Misio Zgłoś #1 Napisano 2 Sierpnia 2007 Witam wszystkich. Przeczytałem kiedys na forum ze mozna dołozyc do Passata 1,8 8V RP ze 20 KM poprzez zmiane fabrycznego wałka rozrządu na wałek od 2,0 8V. Czy to prawda?? Moze ktos juz kiedys próbował coś takiego?? Jakie jest ryzyko przy takiej operacji?? POZDRAWIAM. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jozko Zgłoś #2 Napisano 3 Sierpnia 2007 Mialem kiedys 1.8 AAM i chcialem wlozyc walek od 1.8 ABS niby mialo to dac kilka KM ale po rozmowie z Evo i kilkoma innymi osobami to mija sie z celem. Nie wiem czy walek od 2.0 da Ci te 20KM. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Misio Zgłoś #3 Napisano 3 Sierpnia 2007 no własnie nie wiem jaka jest różnica miedzy tymi wałkami. Świątek ma wałki o innej budowie krzywek. Moze ten od 2,0 8V tez jest tak zbudowany. Mozliwe ze by musiała być inna kolejność zapłonu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość lulacz Zgłoś #4 Napisano 13 Sierpnia 2007 Witam wszystkich. Przeczytałem kiedys na forum ze mozna dołozyc do Passata 1,8 8V RP ze 20 KM poprzez zmiane fabrycznego wałka rozrządu na wałek od 2,0 8V. Czy to prawda?? Moze ktos juz kiedys próbował coś takiego?? Co do silnika RP nie jestem pewien,ale jestem pewien że w silniku AAM zmieniasz wałek na od: ABS i masz 15KM więcej . Panowie samo gadanie nic nikomu nie da! Ja przekładałem kilkakrotnie i nic w tym dziwnego,tak samo jak to było w kadettach łezkach z oznaczeniem N (słabszym) i S(mocniejszym) - jest to ten sam przypadek - inne wałki czyli inne fazy rozrządu(wystarczy podminić). Apropo pytania odnośnie wałek od 2.0 - głowica jest ta sama, wałek ma te same fazy co ABS - Również zakładałem wałki od dwólitrówki do 1.8 i pasuje, szklanki pasują , cała głowica pasuje. Mialem kiedys 1.8 AAM i chcialem wlozyc walek od 1.8 ABS niby mialo to dac kilka KM ale po rozmowie z Evo i kilkoma innymi osobami to mija sie z celem. Jeżeli celem jest zwiękrzenie mocy do 90 KM to z jakim innym celem się to mija? -chętnie bym się dowiedział... no własnie nie wiem jaka jest różnica miedzy tymi wałkami Mają tylko inne fazy czyli inne kąty krzywek. Mozliwe ze by musiała być inna kolejność zapłonu. kolejnośc zapłonu zdecydowanie nie nawet między ABS a AAM wyprzedzenie zapłonu zostaje. pozdrawiam ! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Amanda Zgłoś #5 Napisano 13 Sierpnia 2007 ale jestem pewien że w silniku AAM zmieniasz wałek na od: ABS i masz 15KM więcej . Pierdoły! Pomiędzy silnikami AAM i ABS jest rochję więcej różnic niż tylko wałek (np tłoki, komputer) Polookajcie np na forum Golfa - temat przewija się dosyć często Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jozko Zgłoś #6 Napisano 14 Sierpnia 2007 kolego lulacz zobacz to: http://www.forum.vw-passat.pl/topics14/silnik-18-55kw-aam-czy-warto-vt4883.htm?postdays=0&postorder=asc&highlight=aam&start=7 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość lulacz Zgłoś #7 Napisano 14 Sierpnia 2007 Pierdoły! Pomiędzy silnikami AAM i ABS jest rochję więcej różnic niż tylko wałek (np tłoki, komputer) A wiesz koleżanko Amanda że pisałem o wałkach i o głowicy a nie o silniku i osprzęcie, poza tym w passatach z roku 91 ABS równierz było 66 kw a nie 79 kw ,poza tym napisałem ze przy wymianie wałka na ten od ABS zyskujesz 15KM a nie 20 KM odjołem sobie na inne czynniki . więc gdzie w cytacie: lulacz napisał/a:ale jestem pewien że w silniku AAM zmieniasz wałek na od: ABS i masz 15KM więcej . Pierdoły! Gdzie tu są pierdoły? o ile KM wg. ciebie sie pomyliłem ? - wymień wałek i jedź na hamownie . Co do jozko, to tylko chciałem odpowiedzi na moje pytanie; jozko napisał/a: Mialem kiedys 1.8 AAM i chcialem wlozyc walek od 1.8 ABS niby mialo to dac kilka KM ale po rozmowie z Evo i kilkoma innymi osobami to mija sie z celem. Jeżeli celem jest zwiękrzenie mocy do 90 KM to z jakim innym celem się to mija? -chętnie bym się dowiedział... Pytaliście czy wałek od ABS pasuje do AAM i czy daje to wzrost mocy . Odpowiedziałem że pasuje pozatym napisałem że pasuje wałek od dwulitrówki do 1.8 . Wydaje mi się że dzielenie się wiedzą praktyczną a nie " barową" nie ma tu sensu, a propozycje szukania wiedzy na innych forach jest dla mnie śmieszne - wiedzy szukam zawsze w literaturze i praktyce a fora są do wymiany spostrzeżeń . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jozko Zgłoś #8 Napisano 14 Sierpnia 2007 Gdzie tu są pierdoły? o ile KM wg. ciebie sie pomyliłem ? - wymień wałek i jeć na hamownie . czy sie pomyliles to nie wiem w kazdym badz razie pomyliles sie odnosnie Amandy bo to nie dziewczyna ale chlop ;] a po drugie to nie odsylam Cie do innego forum ale do wczesniejszego watku ktory kiedys mial rozwiac juz to pytanie. Za wszelkie Twoje uwagi ze walki od 1.8 i 2.0 pasuja do aam dziekujemy i nie negujemy ich. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Amanda Zgłoś #9 Napisano 14 Sierpnia 2007 A wiesz koleżanko Amanda że pisałem o wałkach i o głowicy a nie o silniku i osprzęcie, poza tym w passatach z roku 91 ABS równierz było 66 kw a nie 79 kw ,poza tym napisałem ze przy wymianie wałka na ten od ABS zyskujesz 15KM a nie 20 KM odjołem sobie na inne czynniki Gdzie tu są pierdoły? o ile KM wg. ciebie sie pomyliłem ? - wymień wałek i jedź na hamownie. Wydaje mi się że dzielenie się wiedzą praktyczną a nie " barową" nie ma tu sensu, a propozycje szukania wiedzy na innych forach jest dla mnie śmieszne - wiedzy szukam zawsze w literaturze i praktyce a fora są do wymiany spostrzeżeń . Hay! Po pierwsze - sorry, jeżeli te "pierdoły" zabrzmiały zbyt ostro, pisałem to w "tonacji" raczej żartobliwej Po drugie - ustawmy zegarki przed "akcją". Silnik AAM to 55kW/75KM Silnik ABS to 66kW/90KM Skoro więc wg Ciebie wymiana wałka w AAMie na ten od ABSu daje 15KM czyli 75 +15 = 90 to jaką moc będzie miał AAM po wymianie tłoków i kmputera na taki sam jak w ABSie ? Co do dzielenia się wiedzą to faktycznie wiedza praktyczna ma pewną przewagę na teroretyczną, ale .... Moim zdaniem jednak fora są zarówno do wymiany spostrzeżeń, w tym w dużej części spostrzeżeń opartych na praktyce, jak również można je wykorzystywać jako bazę wiedzy choć oczywiście należy tę wiedzę nieco "przesiać" Amanda - rodzaju męskiego, kochający normalnie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość lulacz Zgłoś #10 Napisano 14 Sierpnia 2007 Silnik AAM to 55kW/75KM Silnik ABS to 66kW/90KM Sądze że w tych silnikach średnica cylindra i skok tłoka jest ten sam czyli 81,0 x 86,4mm. i tak jest w golfie czy vento i passacie. Ale silniki ABS są (o dziwo)- dwa 66 Kw i 79 Kw (info-tech passat B3) który znalazłem tylko tam... i w tym przypadku miałbyś rację na temat tłoków . Sądzę że w ifo-techu jest błąd bo ja o takim ABS 79 Kw nie słyszałem ale mniejsza z tym. Ważne jest że w silnikach 55 kW i 66kW są te same wymiary cylindrów , skok tłoka, no i w tych dwuch wypadkach jest ta sama pojemność (1781) - czyli analogicznie rozumując nie mogą być inne tłoki . Jeżeli jest inaczej to chętnie bym sie od Ciebie dowiedział... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Misio Zgłoś #11 Napisano 16 Sierpnia 2007 Witam. No to jak w końcu z tym wałkiem rozrządu?? Da rade zrobic w 1,8 RP z 90 koni na np. 100koni?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość uki145 Zgłoś #12 Napisano 16 Sierpnia 2007 Witam! IMHO to nie jest takie proste jakby sie mogło wydawac . juz dwa silniki 1.8 róznia sie nie tylko wałkiem rozrzadu ,ale co najwazniejsze: stopniem sprezania(wersja 75 konna ma 9,0:1 , 90 konna 10:1) samo ząłozenie wałka z 90 ki na pewno nie da 15 koni ,potrzebne bedzie planowanie głowicy o jakies 3-4 mm . podobnie rzecz sie ma ze zwiekszeniem mocy wersji 90 konnej ,najpewniejszym rozwiazaniem bedzie załozenie wałka rozrzadu o charakterystyce sportowej ( np swiatka) ,ale przyrost mocy bedzie rzedu max 8-10 KM z odczuwalnym przesunieciem mocy i momentu na wyzsze obroty i mniej korzystny przebieg krzywej momentu(czytaj auto o wile gorzej bedzie ciagnac od dołu ). reasumujac :moim zdaneim skuteczny tunig jakiejkolwiek jednostki wolnossacej(nawet jesli jest to niewysilony 1.8 8v) wiaze sie z powazna ingerencja w wydech i głowice. jest to raczej nieopłacalne. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Amanda Zgłoś #13 Napisano 20 Sierpnia 2007 Ważne jest że w silnikach 55 kW i 66kW są te same wymiary cylindrów , skok tłoka, no i w tych dwuch wypadkach jest ta sama pojemność (1781) - czyli analogicznie rozumując nie mogą być inne tłoki A jednak mogą - te w ABS mają mniejsze i płytsze wybrania w denkach(AAM - 026107065N, ABS - 026107065R), stąd różne stopnie sprężania. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hubiAlan Zgłoś #14 Napisano 4 Sierpnia 2008 A ja zapytam z innej beczki: Co i jak zrobić by taki 1,8 8V 66kW (90KM) miał lepsze parametry. Jak dodać mu pare kucyków? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
the.wolf Zgłoś #15 Napisano 5 Sierpnia 2008 wymienic silnik? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #16 Napisano 5 Sierpnia 2008 A ja zapytam z innej beczki: Co i jak zrobić by taki 1,8 8V 66kW (90KM) miał lepsze parametry. Jak dodać mu pare kucyków? za 4000 zł GTO robi z niego, jak również z ABSa - 140 KM, ale o gazie pewnie można zapomnieć Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hubiAlan Zgłoś #17 Napisano 5 Sierpnia 2008 za 4000 zł GTO robi z niego, jak również z ABSa - 140 KM, ale o gazie pewnie można zapomnieć Tak się skałda, że ja akurat jestem przeciwnikiem Jakiegokolwiek gazu w samochodzie, za wyjątkiem odświerzacza powietrza w aerozolu. A gdyby spojrzeć od strony finansowej to za 4000 można już czasem kupić B3jke 2,8 VR6 174KM Mi raczej chodziło o jakiś złoty środek który pozwoli mi zejść z czasem 0-100 poniżej 10,3 sekund, a nie chciałbym wydawać aż 4000PLN Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #18 Napisano 5 Sierpnia 2008 No to można się pokusić w dłubanie monowtrysku na digifanta - cały dolotowy osprzęt z PFa albo z PB trzeba załatwić + układ wtryskowy (z komputerem) i pewnie głowicę. Koszt samych części od 500 do 1000 zł (zależy od "okazji") + ktoś kto to złoży. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
buki Zgłoś #19 Napisano 29 Sierpnia 2008 (edytowane) jesli mowa o PF, ja własnie taki posiadam i mam 107 ogierów:) ostateczna mowa była o ok 10 KM w +, ja nie posiadam ABS, i jezeli taki wałek bym sobie zamontował to bedzie pasić, czy do PF juz trzeba cos innego, była mowa e sie nie opyla, ja akurat mam warunki i sprzet do tego to duzo czasu nie zajmie a pobawic sie mozna, co o tym sadzicie:0 pozdro buki.......... no i jaka jest roznica pomiedzy PF a PB? Edytowane 29 Sierpnia 2008 przez artmin scalone Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #20 Napisano 30 Sierpnia 2008 Jak znajdę to Ci poszukam, ale generalnie mowa tutaj o 1.8 90 KM na monowtrysku, Ty w PFie masz chyba Digifanta I w PB był chyba Digifant II. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach