lebow Zgłoś #161 Napisano 25 Listopada 2012 sprawa wyjaśniona, Passek miał walnięty sterownik i czujnik położenia wału. Jedno i drugie? Mało prawdopodobne. Mam wrażenie że mechanik nie był pewny co i wymienił Ci jedno i drugie... jeśli nie policzył zbyt drogo to okey. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarobleg Zgłoś #162 Napisano 9 Października 2013 Przeczytałem cały wątek i ja już nie mam pomysłu co padło w moim klamocie. Mój passat zdechł ale nie od razu. Podczas jazdy hamowałem silnikiem i nagle zaobserwowałem że zgasł. Początkowo myślałem że za wolno jechałem i silnik się zdusił, lecz po ponownym przekręceniu kluczyka paszczur kręcił jak wściekły ale nie chciał gadać. Zajrzałem pod maskę, kopułkę zdjąłem oględziny wzrokowe nie wykryły uszkodzeń, a z miesiąc do tyłu miałem podobny problem i zauważyłem upalenie na palcu rozdzielacza. Założyłem kopułkę, posprawdzałem kable WN wsiadłem do auta i odpalił. Hura myślę coś z kablami było. Jadę zadowolony i nagle sytuacja się powtarza jeszcze dwa razy. Ale już sam o własnych siłach nie dojechał. Podczas grzebania koło Aparatu zapłonowego wyrwało mi się mocowanie wtyczki od czujnika halla. Dwa przewody były urwane. Rozebrałem aparat polutowałem kabelki zaizolowałem, poskładałem wszystko do kupy i lipa, okazało się że iskry nie ma. podłączyłem świecę bezpośrednio do cewki iskry brak. Podłączyłem cewkę bezpośrednio pod akumulator na środkowym przewodzie pokazuje mi 12V ale jak dotykam do masy to iskry nie zaobserwowałem, ale słyszałem cykanie w aparacie zapłonowym jak by iskra przeskakiwała z palca na kopułkę. Po odłączeniu od cewki przewód WN wtedy zaczęło cykać w cewce. Teraz nie wiem czy ta cewka jest sprawna, iskry przy kabelku przy masie nie widać ale cyka w aparacie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #163 Napisano 9 Października 2013 Przeczytałem cały wątek i ja już nie mam pomysłu co padło w moim klamocie Zrób krótki test. Po kręceniu rozrusznikiem powinna być słyszalna prze moment pompa paliwa w baku, jak nie słychać to hall w aparacie do wymiany. W innym przypadku cewka lub moduł zapłonowy=jesli jest. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarobleg Zgłoś #164 Napisano 14 Października 2013 Zrób krótki test.Po kręceniu rozrusznikiem powinna być słyszalna prze moment pompa paliwa w baku, jak nie słychać to hall w aparacie do wymiany. W innym przypadku cewka lub moduł zapłonowy=jesli jest. Test zrobiony. Trochę to zeszło, ale musiałem wymienić bendix w rozruszniku bo klęknął. Pompę paliwa słychać tylko przy włączeniu zapłonu. Podczas kręcenia ni hu hu. Wychodzi na to że to wina czujnika halla. Mam nadzieję że to on, bo wydać 150 złociszy i iskry dalej nie będzie to trochę powieka zadrży. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #165 Napisano 14 Października 2013 (edytowane) Mam nadzieję że to on Jeśli domarasz sie w schemacie elektrycznym swojego silnika że impuls na przekaźnik pompki idzie ze sterownika silnika to bankowo hall. Nie wiem tylko czy w Twoim silniku moduł zapłonowy jest osobno czy w sterowniku. Niby RP to samo co ABS i ze sterownika z pinu 12 wychodzi sterowanie na przekaźnik pompy zatem hall na 99%. Edytowane 14 Października 2013 przez lebow Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dolarmistrz Zgłoś #166 Napisano 17 Października 2013 potrzebuje pomocy walcze z tym juz tydzien. Passat b4 1.8 96 rocznik jednopunkt 90 km. Moj problem jest taki - passat umarł i brak mu iskry. Klemy na aku wyczyszczone i inne masy i styki. Iskra z cewki nie wychodzi. Prąd na cewce jest i po daniu na krótko masy na środkowy pin jest iskra i odzywa się wtrysk. Czujnik halla sprawny, podmieniony na inny i na obydwu sprawdzony myk z diodą. Oraz zasilanie na hallotronie rownież jest. Zastanawia mnie jedno gdy zewrę do masy srodkowy pin halla nic sie nie odzywa, ani cewka ani wtrysk a wyczytałem i sam elektromechanik powiedział ze w tym momencie powinno się to wszystko odezwać. Sprawdzone bezpieczniki i stki komputera z wiązką ( przeczyszczone ) . Podmieniona rownież kostka stacyjki (nowa) dla pewności. Po podlączeniu VAG mogę sie tylko podlączyć z poduszkami i ABS lecz z sinikiem jest brak komunikacji. Proszę o pomoc ! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #167 Napisano 17 Października 2013 Stawiam na cewkę lub brak zasilania sterownika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dolarmistrz Zgłoś #168 Napisano 17 Października 2013 Cewka podmieniona działająca i identyczne objawy. Iskra dopiero po zwarciu środkowego styku. Mogę wykluczyć brak zasilania sterownika (na podszybiu) na głownej masie i plusie jest prąd. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #169 Napisano 17 Października 2013 na głownej masie i plusie jest prąd Sprawdzałeś na wtyczce sterownika? Czyli pin 2 stałe napięcie, pin 19 po zapłonie. Sprawdź tez bezpiecznik nr 15. Pompę paliwa słychać po przekręceniu na zapłon jak i podczas kręcenia rozrusznikiem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dolarmistrz Zgłoś #170 Napisano 18 Października 2013 Sprawdzałeś na wtyczce sterownika? Czyli pin 2 stałe napięcie, pin 19 po zapłonie.Sprawdź tez bezpiecznik nr 15. Pompę paliwa słychać po przekręceniu na zapłon jak i podczas kręcenia rozrusznikiem? Bezpiecznik nr. 15 sprawdzony i jest dobry. - czy dobrze sprawdziłem napięcie (dołączam zdjecie ) - który to pin 19? brak zasilania po przekreceniu stacyjki jak rowniez przy kreceniu rozrusznikiem. Spostrzegłem także ze zasilanie jest chwilowe niecałą sekunde gdy przełącznik od gazu przełącze na pozycje "0" Mam dwa przekaźniki które cykają gdy pojawia sie napięcie na pompie po czym znów cyk i napiecie znika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #171 Napisano 18 Października 2013 Masz inną wtyczkę niż myślałem czyli 1 to masa a 21 to plus z akumulatora a 23 plus ze stacyjki. Spostrzegłem także ze zasilanie jest chwilowe niecałą sekunde gdy... Ale gdzie? Mam dwa przekaźniki które cykają gdy pojawia sie napięcie na pompie po czym znów cyk i napiecie znika. To chyba coś od LPG bo oryginalne to one nie są. I co z tą pompś paliwa, działa czy nie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dolarmistrz Zgłoś #172 Napisano 18 Października 2013 Zasilanie na pinie 21 i 23 jest. Włącznik od gazu jeżeli jest ustawiony na wymuszony gaz po przekręceniu stacyjki otwiera zawór gazu po czym odrazu go zamyka. W tym momencie kiedy przekaźnik otwiera na chwilę zawór pojawia się napięcie na pompie paliwa. Przy kręceniu rozrusznikiem prądu nie ma. Gdy włącznik gazu ustawię na pozycję benzyna przy wlączeniu zapłonu prąd juz sie nie pojawia na pompie paliwa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #173 Napisano 18 Października 2013 Włącznik od gazu jeżeli jest ustawiony na wymuszony gaz po przekręceniu stacyjki otwiera zawór gazu po czym odrazu go zamyka Okey chwilowy impuls z cewki otwiera zawory na parowniku. Gdy włącznik gazu ustawię na pozycję benzyna przy wlączeniu zapłonu prąd juz sie nie pojawia na pompie paliwa. Masz ewidentnie coś namieszane w elektryce, choćby te dziwne przekaźniki. W skrzynce przekaźników jest przekaźnik który steruje pompą paliwa, po zapłonie daje on krótki sygnał na pompę , podczas rozruchu i po przekaźnik dostaje sygnał ze sterownika i pompa pracuje, za ten sygnał odpowiedzialny jest hall w aparacie. Jeśli w chwili otwierania zaworów LPG pojawia sie napięcie na pompie paliwa to nie dobrze, jedno z drugim raczej nie ma nic wspólnego. Do przeglądu elektryka instalacji gazowej bo jak coś w niej namieszane to możliwe że sterownik z tego powodu padł. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dolarmistrz Zgłoś #174 Napisano 18 Października 2013 (edytowane) Mozliwe ze to moze wiązać się z elektryka. Masz moze schemat elektryki do własnie tego passata? Szukałem na google i forum lecz moze nie potrafie dobrze szukac lub poprostu nie znalazłem. Udostępniłbyś mi ten schemat? Mam w tym passacie alarm gt111 (taki juz był jak go kupiłem) Edytowane 18 Października 2013 przez dolarmistrz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zyga0440 Zgłoś #175 Napisano 18 Października 2013 Nie znam budowy Twojego silnika, nie wiem czy masz dostęp do rozrusznika od góry, po podniesieniu maski. Zrób próbę: włącz kluczyk w pozycję zapłon, tak żeby pojawiło się napięcie na pompie paliwa (mam nadzieję że słychać będzie pracującą pompę). Po upewnieniu się że lewarek biegów jest na luzie, nie ruszając kluczyka zapłonu, uruchom rozrusznik "na krótko". Tzn. podając na cewkę elektromagnesu na rozruszniku 12V. Miałem kiedyś takie uszkodzenie stacyjki, że musiałem zapalać silnik zwierając dwa kabelki, po ustawieniu kluczyka na "zapłon" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #176 Napisano 18 Października 2013 Konkretnie pod Twój silnik to co najwyżej mogę dać schemat wtyczki sterownika. Jeśli masz alarm to możliwe że te przekaźniki rozłączają pompę i zapłon, tylko po kablach wychodzących z przekażników dojdziesz gdzie są podpięte. Sprawdź jeszcze bezpiecznik pompy paliwa. TUTAJ masz kilka wtyczek Twoja jest pod opisem "Passat 1,8 mot AAM,ABS,ADZ" Co do samej skrzynki bezpieczników możesz posiłkować się TYM i plikiem xls z załącznika. gniazda skrzynki bezpiecznikow.xls Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dolarmistrz Zgłoś #177 Napisano 18 Października 2013 (edytowane) uruchom rozrusznik "na krótko". Tzn. podając na cewkę elektromagnesu na rozruszniku 12V. pierwsze co po sprawdzeniu ze brak iskry to zrobilem, a dla pewnosci podstąpiłem nową kostką stacyjki ---------- Dodano o 21:13 ---------- Poprzednia wiadomość o 21:11 ---------- Jeśli masz alarm to możliwe że te przekaźniki rozłączają pompę i zapłon chodzi Ci o te co pokazałem na zdjęciu? Dzieki Ci za te materiały. Postaram się jutro posprawdzać kable. Posprawdzałem wszystkie kable i wywaliłem ten alarm w gromy dzięki temu twojemu schematowi skrzynki alarm był tylko na kierunkowskazy, centralny zamek i masę która połączyłem już z oryginalnym kabelkiem. Dziś po odcięciu instalacji LPG pojawiło się takie zjawisko. Dosyć dziwne wie ktoś może co to? Edytowane 20 Października 2013 przez dolarmistrz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dolarmistrz Zgłoś #178 Napisano 21 Października 2013 Winne za to zjawisko to kabel z brakiem masy (cienki), który wychodzi z okrągłej wiązki koło aparatu zapłonowego i trafia na blok silnika obok alternatora . Masa na sterownik ale nie główna. Moim zdaniem masa pomocnicza do wytworzenia iskry. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #179 Napisano 22 Października 2013 Dziś po odcięciu instalacji LPG pojawiło się takie zjawisko Czyli co dokładnie zrobiłeś? Jeśli to co słychać to wtryskiwacz i po odpięciu od halla przestaje pstrykać to raczej hall do wymiany. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dolarmistrz Zgłoś #180 Napisano 23 Października 2013 Czyli co dokładnie zrobiłeś?Jeśli to co słychać to wtryskiwacz i po odpięciu od halla przestaje pstrykać to raczej hall do wymiany. czytaj post wyzej . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach