Skocz do zawartości
sztux

Ustawienie zbieznosci jak zrobic to samemu?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, musze wymienic maglownice do ktorej musze zamontowac drazki i koncowki, niestety auto sie znalazlo w miejscu gdzie najblizsza stacja jest 120km od miejsca postoju (w Norwegii). Wie ktos jak ustawic zbieznosc samemu by dojechac bezpiecznie i nie zedrzec nowych opon? Prosze o pomoc, jakies sprawdzone domowe sposoby, moze jest jakis wymiar od koncowki do koncowki

 

moze jeszcze udzielicie wskazowki jak przykrecic do maglownicy drazki kierownicze by nieuszkodzic maglownicy (swiezo po regeneracji)

Edytowane przez sztux

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

najprościej zaznaczyć sobie (farbą,nacięciem) do którego miejsca trzeba dokręcić i chyba tyle :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w tym wlasnie problem ze starej maglownicy nie mam a nawa ktora otrzymalem jest w czesciach: maglownica, oddzielenie koncowki i oddzielnie drazki, nie mam punktu zaczepienia :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Spróbuj chociaż ustawić na metrówkę. Albo znajdź dwie rurki, tak aby jedna wchodziła w drugą. Ustaw tak koła, żeby odległość między nimi była jednakowa z przodu i z tyłu. Dodatkowo wkręcając końcówki drążków licz ilość obrotów, tak aby z każdej strony była jednakowa. A potem, jedź na zbieżność z możliwie jak najmniejszą prędkością. Na zakrętach i przy hamowaniu może być niebezpiecznie. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kierownica prosto i sznurek od tylnych kół na oponie do przednich i musi dotykać po naciągnięci opone z tyłu i przodu poprostu widzisz czy jest prosto. 2 osoby i pare metrów sznurka i ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy sam dasz radę.Trzeba przecież ustawić też kont pochylenia koła.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Trzeba przecież ustawić też kont pochylenia koła.

 

Z tym akurat to najmniejszy problem.

W paSSeczku nie ustawia się "konta" tylko KĄT :).

 

Pomysł ze sznurkiem może się udać - tylko musiałbyś też pewnie sprawdzić za jego pomocą czy odległości między tyłem i przodem przednich opon (mierzone w tych samych miejscach) są jednakowe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

naście lat temu, we fiatach znajomi ustawiali zbieżność za pomocą listewki:

 

-przykładasz poziomo do koła po zewnętrznej coś płaskiego, żeby mieć możliwość mierzenia płaszczyzny

-przykładasz do tego czegoś listewkę z przodu koła przedniego i zaznaczasz, a później z tyłu koła przedniego, ewentualną różnicę pomiędzy przodem, a tyłem opony korygujesz....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To kosztuje 50 zł więc czy opłaca sie ryzykować zjechanie opon.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najpierw tak..

sznurek od tylnych kół na oponie do przednich i musi dotykać po naciągnięci opone z tyłu i przodu poprostu widzisz czy jest prosto

...by określić równoległość obu osi a potem tak...

Albo znajdź dwie rurki, tak aby jedna wchodziła w drugą

..z tą różnicą że trzeba pozaginać końce bo podwozie przeszkadza aby przyłożyć do środka felgi.

Reszta to kosmetyka czyli skorygowanie drążkami lub kierownicą aby sama kierownica prosto "patrzała".

Warto zawsze tak ustawiać aby oba drążki były tej samej długości od magla do końcówki , zapobiegnie to nam różnych promieni skrętu i obcierania felgi o jeden z drążków(..ten krótszy).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To kosztuje 50 zł więc czy opłaca sie ryzykować zjechanie opon.

 

radzę przeczytać wątek od początku kolego...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wjedz na kanal

zaznacz x na tylnej czesci przeddniej opony odsirodka tak ok 6cm na oponie nad linja styku z podloga robisz to nakazdej oponie przykladasz cos dlugiego od x prawej opony do x na lewej oponie i mierzysz dlugosc, pchasz auto do przodu by xbylo z przodu nad podloga i znowu mierzysz odstep pomiedzy nimi, i tak ze 2,4 razy by ustawic jak najmniejsza ruznice, robilem tak kiedys w porsche jak padl nam na warsztacie aparat do zbierznosci po serwisie aparata i zalorzenu go na auto bylo prawie idealnie.....

 

 

 

a ni i za 50 zl to on tutaj auta nie umyje... cena zbierznosci u mnie w firmie to 750zl.....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności