Skocz do zawartości
ArturrO

Passek umarł nie odpala brak iskry

Rekomendowane odpowiedzi

Tomku akurat ja to auto dostałem w takim stanie "zdążyłem" pojeździć miesiąc i odmówiło posłuszeństwa więc nie miałem zbytnio czasu zrobić przy nim dużo tym bardziej że zaraz na początku wymieniałem całe sprzęgło bo się ślizgało już.

przekaźnik mam jakiś dodatkowy nad skrzynką przekaźników nie wiem do czego idzie

i z boku silnika po lewej stronie mam jakąś skrzynkę tam jest napisane bodajże emu 2.0 i to jest od gazu na pewno. chyba to będzie ten przekaźnik jutro zmostkuję jak znajdę czas i zobaczymy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na tym zdjęciu

dsc00563s.jpg

ta niebieska taśma izolacyjna jest chyba na zasilaniu wtrysku i wychodzi z niej w lewo kabel....

...napisz gdzie on idzie.

Bo powinien iść na własnie na przekaźnik.

o lewej stronie mam jakąś skrzynkę tam jest napisane bodajże emu 2.0

To to raczej jest emulator sondy i z niego kable powinny iść do wnętrza kabiny-na włącznik LPG-benzyna i na sondę lambda-za silnikiem na rurze wydechowej.

Nie wszyscy gazownicy zakładali przekaźnik i w takich przypadkach jak chlasnał bezpiecznik od gazu to na benzynie też silnik nie pracował.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ta wtyczka ( z niebieską taśmą izolacyjną) idzie do gaźnika, i wychodzi w jedną stronę do właśnie tego emu 2.0 co wspominałem wcześniej

 

P.S. to normalne że przed cewką zapłonową jest zamontowany bezpiecznik ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
P.S. to normalne że przed cewką zapłonową jest zamontowany bezpiecznik ?

Jeśli stamtąd jest wzięte zasilanie LPG po stacyjce(włączony zapłon) to jest to właśnie bezpiecznik o którym wspomniałem wcześniej.

I raczej jest za cewka-czyli wychodzi dorabiany kabelek z oryginalnej instalacji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

więc tak:

ten kabel w lewo tak jak mówiłem idzie do tego Emu 2.1 dokładnie.

a Bezpiecznik jest przed cewką a z drugiej strony idzie dorabiany kabelek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ten kabel w lewo tak jak mówiłem idzie do tego Emu 2.1 dokładnie.

Jeśli jest na wtyczce to odłącz ja i zmostkuj te dwa przewody które odchodzą od zasilania wtrysku i silnik powinien zagadać na benzynie.

a Bezpiecznik jest przed cewką a z drugiej strony idzie dorabiany kabelek

Jest to zasilanie przełącznika gazu i emulatora.Musi być tam plus po stacyjce.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

koledzy taka rzecz sprawdzałem cewkę tak jak było opisane w postach i przytykając do masy kabelek ze środkowego pinu nie było przeskoku iskry ale pod maską coś szumi tak jakby pompa paliwa w tym momencie jeszcze raz podała paliwo czy to znaczy że cewka do wymiany??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
koledzy taka rzecz sprawdzałem cewkę tak jak było opisane w postach i przytykając do masy kabelek ze środkowego pinu nie było przeskoku iskry ale pod maską coś szumi tak jakby pompa paliwa w tym momencie jeszcze raz podała paliwo czy to znaczy że cewka do wymiany??
tak do wymiany a czy ty masz okrągłą czy prostokątną ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie jest ta z modułem prostokątna

cewka.jpg

Edytowane przez rychu1976

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witajcie Zrobiłem dokładnie tak jak poniżej:

 

 

"Już śpieszę z wyjaśnieniami

 

Moduł zapłonowy jest zintegrowany z cewką. Można go sprawdzić bez podmiany. A oto sposób:

 

W kabel WN idący do rozdzielacza włóż np. jakąś starą świecę i przyłóż do masy. Teraz niech ktoś przekręci kluczyk w stacyjce a ty obserwuj świecę - ze względu na konstrukcję moduł sterujący cewką WN daje jedną iskrę po pojawieniu się napięcia w instalacji (ale może to być zależne od konkretnego tupu cewki, więc nie jest na 100% pewne).

Aby się upewnić, zaopatrz się w przewód zakończony szpilką z jednej strony. Wbij go w środkowy przewód złącza cewki. Jeśli masz miernik napięcia, zmierz wartość napięcia na tym przewodzie (powinna wynosić poniżej 12V, u mnie jest 8V). Jeśli napięcie jest, to drugą stronę przewodu ze szpilką przykładaj do masy i puszczaj (ale nie trzymaj zbyt długo zwartego do masy, wystarczy na chwilkę przytknąć). W momencie puszczenia przewodu powinna przeskoczyć iskra.

Bez obawy, jeśli zrobisz tak, jak piszę, na 100% nic nie uszkodzisz, ani cewki, ani komputera sterującego - komputer dokładnie tak samo steruje cewką, zwiera jej styk do masy i odłącza. Linia sterująca komputera też wytrzyma tą próbę i nie ulegnie uszkodzeniu (rozbierałem już swój komputer i wiem, jaką ma konstrukcję ).

Jeżeli w wyniku testu będzie przeskakiwać iskra, to masz walniętą linię sterującą komputera, jeżeli nie - uwalony moduł sterujący cewką (do wymiany całość, raczej nie dostaniesz samego modułu, bo to zazwyczaj jest zintegrowane).

Jeżeli usterka kompa - bez paniki, prawdopodobnie pierdółka, więc daj znać (też jestem z Wa-wy) - podjadę i się naprawi

 

EDIT:

 

Spotkałem już się z oboma opisanymi uszkodzeniami, właśnie badam moduł padniętej cewki, żeby opracować metodę naprawy lub opracować elektronikę zastępczą, żeby dało radę zregenerować oryginalną cewkę "

 

 

 

i okazało się że napięcie na środkowym przewodzie mam 11.54V a podczas odłączania go od masy przeskakuje iskra, także według słów kolegi z forum mam walniętego kompa i sprawną cewkę???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A jeszcze jedno pytanko. Widzę, że masz instalację gazową. Czy odstęp między elektrodami na świecach masz standardowy, czy zmniejszony?

Jeśli standardowy, to polecam Ci zmniejszyć go do wartości 0.7mm, co obniża wartość wysokiego napięcia potrzebnego do przeskoku iskry. Przy standardowej szczelinie i jeździe na gazie napięcie to rośnie do wartości wyższych niż na benzynie (inne warunki przeskoku iskry na gazie i benzynie) a to kończy się wiesz sam dobrze czym :kwasny:

 

 

 

Panowie "ustosunkujcie" się do tej wypowiedzi, chodzi o

 

"Przy standardowej szczelinie i jeździe na gazie napięcie to rośnie do wartości wyższych niż na benzynie"

 

Jak z tym jest? Rok temu po założeniu LPG padła mi cewka (telefunken), wymieniłem na OE Skoda (dostępna w Intercarsie),

świece mam NGK BUR 6ET. Od roku jeżdżę bez problemu tzn. z instalacją elektryczną i LPG nie miałem żadnego problemu.

Ale jak czytam takie wpisy to się"normalnie" boję - nie chciałbym żeby mnie auto zawiodło w trasie.

Jak z tymi świecami jest i co ile je zmieniać?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
także według słów kolegi z forum mam walniętego kompa i sprawną cewkę???

Nie sądzę.....ale mylić się mogę....ta iskra przeskoczy zależnie od ułożenia halla w aparacie....konkretnie nie wiem czy gdy blaszka jest w czujniku czy poza nim....do przetestowania.

Brak iskry to nie tylko cewka i sterownik ale też hall w aparcie....

....opisałem już jak zdiagnozować czy winny jest hall czy cewka.

Jak z tymi świecami jest i co ile je zmieniać?

Dla mnie awaryjność cewek w tych modelach to była norma....chyba nie ma VW z tych lat aby tej "plastikowej kostki" nie miał już wymienianej.

Najważniejsze to aby nie doprowadzić to tego aby iskra skakała przy samymej cewce....przebicie na głownym kablu...

....nie wiem jak mocno zmienia się wartość napięcia zależnie od obrotów i jaki to ma wpływ na przeskok iskry....ale jak dla mnie to trochę naciągane.

Najlepszym rozwiązaniem ----zwłaszcza gdy sie wybiera w daleką trasę to mieć w schowku cewkę na podmianę.....złtej metody na nie przepalenie cewki chyba nie ma....

Tutaj najlepszą podpowiedzią jest chyba ta o spalaniu czyli

"moje auto najmniej pali jak stoi w garażu".....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Najważniejsze to aby nie doprowadzić to tego aby iskra skakała przy samymej cewce....przebicie na głownym kablu...

 

A co to znaczy? Co może się stać, co się dzieje... Mi się kiedyś zdarzyło, że autko postało dwa dni w czasie mgły, wilgoci itp i po zapaleniu rwało obroty. Otworzyłem maskę a tam iskra skakała jakby z obudowy cewki na przewód główny WN przy samej cewce. Zgasiłem samochód, odłączyłem przewód WN, wyczyściłem ściereczką wszystko, złożyłem i może jeszcze ze dwa razy iskra przeskoczyła ale autko wyschło pod maską jak się zagrzało i od tamtej pory (rok) nic się nie dzieje...

 

I też mam cewkę prostokątną, taką jak kilka postów wyżej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam nowe informacje dotyczące mojego problemu z iskra, posprawdzałem przewody nie są zmurszałe ani poprzerywane, jeżli chodzi o przekaźnik po przekręceniu kluczyka cyka ale raz, podłączyłem VAGa jednak czyta tylko klimatyzację i ABS i pokazuje mi błędy czyjnika V71 i G22 a jesli chodzi o sam silnik wyskakuje mi brak połączenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A co to znaczy?

Iskra może przeskoczyć na wtyczkę i.....sterownik może się nie poczuć komfortowo jak go takie napięcie pier...lnie.

 

mam nowe informacje dotyczące mojego problemu z iskra,

Miło by było jak byś napisał czy ...nie masz iskry czy tylko chcesz sie dowiedzieć jak przeciwdziałać uszkodzeniu cewki.

Mam nadzieję że przeczytałeś jak diagnozujemy cewkę i halla....

...jest to tak prosta metoda że nie trzeba wysiadać z auta i podnosić maski...warunek to sprawny rozrusznik, akumulator, stacyjka i pompa paliwa.

Sterownik najpierw dostaje sygnał z halla potem idzie na cewkę...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

chryste... fatum jakieś. Dzisiaj zimno, wilgotno, mokro. Zapalił ale się krztusił. Przejechałem kilometr i padł. Zapala na chwilę i gaśnie, jakby na 2 garach chodził, sprawdziłem, znów mi iskra skacze po cewce. Ktoś na mnie urok rzucił, może sam wykrakałem...

 

DSC02213.JPG

 

EDIT

 

Wykręciłem cewkę, rozebrałem... zrobiłem zdjęcie. Szparka się zrobiła maleńka w obudowie cewki, nie mam żadnego pęknięcia tylko się rozeszła obudowa i zrobił się cieniutki jak włos prześwit.

 

EDIT2:

 

wysuszyłem, wyczyściłem, odtłuściłem, zakleiłem gluegunem, czarnym klejem. Założyłem i zapalił, jak gdyby nigdy nic. Ciekawe czy dojedzie do weekendu, dziś i jutro nie mam już czasu na szukanie cewki...

Edytowane przez cervandes

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Miło by było jak byś napisał czy ...nie masz iskry czy tylko chcesz sie dowiedzieć jak przeciwdziałać uszkodzeniu cewki.

Mam nadzieję że przeczytałeś jak diagnozujemy cewkę i halla....

...jest to tak prosta metoda że nie trzeba wysiadać z auta i podnosić maski...warunek to sprawny rozrusznik, akumulator, stacyjka i pompa paliwa.

Sterownik najpierw dostaje sygnał z halla potem idzie na cewkę...

 

 

pisałem już wcześniej że nie mam iskry cewke sprawdzałem czy impuls podaje tak jak to pisał wcześniej "uki " pompka paliwa działa, przekaźnik nr 30 też cyka ale iskry nie ma, halla nie sprawdzałem, Vag nie chce się połaszczyć z silnikiem, już ręce rozkładam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

rozmawiałem z moim znajomym elektrykiem i problem z brakiem iskry jest związany z czujnikiem Halla, a połączenia z Vagiem leży u podstaw immobilizera a dokładnie przy jego odcięciu, zamontowany emulator nie pozwala na połączenie z komputerem samochodu i trzeba byłoby odłączyć linie K i W ale już nie chce w tym grzebać, jak tylko nadarzy się okazja to auto oddaję mu do zrobienia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ja o 11 już w pracy byłem, zakleiłem szparkę ze zdjęcia klejem na gorąco (pistoletem) i zapalił od razu, bez żadnych problemów dojechałem do pracy. Za pół godzinki będę jechał do domu, autko już zdążyło ostygnąć, mam nadzieję, że nadal wszystko będzie ok. Tylko jak długo...?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawa wyjaśniona, Passek miał walnięty sterownik i czujnik położenia wału.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności