Gość gt82 Zgłoś #1 Napisano 7 Sierpnia 2007 Witam.Może to głupie ale jak podnieśc opadniete drzwi w kombi B3..Prawe przednie opadły tak ze aż widać kiedy spadają z rygla Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość deviltomek Zgłoś #2 Napisano 8 Sierpnia 2007 uchyl lekko drzwi stan kolo nich i prubuj je ruszac góra dół ......jesli wyczujesz luz (góra dół) tzn. że swożnie na zawiasach sie wyrobiły..... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość -uki- Zgłoś #3 Napisano 8 Sierpnia 2007 gt82, w zawiasie B3 jest z boku taka malutka śrubka (klucz chyba 6), która blokuje sworzeń w części zawiasa przyspawanej do karoserii. Może ona Ci się poluzowała i stąd problem. Jeśli jest mocno dokręcona a drzwi się nadal lekko na zawiasie przestawiają, to niestety luzy w górnej części zawiasa - nienaprawialne (trzpień osadzony w górnej części zawiasa i zaprasowywany, o ile dobrze pamiętam dodatkowo osadzony w tulei teflonowej). Trzeba zakupić górę zawiasa i wymienić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość karol983 Zgłoś #4 Napisano 8 Sierpnia 2007 Właśnei dlaczego w b4 zrezygnowali z tej śrubecki która regulowału małe luzy na zawiasach?????!!!!Ja żeby zlikwidować luzy w moich dzrzwiach musaiłem sie przez to namęczyć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shade_ Zgłoś #5 Napisano 8 Sierpnia 2007 Ja żeby zlikwidować luzy w moich dzrzwiach musaiłem sie przez to namęczyć. a jak to zrobiles ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldek40 Zgłoś #6 Napisano 8 Sierpnia 2007 ja też jestem 3 dni po wymianie zawiasu dolnego po stronie kierowcy w B4 i powiem że trochę roboty jest przy tym zakupiłem zawias w serwisie vw + w pracy poprosiłem tokarza o wytoczenie tulejki na trzpień zawiasu ( tak na wszelki wypadek ) sam bałem sie brać za robotę bo mam małe doświadczenie w mechanice samochodowj robiliśmy to we trojkę odkręciłem ogranicznik drwi potem odkręciłem zawiasy od drzwi, drzwi odstawiłem na bok i tu skończyła sie moja robota zawias za chiny ludowe nie chciał wyjść więc w ruch poszła mała szlifierka kontowa , powoli zeszlifowana została podkładka i część sprasowana ponad tą podkładką, po lekkim stukaniu młotkiem w przecinak zeszła górna część zawiasu ale jeszcze w dolnej części pozostał bolec a trzeba go wybić bo ten bolec jest w nowo zakupionym zawiasie ,znowuż ciecie i szlifowanie gdy ten bolec zrównał sie z dolna częścią zawiasu podłożyliśmy od spodu zawiasu kawałek rurki do samej ziemi a po to żeby przy wybijaniu nie giął sie dolny zawias który jest przyspawany do karoserii, młotkiem 1,5 kilowym dobrze trzeba było walić w dornik ażeby ten bolec wyszedł ale wyszedł, po przymiarce nowego zawiasu okazało się że bolec w nowym zawiasie jest troszeczkę za luźny i jak bym tak założył to sie wyrobi dolna część zawiasu a potem to już du..a dobrze że miałem tą tulejkę troszkę szlifowania tej tulejki na szlifierce i zaczęło si nabijanie na siłę nowego zawiasu , po założeniu drzwi okazało sie że góra ramki od szyby odchodzi od dachu jakiś centymetr zaczęło sie naginanie potem okazało sie że listwy te co idą pomiędzy blachą drzwi a szybą mijają sie o jakiś centymetr pomiędzy przednimi drzewami a tylnymi na nowym zawiasie nie można było już podregulować na fasolce bo sie okazało że ta fasolka jest trochę mniejsza niż w starym zawiasie złapaliśmy za koniec drzwi i na silę podciągnęliśmy do góry ufffff wszystko ładnie pasuje praca zakończona Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość gt82 Zgłoś #7 Napisano 8 Sierpnia 2007 Szczerze to nie miałem kiedy zajrzeć w te zawiasy ale spojrzałem na luzy i jako takich nie ma:-( Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldek40 Zgłoś #8 Napisano 9 Sierpnia 2007 Szczerze to nie miałem kiedy zajrzeć w te zawiasy ale spojrzałem na luzy i jako takich nie ma:-( no to dlaczego ci opadły jeśli nie masz luzów??? to z czego wnioskujesz że ci opadły drzwi?? otwórz drzwi ,złap za nie po stronie zamka i podnosząc energicznymi ruchami góra duł zobaczysz czy nie ma luzów na zawiasie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shade_ Zgłoś #9 Napisano 9 Sierpnia 2007 waldek40, wielki szacunek ze chcialo Ci sie TO pisac jak pomaluje auto to bede walczyc z zawiasami. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Słonik Zgłoś #10 Napisano 9 Sierpnia 2007 Ja tez zakupilem dwa zawiasy. Z pierwszym mechanik sobie poradzil (2 godziny) - górnym. Dolny niestety powiedzial ze juz nie zdąży i tak mnie "zwleka" juz 14 dzien... Poprawa jest spora, ale dolny mialem bardziej wyriobiony. Po wymianie dolnego trzeba bedzie ładnie drzwi wyregulowac/spasować +nasmarować i będzie git. Zawiasy w aso 50 zł sztuka. Używanych nie polecam..bo używane to mamy Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość karol983 Zgłoś #11 Napisano 9 Sierpnia 2007 Nawet nie wiedziałem że można kupić nowe zawiasy???!!!Pytałem u mnie w oklicy w sklepach ale powiedzieli ze nie ma. Mi mój mechanik wytoczył tulejkę na zawias górny i got, a z dolnym nie chciało mi sie męczyc więc podlożyłem podkładkę pod śrubę mocowaną do drzwi i wszystko teraz jest oki. Już mnie nie denerwuja opadnięte drzwi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Słonik Zgłoś #12 Napisano 9 Sierpnia 2007 Nawet nie wiedziałem że można kupić nowe zawiasy???!!!Pytałem u mnie w oklicy w sklepach ale powiedzieli ze nie ma. Mi mój mechanik wytoczył tulejkę na zawias górny i got, a z dolnym nie chciało mi sie męczyc więc podlożyłem podkładkę pod śrubę mocowaną do drzwi i wszystko teraz jest oki. Już mnie nie denerwuja opadnięte drzwi. Tez tak mozna. Zawiasy są bez problemu w aso. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość gt82 Zgłoś #13 Napisano 9 Sierpnia 2007 Szczerze to nie miałem kiedy zajrzeć w te zawiasy ale spojrzałem na luzy i jako takich nie ma:-( no to dlaczego ci opadły jeśli nie masz luzów??? to z czego wnioskujesz że ci opadły drzwi?? otwórz drzwi ,złap za nie po stronie zamka i podnosząc energicznymi ruchami góra duł zobaczysz czy nie ma luzów na zawiasie Machałem az się samochód bujał i jakoś tak dziwnie nie zauważyliśmy luzu z kumplem jakiegoś wielkiego a dzwi przy otwieraniu spadają z rygla.Przy zamykaniu zamek suwa się po ryglu czyli sporo za nisko są Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Słonik Zgłoś #14 Napisano 9 Sierpnia 2007 To moze trzeba podregulowac ten element, ktory "haczy" zamek? Jest na słupku takie coś wystające Tym się kręcić da jak odkręcisz śrubę w dół w bok... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość -uki- Zgłoś #15 Napisano 9 Sierpnia 2007 Ja tylko dodam, że rygielek luzuje się kluczem nr 15 Jak drzwi nie "latają" na zawiasach to regulacja na rygielku i będzie git Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Słonik Zgłoś #16 Napisano 9 Sierpnia 2007 Ja tylko dodam, że rygielek luzuje się kluczem nr 15 Jak drzwi nie "latają" na zawiasach to regulacja na rygielku i będzie git dokładnie 15 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hotair Zgłoś #17 Napisano 9 Sierpnia 2007 U mnie latają na zawiasach ale chyba to odpuszczę sobie jak czytam co robiliście za katusze paskowi:-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Słonik Zgłoś #18 Napisano 9 Sierpnia 2007 U mnie latają na zawiasach ale chyba to odpuszczę sobie jak czytam co robiliście za katusze paskowi:-) No ja tak ponad rok jezdzilem, ale nalepilem tasme gruba na progu bo drzwi ocierały Szkoda bylo trzec wiec poprawilem. Nam na tym gwincie mialem kiedys plastik wokół..ktoś wie gdzie to mozna dokupic?? Albo jakis patent? W trasie czasem cos tam slychac cichutko....a wiem, ze wczesniej jakis poszarpany, ale plastik był (taka obręcz jakby wokół tego gwinta). Pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldek40 Zgłoś #19 Napisano 10 Sierpnia 2007 U mnie latają na zawiasach ale chyba to odpuszczę sobie jak czytam co robiliście za katusze paskowi:-) No ja tak ponad rok jezdzilem, ale nalepilem tasme gruba na progu bo drzwi ocierały Szkoda bylo trzec wiec poprawilem. Nam na tym gwincie mialem kiedys plastik wokół..ktoś wie gdzie to mozna dokupic?? Albo jakis patent? W trasie czasem cos tam slychac cichutko....a wiem, ze wczesniej jakis poszarpany, ale plastik był (taka obręcz jakby wokół tego gwinta). Pozdro masz na myśli rygiel Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hotair Zgłoś #20 Napisano 15 Grudnia 2007 Poradziłem sobie z tym w inny sposób, pod dolny zawias dałem podkładkę, dobrałem takiej grubości by drzwi ustawiły się przy zamykaniu prawidłowo. Aby dobrze się zamek zamykał wyregulowałem tym bolcem co jest na słupku karoserii o który zahacza zamek przy zamykaniu. Drzwi nadal mają luz góra dół ale działają prawidłowo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach