Skocz do zawartości
apogeum

Mam problem z turbina po regeneracji, poprosze o pomoc

Rekomendowane odpowiedzi

witam

może ktoś podpowie w mojej sprawie

pewnego razu jechałem sobie normalnie zgasiłem auto i po 10 minutach odpalam a za mną masakra, dymu tyle jak parowóz

zdemontowałem turbine puscila olej nieżle i wirnik miał duży luz,

wysłalem do regeneracji i wróciła , całość w srodku wymieniona na nowe,

stare części dostałem, odpalenie pierwsze mały dymek, póżniej przejażdzka i dymiło,

wiec myśle sobie, pewnie w wydechu zostało troche oleju i wypala sie,

dodam także że przed montażem wszystko zostało wyczyszczone,

poprzez kolektor ssacy, egr, kolektor wydechowy,

cały dolot włącznie z IC, i okazuje sie ze nadal dymi i co ciekawe nie dymi ciagle,

bardzo czesto ale nie cały czas, bardzo często jak sie hamuje silnikiem,

ciśnienie oleju sprawdzane i na ciepłym 3bary,

zadzwoniłem do firmy ktora regenerowała i stwierdzili że pewnie w przewodzie od spływu oleju guma sie zawineła i nie wraca olej jak powinien i stwierdzili żeby go wymienić i będzie dobrze, zdemontowałem przewółd i okazuje sie że ma dobry przelot (firma stwierdzila ze powietrze bedzie swobodnie leciało ale olej juz gorzej, wg mnie totalna bzdura) ale dla świetego spokoju wymieniłem przewód spływu i oleju i dzieje sie nadal to samo, poproszę o sugestie w tej sprawie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Katalizator wywal jeśli go jeszcze masz i kontroluj poziom oleju w silniku i napisz co zauważyłeś po dłuższym przebiegu np. 1000 km.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

katalizatora nie ma, oleju ubywa, na 100km okolo 300ml

a jezdzic sie nie da,bo szlak mnie trafia jak widze obloki dymu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
katalizatora nie ma, oleju ubywa, na 100km okolo 300ml

a jezdzic sie nie da,bo szlak mnie trafia jak widze obloki dymu

jeżeli tego ubytku nie było przed awarią to niestety nowe regenerowane turbo też puszcza olej... podmień np. na turbinę używaną i będziesz wiedział na 100%... wprawę przy wymianie masz to pewnie godzinkę max zajmie.

 

Turbo regenerowane przyjmuję że było zalane olejem przed uruchomieniem.

Edytowane przez kujon

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przed wymiana nie bral ani grama oleju

zdemontowalem dzisiaj turbinke, i okazuje sie ze ma juz juz spory luz a ma jedynie przejechane 250km

olej widac na stronie tloczacej powietrze a takze smugi oleju na stronie wydechowej idacej w wydech

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
okazuje sie ze ma juz juz spory luz a ma jedynie przejechane 250km
tak to jest z regeneracją, teraz to reklamacja... czyli nerwy i czy uznają też zagadka... zakładaj używkę

 

gdzie regenerowałeś ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w mielcu regenerowalem

i od razu dzownilem do nich ze jest zle bo od razu jak zalozylem dymilo juz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

widze ze beda problemy z firma, paczka przyszla dzisiaj na kwote ponad 500 do zaplaty

oczywiscie nie odebralem i sa problemy z kontaktem do firmy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
widze ze beda problemy z firma, paczka przyszla dzisiaj na kwote ponad 500 do zaplaty

oczywiscie nie odebralem i sa problemy z kontaktem do firmy

A za co oni chcą jeszcze 500 zł? Przecież jakąś gwarancję (chyba) dawali?

 

PS: Niestety z regeneracją jest jak z loterią...uda się trafić dobrze i trwale zregenerowane turbo, albo będzie zabawa do skutku. Tylko szkoda nerwów, czasu i kasy na montaż, demontaż, czyszczenia, wysyłki itd itp...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
widze ze beda problemy z firma, paczka przyszla dzisiaj na kwote ponad 500 do zaplaty

oczywiscie nie odebralem i sa problemy z kontaktem do firmy

jak się uda to niech kolega ustali co stwierdzili... po kwocie to minimum wymienili łożyska-uszczelnienia.

500 zł fajnie liczą zwłaszcza że nic nie wyjaśniają co zaszło, z drugiej strony za 650-700 zł można mieć dobrą używkę.

 

Ogólnie sytuacja nie do pozazdroszczenia, bo nie wiadomo jak z tego wybrnąć i jak kolega wyżej pisze regeneracja to loteria...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawa troszeczke sie wyjasnila, dodzwonilem sie w koncu i mila pani stwierdizl ze zaszla pomylka,

ze pracownicy automatycznie wyslali i naliczyli koszty (powyzsze koszty byly uzasadnione tym ze uszkodzeniu uleglo uszczelnienie)

i ze mam jedynie pokryc koszty wysylki

tylko zastanawia mnie dlaczego uszczelnienie okazalo sie wadliwe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
i ze mam jedynie pokryc koszty wysylki

tylko zastanawia mnie dlaczego uszczelnienie okazalo sie wadliwe

 

To dobrze że się w porę zreflektowali ;)

Teraz trzymaj kciuki, żeby to tylko uszczelnienie zrobili kiepskie bo to większego zagrożenia nie powoduje o ile było na czas zauważone.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

turbinka juz wymieniona, smigam i jak narazie jest wszystko OK

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
w mielcu regenerowalem

i od razu dzownilem do nich ze jest zle bo od razu jak zalozylem dymilo juz

 

Gdzie to dokładnie regenerowałeś bo jestem z okolic Mielca?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam prośbę do kogoś kto ma 100% sprawną turbinę wyciągniętą z auta która nie brała oleju. Mianowicie chciałbym żeby ktoś mi sprawdził czy gdy się spływ oleju zatka i dmuchnie w dopływ oleju to czy powietrze delikatnie wylatuje którąś stroną wirnika. Mam już 2 turbinę z takimi samymi objawami, sprzedający twierdzą że są 100% sprawne a ja nie wiem czy to montować czy to następny bubel :/

Edytowane przez rainman777
Przeniesiony reg 2.1.a

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

NIe, na sprawdzaniu cisnieniowym komora smarujaca musi utrzymywac cisnienie 2 bar przez okres minimum 2h w warunkach neutralnych czyli turbine jest zwyczajnie zimna.

Szkolenie Gorg and Berg I Garret sie klania dla chetnych prosze szukac tych info bo zlewam na podawanie linkow.

 

Po za tym regenerowac to sobie mozesz ale kierownice jak ci sie zedrze skora a nie wklad turbo.

 

Wklady turbin kosztuja (nowe ori) od 700 do 1200zl I zaden szanujacy sie warsztat nie wstawi ci regenerki tylko nowy wklad w twoja stara geometrie I muszle po wczesniejszym wyparzeniu na blysk wiec bedzie wygladac jak nowe.

 

Regeneracja jest obarczona do dzis czy to w PL czy w innych krajach niska jakoscia lozysk I uszczelnien zamiennych I brakiem wiedzy regenerujacych zakladow bo producenci turbin strzega do dzis tajemnic na temat parametrow balansowania wkladow.

 

Tak jak zbierznosc ustawia sie nie na ''0'' a na odpowiedni parameter zadany przez producenta tak I wklad turbiny wazy sie na dana wartosc balansu. Wywazenie na ''0'' jak kolo samochodu skutkuje momentalnym ubytkiem na jakosci pracy. Z tad te wszelkiego rodzaju kolorowe wpisy na forach ''regenerowane turbo-pomocy!!!''.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Ja mam troche inny problem prawdopodobnie z turbina ale na wyrok chce jeszcze poczekac.

Auto jezdzi dobrze, bardzo dobrze przyspiesza, pali nieduzo wszsystko jest okej. W innym temacie pisalem na temat szumiacego jakiegos paska albo rolki ale oprocz tego :

 

Po dodaniu gazu tak mniej wiecej od 1400 obr do 2200-2400 slychac jakby metaliczny swist. Po puszczeniu gazu sluchac to idealnie jakies 1-2 sekundy. Brzmi to jakby cos sie krecilo i metalicznie ocierało. Po przekroczeniu 2400 wszystko jest okej.

Czy myslicie ze to turbo ?

Moj kabel nie dziala niestety ale niedlugo bede mial nowy albo pozycze od kogos i porobie logi. Czy jakis kanal dodatkowo mam sprawdzic oprocz tego co jest standardem ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, kanał dolotowy powietrza do suszarki. Zerknij tam na wirnik strony zimnej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dandek88 mam dokładnie to samo u siebie, na 99% obstawiam że to turbo. Logi wychodzą idealnie, turbo wstaje idealnie ale jednak też coś niepokojąco hałasuje w nim. Zobacz w jakim stanie masz wirnik strony zimnej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jak ocenic stan wirnika? I jak dostac sie do niego ? strona zimna to ta ktora powietrze jest zasysane przez turbine tak ? Jest do tego jakis w miare dobry dostep ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności