Skocz do zawartości
Gość irus

ABS działa za każdym razem w końcowej fazie hamowania na suchej nawierzchni

Rekomendowane odpowiedzi

Gość irus

witam.

czy może mi ktoś powiedziedź dlaczego w moim pasku w końcowej fazie hamowania na suchej nawierzchni włącza się abs?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

widocznie kolo by moglo wpasc w poslizg a abs poto jest by nie wpadlo. lub cos z czujnikami absu. moze za mocno wciskasz pedal ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość irus

od jakiś dwóch tygodni mam z tym problem wcześniej było ok, rzecz w tym ,że włącza sie właśnie przy delikatnym hamowaniu przed samym zatrzymaniem się

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość tropek

sprawdz tarcze i klocki.mi sie dzialo tak samo i pojechalem do mechanika.okazalo sie ze klocki sie prawie skonczyly i tarcze tez

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość irus

tarcze wyglądają ok a klocki wymieniałem ale dam go do sprawdzenia pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najprawdopodobniej czujnik.

Czujnik to mały elektromagnez który przyciąga opiłki metalu(może jest przybrudzony)

Ew.Mógł się wysunąć.

Najlepiej wyciągnij go oczyść i wsadź do samego końca.Sprawdź również czy nie przesunął się wianuszek,od ABS na półosi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Yaca
Czujnik to mały elektromagnez który przyciąga opiłki metalu(może jest przybrudzony)

 

irus - miałem to samo kilka miesięcy temuw swoim pasku. Czujnik był przybrudzony i po oczyszczeniu wszystko chulało prawidłowo. Bez obawy. Sprężone powietrze w tym wypadku wystarczy!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie było to samo co u ciebie. Jakiś czas temu wjechałem na kanał, tak po prostu z czystej ciekawości. Zobaczyć czy osłona się trzyma, jak wygląda tłumik i takie tam. Przypomniało mi się o czujniku abs i tym dziwnym zachowaniem sie hamulca. Znalazłem ten czujnik i lekko nim poruszyłem w jedna i w drugą stronę. Jako, że czasu nie było na dłuższe wgłębianie się i naprawianie, zjechałem z kanału myśląc o innym terminie kiedy tym się zajmę. Ale okazało się, że już nie muszę. Ku mojemu zdziwieniu wszystko było OK :hurra: Problem zniknął, przejechałem już 2 tkm i jest git :D W moim przypadku jak widać wystarczył lekki ruch czujnikiem abs. Myślę, że wszyscy którzy mają z tym problem powinni zacząć od tego typu zabiegu. Bez problemu każdy może to zrobić i to nawet bez kanału, przy odpowiednio skręconych kołach.

Powodzienia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Yaca
w końcowej fazie hamowania na suchej nawierzchni włącza się abs?

 

Jeszcze raz - miałem identyczną sytuację. Przeczyściłem sprężonym i jest teraz OK!! Nic strasznego, trochę brudu i.... :wstyd:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość irus

witam ponownie znawców passatowskiego tematu. bez problemu przeczyściłem czujniki z przodu-całe zawalone jakimiś opiłkami. odbyłem już jazde próbą i okazało się, że postawiliści dobrą diadnozę to było przyczyną. teraz hamuje tak jak ma hamować żadnych pisków tarcz wszystko ok przy okazji uzupełniłem brak śrub osłony silnika a troche ich brakowało. jeżeli mi się to udało zrobić to podejrzewam, że nikt nie będzie miał z tym problemu tylko odrobina dobrych chęci i klucz 19 w przypadku zapieczenie:hurra:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Non problema :cwaniak::ok: .Od tego mamy forum żeby sobie pomagać ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość tommi5

dzieki za szybka odpowiedz

jeszcze jedno pytanie :

 

-czy u kolegi u ktorego tez tak sie abs zachowywal po wymianie lozyska wyskakiwaly

jakies bledy na desce rozdzielczej np swiecenie kontrolki ABS?????

 

bo u mnie nic sie takiego nie dzieje czyli komputer pokladowy nie odnalazl zadnych błedow w ukadzie ABS.

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
komputer pokladowy nie odnalazl zadnych błedow w ukadzie ABS.
a jak miał odkryć błędy skoro czujnik podłączony, a ABS działa, a że nie do końca tak jak powinien, to już inna para butów. Fizycznych uszkodzeń brak, logiczne są i powodują głupawkę elektroniki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie po wizycie, to po przejechaniu paru metrów - zaczął "piszczeć" i zaświecił się (!) i ABS. Okazało się, że kostke łączącą niedokładnie wpięli w obwód.

A jeśłi u ciebie nie wyświetla nic na desce, to jednak będzie tak, jak Marek pisał - zabrudzony czujnik bądź nieodpowiednio włożony :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witajcie

jak w temacie. jade na suchej nawierzchni, hamuje i przed samym zatrzymaniem zaczyna mi podbijac pedal hamulca czyli ABS mysli ze jest slisko ????

co to moze byc ????

 

Przy zabrudzonym/źle złożonym/niesprawnym czujniku ABS tak właśnie jest. W ostatniej fazie hamowania czujnik podaje prędkość obrotową 0, czyli sygnał zablokownego koła, no i ABS się włącza. Na VAGU to ładnie widać. Weź laptopa i pzejedź się z kimś, i obserwuj dane w bloku ABS, dotyczącą prędkosci obrotowych koła. Podczas hamowania zobaczysz które koło sie inaczej zachowuje.

 

Często przeczyszczenie lub dociśnięcie czujnika załatwia sprawę. Od tego możesz zacząć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W ostatniej fazie hamowania czujnik podaje prędkość obrotową 0, czyli sygnał zablokownego koła, no i ABS się włącza.
Ładnieś to ujął. Brakowało mi takiego sformułowania :wstyd::padam:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem identyczny problem w Mercedesie odrazu jak wyjechalem z warsztatu po wymianie lozyska z przodu.ABS zalaczal sie w czasie kiedy dojezdzalem do skrzyzowania i stawalem prawie w miejscu.Okazało się,że koles wymienil mi lozysko a przy okazji nadłamał czujnik ABS-u który po prostu drgał w czasie jazdy.Mozna to sprawdzic lapiac go palcami i zobaczyc czy jest stabilnie przykrecony czy sie rusza w wyniku pekniecia.Slyszalem,ze to czesty przypadek przy wymianie lozyska,jezeli ktos do tego nieumiejetnie podchodzi.Mi pomogła wymiana czujnika na nowy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość tommi5

zrobilem jak radziliscie

przetarłem szmatka i powrocilo do normalnosci

wydaje mi sie ze nie był wystarczajaco wcisniety w otwor

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość krysdriver

kurde felek.wczoraj wymieniali mi przeguby i powstał problem identyczny jak opisywany. muszę też się za to wziąć. mam pytanko : czy ten czujnik jest przykręcony czy tylko wciśnięty?? z góry dzięki za pomoc :vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem ten sam problem po wymianie kompletu zawieszenia. Objawy - ABS łapał nawet przy lekkim przyhamowaniu na suchej nawierzchni, w kulminacyjnym momencie zaświeciła się kontrolka ABS i system został odłączony.

 

Rozwiązanie? Pojechałem do mechaników którzy robili z zawieszeniem - podnośnik i "dociśnięcie" czujnika ABS'u przy jednym z kół. Powiedzieli że przy wybijaniu wachacza powodują drgania które mogły spowodować wyskoczenie czujnika ABS'u który jest na wcisk.

 

Wszystko działa jak należy, nie ma powodów do obaw. Goń tylko mechaników albo sam wjedź na kanał podążając za kabelkami i dobij lekko czymś czujnik.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności