Skocz do zawartości
glokk01

Gaśnie na niskich obrotach/ nie można odpalic b5 fl 1,9 tdi

Rekomendowane odpowiedzi

Passat 1,9 tdi 130km B5 FL

Witam od wczoraj mam nastepujący problem z samochodem. Zgasl mi wczoraj na niskich obrotach przy dojezdzaniu do swiatel, byl duzy problem z odpaleniem ( musialem bardzo dlugo krecic). Zdarzylo mi sie to jeszcze pare razy najczesciej przy dojezdzaniu do skrzyzowania lub na wolnych obrotach nieraz zaczynaja falowac obroty po czym gasnie i ciezko go odpalic. Gdy silnik nie zgasnie sam, tylko ja go zgasze to nie ma problemu z odpaleniem. Gdy dlugo krece nieraz wyskakuje napis stop!! oil press. Sprawdzielem stan oleju i bylo na minimum dolalem do max ale dalej to samo.

Dodam jeszcze, ze nie wymienialem filtra paliwa przez 2 lata czyli ok 20tys km. a poprzedni wlascicel raczej tez nie wyminial.

 

 

Po podlaczeniu do vag nie wykazal zadnych bledow.

 

Prosze o szybka pomoc, potrzebuje samochodu na gwalt na poniedzialek!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poza wspomnianym problemem z gaśnięciem oraz odpalaniem samochód funkcjonuje poprawnie,żadnych innych niepokojących symptomów?Filtr paliwa po takim okresie użytkowania wypadałoby wymienić swoją drogą...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Żadnych innych problemow nie ma.

 

Probowalem dzisiaj odpalic samochod bardzo dlugo go krecilem wkoncu odpalil po czym zaczely falowac obroty i zasweicila sie kontrolka oleju i zdechl. Do tego nadmiernie dymi na bialo, ale moze dla tego ze zimny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Uszczelka pod glowica zdrowa?

W ogole ile paliwa masz?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Paliwa jest ponad polowa baku. Co do uszczelki to nie mam pojecia :\

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na początek zmień filtr paliwa. Objaw który opisujesz jest taki jakby do silnika nie dochodziło paliwo (zapchany filtr, woda we filtrze)

Na filtrze nie ma co oszczędzać (60-90zł w zależności który typ filtra i od producenta jak polecam MANN, Knecht lub Bosch. Nie polecam Filtrona bo juz kilka razy reklamowałem)

Przy wymianie filtr zalej czystym paliwem, a przed uruchomieniem klika razy wkładaj kluczyk i przekręć na zapłon aby pompka w baku napełniła układ paliwem.

 

Odnośnie dymienia na biało i/lub ewentualnego uszkodzenia uszczelki głowicy. Sprawdź poziom płynu chłodzącego czy aby go nie ubywa, sprawdź czy na korku od zbiorniczka płynu chłodzącego nie ma śladów oleju silnikowego lub innych substancji typu szlamu, masła etc

Sprawdź czy na korku wlewu oleju nie ma śladów masła tu masz linka z fotkami jak wygląda masełko http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=213929

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Problem rozwiazany zawiesila sie pompa paliwa w baku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Dołączę do tematu ponieważ nie mogę założyć nowego a ten jest zbliżony do mojego problemu. Wiec tak jest mały problem z odpalaniem muszę czekać aż usłyszę, że przekaźnik odbił jak nie odpali za pierwszym razem muszę trochę pokręcić żeby odpalił w ten czas wypluje dym z wydechu później nie dymi. Największym jednak problemem jest to, że gaśnie po przejechaniu 2-3 kilometrów odnoszę wrażenie jak by było to w momencie rozgrzania. Moment kiedy zaczyna wariować objawia się wzrostem spalania na biegu jałowym występują pojedyncze szarpnięcia i gaśnie po zgaśnięciu zwykle mija około 10-15 minut aż uda mi się go odpalić na początku chodzi strasznie nie równo. W chwili obecnej wymieniłem świece i filltr paliwa. Sugeruje się trochę tym wątkiem http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic713374.html ponieważ i u mnie nie wykazał komputer błędu z czujnikiem G28. możne macie jakieś pomysły gdzie zajrzeć co zrobić przed wizytą u pseudo fachowców.

 

Dziękuje pozdrawiam.

 

Edit: zapomniałem dodać pojazd Passat B5FL 1.9TDI 130km 2002r.

Edytowane przez Siwy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Problem rozwiązany zawiesiła się pompa paliwa w baku.

 

Witam!

Kolego podpowiedz mi co zrobiłeś z ta pompką? wymiana? czy regeneracja i czy przy warunkach amatorskich dam rade naprawić usterkę. Opisany problem jest w 100% identyczny jak mój, dodam to ze wszystkie filtry razem z zaworkiem zwrotnym przy filtrze paliwa wymienione, płyny eksploatacyjne uzupełnione, borykam się z tym problemem parę miesięcy i żadnej trafnej diagnozy nie ustaliłem. przez ta usterkę uszkodziłem rozrusznik. proszę o odpowiedz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy problem mam nastepujacy.... przy przyspieszaniu z 1 na 2 i 3 bieg jak przeciagne obroty do 3 tys i nie zmienie szybko biegu auto spadajac z obrotow od razu zgasnie i ciezko go odpalic czasami musze uzyc plaka. Np przeciagne go na dwujce i dojade na sprzegle do skrzyzowania gasnie jak bym wylaczyl zaplon.... przy delikatnej jezdzie nie gasnie. Jak obroty maja spasc i auto ma zgasnac dodam lekko gazu i nie zgasnie. Filtry zmieniine pompa wtryskowa uszczelniona paliwo sie nie cofie i raczej sie nie zapowietrza uklad paliwa. Moze to byc wina czujnika polozenia wału?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podłączyć kompa , zrobić logi .... z fusów to cyganki tylko wróżą :D

Jak nie chcesz bawić się w zgadywankę oczywiście :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak bede mial dostep do vaga to zrobie. Ale vag nie pokazuje zadnych bledow jak bylem ostatnio na kompie. Wiem tez ze mam przeladowanie bo wchodzi mi w tryb awaryjny i odcina turbo. Bedzie czas to wyczyszcze lopadki bo dzwignia od gruchy rusza sie ok 1 centymetra

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Koledzy problem mam nastepujacy.... przy przyspieszaniu z 1 na 2 i 3 bieg jak przeciagne obroty do 3 tys i nie zmienie szybko biegu auto spadajac z obrotow od razu zgasnie i ciezko go odpalic czasami musze uzyc plaka. Np przeciagne go na dwujce i dojade na sprzegle do skrzyzowania gasnie jak bym wylaczyl zaplon.... przy delikatnej jezdzie nie gasnie. Jak obroty maja spasc i auto ma zgasnac dodam lekko gazu i nie zgasnie. Filtry zmieniine pompa wtryskowa uszczelniona paliwo sie nie cofie i raczej sie nie zapowietrza uklad paliwa. Moze to byc wina czujnika polozenia wału?

 

Cześć!

Kolego jak czytałeś mój post powyższy, to powiem Ci ze to samo miałem, ale częściej gasł samochód na biegu jałowym, problem mam już rozwiązany ale nie mam dobrych wiadomości bo padł mi czwarty pompo-wtrysk, (poprawki +3,9) wymieniłem na stary dobry tylko na inny typ BA, auto odżyło nie gaśnie nie szarpie, nie przerywa , nie dymi przy rozruchu, a ze stanem awaryjnym to częsty przypadek przeładowania turbo (zawór n75) lub nieszczelności przy tym zaworze rurek podciśnieniowych ( u mnie były poprzecierane). Jeżeli VAG nie pokaże Ci poprawek ponad normę czyli od -2,8 do +2,8, możesz sprawdzić i przeczyścić i podgiąć konektory przy pompo-wtryskiwaczach (często pomaga). Jest taka możliwość ze uszczelniacze na pompo-wtryskiwaczach do wymiany (3 szt na jednym pompo-wtysku).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko ja mam silnik afn na zwyklej pompie... jutro przyjdzie mi kabelek i bede diagnozowal cos przez vaga

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tylko ja mam silnik afn na zwyklej pompie... jutro przyjdzie mi kabelek i bede diagnozowal cos przez vaga

 

...coś wyszło ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czujniki dobre, zadnych bledow komp nie pokazuje. Jedynie co kąt wtrysku czy tam wyprzedzenie zaplonu jest po za skala na wykresie... mechaniory proponuja sprawdzic smoka w baku ale po dobraniu sie nie moge odpiac wtyczki z kablami co idzie do smoka. Bedzie wiecej czasu to dobiore sie do tego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich. Wiem ze temat stary ale moze ostatnio ktos sie z tym borykal.

 

u mnie bylo tak :

Auto zgaslo pierwszy raz na niskich obrotach na 2. po oklo 10-15 s krecenia odpalil z trudem jakby bylo malo paliwa, ale odpalil i dojechalem do domu bez problemu. Stalo mi sie tak jeszcze pare razy i stwierdzilem ze warto wymienic filtry paliwa i powietrza. Niby pomoglo, dwa tygodnie byl spokoj, ale dzisiaj znowu zdechl. A przy kreceniu dodatkowo wyswietlil sie komunikat "stop! cisnienie oleju, wylaczyc silnik!" ale po chwili krecenia odpalil i wrocilem do domu. dodam ze pol godziny stania w korkach, a juz nie zgasl.

 

passat 3B5 1,9 TDI 101 KM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

masz zawalony smok w zbiorniku

na poczatek dmuchnij powietrzem w w wezyk w ktorym dochodzi paliwo a jak bedziesz mial czas to wyciagnij caly smok z czujnikam/pompai o przeszysc

 

ja mialem podobne objawy ale w VP

tutaj mysle ze bedzie to samo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności