Skocz do zawartości
AdekPassat

[2E Passat b3] Wyrzuca wodę ze zbiorniczka wyrównawczego

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ostatnio w trasie pękł mi przewód gumowy i wyleciała woda silnik w chwili zgaszenia miał około 100stopni zalany był płynem , wąż naprawiłem zalałem wodą destylowaną zmieszaną z płynem i zrobiłem 350km do domu bez problemu , dzisiaj po 10km zgasiłem silnik(temperatura 90stopni) i zobaczyłem kałuże pod samochodem , leciała jakby ze zbiorniczka , po odczekaniu ponownie zalałem układ pojechałem na cpn i znowu ta sama historia woda wyleciała w chwili gdy zgasiłem auto , wiedziałem że coś jest nie tak więc po ponownym napełnieniu nie jechałem tylko obserwowałem woda wylatuje tylko na postoju przez nadmiar w zbiorniczku w czasie jazdy silnik trzyma temp 90 stopni (+/- 5) ogrzewanie w kabinie jest . Powiedzcie mi czy problem leży w zbiorniczku , korku , czy może padła uszczelka pod głowicą . Z góry dziękuje za wszystkie podpowiedzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a węże twarde? być może jest za dużo wody i temp wrzenia jest niska i wywala pod wpływem gotowania się przez dużą zawartość wody. a czy jeszcze oprócz tego to może przy odpalaniu na zimnym silniku przebiera?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W przypadku uszkodzenia uszczelki pod głowicą płynu by nie wyrzucało na zewnątrz grzanie w samochodzie było by marne lub nie było by go wcale mimo odpowiedniej temperatury.

Tak na moje oko proponował by sprawdzić czujnik temperatury przy chłodnicy który odpowiada za pracę wentylatora. Bo skoro wyrzuca tylko na postoju to płyn nie jest dostatecznie schładzany i się po prostu gotuje w zbiorniku i stąd mokre plamy pod samochodem. Odpal samochód niech się nagrzeje następnie zaobserwuj czy uruchamia się wentylator przy chłodnicy. Powinien się załączać przy ok. 100 stopniach

Edytowane przez Desmond

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem padniętą uszczelkę i samochód grzał i wywalało właśnie przez korek. Ciśnienie szło do układu chłodzenia i termostat w korku się otwierał i wyrzucało płyn gdy tam chlapało tyle, że węże miałem twarde.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

autem zrobiłem dopiero 3 tyś km , płynu przed uszkodzeniem węża nie wyrzucało , delikatnie ubywało (widoczny delikatny wyciek od jednego rozgałęzienia , przewody są twarde ale nie jak kamień wydaje mi się że wcześniej były tej samej twardości , pierwsza myśl była taka że właśnie przelewam układ , więc po którymś z kolei wyrzucie nie dolewałem wody silnik zachowywał się tak samo (ogrzewanie było , temp w okolicach 90stopni ) , kolego Bartosz jak byś mogł wyjaśnić co znaczy czy na zimnym silniku przebiera to byłbym wdzięczny

 

p.s umnie nie wywala przez korek tylko przez nadmiar w zbiorniczku , znajomy mechanik zerkną okiem i powiedział że bez zatkania tego nadmiaru nic się nie sprawdzi ponieważ wąż jest mięki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tylko przez nadmiar w zbiorniczku

Co masz na myśli pisząc "nadmiar"?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przez korek może wywalać tylko w przypadku uszkodzenia korka ponieważ w passacie B3 w korkach nie ma termostatu.

Chodzi mu zapewne o ten otwór w zbiorniczku przez który wyrzucany jest nadmiar płynu chłodniczego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ten otwór zasłonięty zaślepką przy zbiorniczku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No bo w korku jest termostat więc on otwiera się, gdy w układzie chłodzenia jest większe ciśnienie niż powinno być. To pewnie zabezpieczenie przed rozszczelnieniem innych części układu i poprzez korek, przelewa się wokół niego i spływa przez tą rurkę nadmiaru w dół. A czy przebiera to chodziło mi czy na zimnym silniku pracuje nierówno po odpaleniu, to by oznaczało np., że któraś świeca wilgotnieje od płynu i dopiero, gdy się troszkę podgrzeje silnik to pracuje równo. Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi się wydaje że w B3 w korku nie ma termostatu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi się wydaje, że musi być, wiem jaki tam jest okrągły zbiorniczek bo miałem b3, ale głowy uciąć nie dam. Być może korki nawet się nie różnią tylko obudowy zbiorniczków, ale to niech się wypowie ktoś kto wie na 100%. Pozdro Desmond, kłócił się nie będę bo nie mam pewności;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po odpaleniu pracuje od razu dobrze , woda wyrzuca nie przez korek tylko przez otwór schowany pod zaślepką przy zbiorniczku , auto w czasie jazdy zachowuje się normalnie wodę wyrzuca dopiero na postoju przynajmniej tak mi się wydaje gdyż nie bardzo mogłem to dziś sprawdzić

dokładnie z tego otworu który jest w środkowej części zbiorniczka poniżej korka

 

2170651454

Edytowane przez AdekPassat

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
przez otwór schowany pod zaślepką przy zbiorniczku

Nadal nie rozumiem.

Są dwa węże, korek i co najwyżej czujnik..ale zaślepka?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

lebow patrz zdjęcie wyżej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja już też nie kumam, pasowało by to zaznaczyć jakoś

 

---------- Dodano o 22:03 ---------- Poprzednia wiadomość o 22:02 ----------

 

więc to przez te otwory prostokątne?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spoko Bartek :P Ja też nie mam zamiaru się wykłócać. Ale jak wcześniej wspomniałem zaczął bym od sprawdzenia termostatu od wentylatora chłodnicy. Dopiero potem szukał bym głębiej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak dokładnie przez te prostokątne otwory

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No oczywiście, przyczyn może być wiele, a ten strzelony wąż to może tylko akurat zbieg okoliczności, a może skutek przyczyny, teraz wąż szczelny to puszcza coś innego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to chyba zbiorniczek jest pęknięty...za upuszczanie ciśnienia odpowiedzialny jest korek a te otwory to chyba zwykłe przetłoczenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To można sprawdzić po korku czy jest w nim termostat ciśnieniowy. a układ odpowietrzony dobrze? wskaźnik dobrze pokazuje?? bo może za mało a temp. jest większa w rzeczywistości? trzeba sprawdzać bo za dużo niewiadomych, pozdro i powodzenia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności