Skocz do zawartości
Navkol

Szyba chodzi na odwrót

Rekomendowane odpowiedzi

Witam USER'ów po raz pierwszy na tym forum i od razu mam problem:

w moim Pasku (2001) 3 szyby chodzą normalnie a ta w drzwiach za kierowcą na odwrót. Sterując z tego panelu sterowania w drzwiach kierowcy jak cisnę w dół to ona się zamyka. Najciekawiej to wygląda to jak domykam szyby "z kluczyka": 3 szyby idą w górę a jedna w dół. Gdzie szukać przyczyny? :609:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Albo było coś naprawiane (trzeba przywrócić stan sprzed naprawy), albo trzeba zmienić kodowanie VAGiem, ale to już osoba, która robi takie rzeczy, bo trzeba wejść w odpowiedni kanał i zmienić kodowanie szyby.

Stawiam na to drugie, bo pierwsze wydaje mi się mało prawdopodobne.

 

 

Chyba, że historia auta podpowiada coś innego.....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość custome

z tego co wiem do silniczka dochodzą dwa kabelki, przez zmianę biegunowości odbywa się otwieranie i zamykanie, jeśli ktoś grzebał wcześniej to wystarczy zmienic wtyczkę która wchodzi do silniczka i teoretycznie powinno byc dobrze, jeśli nikt nie grzebał to raczej pozostał komp. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No ale jak steruję szybami z przycisków na drzwiach (oprócz kierowcy) to wszystko chodzi OK.

Nje panimaju :609:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Samo z siebie to raczej się nie wzięło.

Celowo napisałem, że historia auta może coś podpowiedzieć.

 

Z tego, co piszesz mam prawo domyslać się, że jednego dnia wszystko działało wzorowo, a następnego pojawił się kłopot z tą szybą. Nic na ten temat nie napisałeś.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mogły być zdejmowane drzwi i przewód sterujący szybą wchodzący ze słupka do tych drzwi jest wpięty odwrotnie. Sterowanie odbywa się w prosty sposób na zasadzie zamiany "+" i "-". Wtedy należy tylko zamienić w drzwiach miedzy sobą przewody wychodzące ze słupka, którymi otwiera się i zamyka tę szybę. Żadnych więcej.

Ale:

Nie robiłem takiego auta. Jeśli sterowanie odbywa się jednym przewodem, to żadna zamiana nie wchodzi w grę, tylko kodowanie. Moduł silnika dostaje cyfrowo polecenie otwarcia lub domknięcia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja bym stawiał na podmienione przewody.. napisz czy to tak "z dnia na dzień" czy też problem miałęś od zakupu auta...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak już miał jak go qpiłem tydzień temu i chcę to poprawić bo MA DZIAŁAĆ POPRAWNIE :640:

Jak coś jest to ma być OK. Chyba poprawne myślenie, no nie??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

poprawne, ale MrWho chodziło chyba o coś innego ;-)

jeśli to stałoby Ci sie nagle - tzn. wszystko działa przez rok ok, a któregoś dnia zaczyna działać źle bez Twojej ingerencji czy naprawy - nie wskazywałoby to na zamienione kable :)

 

natomiast nowo zakupione auto może mieć wiele niespodzianek - np. ta, na którą się natknąłeś :) :641:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Navkol to jest do naprawienia. Kilkanaście minut diagnoskopem lub najdłużej w ciągu godziny (w przypadku zdejmowania tapicerki). Wiecej nie da się nic doradzić, bo już wszystko zostało napisane. Innych opcji nie ma.

 

Jeśli chodzi o zmianę kodowania, to dobry fachowiec w dziedzinie VAG OBD.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jutro zajrzę do tych drzwi... Mam nadzieję, że jakoś dam radę. Wielkie THX wszystkim za posty i pomoc.

A tak BTW (ale z innej beczki) to jeśli ktoś ma coś do tłumaczenia (rosyjski, angielski) to w chwilach wolnych służę ogólnemu pożytkowi Naszego FORUM :641:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

THX za propozycje Navkol :) Mysle, ze propozycja tlumaczenia jez. rosyjskiego bedzie szczegolnie ciekawa, niewiele osob zna ten jezyk na http://www.volkswagen.msk.ru peka w szwach od materialow w tym jezyku :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam taki sam problem, nastapil on po zmianie modulu komfortu wraz z sterownikiem 4 elektrycznych szyb (byly takie w modelach 97'). Po tym jak pierwszy zaczal szalec, zamowilem inny z ktorym niby wszystko bylo ok ale szyba od kierowcy chodzi w druga strone niz powinna, dodatkowo przy zamykaniu auta szyba sie otwiera.

 

Jakby ktos sie orientowal jak zrobic adaptacje na VAGu to bylbym wdzieczny bo mam kabelek, mozna na GG: 3764877.

 

Jak nie to moze trzeba tylko zamienic kable we wtyczce? Do mojeje wtyczki wchodzi 5 kabelkow, z czego 2 grube do sterowania szyba i 3 na ktorych jest napiecie 5V caly czas, nie wiem do czego? Teraz tak, jak chce otworzyc szybe to na brązowo bialym jest PLUS jak zamknac to MINUS. Czy jak je zamienie to bedzie wszystko ok, czy macie jakis inny pomysl?

 

Wtyczka:

31532075eo4.jpg

95954986cw7.jpg

56350050xm2.jpg

 

Moduł komfortu + sterownik szyb (widac te dwa kableki od sterowania szyby)

51951670zc6.jpg

--- scalone ---

Naprawde nikt nie wie czy jak pozamieniam te dwa grubsze kabelki (bialo-zielony i bialo-brazowy) to bedzie wszystko ok, czy cos sie moze stac, no i co z tymi cienkimi kablami? Prosze o pomoc bo auta nie bede mogl na noc zamknac ;(

Edytowane przez blade13

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam taki sam problem, nastapil on po zmianie modulu komfortu wraz z sterownikiem 4 elektrycznych szyb (byly takie w modelach 97'). Po tym jak pierwszy zaczal szalec, zamowilem inny z ktorym niby wszystko bylo ok ale szyba od kierowcy chodzi w druga strone niz powinna, dodatkowo przy zamykaniu auta szyba sie otwiera.

 

Jakby ktos sie orientowal jak zrobic adaptacje na VAGu to bylbym wdzieczny bo mam kabelek, mozna na GG: 3764877.

 

Moduł komfortu + sterownik szyb (widac te dwa kableki od sterowania szyby)

 

--- scalone ---

Naprawde nikt nie wie czy jak pozamieniam te dwa grubsze kabelki (bialo-zielony i bialo-brazowy) to bedzie wszystko ok, czy cos sie moze stac, no i co z tymi cienkimi kablami? Prosze o pomoc bo auta nie bede mogl na noc zamknac ;(

Zapytaj się Bogdana bo on to ostatnio przerabiał. Tyle, że mu się przód zamykał za dwie tylne szyby opuszczały. Nick pasacik98 On coś będzie wiedział :D Jeszcze ze 2 tygodnie temu to mu źle chodziło a dziś śmiga super :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok, napisalem wiadomosc ale chyba kolega sie jeszcze nie logowal. Chyba czeka mnie zostawienie otwartego auta :( Masz moze jakis kontakt do Bogdana? Naprawde bardzo mi zalezy...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sorry że tak późno ale ok do sedna vagiem to możesz tylko spalić kompa więc odradzam jak sie nie znasz na adaptacji

1 Zdjąć boczek

2 wszystko robimy na wyłączonym zapłonie (najlepjej zaopatrzyć się w bezpieczniki tylko te małe 10 od podświetlenia środka.

3 potrzebny klucz trox aby odkręcić 4 śruby trzymające silniczek jak odkręcisz to delikatnie opuść szybkę ręcznie rękoma i wyjmij trzpień silniczka wraz z obudową

nie wyjmuj trzpienia z obudowy bo już nie złożysz

4 wyjmujesz delikatnie plastikowy trzymacz szczotek nie jest nigdzie niczym przykręcony no i dopiero zaczyna sie właściwa robota

lutownica szczypce i obcęgi

pierw odcinasz od sztywnego druta miedziane przewódy od + i - następnie musisz delikatnie za pomocą szczypiec odwinąć drucik z dwa uzwojenia potem lutujesz miedziane przewody odwrotnie niż były orginalnie jeśli będą za krutkie to odwiń jeszcze kawałeczek sztywnego druta jeśli już zlutowałeś UWAGA to przymierz trzpień silniczka i sprawdz jak założysz szczotki czy polutowane przewody z drucikami nie dotykają wirnika bo jak dotkną to czeka cie wymiana bezpiecznika ale jak wszystko jest ok to oczywiście możesz wszystko składać w odwrotnej kolejności PROBLEM pojawi sie przy włożeniu wirnika przy da ci sie druga osoba bo musi lekko podnośić szybę aby wirnik wszedł w slimak od podnośnika szyb jeśli coś nie wiesz to dzwoń

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok, cos ciezko widze ze zloze ten sliniczek spowrotem. A czy nie wystarczyloby zamienic tych kabelkow ktore idą we wtyczce pokazanej na zdjeciach wyzej? Idzie tam plus i minus (grube kable) ktore zmieniaja biegunowosc przy opuszczaniu i dzwiganiu szyby??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

powiem tak kombinowałem 2 dni z kablami no i tylko popaliłem bezpieczniki ale jeśli ci się uda zamiana w kabli teoretycznie powinna pomóc ale po podłączeniu vaga kom będzie pokazywał błąd bo impuls idzie z powrotem do tej dużej wtyczki 24 piny i z tamtąd do kompa u minie nie szło tego inaczej zrobić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli władasz trochę angielskim poszukaj na forum http://forums.tdiclub.com.

Albo zapytaj tego gościa: http://forums.tdiclub.com/member.php?u=53911.

 

Robi magiczne rzeczy z modułem komfortu i nie raz pomógł mi ;-)

Wg mnie na 99% można zmienić to poprzez kodowanie eepromu komfortu (programem VDS_PRO).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok, troche pogrzebalem, zamienilem te kable o ktorych mowilem najpierw na szybkozlaczce... Chwila strachu i dziala!

 

Szyba na guziku chodzi tak jak reszta, dziala domykanie z pilota jak i równiez samoistne zjechanie szyby w dol/gore po chwilowym nacisnieciu guzika. Czyli wszystko jest ok.

 

Nie wiem dlaczego trzeba bylo zmienic to po wymianie modułu, troche tego nie rozumiem...

 

Dla pewnosci jeszcze raz dodam, ze zmienilem kable biało-zielony z biało-brązowym we wtyczce przy silniczku. Dziekuje wszystkim za pomoc!

 

zlaczkacr4.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności