popek213 Zgłoś #141 Napisano 27 Stycznia 2011 Tomku akurat ja to auto dostałem w takim stanie "zdążyłem" pojeździć miesiąc i odmówiło posłuszeństwa więc nie miałem zbytnio czasu zrobić przy nim dużo tym bardziej że zaraz na początku wymieniałem całe sprzęgło bo się ślizgało już. przekaźnik mam jakiś dodatkowy nad skrzynką przekaźników nie wiem do czego idzie i z boku silnika po lewej stronie mam jakąś skrzynkę tam jest napisane bodajże emu 2.0 i to jest od gazu na pewno. chyba to będzie ten przekaźnik jutro zmostkuję jak znajdę czas i zobaczymy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #142 Napisano 27 Stycznia 2011 Na tym zdjęciu ta niebieska taśma izolacyjna jest chyba na zasilaniu wtrysku i wychodzi z niej w lewo kabel.... ...napisz gdzie on idzie. Bo powinien iść na własnie na przekaźnik. o lewej stronie mam jakąś skrzynkę tam jest napisane bodajże emu 2.0 To to raczej jest emulator sondy i z niego kable powinny iść do wnętrza kabiny-na włącznik LPG-benzyna i na sondę lambda-za silnikiem na rurze wydechowej. Nie wszyscy gazownicy zakładali przekaźnik i w takich przypadkach jak chlasnał bezpiecznik od gazu to na benzynie też silnik nie pracował. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
popek213 Zgłoś #143 Napisano 27 Stycznia 2011 Ta wtyczka ( z niebieską taśmą izolacyjną) idzie do gaźnika, i wychodzi w jedną stronę do właśnie tego emu 2.0 co wspominałem wcześniej P.S. to normalne że przed cewką zapłonową jest zamontowany bezpiecznik ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #144 Napisano 27 Stycznia 2011 P.S. to normalne że przed cewką zapłonową jest zamontowany bezpiecznik ? Jeśli stamtąd jest wzięte zasilanie LPG po stacyjce(włączony zapłon) to jest to właśnie bezpiecznik o którym wspomniałem wcześniej. I raczej jest za cewka-czyli wychodzi dorabiany kabelek z oryginalnej instalacji. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
popek213 Zgłoś #145 Napisano 30 Stycznia 2011 więc tak: ten kabel w lewo tak jak mówiłem idzie do tego Emu 2.1 dokładnie. a Bezpiecznik jest przed cewką a z drugiej strony idzie dorabiany kabelek. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #146 Napisano 30 Stycznia 2011 ten kabel w lewo tak jak mówiłem idzie do tego Emu 2.1 dokładnie. Jeśli jest na wtyczce to odłącz ja i zmostkuj te dwa przewody które odchodzą od zasilania wtrysku i silnik powinien zagadać na benzynie. a Bezpiecznik jest przed cewką a z drugiej strony idzie dorabiany kabelek Jest to zasilanie przełącznika gazu i emulatora.Musi być tam plus po stacyjce. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rychu1976 Zgłoś #147 Napisano 13 Lutego 2011 koledzy taka rzecz sprawdzałem cewkę tak jak było opisane w postach i przytykając do masy kabelek ze środkowego pinu nie było przeskoku iskry ale pod maską coś szumi tak jakby pompa paliwa w tym momencie jeszcze raz podała paliwo czy to znaczy że cewka do wymiany?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #148 Napisano 13 Lutego 2011 koledzy taka rzecz sprawdzałem cewkę tak jak było opisane w postach i przytykając do masy kabelek ze środkowego pinu nie było przeskoku iskry ale pod maską coś szumi tak jakby pompa paliwa w tym momencie jeszcze raz podała paliwo czy to znaczy że cewka do wymiany?? tak do wymiany a czy ty masz okrągłą czy prostokątną ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rychu1976 Zgłoś #149 Napisano 13 Lutego 2011 (edytowane) u mnie jest ta z modułem prostokątna Edytowane 13 Lutego 2011 przez rychu1976 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sadencjusz Zgłoś #150 Napisano 13 Listopada 2012 witajcie Zrobiłem dokładnie tak jak poniżej: "Już śpieszę z wyjaśnieniami Moduł zapłonowy jest zintegrowany z cewką. Można go sprawdzić bez podmiany. A oto sposób: W kabel WN idący do rozdzielacza włóż np. jakąś starą świecę i przyłóż do masy. Teraz niech ktoś przekręci kluczyk w stacyjce a ty obserwuj świecę - ze względu na konstrukcję moduł sterujący cewką WN daje jedną iskrę po pojawieniu się napięcia w instalacji (ale może to być zależne od konkretnego tupu cewki, więc nie jest na 100% pewne). Aby się upewnić, zaopatrz się w przewód zakończony szpilką z jednej strony. Wbij go w środkowy przewód złącza cewki. Jeśli masz miernik napięcia, zmierz wartość napięcia na tym przewodzie (powinna wynosić poniżej 12V, u mnie jest 8V). Jeśli napięcie jest, to drugą stronę przewodu ze szpilką przykładaj do masy i puszczaj (ale nie trzymaj zbyt długo zwartego do masy, wystarczy na chwilkę przytknąć). W momencie puszczenia przewodu powinna przeskoczyć iskra. Bez obawy, jeśli zrobisz tak, jak piszę, na 100% nic nie uszkodzisz, ani cewki, ani komputera sterującego - komputer dokładnie tak samo steruje cewką, zwiera jej styk do masy i odłącza. Linia sterująca komputera też wytrzyma tą próbę i nie ulegnie uszkodzeniu (rozbierałem już swój komputer i wiem, jaką ma konstrukcję ). Jeżeli w wyniku testu będzie przeskakiwać iskra, to masz walniętą linię sterującą komputera, jeżeli nie - uwalony moduł sterujący cewką (do wymiany całość, raczej nie dostaniesz samego modułu, bo to zazwyczaj jest zintegrowane). Jeżeli usterka kompa - bez paniki, prawdopodobnie pierdółka, więc daj znać (też jestem z Wa-wy) - podjadę i się naprawi EDIT: Spotkałem już się z oboma opisanymi uszkodzeniami, właśnie badam moduł padniętej cewki, żeby opracować metodę naprawy lub opracować elektronikę zastępczą, żeby dało radę zregenerować oryginalną cewkę " i okazało się że napięcie na środkowym przewodzie mam 11.54V a podczas odłączania go od masy przeskakuje iskra, także według słów kolegi z forum mam walniętego kompa i sprawną cewkę??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
angger Zgłoś #151 Napisano 13 Listopada 2012 A jeszcze jedno pytanko. Widzę, że masz instalację gazową. Czy odstęp między elektrodami na świecach masz standardowy, czy zmniejszony?Jeśli standardowy, to polecam Ci zmniejszyć go do wartości 0.7mm, co obniża wartość wysokiego napięcia potrzebnego do przeskoku iskry. Przy standardowej szczelinie i jeździe na gazie napięcie to rośnie do wartości wyższych niż na benzynie (inne warunki przeskoku iskry na gazie i benzynie) a to kończy się wiesz sam dobrze czym Panowie "ustosunkujcie" się do tej wypowiedzi, chodzi o "Przy standardowej szczelinie i jeździe na gazie napięcie to rośnie do wartości wyższych niż na benzynie" Jak z tym jest? Rok temu po założeniu LPG padła mi cewka (telefunken), wymieniłem na OE Skoda (dostępna w Intercarsie), świece mam NGK BUR 6ET. Od roku jeżdżę bez problemu tzn. z instalacją elektryczną i LPG nie miałem żadnego problemu. Ale jak czytam takie wpisy to się"normalnie" boję - nie chciałbym żeby mnie auto zawiodło w trasie. Jak z tymi świecami jest i co ile je zmieniać? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #152 Napisano 13 Listopada 2012 także według słów kolegi z forum mam walniętego kompa i sprawną cewkę??? Nie sądzę.....ale mylić się mogę....ta iskra przeskoczy zależnie od ułożenia halla w aparacie....konkretnie nie wiem czy gdy blaszka jest w czujniku czy poza nim....do przetestowania. Brak iskry to nie tylko cewka i sterownik ale też hall w aparcie.... ....opisałem już jak zdiagnozować czy winny jest hall czy cewka. Jak z tymi świecami jest i co ile je zmieniać? Dla mnie awaryjność cewek w tych modelach to była norma....chyba nie ma VW z tych lat aby tej "plastikowej kostki" nie miał już wymienianej. Najważniejsze to aby nie doprowadzić to tego aby iskra skakała przy samymej cewce....przebicie na głownym kablu... ....nie wiem jak mocno zmienia się wartość napięcia zależnie od obrotów i jaki to ma wpływ na przeskok iskry....ale jak dla mnie to trochę naciągane. Najlepszym rozwiązaniem ----zwłaszcza gdy sie wybiera w daleką trasę to mieć w schowku cewkę na podmianę.....złtej metody na nie przepalenie cewki chyba nie ma.... Tutaj najlepszą podpowiedzią jest chyba ta o spalaniu czyli "moje auto najmniej pali jak stoi w garażu"..... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cervandes Zgłoś #153 Napisano 14 Listopada 2012 Najważniejsze to aby nie doprowadzić to tego aby iskra skakała przy samymej cewce....przebicie na głownym kablu... A co to znaczy? Co może się stać, co się dzieje... Mi się kiedyś zdarzyło, że autko postało dwa dni w czasie mgły, wilgoci itp i po zapaleniu rwało obroty. Otworzyłem maskę a tam iskra skakała jakby z obudowy cewki na przewód główny WN przy samej cewce. Zgasiłem samochód, odłączyłem przewód WN, wyczyściłem ściereczką wszystko, złożyłem i może jeszcze ze dwa razy iskra przeskoczyła ale autko wyschło pod maską jak się zagrzało i od tamtej pory (rok) nic się nie dzieje... I też mam cewkę prostokątną, taką jak kilka postów wyżej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sadencjusz Zgłoś #154 Napisano 14 Listopada 2012 mam nowe informacje dotyczące mojego problemu z iskra, posprawdzałem przewody nie są zmurszałe ani poprzerywane, jeżli chodzi o przekaźnik po przekręceniu kluczyka cyka ale raz, podłączyłem VAGa jednak czyta tylko klimatyzację i ABS i pokazuje mi błędy czyjnika V71 i G22 a jesli chodzi o sam silnik wyskakuje mi brak połączenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #155 Napisano 14 Listopada 2012 A co to znaczy? Iskra może przeskoczyć na wtyczkę i.....sterownik może się nie poczuć komfortowo jak go takie napięcie pier...lnie. mam nowe informacje dotyczące mojego problemu z iskra, Miło by było jak byś napisał czy ...nie masz iskry czy tylko chcesz sie dowiedzieć jak przeciwdziałać uszkodzeniu cewki. Mam nadzieję że przeczytałeś jak diagnozujemy cewkę i halla.... ...jest to tak prosta metoda że nie trzeba wysiadać z auta i podnosić maski...warunek to sprawny rozrusznik, akumulator, stacyjka i pompa paliwa. Sterownik najpierw dostaje sygnał z halla potem idzie na cewkę... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cervandes Zgłoś #156 Napisano 15 Listopada 2012 (edytowane) chryste... fatum jakieś. Dzisiaj zimno, wilgotno, mokro. Zapalił ale się krztusił. Przejechałem kilometr i padł. Zapala na chwilę i gaśnie, jakby na 2 garach chodził, sprawdziłem, znów mi iskra skacze po cewce. Ktoś na mnie urok rzucił, może sam wykrakałem... EDIT Wykręciłem cewkę, rozebrałem... zrobiłem zdjęcie. Szparka się zrobiła maleńka w obudowie cewki, nie mam żadnego pęknięcia tylko się rozeszła obudowa i zrobił się cieniutki jak włos prześwit. EDIT2: wysuszyłem, wyczyściłem, odtłuściłem, zakleiłem gluegunem, czarnym klejem. Założyłem i zapalił, jak gdyby nigdy nic. Ciekawe czy dojedzie do weekendu, dziś i jutro nie mam już czasu na szukanie cewki... Edytowane 15 Listopada 2012 przez cervandes Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sadencjusz Zgłoś #157 Napisano 15 Listopada 2012 Miło by było jak byś napisał czy ...nie masz iskry czy tylko chcesz sie dowiedzieć jak przeciwdziałać uszkodzeniu cewki.Mam nadzieję że przeczytałeś jak diagnozujemy cewkę i halla.... ...jest to tak prosta metoda że nie trzeba wysiadać z auta i podnosić maski...warunek to sprawny rozrusznik, akumulator, stacyjka i pompa paliwa. Sterownik najpierw dostaje sygnał z halla potem idzie na cewkę... pisałem już wcześniej że nie mam iskry cewke sprawdzałem czy impuls podaje tak jak to pisał wcześniej "uki " pompka paliwa działa, przekaźnik nr 30 też cyka ale iskry nie ma, halla nie sprawdzałem, Vag nie chce się połaszczyć z silnikiem, już ręce rozkładam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sadencjusz Zgłoś #158 Napisano 15 Listopada 2012 rozmawiałem z moim znajomym elektrykiem i problem z brakiem iskry jest związany z czujnikiem Halla, a połączenia z Vagiem leży u podstaw immobilizera a dokładnie przy jego odcięciu, zamontowany emulator nie pozwala na połączenie z komputerem samochodu i trzeba byłoby odłączyć linie K i W ale już nie chce w tym grzebać, jak tylko nadarzy się okazja to auto oddaję mu do zrobienia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cervandes Zgłoś #159 Napisano 15 Listopada 2012 a ja o 11 już w pracy byłem, zakleiłem szparkę ze zdjęcia klejem na gorąco (pistoletem) i zapalił od razu, bez żadnych problemów dojechałem do pracy. Za pół godzinki będę jechał do domu, autko już zdążyło ostygnąć, mam nadzieję, że nadal wszystko będzie ok. Tylko jak długo...? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sadencjusz Zgłoś #160 Napisano 23 Listopada 2012 sprawa wyjaśniona, Passek miał walnięty sterownik i czujnik położenia wału. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach