Skocz do zawartości
ArturrO

Passek umarł nie odpala brak iskry

Rekomendowane odpowiedzi

sprawa wyjaśniona, Passek miał walnięty sterownik i czujnik położenia wału.

Jedno i drugie? Mało prawdopodobne.

Mam wrażenie że mechanik nie był pewny co i wymienił Ci jedno i drugie... jeśli nie policzył zbyt drogo to okey.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przeczytałem cały wątek i ja już nie mam pomysłu co padło w moim klamocie. Mój passat zdechł ale nie od razu. Podczas jazdy hamowałem silnikiem i nagle zaobserwowałem że zgasł. Początkowo myślałem że za wolno jechałem i silnik się zdusił, lecz po ponownym przekręceniu kluczyka paszczur kręcił jak wściekły ale nie chciał gadać. Zajrzałem pod maskę, kopułkę zdjąłem oględziny wzrokowe nie wykryły uszkodzeń, a z miesiąc do tyłu miałem podobny problem i zauważyłem upalenie na palcu rozdzielacza. Założyłem kopułkę, posprawdzałem kable WN wsiadłem do auta i odpalił. Hura myślę coś z kablami było. Jadę zadowolony i nagle sytuacja się powtarza jeszcze dwa razy. Ale już sam o własnych siłach nie dojechał. Podczas grzebania koło Aparatu zapłonowego wyrwało mi się mocowanie wtyczki od czujnika halla. Dwa przewody były urwane. Rozebrałem aparat polutowałem kabelki zaizolowałem, poskładałem wszystko do kupy i lipa, okazało się że iskry nie ma. podłączyłem świecę bezpośrednio do cewki iskry brak. Podłączyłem cewkę bezpośrednio pod akumulator na środkowym przewodzie pokazuje mi 12V ale jak dotykam do masy to iskry nie zaobserwowałem, ale słyszałem cykanie w aparacie zapłonowym jak by iskra przeskakiwała z palca na kopułkę. Po odłączeniu od cewki przewód WN wtedy zaczęło cykać w cewce. Teraz nie wiem czy ta cewka jest sprawna, iskry przy kabelku przy masie nie widać ale cyka w aparacie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przeczytałem cały wątek i ja już nie mam pomysłu co padło w moim klamocie

Zrób krótki test.

Po kręceniu rozrusznikiem powinna być słyszalna prze moment pompa paliwa w baku, jak nie słychać to hall w aparacie do wymiany.

W innym przypadku cewka lub moduł zapłonowy=jesli jest.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zrób krótki test.

Po kręceniu rozrusznikiem powinna być słyszalna prze moment pompa paliwa w baku, jak nie słychać to hall w aparacie do wymiany.

W innym przypadku cewka lub moduł zapłonowy=jesli jest.

Test zrobiony. Trochę to zeszło, ale musiałem wymienić bendix w rozruszniku bo klęknął. Pompę paliwa słychać tylko przy włączeniu zapłonu. Podczas kręcenia ni hu hu. Wychodzi na to że to wina czujnika halla. Mam nadzieję że to on, bo wydać 150 złociszy i iskry dalej nie będzie to trochę powieka zadrży.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam nadzieję że to on

Jeśli domarasz sie w schemacie elektrycznym swojego silnika że impuls na przekaźnik pompki idzie ze sterownika silnika to bankowo hall.

Nie wiem tylko czy w Twoim silniku moduł zapłonowy jest osobno czy w sterowniku.

 

 

Niby RP to samo co ABS i ze sterownika z pinu 12 wychodzi sterowanie na przekaźnik pompy zatem hall na 99%.

Edytowane przez lebow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

potrzebuje pomocy walcze z tym juz tydzien.

Passat b4 1.8 96 rocznik jednopunkt 90 km.

 

Moj problem jest taki - passat umarł i brak mu iskry. Klemy na aku wyczyszczone i inne masy i styki. Iskra z cewki nie wychodzi. Prąd na cewce jest i po daniu na krótko masy na środkowy pin jest iskra i odzywa się wtrysk. Czujnik halla sprawny, podmieniony na inny i na obydwu sprawdzony myk z diodą. Oraz zasilanie na hallotronie rownież jest. Zastanawia mnie jedno gdy zewrę do masy srodkowy pin halla nic sie nie odzywa, ani cewka ani wtrysk a wyczytałem i sam elektromechanik powiedział ze w tym momencie powinno się to wszystko odezwać. Sprawdzone bezpieczniki i stki komputera z wiązką ( przeczyszczone ) . Podmieniona rownież kostka stacyjki (nowa) dla pewności.

Po podlączeniu VAG mogę sie tylko podlączyć z poduszkami i ABS lecz z sinikiem jest brak komunikacji. Proszę o pomoc !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Stawiam na cewkę lub brak zasilania sterownika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cewka podmieniona działająca i identyczne objawy. Iskra dopiero po zwarciu środkowego styku.

Mogę wykluczyć brak zasilania sterownika (na podszybiu) na głownej masie i plusie jest prąd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
na głownej masie i plusie jest prąd

 

Sprawdzałeś na wtyczce sterownika? Czyli pin 2 stałe napięcie, pin 19 po zapłonie.

Sprawdź tez bezpiecznik nr 15.

Pompę paliwa słychać po przekręceniu na zapłon jak i podczas kręcenia rozrusznikiem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sprawdzałeś na wtyczce sterownika? Czyli pin 2 stałe napięcie, pin 19 po zapłonie.

Sprawdź tez bezpiecznik nr 15.

Pompę paliwa słychać po przekręceniu na zapłon jak i podczas kręcenia rozrusznikiem?

 

 

Bezpiecznik nr. 15 sprawdzony i jest dobry.

- czy dobrze sprawdziłem napięcie (dołączam zdjecie )

- który to pin 19?

 

brak zasilania po przekreceniu stacyjki jak rowniez przy kreceniu rozrusznikiem.

Spostrzegłem także ze zasilanie jest chwilowe niecałą sekunde gdy przełącznik od gazu przełącze na pozycje "0"

Mam dwa przekaźniki które cykają gdy pojawia sie napięcie na pompie po czym znów cyk i napiecie znika. DSC_0039.jpg

DSC_0038.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masz inną wtyczkę niż myślałem czyli 1 to masa a 21 to plus z akumulatora a 23 plus ze stacyjki.

piny.jpg

 

Spostrzegłem także ze zasilanie jest chwilowe niecałą sekunde gdy...

Ale gdzie?

 

Mam dwa przekaźniki które cykają gdy pojawia sie napięcie na pompie po czym znów cyk i napiecie znika.

To chyba coś od LPG bo oryginalne to one nie są.

I co z tą pompś paliwa, działa czy nie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zasilanie na pinie 21 i 23 jest.

Włącznik od gazu jeżeli jest ustawiony na wymuszony gaz po przekręceniu stacyjki otwiera zawór gazu po czym odrazu go zamyka. W tym momencie kiedy przekaźnik otwiera na chwilę zawór pojawia się napięcie na pompie paliwa. Przy kręceniu rozrusznikiem prądu nie ma.

Gdy włącznik gazu ustawię na pozycję benzyna przy wlączeniu zapłonu prąd juz sie nie pojawia na pompie paliwa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Włącznik od gazu jeżeli jest ustawiony na wymuszony gaz po przekręceniu stacyjki otwiera zawór gazu po czym odrazu go zamyka

Okey chwilowy impuls z cewki otwiera zawory na parowniku.

Gdy włącznik gazu ustawię na pozycję benzyna przy wlączeniu zapłonu prąd juz sie nie pojawia na pompie paliwa.

Masz ewidentnie coś namieszane w elektryce, choćby te dziwne przekaźniki.

W skrzynce przekaźników jest przekaźnik który steruje pompą paliwa, po zapłonie daje on krótki sygnał na pompę , podczas rozruchu i po przekaźnik dostaje sygnał ze sterownika i pompa pracuje, za ten sygnał odpowiedzialny jest hall w aparacie.

Jeśli w chwili otwierania zaworów LPG pojawia sie napięcie na pompie paliwa to nie dobrze, jedno z drugim raczej nie ma nic wspólnego.

Do przeglądu elektryka instalacji gazowej bo jak coś w niej namieszane to możliwe że sterownik z tego powodu padł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mozliwe ze to moze wiązać się z elektryka. Masz moze schemat elektryki do własnie tego passata? Szukałem na google i forum lecz moze nie potrafie dobrze szukac lub poprostu nie znalazłem. Udostępniłbyś mi ten schemat?

 

Mam w tym passacie alarm gt111 (taki juz był jak go kupiłem)

Edytowane przez dolarmistrz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie znam budowy Twojego silnika, nie wiem czy masz dostęp do rozrusznika od góry, po podniesieniu maski. Zrób próbę: włącz kluczyk w pozycję zapłon, tak żeby pojawiło się napięcie na pompie paliwa (mam nadzieję że słychać będzie pracującą pompę). Po upewnieniu się że lewarek biegów jest na luzie, nie ruszając kluczyka zapłonu, uruchom rozrusznik "na krótko". Tzn. podając na cewkę elektromagnesu na rozruszniku 12V.

Miałem kiedyś takie uszkodzenie stacyjki, że musiałem zapalać silnik zwierając dwa kabelki, po ustawieniu kluczyka na "zapłon"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Konkretnie pod Twój silnik to co najwyżej mogę dać schemat wtyczki sterownika.

Jeśli masz alarm to możliwe że te przekaźniki rozłączają pompę i zapłon, tylko po kablach wychodzących z przekażników dojdziesz gdzie są podpięte.

Sprawdź jeszcze bezpiecznik pompy paliwa.

TUTAJ masz kilka wtyczek Twoja jest pod opisem "Passat 1,8 mot AAM,ABS,ADZ"

Co do samej skrzynki bezpieczników możesz posiłkować się TYM i plikiem xls z załącznika.

gniazda skrzynki bezpiecznikow.xls

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
uruchom rozrusznik "na krótko". Tzn. podając na cewkę elektromagnesu na rozruszniku 12V.

 

pierwsze co po sprawdzeniu ze brak iskry to zrobilem, a dla pewnosci podstąpiłem nową kostką stacyjki

 

---------- Dodano o 21:13 ---------- Poprzednia wiadomość o 21:11 ----------

 

Jeśli masz alarm to możliwe że te przekaźniki rozłączają pompę i zapłon

 

chodzi Ci o te co pokazałem na zdjęciu?

 

Dzieki Ci za te materiały. Postaram się jutro posprawdzać kable.

 

Posprawdzałem wszystkie kable i wywaliłem ten alarm w gromy dzięki temu twojemu schematowi skrzynki ;) alarm był tylko na kierunkowskazy, centralny zamek i masę która połączyłem już z oryginalnym kabelkiem.

 

Dziś po odcięciu instalacji LPG pojawiło się takie zjawisko. Dosyć dziwne wie ktoś może co to?

 

Bez tytułu.jpg

Edytowane przez dolarmistrz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Winne za to zjawisko to kabel z brakiem masy (cienki), który wychodzi z okrągłej wiązki koło aparatu zapłonowego i trafia na blok silnika obok alternatora . Masa na sterownik ale nie główna. Moim zdaniem masa pomocnicza do wytworzenia iskry.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dziś po odcięciu instalacji LPG pojawiło się takie zjawisko

Czyli co dokładnie zrobiłeś?

Jeśli to co słychać to wtryskiwacz i po odpięciu od halla przestaje pstrykać to raczej hall do wymiany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czyli co dokładnie zrobiłeś?

Jeśli to co słychać to wtryskiwacz i po odpięciu od halla przestaje pstrykać to raczej hall do wymiany.

 

czytaj post wyzej .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności