Skocz do zawartości
Gość misiek_kb

Wszystko o olejach

Rekomendowane odpowiedzi

Gość misiek_kb

W tym temacie chciałbym się dowiedzieć(i inni pewnie też) na jakich olejech jeżdzicie swoimi B5. Szczególnie interesóją mnie oleje półsyntetyczne. Napiszcie rodzaj.producenta itd. oleju na jakim jeździcie + oczywiście opinia. Dodajmy też coś o filtrach oleju

 

Ja mam passata 1.9TDI 110km 1997r AFN i mam olej CASTROL GTX HIGH MILEAGE mineralny(ale tylko 10kkm)i chc przejsć na półsyntetyk. Jakie firmy polecacie?

co do filtra to mam Filtrona..Co do oleju jest ok..ale w zimie ciężko odpala. Myśle że na półsyntetyku bedzie lepiej.

 

Czekam na wasze odpowiedzi.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Paweł Wroc

Ja jeżdze na Elfie 10w40 który spełnia oczywiscie norme VW 505 00. Jeżeli chodzi o filtr to tylko MAN. O Filtronie mam troszke gorsze zdanie może nie słusznie ale.... usłyszałem od kilku mechaników żeby do TDI zakładać filtry tylko renomowanych firm "zagranicznych" - nie wiem czy jest to słuszne ale przekonałem się w kilku przypadkach ze tanie (nie zawsze ) zamienniki są na chwile i nie warto oszczędzać jeżeli chcesz pojeździć. Olej wraz z filtr. wymieniam co 10.000 km a wcale nie jeżdze mało w przyszłym miesiącu czeka mnie trzecia wymiana. Pozdrawiam. :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

misiek_kb, nie obraź się, ale dokonałeś najgorszego wyboru z możliwych. Dlaczego mineralny? Dlaczego Filtron?

Mój typ oczywiście syntetyka to Valvoline MaxLife 5w40 spełnia normę 505.00, oczywiście filtry MANNa (lub Knecht w zależności od dostępności). Wymiana (kabina, powietrze, olej) wraz z olejem co 10 tys km., paliwo co 20 tys. i obowiązkowo przed każdą zimą.

Oczywiście kiedyś sparzyłem sie na Mobilu, wiem już, że masowo go podrabiają, dlatego wybrałem markę mało popularną, jednak mam pewne źródło, z którego się zaopatruję i co dla mnie najważniejsze, nie jest konfekcjonowany w Polsce.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie Castrol Magnatec GTD polsyntetyk (kupiony w Niemczech), odpala i hula bez problemow......filt oleju to Filtron lub Knecht, o ile na powietrze i paliwo zawsze szukam Knecht to na olej Filtron wydaje sie ok...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

panowie polecam lekturę o olejach i filtrach ->http://www.forum.vw-passat.pl/topics16/olej-w-tdi-vt741.htm naprawdę duuużo już tam jest napisane

 

moja kompleksowa wymiana ->http://www.forum.vw-passat.pl/topics16/kompleksowa-wymiana-plynow-i-filtrow-w-silniku-atj-vt19614.htm :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja latam na Mobilu polsyntetyku 10w40 o ile sie nie myle i w sumie poza ciezkim odpalaniu po dluzszym postoju nic sie nie dzieje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Castrol EDGE syntetyk 0W40 z wymianą co 15.000 km wraz z: filtrem oleju (mann), powietrza, przeciwpyłkowego i paliwa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam! Ja jeźdze na Castrol EDGE 5W40 z filtrem Manna, wcześniej był Castrol EDGE 0W30 ale zaczął troszke łykać. Pozdrawiam!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Od nowosci Mobil 5w/50 syntetyk, filtry Mann-a co 10.000km.

pozdrawiam :vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość zenit_

Jeżdżę na CASTROL TXT 505 01 5W/40 do TDI PD - przywożony z Niemiec, polecany dla VW przez producenta VW - koszt 30zł/l do tego filtr oleju MANN, filtr powietrza MANN, wymiana co 10.000km, filtr kabinowy MANN wymiana co 30.000 km, fitr paliwa MANN wymiana co 20.000km.

Wszystko się dobrze kręci, nie mogę złego słowa powiedzieć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
filtr kabinowy MANN wymiana co 30.000 km

 

kto co lubi, ale zaleca się częściej :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
filtr kabinowy MANN wymiana co 30.000 km

 

kto co lubi, ale zaleca się częściej :ok:

Po dziesięciu tysiakach po letniej jeździe jest niezłe szambo, a co dopiero po tych trzydziestu!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość zenit_

Uważam, że wystarczy wymienić co 30.000km, w moim przypadku jest to 2 razy w roku. Nie przesadzajcie że to jest za dużo km bo taki filtr z węglem aktywnym kosztuje około 100zł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zenit_, kiedyś przy okazji pokaże Ci kabinowy przy wymianie po 10 tysiakach. Sam sobie ocenisz. Powiem Ci tylko, ze powietrza wizualnie był w lepszym stanie. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość JediNet

Od czasu sprowadzenia tj marca 2002 zawsze leję pełen syntetyk Mobila 0W40 Turbo Diesel. Co 15 000 km wymiana wraz w wszystkimi filtrami. Filtry stosuje MANa. W niemczech lali do niego 5W40 ale ja wolałem przejść na 0W40. Niedawno na allegro znalazłem gościa co dostarcza mi cały zestaw filtrów MAN (olej, paliwo, powietrze i kabina z aktywnym węglem) + bańka oleju 4L za 280 PLN. Sprawdzałem olej i niczym się nie różni od zakupionego w sklepie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

JediNet, to powiedz mi jak w warunkach domowych się sprawdza olej... Też może sobie i swój sprawdzę, czy sprzedawca mnie nie kręci. Podaj tą magiczną recepturkę... :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Uważam, że wystarczy wymienić co 30.000km, w moim przypadku jest to 2 razy w roku. Nie przesadzajcie że to jest za dużo km bo taki filtr z węglem aktywnym kosztuje około 100zł

 

jak pisałem kto co lubi... ja filtr kabinowy wymieniam też co jakieś 10tysięcy.

 

a z tymi 100zł to przesadziłeś!!! w IC można dostać Filtrona z aktywnym węglem za 54zł, ale jest też coś tańszego (ja zawsze biorę filtrona z węglem)

 

wole wymienić częściej żeby szyby nie parowały i co by nie dostawały się smrodki z zewnątrz do kabiny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

_zamkniety

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności