszkę ten olej w przewodach bo nie wiem czy wypływa on z turbiny czy odmy. Może trzeba intercooler przeczyścić?

 

 

 

nowy LOG

 

mysle ze pobranie moich logow i porownanie z wlasnymi pozwoli ci rozwiazac problem ale na moje oko to cos z turbina jest nie tak jezeli po czyszczeniu kierownic nie zmienilo sie nic - chyba ze czujnik pomiaru cisnienia doladowania niepoprawnie mierzy ... mysle ze logi robiles tak jak to pokazane bylo w filmie zapozyczonym z innego forum

jezeli chodzi o olej w przewodach dolotu to bedzie on zawsze a najwiecej przy IC poniewaz to najnizszy punkt drogi powietrza do kolektora wlotowego ... dostawanie sie oleju przez odme ta droga to niewielka ilosc idzie sprawdzilem u siebie zgodnie z pomyslem jednego z forumowiczow a bylo go 5ml na 1000km ;)

Logi 15.09.2006 po czyszczeniu (zielony).rar

Logi 28.08.2006 przed czyszczeniem (czerwony).rar

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich, mam taki problem silnik wchodzi mi na tryb awaryjny przy 2.900- 3.000 [1.9tdi 110 AFN] tak jak wszyscy robią gaszę silnik i znowu ciągnie dobrze.Wiem czytałem już wszystko na temat zapieczonych kierownic i teraz tak myślę że, zaworek N75 mam sprawny ponieważ na zapalonym silniku zdjąłem wężyk z gruszki sztanga spadła na dół w wężyku wyczuwalne podciśnienie, i powiedzcie mi gdy założę wężyk na gruszkę sztanga nieco się unosi i gdy dodaję gazu sztanga idzie na dól czy tak to ma być bo nie bardzo to rozumiem myślałem że podciśnienie ma cały czas ciągnąć sztangę ku górze.Pomóżcie koledze bo nie wiem czy wyciągać turbinkę do czyszczenia.Dzięki pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na zgaszony silniku sprawdz ile się przesuwa sztanga. Powinna chodzić ok.2cm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ściągałem sztangi bo do tej zawleczki jest ciężki dostęp ale spróbowałem od spodu tępym narzędziem poprzesuwać tą sztangą i mam wrażenie że, przesuwa się 2-2.5 cm chociaż ciężko bo z gruszką.A jeszcze jedno ściąłem gumowy wąż z turbiny od strony filtra powietrza i tam zauważyłem troszkę oleju coś to oznacza.A jeśli sztanga pracuje w pełnym zakresie to co szukać.Dzięki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

najlepiej podłącz pod VAG będzie łatwiej diagnozować. N75 może być padnięty

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mysle ze pobranie moich logow i porownanie z wlasnymi pozwoli ci rozwiazac problem ale na moje oko to cos z turbina jest nie tak jezeli po czyszczeniu kierownic nie zmienilo sie nic - chyba ze czujnik pomiaru cisnienia doladowania niepoprawnie mierzy ... mysle ze logi robiles tak jak to pokazane bylo w filmie zapozyczonym z innego forum

jezeli chodzi o olej w przewodach dolotu to bedzie on zawsze a najwiecej przy IC poniewaz to najnizszy punkt drogi powietrza do kolektora wlotowego ... dostawanie sie oleju przez odme ta droga to niewielka ilosc idzie sprawdzilem u siebie zgodnie z pomyslem jednego z forumowiczow a bylo go 5ml na 1000km ;)

 

logi robiłem normalnie tak jak wszędzie piszą, 3 bieg około 1500 obr. i noga w podłogę ;) . Martwi mnie natomiast praca samego silnika, po dodaniu gazu i spuszczenia potem nogi z pedału silnik dostaje nazwijmy to "czkawki" ( dusi się) tak jakby nie mógł złapać powietrza nie wiem co może być tego przyczyną.:(

Czy to umnie olej leci z odmy nie jestem taki pewny ponieważ niedawno czyściłem węże a po dwóch dniach olej dalej w nich zalega.

Czy ten czujnik pomiaru ciśnienia dolotowego znajduje się koło zaworu N18 w rurze plastykowej, jeżeli tak to dzisiaj bo czyściłem i był cały w oleju.

Z moich logów wynika że coś jest nie tak z pomiarem ciśnienia atmo. czy ten czujnik znajduje się w ECU, sprawdzałem wszystkie wężyk co idzie do niego i jest OK. Jeżeli padł ten czujnik to czeka mnie wymiana całego ECU?

 

Mam błędy 65535,519,575

błędu 65535 nie mogę skasować, czy mogło go spowodować zalanie ECU oliwą?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam, po małej przerwie

Nie dawało mi spokoj ten błąd 65535, 519

wiec dzisiaj jeszcze raz wyjąłem ECU i zaglądnąłem do środka. ECUzalany był olejem oprócz tego był pęknięty wężyk w środku od jakiegoś czujnikaciśnienia.

czy ten wężyk mógł powodować to że auto wchodziło w trybawaryjny, dusił się itp?, i jeszcze jedno który to jest ten czujnik atmo żebym mógł godokładnie wyczyścić ( może jakieś zdjęcie)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może lepiej najpierw zobacz na VAGu jakie ciśnienie pokazuje ten czujnik, może on nie jest uszkodzony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czujnik atmo pokazywał mi ciśnienie 693.9

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to faktycznie coś z nim nie tak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich panowie mam takie pytanie wymontowałem turbosprężarkę i rzeczywiście przycinają się kierownice i teraz tak powiedzcie mi czy jest sens rozbierać turbo skoro za uwarzyłem luz na ośce jest to luz w poziomie wzdłużnego nie ma co byście zdecydowali regenerować czy wyczyścić i jeszcze pojeździć.Dzięki pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności