szczupak28 Zgłoś #41 Napisano 12 Kwietnia 2010 Chłopie przyjedz do Krakowa to te twoje Febi jak bedziesz jechał z powrotem to pogubisz po drodze , takie u nas drogi.Jakbyś zakładał TRW i LMO to bys tak często nie wymieniał tych wahaczy i końcówek .Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcinL Zgłoś #42 Napisano 15 Kwietnia 2010 Chłopie przyjedz do Krakowa to te twoje Febi jak bedziesz jechał z powrotem to pogubisz po drodze , takie u nas drogi.Jakbyś zakładał TRW i LMO to bys tak często nie wymieniał tych wahaczy i końcówek się zawziąłeś "chłopie" na mnie ok, rozważę Twoje słowa i być może założę LMO. a to już tuż tuż Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pit Zgłoś #43 Napisano 20 Kwietnia 2010 Ponieważ wszystko zawsze oddawałem mechaniorom ale stwierdzam że nie można zrobić lepiej niż samemu powiedzcie mi jedno - czy jeśli końcówka drązka po złapaniu ma wyczuwalne duże luzy podlega wymianie czy tez to zjawisko ma tak występować ? Nie narzekam na zawieszenie ale na skrzypienie przy skręcaniu, aczkolwiek nie mam pewności co skrzypi. Wczoraj podszedłem ze strzykawką z olejem (za namową forum), jednocześnie złapałem własnie za końcówkę drążka a ona chodzi jak **** na wietrze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
killer Zgłoś #44 Napisano 20 Kwietnia 2010 Jezeli jest luzna to na wymiane, mnie tez czeka wymiana koncowek. A skrzypiec moze zawieszenie, u mnie tez skrzypialo przy skrecaniu, pod koniec zimy zaczelo mi sprzypiec w lewym kole, woda z sola i piachem robi swoje, byla odwilz a potem przyszly znowu mrozy i zaczelo skrzypiec. Wzialem odkrecilem kolo, ale wydawalo sie wszystko ok, popsikalem wszystkie laczenia wahaczy WD40 i przestalo i do teraz jest ok. Mam jeszcze pytanie czy wymianial ktos sam koncowki drazkow? Planuje wymianic tarcze i przy okazji wymienil bym koncowki, tylko nie wiem czy sobie z tym poradze. Tu na forum nie ma zadnego opisu ja kto zrobic.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
okatom Zgłoś #45 Napisano 20 Kwietnia 2010 lemforder i nic wiecej nie kupuj i nie z allegro bo podruby maja ---------- Post added at 11:29 ---------- Previous post was at 11:27 ---------- nie trzeba iwestowac odrazu 1200zł mozna pojechac do diagnosty na stacje i powie co wymienic cala zawiecha sie nie sypla odrazu robiłem dokładnie tak samo, a i tak finalnie wyszło na całe kasowały się luzy w jednym miejscu - wychodziły w innym. Także i u siebie wrzuciłem trw - ponoć mniej solidne niż lemforder'y ale po 12kkm jeszcze się trzymają, ...tylu ilu producentów tyle, a nawet i więcej będziemy mieć opinii na ich temat. Wszystko zależy od tego jak eksploatujemy autko, szczególnie na naszych dziurawych drogach Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szczupak28 Zgłoś #46 Napisano 20 Kwietnia 2010 Ponieważ wszystko zawsze oddawałem mechaniorom ale stwierdzam że nie można zrobić lepiej niż samemu powiedzcie mi jedno - czy jeśli końcówka drązka po złapaniu ma wyczuwalne duże luzy podlega wymianie czy tez to zjawisko ma tak występować ? Nie narzekam na zawieszenie ale na skrzypienie przy skręcaniu, aczkolwiek nie mam pewności co skrzypi. Wczoraj podszedłem ze strzykawką z olejem (za namową forum), jednocześnie złapałem własnie za końcówkę drążka a ona chodzi jak **** na wietrze. Witam , nie ma żadnego problemu z wymiana końcówki drążka kierowniczego , ja wymieniłem na TRW za 75 zł za sztuke i jak narazie oki a zrobiłem juz pare tysiecy...drogi fatalne!!!Co do wachaczy jak pisze kolega okatom to prawda jak sie wymieni przykładowo wahacz prawy górny przedni to po tygodniu miesiącu zaraz po drugiej stronie trzeba ten sam wymieniać ja 2 tyg temu wymieniłem a teraz ten sam po drugiej stronie sie tłucze ehhhh........ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #47 Napisano 29 Kwietnia 2010 czy wymienial ktos drazki sciagajac tylko kolo mowie o tych wew nie mam dostepu do kanalu a tlucze mi sie ktorys przy maglu i chce go wymienic Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przemekgo_vw Zgłoś #48 Napisano 30 Kwietnia 2010 czy wymienial ktos drazki sciagajac tylko kolo mowie o tych wew nie mam dostepu do kanalu a tlucze mi sie ktorys przy maglu i chce go wymienic Witaj! Przerabiałem wymianę drążka kierowniczego lewego (nie końcówki) u siebie. Powodem było skrzypienie przy skręcaniu tylko w prawo, a czasem nawet przy bujaniu autem góra-dół. Przerabiałem to za dużo powiedziane bo pojechałem z tym na warsztat żeby wymienili, bo w cenie jest zbieżność którą i tak trzeba zrobić po ewentualnej samodzielnej wymianie. Mechanik dokonał wymiany od strony koła, od spodu z kanału w ogóle nie zaglądał. Ściągnął koło, wypiął końcówkę kierowniczą ze zwrotnicy i odkręcił od drążka kierowniczego. Następnie odkręcił drążek od maglownicy - tu uwaga potrzebny jest duży klucz bodajże 36 do odkręcenia drążka. Mój drążek miał już rdzawe naloty na sworzniu kulistym i stąd te skrzypienia. Nawiasem mówiąc długo szukałem przyczyny skrzypienia ale w końcu wpadłem na to że to musi być drążek. Po wymianie błoga cisza. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #49 Napisano 30 Kwietnia 2010 Witaj!Przerabiałem wymianę drążka kierowniczego lewego (nie końcówki) u siebie. Powodem było skrzypienie przy skręcaniu tylko w prawo, a czasem nawet przy bujaniu autem góra-dół. Przerabiałem to za dużo powiedziane bo pojechałem z tym na warsztat żeby wymienili, bo w cenie jest zbieżność którą i tak trzeba zrobić po ewentualnej samodzielnej wymianie. Mechanik dokonał wymiany od strony koła, od spodu z kanału w ogóle nie zaglądał. Ściągnął koło, wypiął końcówkę kierowniczą ze zwrotnicy i odkręcił od drążka kierowniczego. Następnie odkręcił drążek od maglownicy - tu uwaga potrzebny jest duży klucz bodajże 36 do odkręcenia drążka. Mój drążek miał już rdzawe naloty na sworzniu kulistym i stąd te skrzypienia. Nawiasem mówiąc długo szukałem przyczyny skrzypienia ale w końcu wpadłem na to że to musi być drążek. Po wymianie błoga cisza. czyli musz kupic 36 i ppowiedz mi jeszcze czy robil to z strony lewej czy prawej bo wydaje sie ze od strony dalszej od kierownicy bedzie gorzej mam nagola i nawet z kanalu mam na drodze kolektor wydechowy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przemekgo_vw Zgłoś #50 Napisano 30 Kwietnia 2010 (edytowane) czyli musz kupic 36 i ppowiedz mi jeszcze czy robil to z strony lewej czy prawej bo wydaje sie ze od strony dalszej od kierownicy bedzie gorzej mam nagola i nawet z kanalu mam na drodze kolektor wydechowy Wymiana była lewego drążka kierowniczego czyli strona kierowcy w PL :-) Jak skręcisz koła przeciwnie do strony uszkodzonego drążka to wysunie się on bliżej nadkola. Najlepiej najpierw właśnie skręć koła i spróbuj podejrzeć pod osłoną drążka gdzie jest ta śruba wkręcająca drążek w maglownice. To ci da z grubsza rozeznanie jakie masz szanse Tego rozmiaru klucza 36 to jestem tak na 95% pewny, tak jak pisałem sam tego nie robiłem tylko podglądałem. Ale raczej to była płaska 36-ka. Aby mieć 100% pewności co do rozmiaru możesz spróbować jakimś dużym francuzem jak posiadasz. Edytowane 30 Kwietnia 2010 przez przemekgo_vw Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szczupak28 Zgłoś #51 Napisano 12 Listopada 2010 Koledzy dziś byłem na przeglądzie ,TRW i LMO , brak luzów a samochód jezdzi po masakrycznych drogach , dziernnie około 70km. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzywyy82 Zgłoś #52 Napisano 29 Kwietnia 2011 Czy ktoś ma założoną końcówkę drążka firmy Dahstein ciekawy jestem opini jak sie sprawuję mam założone 3 wahacze tej firmy na razie bez zarzutu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach