daffyx Zgłoś #1 Napisano 17 Grudnia 2011 witam tak jak w temacie potrzebuje schematu ułożenia paska klinowego w 2.3 v5 azx dziś w czasie jazdy jakimś cudem spadł mi pasek klinowy , brak ładowania, wspomagania, temp. wysoka itd pasek wisi sobie na jednej z rolek a ja nie mam pojęcia jak go założyć może ma ktoś schemat jak powinien ten pasek być zalozony no i może przy okazji jakieś wskazówki jak to po kolei zrobic czy muszę koniecznie rozbierać caly przód - pasek wygląda w miarę ok także nie ma konieczności go wymieniać , no chyba ze się wycągnoł , ale to chyba nie możliwe Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darecki11 Zgłoś #2 Napisano 18 Grudnia 2011 Coś jest nie tak skoro sam spada pasek, obejrzyj każdą rolkę i koła pasowe. Na pewno gdzieś musi być przyczyna, że pasek sam spadł. [ATTACH=CONFIG]72453[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]72454[/ATTACH] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
daffyx Zgłoś #3 Napisano 18 Grudnia 2011 dzieki za schemat Nie mailem jeszcze czasu to wszystko przejrzeć, czy muszęto wszystko odkręcać , to znaczy cały przód czy jest opcja żeby założyć pasek bez odkręcania zbyt wielu elementów Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darecki11 Zgłoś #4 Napisano 19 Grudnia 2011 Powinno pójść bez odkręcania zderzaka. Na pewno sobie poradzisz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marmsn Zgłoś #5 Napisano 31 Stycznia 2012 da sie bo sam to robiłem ...ale jak kolega powyżej mysi być przyczyna tego ze spadł sam.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
daffyx Zgłoś #6 Napisano 11 Lutego 2012 (edytowane) pasek udało się założyć bez odkręcania czegokolwiek , a przyczyną była rolka prowadząca , w której staneło łożysko -- od czasu tej wymiany minęło już troszkę czasu - zrobiłem troszkę kilometrów , aż tu pewnego dnia pasek znów spadł - tym razem rozpadła się rolka na napinaczu - , rozpadła sięw części , tzn plastikowa część pękła na pół i oderwała sięod łożyska , które zostało samona napinaczu , nie wiem jak to sie stało , czy wciaoł sie gdzieś pasek czy częsci peknietej rolki to sprawiły ale cośspowodowało że wymieniana wcześniej rolka prowadząca też uległa uszkodzeniu - w efekcie czego znów mam do wymiany rolki - tym razem prowadząca i napinająca o ile nie ma problemu z kupnem rolki prowadzącej o tyle rolka napinająca jest praktycznie nie do dostania - chyba że razem z napinaczem , ale koszty sądość znaczne jeszcze wszystkiego nie rozkręciłem ale na pierwszy rzut oka to takie same rolki i być może dlatego nie ma nigdzie w sprzedazy oddzielnej rolki do napinaczy czy ktoś może to potwierdzić - czy rolka prowadząca i rolka na napinaczy sa takie same odpowiem sobie sam - a może komoś tez to sie przyda - rolka na napinaczu niby jest taka sama tzn łożysko jest takie samo i pasuje na napinacz - jednak dostępna w sprzedaży rolka ma w zestawie za długą śrubę ja jednak musiałem kupić cały napinacz z rolką gdyż -nie byłem w stanie odkręcić starej rolki z napinacza - mimo iz wykręciłem cały napinacz - i następnie próbowałem wykręcić rolkę nie udało się -śruba od rolki zerwała się , próbowałem to rozwiercić i udrożnić otwór pod śrubę znajdujący się w napinaczu ale nic z tego nie wyszło - gdyż śruba jest wykonana z bardzo twardego materiału a sam napinacz jest dość kruchy rolka kosztuje około 70zł a cały oryginalny napinacz z rolką znalazłem za 120zł wiec zakupiłem napinacz i sprawa się rozwiązała nie wiem czy z tą rolką na napinaczu tak już jest i dlatego nikt nie sprzedaje rolki do tego napinacza osobno tylko jako całość- chyba tak co do schematów ułożenia paska klinowego - to wszystko jest na stronie jednego z czołowych producentów pasków - schematy dla wszystkich marek i modeli i to chyba wszystko w tym temacie Edytowane 14 Lutego 2012 przez daffyx nowe wnioski Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stinger Zgłoś #7 Napisano 28 Czerwca 2012 potrzebuje twojej pomocy odnośnie tych rolek czy możesz mi na PW jakis kontakt do siebie podeslac Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mariocom Zgłoś #8 Napisano 17 Sierpnia 2014 Witam wszystkich dopisze się do tematu żeby nie zakładać nowego czy ktoś może ma schemat układu rolek i czy jest możliwa zmiana paska z góry silnika bez zdejmowania zderzaka ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rufus110hp Zgłoś #9 Napisano 17 Sierpnia 2014 Witam wszystkich dopisze się do tematu żeby nie zakładać nowego czy ktoś może ma schemat układu rolek i czy jest możliwa zmiana paska z góry silnika bez zdejmowania zderzaka ? łap http://forum.vw-passat.pl/threads/137456-R23-VR5-gt-15-str-nowe-aktualne-foto-gt/page12 post 231 Da rade założyć pasek bez zrzucenia przodu:manga Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mariocom Zgłoś #10 Napisano 18 Sierpnia 2014 Dzieki wielkie ;D a moze mala podpowiedz od czego zaczac przy wymianie paska czy jakas rolke prowadzaca czy napinacz ? Bo zaczyna pieszczec a woze juz pasek 1,5 roku w bagazniku hehe ;] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek_r23 Zgłoś #11 Napisano 18 Sierpnia 2014 Nie wiem jak ale bez zdjęcia przodu tego paska nie idzie tam założyć, przynajmniej mi by się nie udało. ( może dlatego że mam za duże ręce) A wymianę proponuje zacząć od nakładania paska na największe rolki. No i wygodniej będzie to robić w dwie osoby. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mariocom Zgłoś #12 Napisano 27 Sierpnia 2014 (edytowane) Wiecie co oddałem auto do mechanika i maja zrobić. Bo i tak kanału nie mam to nie ma szans zrobić tego bez. Powiedzcie mi czy jest mozliwosc, ze chce wymieniać napinacz jak auto ma okolo 190tys km ? Pewnie nie było ruszane nigdy jak to anglik w anglii hehe. Bo sam napinacz to okolo 300 zl lol sporo troche ;D Edytowane 27 Sierpnia 2014 przez mariocom Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek_r23 Zgłoś #13 Napisano 27 Sierpnia 2014 Ja osobiście zmieniałem pasek bez kanału. Jeżeli napinacz dobrze naciąga pasek i nie piszczy to ja bym go nie zmieniał. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lackman Zgłoś #14 Napisano 27 Września 2014 Podobna histore mam wlasnie za soba. Przy kupnie juz grala jedna z rolek. Mechanik wymienil rolke pasek i lozysko na klimie. Przez moment bylo lepiej pozniej juz tylko gorzej polawil sie dodatkowo gluchy lomot na wolnych obrotach, po powtornej wizycie u tego samego czlowieka zostaly wymienione jeszcze jakies rolki a reszta ponoc sprawdzona. Zimny byl cicho pozniej znow ta sama spiewka. Gosciu stwierdzil ze on juz nie wie co wymieniac i ze najprawdopodobniej to kolo pasowe. Zmienilem mechanika. W miedzyczasie znalazlem u wujka Googla "vr5 self study" bardzo fajny ilustrowany opis tego silnika ze schematem paska, i opisem calego stadka - - - - - aktualizacja - - - - - Okazalo sie ze rolka na napinaczu ma spory skok ktory pokrywal sie z dudnieniem na wolnych. Obwdzonilem chyba z osiem hurtowni mot. i nic w serwisie napinacz 550 a po dwoch dniach lachudry same zadzwonily i byl juz za 400. Kupilem na alegro i z przesylka 50 hee. Po wmianie napinacza ustaly huki ale zostalo jeszcze lekkie popiskiwanie. Mechanior powiedzial ze cos mu ten pasek za bardzo plywam, zdziwilem sie bo mial ledwo 3 dni, poprzedni "fachowiec" ponoc mi go zmienil ale zgodzilem sie. Po wymianie paska z napinaczem wrocila osiowosc wszystko hula az milo sluchac jak to pieknie gra. A jakie są wasze doswiadczenia z dostepnoscia czesci do azx/agz.... Szerokosci, pozdrawiam! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michal1981g Zgłoś #15 Napisano 28 Września 2014 A jakie są wasze doswiadczenia z dostepnoscia czesci do azx/agz.... ja odpukać przez pół roku odkąd kupiłem wymieniłem tylko pompe wspomagania, przy czym kupiłem od B5 fl 2.0 8V i założyłem koło pasowe z mojej za tą od 2.0 zapłaciłem 40zł, a do 2.3 najtaniej była za 190zl wymieniłem Olej, ale tu nie ma problemu, bo to nie część, a tak w ogóle nie do końca chciałem wierzyć jak kupowałem samochód że nie konsumuje oleju, a jeżdżę na MOTUL 8100 X-CESS 5W-40 i od wymiany zrobione 10 000km i na bagnecie nic nie ubyło a tak poza tym pół roku i żadnych niespodzianek. Miałem kiedyś 1.8T i tam jednak wiecej się działo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lackman Zgłoś #16 Napisano 28 Września 2014 Jeszcze raz, heh wymieniles koło pasowe i pompę wody czy sama pompę? - - - - - aktualizacja - - - - - Tfu! Wspomagania... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stinger Zgłoś #17 Napisano 29 Września 2014 (edytowane) ja odpukać przez pół roku odkąd kupiłem wymieniłem tylko pompe wspomagania, przy czym kupiłem od B5 fl 2.0 8V i założyłem koło pasowe z mojej za tą od 2.0 zapłaciłem 40zł, a do 2.3 najtaniej była za 190zl wymieniłem Olej, ale tu nie ma problemu, bo to nie część, a tak w ogóle nie do końca chciałem wierzyć jak kupowałem samochód że nie konsumuje oleju, a jeżdżę na MOTUL 8100 X-CESS 5W-40 i od wymiany zrobione 10 000km i na bagnecie nic nie ubyło a tak poza tym pół roku i żadnych niespodzianek. Miałem kiedyś 1.8T i tam jednak wiecej się działo Czyli mamy rozumieć że pompa wspomagania jest identyczna w benzynie 2,0 i 2,3? tak? Bo szczerze mówiąc mam obydwa silniki i nie porównywałem pompy wspomagania. Jeżeli chodzi o olej to tez nie dolewałem od wymiany do wymiany. Castrol 5W30 jeśli dobrze pamiętam Edytowane 29 Września 2014 przez stinger Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lackman Zgłoś #18 Napisano 8 Października 2014 ja odpukać przez pół roku odkąd kupiłem wymieniłem tylko pompe wspomagania, przy czym kupiłem od B5 fl 2.0 8V i założyłem koło pasowe Kolego a ile nakręciles kilometrów przez te pól roku? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gkliszcz Zgłoś #19 Napisano 19 Lutego 2015 Witam nie chce zakładać podobnego tematu, mam pytanie szukam w necie rolki prowadzącej która znajduje się przy samej sprężarce od klimy jak się nie mylę na powyższym schemacie po lewej stronie może ktoś pomoże albo podrzuci namiar na taką w necie http://www.google.de/imgres?imgurl=http%3A%2F%2Ft.iparts.pl%2F129%2FOPT_0-N1715_wm_01%2Fzdjecia%2Frolka-kierunkowa-prowadzaca-paska-klinowego-zebatego-optimal.jpg&imgrefurl=http%3A%2F%2Fwww.iparts.pl%2Fauto-czesci%2Frolka-kierunkowa-i-prowadzaca%2Cvw%2Cpassat-3b3-2000-11-2005-05%2C2-3-v5-4motion-170km%2C121-4736-15784-100435.html&h=100&w=150&tbnid=AUgXR6c9Siv6GM%3A&zoom=1&docid=eM0XQ1gTBSgztM&itg=1&ei=Qk_mVMqdFYbQygOihoL4CQ&tbm=isch&iact=rc&uact=3&dur=3941&page=1&start=0&ndsp=24&ved=0CDoQrQMwCA czy to jest ta rolka bo już sam nie wiem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach