Skocz do zawartości
siniakTDI

Doradźcie jakie kupić końcówki drążków kierowniczycz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam stukają mi końcówki drążków, więc przyszedł czas je wymienić bo komfort jazdy jest straszny z tymi stukami, więc rozglądam się za końcówkami i widze że są jakby dwa rodzaje i obydwa są zachwalane przez sprzedających :looka:

 

1 rodzaj: końcówki które posiadają gumowy tłumik drgań, co znacznie wydłuża ich żywotność http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=225195061

 

2 rodzaj: drążek kierowniczy z obudową końcówki zalano całkowicie metalem (nie ma połączenia gumowego jak w OE) przez co wykluczono całkowicie możliwość wysunięcia się śruby z obudowy. Wszystkie te udoskonalenia powodują znaczne wydłużenie "żywotności" końcówki http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=223260499

 

I tu moja prośba żebyście mi polecili które końcówki są rzeczywiście lepsze, a może polecicie mi jakieś zupełnie inne które u was się sprawdzaja.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

Podejrzewam, że w Twoim przypadku orginałem będzie FEBI (bo to był w tamtych latach producent OE) o numerze FE22044. W InterCarsie kosztuje w detalu 90zł.

 

Jedynym lepszym produktem od w/w może był drążek Lemfoerdera o numerze LMI25863 ale kosztuje juz około 130zł.

 

Tych badziewi z allegro to nie kupuj bo przez lata takich nazw producentów nie słyszłem.

A numer ogrinału to poprostu znalazł się w opisie aukcji i poprostu ta część jest pewnie crossem to podanego numeru OE.

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No wiesz kolego hha jeśli ten Lemfordea ma być lepszy to wolę dołożyć te 40 zł za sztuke ale napewno jest aż taka różnica między lemfordem a febi, czym się zasadniczo różnią? Czy w komforcie jazdy jest jakaś różnica, a może poprostu lemford jest żywotniejszy???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

FEBI było producentem orginałów w latach 1996 - 2000 a Lemfoerder w latach 2001 - 2005. Lemfoerder to obecnie najlepsza firma produkująca elementy zawieszenia to tego typu aut. Części są najlepszej jakości, są bardzo trwałe ale jednak też najdroższe :9

Jednak ja uważam, że dobrze bo co dobre i trwałe nie moze być tanie. Przynajmniej ta firma robi tak jak logika myslenia nakazuje.

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To i ja sie podłacze. Wymienilem amorki i jak przyszla pora na zbieznosc okazalo sie ze mam zapieczone koncowki drążka i tu do was pytanie ktos tak mial i udało mu sie je jakos odkrecić czy poluzować bo nie wiem do konca co z nimi sie robi przy zbieznosci :kwasny: Mechnik moj powiedzial ze jak nie da rady tego zrobic to juz tylko nowe koncowki a to kolejny koszt a moje sa dobre i chcialbym je oszczedzic. czekam na sugestie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podłączę się pod temat:

 

Przy wymianie wahacza dowiedziałem się od mechanika że mam luzy na drążkach kierowniczych, te luzy to ponoć są większe niż ten wymieniany wahacz miał :D czy takie częściowo wyrobione drążki kierownicze mogą przyczyniać się do tego że podczas jazdy prosto muszę trzymać kierownicę minimalnie skręconą w lewo? Do mnie tak samo jak u kolegi podchodzą końcówki LEMA lub FEBI?!

 

Dzieki za pomoc i pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marewel
FEBI było producentem orginałów w latach 1996 - 2000 a Lemfoerder w latach 2001 - 2005.

 

Nie wiem skad masz te informacje,ale moim zdaniem sa błędne.Oryginaly w moim A4 -95 i Pasku -98 były robione przez TRW,oryginalne czesci TRW widzialem miedzy innymi w Skodzie Octavi 2005r.Poza tym jeszcze nie widzialem auta zeby na orygianle bylo Febi.

Co do samych drazkow/koncowek to polecam TRW,Lemki.Meyle i Moog tez maja dobre opinie w sieci.Za to wahacze Febi potrafily sie wysypac po 8-10 tys km,koncowki nie wiem,ale do swojego bym nie założył.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja zakupilem koncowki lemfordera po 102 zł za sztuke zobacze jak sie spiszą :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

łysy lemy świetnie się spisują

mam takie juz półtora roku.zdązyłem zawieche całą wymienić a końcówy jak nowe więc kasa z pewnością dobrze wydana;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Polecam TRW , końcówka drążka kierowniczego wytrzymuje tyle co Lemforder a cena dużo niższa , bo 80 zł za sztuke :P.Ja całe zawieszenie zrobiłem na TRW i zrobiłem już 59 tysięcy na tym zawieszeniu i ani grama luzu!!!!!!!!!!!!a byłem 22 listopada na przeglądzie.......Więc co tu dużo mówić . TYLKO TRW , a jeżdze po naprawde fatalnych drogach.Pozdrawiam.Jeśli jest ktoś z Krakowa to podpowiem gdzie jest najtańsza hurtownia części w małopolsce.

Edytowane przez szczupak28

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

TRW to były dobre. Dwa lata temu założyłem oba przednie dolne ori TRW,przejechałem 12 tys km/słownie : dwanaście tysięcy km!!!/gumy na sworzniach popękane,wszystkie tuleje masakra,czeka mnie znów wymiana. Górę załozyłem lemi i jest ok!!! Dodam,że fabrycznie miałem założone wahacze-dół TRW,góra LEMFERDER.Wymieniałem je przy autentycznym przebiegu 211 tys km.

Edytowane przez jurekjp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmmm dziwne.Kolega założył w A4 Febi i rozleciały się po zimie.Ja na TRW nie nażekam kupiłem w sprawdzonej hurtowni w orginalnym opakowaniu i hulam autkiem do dzis.Pozatym moi koledzy z pracy również jeżdzą na TRW i nikt złego słowa na tą firme nie powiedział.Kupiłem Pasata od kolegi i kolega kupując z Niemiec autko wymienił 2 wahacze i końcówke drążka FEBI. Po roku czasu jak odkupiłem od kolegi Passata zawieszenie było do roboty!!!!! Więc co do Febi mam złą opinie i nikt mnie do tej marki nie namówi.TRW jak narazie OK.:rolleyes:i oby tak dalej.

 

Witam........po zimie wielu z nas napewno w naszych pasacikach wielowahaczowych , bedzie wymieniać wahacze , bo stan dróg to masakra , dziury i raz jeszcze dziury.Sam dzisiaj po przeglądzie byłem zdziwiony ze mam 2 wahacze do wymiany .......na taki stan dróg jaki jest.Dziura na dziurze , a jezdze dużo i codziennie.Jak narazie TRW niezawodne , padły jeszcze orginalne bodajże Lemfordera , bo pisze na nich LHO.Oj te zawieszonka :"(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Polecam firmę MOOG, ostatnio zmieniałem drążek i końcówkę na produkty tej firmy, bo musiałem z racji tego, ze nie dało rady odkręcić oryginalnego do regulacji zbieżności :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marewel
Więc co do Febi mam złą opinie i nikt mnie do tej marki nie namówi

 

febi to szmira jakich mało,ale niektórym nie wytłumaczysz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A próbował ktoś wymieniać same simerbloki w wachaczah bo z tego co sie orientowałem to można coś takiego na allegro zakupic i może by dawoło podobny elekt jak nowe zawieszenie bo ja kupiłem auto po wakacjach z nowym zawiasem a już się coś tłucze a 1200 zł nie uśmiech mi się zostawić za zawieszenie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Simerbloki bardzo żadko "siadają" , przewaznie to końcówki wahaczy czyli "gałki", simerbloki wymieniałem w wahaczach u golfa , bo się rozsypały.Bez problemy sie wymienia

 

---------- Post added at 11:14 ---------- Previous post was at 11:08 ----------

 

Kolego Stochastic niedawno wymieniłeś drążek i końcówke drążka , zrobiłeś mało co kilometrów i już opinia.BRAWO!!!!!!!!!!! :DJestem pełen podziwu....Jak zrobisz 30-50 tyś wtedy zamieść tu opinie a nie po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów.Moog to inaczet TRW tylko w gorszym wydaniu , tyle z mojej strony.Co do wytrzymałości Mooga to nie wiem ale jak na nasze drogi to jak dobrze pójdzie to może 2 lata pojezdzisz.Co do zawieszenia do Pasata B5 to już kilka firm miałem wahaczy , więc moge cos powiedzieć........a jezdze naprawde dużo kilometrów i po drogach fatalnych!!!!!!!!!!!!Powiem tylko tyle ze według mnie Najlepiej sprawdza się TRW potem Lemforder ,potem Meyle , Ruville.Co do Febi to na równi z Moog.Pozdrawiam.

Edytowane przez szczupak28

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

lemforder i nic wiecej nie kupuj i nie z allegro bo podruby maja

 

---------- Post added at 11:29 ---------- Previous post was at 11:27 ----------

 

nie trzeba iwestowac odrazu 1200zł mozna pojechac do diagnosty na stacje i powie co wymienic cala zawiecha sie nie sypla odrazu Edytowane przez bananz
blad

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
lemforder i nic wiecej nie kupuj i nie z allegro bo podruby maja

 

:ok: lemforder :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak w kolejności to Lemforder, Moog, TRW, Febi-to jest najwyższa półka jeśli chodzi o zawiechę, tak naprawdę wszystkie są podobnej jakości-dobre,ale nikt nie zagwarantuje że ileś tam tyś wytrzyma, bo zalezy to od bardzo wielu czynników. Jest jedna zasada, nie kupujcie podejrzanie tanich, bo poprostu okażą się chińską podróbą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności