Skocz do zawartości
Misio

Mocniejszy passacik 1,8

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Przeczytałem kiedys na forum ze mozna dołozyc do Passata 1,8 8V RP ze 20 KM poprzez zmiane fabrycznego wałka rozrządu na wałek od 2,0 8V. Czy to prawda?? Moze ktos juz kiedys próbował coś takiego?? Jakie jest ryzyko przy takiej operacji?? POZDRAWIAM.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mialem kiedys 1.8 AAM i chcialem wlozyc walek od 1.8 ABS niby mialo to dac kilka KM ale po rozmowie z Evo i kilkoma innymi osobami to mija sie z celem. Nie wiem czy walek od 2.0 da Ci te 20KM.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no własnie nie wiem jaka jest różnica miedzy tymi wałkami. Świątek ma wałki o innej budowie krzywek. Moze ten od 2,0 8V tez jest tak zbudowany. Mozliwe ze by musiała być inna kolejność zapłonu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość lulacz
Witam wszystkich. Przeczytałem kiedys na forum ze mozna dołozyc do Passata 1,8 8V RP ze 20 KM poprzez zmiane fabrycznego wałka rozrządu na wałek od 2,0 8V. Czy to prawda?? Moze ktos juz kiedys próbował coś takiego??

 

Co do silnika RP nie jestem pewien,ale jestem pewien że w silniku AAM zmieniasz wałek na od: ABS i masz 15KM więcej .

Panowie samo gadanie nic nikomu nie da! Ja przekładałem kilkakrotnie i nic w tym dziwnego,tak samo jak to było w kadettach łezkach z oznaczeniem N (słabszym) i S(mocniejszym) - jest to ten sam przypadek - inne wałki czyli inne fazy rozrządu(wystarczy podminić).

Apropo pytania odnośnie wałek od 2.0 - głowica jest ta sama, wałek ma te same fazy co ABS - Również zakładałem wałki od dwólitrówki do 1.8 i pasuje, szklanki pasują , cała głowica pasuje.

 

Mialem kiedys 1.8 AAM i chcialem wlozyc walek od 1.8 ABS niby mialo to dac kilka KM ale po rozmowie z Evo i kilkoma innymi osobami to mija sie z celem.

 

Jeżeli celem jest zwiękrzenie mocy do 90 KM to z jakim innym celem się to mija?

-chętnie bym się dowiedział...

 

no własnie nie wiem jaka jest różnica miedzy tymi wałkami

 

Mają tylko inne fazy czyli inne kąty krzywek.

 

Mozliwe ze by musiała być inna kolejność zapłonu.

 

kolejnośc zapłonu zdecydowanie nie :D nawet między ABS a AAM wyprzedzenie zapłonu zostaje.

 

pozdrawiam !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ale jestem pewien że w silniku AAM zmieniasz wałek na od: ABS i masz 15KM więcej .

Pierdoły!

 

Pomiędzy silnikami AAM i ABS jest rochję więcej różnic niż tylko wałek (np tłoki, komputer)

 

Polookajcie np na forum Golfa - temat przewija się dosyć często

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość lulacz
Pierdoły!

 

Pomiędzy silnikami AAM i ABS jest rochję więcej różnic niż tylko wałek (np tłoki, komputer)

A wiesz koleżanko Amanda że pisałem o wałkach i o głowicy a nie o silniku i osprzęcie, poza tym w passatach z roku 91 ABS równierz było 66 kw a nie 79 kw ,poza tym napisałem ze przy wymianie wałka na ten od ABS zyskujesz 15KM a nie 20 KM odjołem sobie na inne czynniki . więc gdzie w cytacie:

lulacz napisał/a:

ale jestem pewien że w silniku AAM zmieniasz wałek na od: ABS i masz 15KM więcej .

 

Pierdoły!

 

Gdzie tu są pierdoły? o ile KM wg. ciebie sie pomyliłem ? - wymień wałek i jedź na hamownie .

 

Co do jozko, to tylko chciałem odpowiedzi na moje pytanie;

 

jozko napisał/a:

Mialem kiedys 1.8 AAM i chcialem wlozyc walek od 1.8 ABS niby mialo to dac kilka KM ale po rozmowie z Evo i kilkoma innymi osobami to mija sie z celem.

 

 

Jeżeli celem jest zwiękrzenie mocy do 90 KM to z jakim innym celem się to mija?

-chętnie bym się dowiedział...

 

Pytaliście czy wałek od ABS pasuje do AAM i czy daje to wzrost mocy .

Odpowiedziałem że pasuje pozatym napisałem że pasuje wałek od dwulitrówki do 1.8 .

Wydaje mi się że dzielenie się wiedzą praktyczną a nie " barową" nie ma tu sensu, a propozycje szukania wiedzy na innych forach jest dla mnie śmieszne - wiedzy szukam zawsze w literaturze i praktyce a fora są do wymiany spostrzeżeń .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gdzie tu są pierdoły? o ile KM wg. ciebie sie pomyliłem ? - wymień wałek i jeć :cwaniak: na hamownie .

 

czy sie pomyliles to nie wiem w kazdym badz razie pomyliles sie odnosnie Amandy bo to nie dziewczyna ale chlop ;]

 

a po drugie to nie odsylam Cie do innego forum ale do wczesniejszego watku ktory kiedys mial rozwiac juz to pytanie.

 

Za wszelkie Twoje uwagi ze walki od 1.8 i 2.0 pasuja do aam dziekujemy i nie negujemy ich.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A wiesz koleżanko Amanda że pisałem o wałkach i o głowicy a nie o silniku i osprzęcie, poza tym w passatach z roku 91 ABS równierz było 66 kw a nie 79 kw ,poza tym napisałem ze przy wymianie wałka na ten od ABS zyskujesz 15KM a nie 20 KM odjołem sobie na inne czynniki
Gdzie tu są pierdoły? o ile KM wg. ciebie sie pomyliłem ? - wymień wałek i jedź na hamownie.

 

Wydaje mi się że dzielenie się wiedzą praktyczną a nie " barową" nie ma tu sensu, a propozycje szukania wiedzy na innych forach jest dla mnie śmieszne - wiedzy szukam zawsze w literaturze i praktyce a fora są do wymiany spostrzeżeń .

Hay!

Po pierwsze - sorry, jeżeli te "pierdoły" zabrzmiały zbyt ostro, pisałem to w "tonacji" raczej żartobliwej ;)

Po drugie - ustawmy zegarki przed "akcją".

Silnik AAM to 55kW/75KM

Silnik ABS to 66kW/90KM

 

Skoro więc wg Ciebie wymiana wałka w AAMie na ten od ABSu daje 15KM czyli 75 +15 = 90 to jaką moc będzie miał AAM po wymianie tłoków i kmputera na taki sam jak w ABSie ?

 

Co do dzielenia się wiedzą to faktycznie wiedza praktyczna ma pewną przewagę na teroretyczną, ale ....

Moim zdaniem jednak fora są zarówno do wymiany spostrzeżeń, w tym w dużej części spostrzeżeń opartych na praktyce, jak również można je wykorzystywać jako bazę wiedzy choć oczywiście należy tę wiedzę nieco "przesiać"

 

Amanda - rodzaju męskiego, kochający normalnie :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość lulacz
Silnik AAM to 55kW/75KM

Silnik ABS to 66kW/90KM

Sądze że w tych silnikach średnica cylindra i skok tłoka jest ten sam czyli 81,0 x 86,4mm. i tak jest w golfie czy vento i passacie.

 

Ale silniki ABS są (o dziwo)- dwa 66 Kw i 79 Kw (info-tech passat B3) który znalazłem tylko tam... i w tym przypadku miałbyś rację na temat tłoków .

Sądzę że w ifo-techu jest błąd bo ja o takim ABS 79 Kw nie słyszałem ale mniejsza z tym.

 

Ważne jest że w silnikach 55 kW i 66kW są te same wymiary cylindrów , skok tłoka, no i w tych dwuch wypadkach jest ta sama pojemność (1781) - czyli analogicznie rozumując nie mogą być inne tłoki .

Jeżeli jest inaczej to chętnie bym sie od Ciebie dowiedział...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. No to jak w końcu z tym wałkiem rozrządu?? Da rade zrobic w 1,8 RP z 90 koni na np. 100koni??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość uki145

Witam! IMHO to nie jest takie proste jakby sie mogło wydawac . juz dwa silniki 1.8 róznia sie nie tylko wałkiem rozrzadu ,ale co najwazniejsze: stopniem sprezania(wersja 75 konna ma 9,0:1 , 90 konna 10:1) samo ząłozenie wałka z 90 ki na pewno nie da 15 koni ,potrzebne bedzie planowanie głowicy o jakies 3-4 mm . podobnie rzecz sie ma ze zwiekszeniem mocy wersji 90 konnej ,najpewniejszym rozwiazaniem bedzie załozenie wałka rozrzadu o charakterystyce sportowej ( np swiatka) ,ale przyrost mocy bedzie rzedu max 8-10 KM z odczuwalnym przesunieciem mocy i momentu na wyzsze obroty i mniej korzystny przebieg krzywej momentu(czytaj auto o wile gorzej bedzie ciagnac od dołu ). reasumujac :moim zdaneim skuteczny tunig jakiejkolwiek jednostki wolnossacej(nawet jesli jest to niewysilony 1.8 8v) wiaze sie z powazna ingerencja w wydech i głowice. jest to raczej nieopłacalne. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ważne jest że w silnikach 55 kW i 66kW są te same wymiary cylindrów , skok tłoka, no i w tych dwuch wypadkach jest ta sama pojemność (1781) - czyli analogicznie rozumując nie mogą być inne tłoki

A jednak mogą - te w ABS mają mniejsze i płytsze wybrania w denkach(AAM - 026107065N, ABS - 026107065R), stąd różne stopnie sprężania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hubiAlan

A ja zapytam z innej beczki:

 

Co i jak zrobić by taki 1,8 8V 66kW (90KM) miał lepsze parametry.

 

Jak dodać mu pare kucyków?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wymienic silnik?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A ja zapytam z innej beczki:

 

Co i jak zrobić by taki 1,8 8V 66kW (90KM) miał lepsze parametry.

 

Jak dodać mu pare kucyków?

 

za 4000 zł GTO robi z niego, jak również z ABSa - 140 KM, ale o gazie pewnie można zapomnieć ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hubiAlan
za 4000 zł GTO robi z niego, jak również z ABSa - 140 KM, ale o gazie pewnie można zapomnieć ;)

 

Tak się skałda, że ja akurat jestem przeciwnikiem Jakiegokolwiek gazu w samochodzie, za wyjątkiem odświerzacza powietrza w aerozolu.

 

A gdyby spojrzeć od strony finansowej to za 4000 można już czasem kupić B3jke 2,8 VR6 174KM

 

Mi raczej chodziło o jakiś złoty środek który pozwoli mi zejść z czasem 0-100 poniżej 10,3 sekund, a nie chciałbym wydawać aż 4000PLN

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to można się pokusić w dłubanie monowtrysku na digifanta - cały dolotowy osprzęt z PFa albo z PB trzeba załatwić + układ wtryskowy (z komputerem) i pewnie głowicę. Koszt samych części od 500 do 1000 zł (zależy od "okazji") + ktoś kto to złoży.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jesli mowa o PF, ja własnie taki posiadam i mam 107 ogierów:) ostateczna mowa była o ok 10 KM w +, ja nie posiadam ABS, i jezeli taki wałek bym sobie zamontował to bedzie pasić, czy do PF juz trzeba cos innego, była mowa e sie nie opyla, ja akurat mam warunki i sprzet do tego to duzo czasu nie zajmie a pobawic sie mozna, co o tym sadzicie:0 pozdro buki..........

 

no i jaka jest roznica pomiedzy PF a PB?

Edytowane przez artmin
scalone

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak znajdę to Ci poszukam, ale generalnie mowa tutaj o 1.8 90 KM na monowtrysku, Ty w PFie masz chyba Digifanta I w PB był chyba Digifant II.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności