Skocz do zawartości
gracus85

B6 C3 2.0 TDI DSG Dziwny objaw

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam od pewnego czasu dziwny problem. Mianowicie gdy jadę autem, już kilka razy mi sie z darzyło że gdy jade to auto mi nagle zamula tak jak by wyłoczyć zapłon na biegu po dodanoi gazu niema żadnej reakcji ale dodam ze auto nie gaśnie obroty spadną do 900obr/min i nie gaśnie ale nie moge dodać gazu po czym zauważyłem że wystarczy dać na N a potem na D i już jest wszystko ok próbowałem wykryć czy to na jakimś konkretnym biegu ale nie raz na 3 raz na 4 podpiołem pod vcd's ale skrzynia nie ma błedów silnik ma jakies błedy moge je wrzucić może ktoś miał taki problem. dziękuje z góry za pomoc

Edytowane przez gracus85

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wrzuć te błędy które zanotowane są w silniku może wspólnymi siłami coś wymyślimy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

SILNIK!!!

Monday,01,August,2011,10:02:54:10074

VCDS Version: Beta 11.3.0 (x64)

Address 01: Engine Labels: Redir Fail!

Control Module Part Number: 03G 906 021 MS HW: 03G 906 021 MS

Component and/or Version: R4 2,0L EDC G000AG 9390

Software Coding: 0000078

Work Shop Code: WSC 46949 133 84169

VCID: 7CF3F0C343CE

2 Faults Found

001137 - Exhaust Pressure Sensor 1 (G450): Implausible Signal

P0471 - 000 - -

Freeze Frame

Fault Status: 01110000

Fault Priority: 2

Fault Frequency: 4

Mileage: 228971 km

Time Indication: 0

Date: 2013.01.12

Time: 11:35:45 Freeze Frame

RPM: 1050 /min

Speed: 0.0 km/h

(no units): -40.80

(no units): -35.70

Mass Flow: 14.22 g/s

Temperature: 102.0°C

Temperature: -3.6°C

 

009299 - Diesel Particle Filter; Differential Pressure Sensor: Implausible Signal

P2453 - 000 - -

Freeze Frame

Fault Status: 01110000

Fault Priority: 2

Fault Frequency: 4

Time Indication: 0

 

Freeze Frame

RPM: 0 /min

Speed: 0.0 km/h

(no units): 0.00

(no units): -35.70

Mass Flow: 5.69 g/s

Temperature: 192.0°C

Temperature: -3.6°C

 

 

Readiness: 1 2 X X X

Nowy Dokument programu Microsoft Word.docx

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I co wy na to?? wiem że coś zamarzło ale po usunienciu błendów nie pojawiły sie ponownie wiec ustarka podobno była chwilowa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zgłoszony błąd czujnika ciśnienia spalin oraz coś dzieje się z DPF-em. Podjedź do kogoś kto dokładnie zdiagnozuje silnik i może znajdzie przyczynę tego dziwnego zachowania. Sprawdź jeszcze czy nie ma błędów w sterowniku ABS/ESP.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
freeze frame

 

wiem że coś zamarzło

 

:brawo:p

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem bardzo podobny objaw w toledoII. Inny silnik, manualna skrzynia, ale też przestawał reagować na pedał gazu. Obroty w okolicach 900-1000. Trwało to kilka sekund i wszystko wracało do normy. U mnie ciekawostką było, że działo się to w 2 konkretnych miejscach - na dk88 w okolicy M1 i na 8 w Kłodzku w okolicy stacji orlena na wylocie w kierunku Kudowy. Nikt nie był mi w stanie wytłumaczyć dlaczego akurat tam :).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jest chyba czujnik ciśnienia różnicowego przed i za filtrem, G450. Na podstawie różnicy ciśnień oblicza jak mocno zapchany jest DPF. Problem może być taki, że czujnik padł i nadaje się do wymiany - sam tak miałem po wymianie wszystko ok. Cena około 200 zł w ASO.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Mojego biednego paska też to ostatnio dopadło po długiej trasie (1500km w jeden dzień).

 

Pojawiła się kontrolka silnika i DSG jakby dłużej zmieniało biegi i trzymało na półsprzęgle. Wystraszony pojechałem na serwis w obawie że to skrzynia. Wyszły błędy:

 

P0471 i P2453.

 

Stan tego czujnika G450 pokazywało cały czas 0 mbar więc pewnie czujnik padł.

 

Przy okazji serwis powiedział ze kończy mi się DPF (dziwne, pewnie chcieli mnie naciągnać na usunięcie 1300 pln).

 

Stan zapełnienia pokazywało 20% a ilość popiołu 51g.

 

Z tego co czytałem na forum to dopuszczalne jest 150-175 g ? więc jeszcze pełno miejsca.. ?

 

Czy próbować kupić czujnik i wymieniać samemu czy zlecić ASO?

 

ktoś na forum octavii pisał tak:

 

"Po sprawdzeniu z Kolegą wyszło tak:

Uszkodzony jest czujnik G450 (czujnik ciśnienia spalin)

Uszkodzenie jest dość dziwne - jest w nim jakiś podzespół piezometryczny i reaguje na docisk,

Jednak próba gospodarczej naprawy nie powiodła się. Podłożenie podkładki i zaciśnięcie opaski wystarczyło na 100 km. Zatem czujnik mam do wymiany.

 

Czujnik wymieniony- kupiłem w ASO za 191 zł - w Zakręcie - wymiana 5 minut plus kasowanie błędu - we własnym zakresie. I wszystko wróciło do normy.

 

Temat do zamknęcia

 

[ Dodano: Pon 01 Sie, 11 12:37 ]

Z góry przepraszam że nie edycja tylko nowa odpowiedź ale chciałem na górę temat przesunąć z zapytankiem a nie chciałem nowego wątku zakładać.

 

Zatem - jak pisałem wyżej powodem mojej usterki okazał się czujnik G450 i teraz :

Mam zainstalowany 038 906 051 A

A jak dzwoniłem do serwisu to po Vinie powiedział mi że powinienem mieć 038 906 051 B "

 

więc nie wiem dokładnie jaki pasuje do mojego paska?

 

2007r, 170 km, DSG, vin: WVWZZZ3CZ8P056289

 

Proszę o info - na allegro jest drogo po 280 brutto więc podjadę raczej do ASO:

 

http://allegro.pl/czujnik-cisnienia-spalin-dpf-audi-vw-076906051b-i3136335116.html\

 

Edit: znalazłem taniej... pytanie czy brać ten z literką A czy z B (są zamienne? nowszy/starszy?)

 

90 pln: http://allegro.pl/nowy-czujnik-roznicy-cisnienia-w-dpf-076-906-051-b-i3142006635.html

199: http://allegro.pl/076906051a-czujnik-roznicy-cisnienia-filtr-dpf-vw-i3169553459.html

 

Pozdr

Edytowane przez Saimek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

_tytul

 

reg. forum pkt. 2.12

Edytowane przez Blop

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a ilość popiołu 51g.

 

Z tego co czytałem na forum to dopuszczalne jest 150-175 g ?

Dopuszczalna ilość popiołu do 60 gram. Masz 51, dlatego zaproponowali Ci czyszczenie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No nie proponowali żadnego czyszczenia. Mówili o "wycięciu" ;-) DPF się sam wypalał 290 km temu i normalnie ta procedura przebiegała ale wiadomo że nie może w nieskończoność. Czyli jest duża szansa że się skończy i trzeba będzie wymienić/regenerować/kastrować?

 

a co do tego czujnika który brać z końcówką A czy B ?

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzień dobry wszystkim forumowiczom.

To mój pierwszy post tutaj. Jestem szczęsliwym posiadaczem Passata B6 2.0 TDI CR DSG 2009 r (140 KM). Kupiłem go 2 tyg temu z Niemiec. Auto ma 131 tys km. (udokumentowany przebieg). Przyjechałem nim z Hamburga bez problemów. Być może wcześniej tego nie słyszałem, ale jak sobie na spokojnie pojeździłem autem po przyjeździe w Polsce (przy ściszonym radiu) to okazało się, że na piątym biegu, gdy puszczę pedał gazu i samochód hamuje silnikiem słyszę szum, a w zasadzie takie jakby tarcie, szuranie. Nie jest to jakieś bardzo głośne, ale na innych biegach tego nie ma. Odgłos ustaje, gdy przerzucę gałkę biegów na N. Słyszę go również na piatym biegu jak przerzucę dzwignię biegów na manuala. także odłos pojawia się tylko tym 5 biegu.

Po zakupie nie pojechałem jeszcze do żadnego warsztatu, więc wkrótce zamierzam to zrobić, by wymienić olej, filtry i ogólnie może sprawdzić pod komuterem mechatronikę , itp.

Zastanawiam się czy ktoś z was spotkał się u siebie lub u kogoś innego z podobnym problemem. I jaka wg Was może być przyczyna tego odgłosu

 

za każdą sugestię będę wdzięczny

 

 

P.S. dodam tylko, że zanim napisałem ten post przejrzałem forum i nie znalezłem podobnego problemu. Nie wiem, czy w dobrym miejscu umieściłem swój wpis. Jeśli w złym to proszę Moda o przeniesienie go gdzie trzeba...

pozdrawiam

Wojtek

Edytowane przez kwp_wp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności