Skocz do zawartości
Gość skowiak

Silnik 2.0 benzyna potrzebna opinia

Rekomendowane odpowiedzi

przy wymianie zamierzam wypłukać silnik engine flush'em liqui moly

 

tego bym nie radził,bo pózniej dużo kłopotów może być...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam! jestem nowy na tym forum... ale do rzeczy:

Chce kupić passat'a kombi VW PASSAT 2.0i 130KM B5 FL << nie wiem czy to dobre oznaczenie z przebiegiem 147tys/km z 2004roku za okolo 18tys.. autko jest bez gazu, moje pytanie jest nastepujace:

 

1) 130koni to jednostka 20 cylindrowa ??

2)czy cena nie jest za wysoka za ten w wóz ??

3) jesli juz mam go kupic to na co zwrucić szczegolna uwage (chodzi mi o silnik)

4)jaka zamontowac instalacje gazowa (nie droga a dobra)

 

wyposazenie tego passata to:

 

ABS

ASR

ESP

6x Air Bag

Skórzana kierownica

Regulowana kierownica

Regulowane fotele

Komputer pokładowy

Radio + CD

Klimatronic

Tempomat

Reflektory soczewkowe

Halogeny

Elektrycznie regulowane szyby

Elektrycznie regulowane lusterka

Składane lusterka

Podgrzewane lusterka

Relingi

Lakier metalic

Fabryczny autoalarm

Immobilizer

Centralny zamek

Komplet kluczyków

 

bardzo dziekuje za odpowiedzi..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1) 130koni to jednostka 20 cylindrowa ??

4 cylindrowa, 20 zaworowa ;)

2)czy cena nie jest za wysoka za ten w wóz ??

Cena akceptowalna, ale czy auto faktycznie jest jej wart należałoby potwierdzić stanem faktycznym auta.

4)jaka zamontowac instalacje gazowa (nie droga a dobra)

To zależy ile to dla Ciebie nie drogo ;) Na optymalny zestaw cena/jakość musisz śmiało szykować 2500-3000. Jeżeli będą propozycje tańsze to nie licz, że ktoś sobie odejmie zarobek, po prostu dostaniesz gorsze podzespoły ;) Najlepiej popytaj gazowników co proponują i za ile, a następnie zrób rozeznanie na forach, aby się nie wpakować w bagno ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a pytanie 3 cie ?

 

i czy VW PASSAT 2.0i 130KM B5 FL << nie wiem czy to dobre oznaczenie

 

czy te silniki sa awaryjne ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No jest to Półsyntetyk.. puki co zamówiłem valvoline synpower 5w40 i zobaczymy.. przy wymianie zamierzam wypłukać silnik engine flush'em liqui moly :) jak dalej bedzie brał to bede go uzupełniał mineralnym az się zrobi pół syntetyk hehe :)

 

a tak poważnie... co sądzisz o Motulu 15w50 ale 300V ? pełny syntetyk.. czy tez by załatwił sprawe ?

 

Ja zmieniłem motula 8100 na 6100 i widać wyraźną poprawę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a pytanie 3 cie ?

 

i czy VW PASSAT 2.0i 130KM B5 FL << nie wiem czy to dobre oznaczenie

 

czy te silniki sa awaryjne ???

 

silnik jak silnik , porządna jednostka ,sam chciałem ten ale nie było w czym wybierać , więc wybór padł na 1.8T czego nie żałuje :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
300V z tego co wiem jest do silnikow mocno obciazonych ,pracujacych w wysokich temperaturach.4100 sam uzywam od roku i zapomnialem co to sa dolewki.Jak go kupilem byl zalany mobilem 5W30 i spalal go w ilosci 1 litra na 2 tys km.O motulu przeczytalem na forum alfy romeo.Silniki 2.0 w alfach tez sa "luzno spasowane" i tez chleja inne oleje ponad przyzwoitosc

 

no ja mam zalany mobilem 5w40 teraz i złopie jak powalony ...

Chciałem kupić teraz Valvoline 5w40 Synpower ale mam już mętlik i zastanawiam się czy nie lepszy będzie Valvoline 5w40 MaxLife ?? z tego co wiem valvoline jest lepszy od Motula :) a właśnie seria maxlife działa podobnie jak ten motul 4100 .. ale dopuki się nie przekonam to się nie dowiem..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
no ja mam zalany mobilem 5w40 teraz i złopie jak powalony ...

Chciałem kupić teraz Valvoline 5w40 Synpower ale mam już mętlik i zastanawiam się czy nie lepszy będzie Valvoline 5w40 MaxLife ?? z tego co wiem valvoline jest lepszy od Motula :) a właśnie seria maxlife działa podobnie jak ten motul 4100 .. ale dopuki się nie przekonam to się nie dowiem..

 

Nie popelniaj bledow innych ,ucz sie na nich ;).Dobranie oleju sposo mnie kosztowalo i wszystkie oleje o konsystencji wody ,czyli 0W lub 5W sie nie sprawdzily.To nie chodzi o dzialanie oleju tylko i jego gestosc i stopien splywalnosci(lepkosc)

I jeszcze....jezdzac na 4100 kupuje banke 5 lit ,wlewam ok 4,zostaje ok 1 l i przez 15 tys dolewam ok 0.5 lit.Jezdzac na 5W30 co 1 tys dolewalem litra,przy 5W40 co 2-2.5 tys km 1 litr

Edytowane przez zuczek727

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie popelniaj bledow innych ,ucz sie na nich ;).Dobranie oleju sposo mnie kosztowalo i wszystkie oleje o konsystencji wody ,czyli 0W lub 5W sie nie sprawdzily.To nie chodzi o dzialanie oleju tylko i jego gestosc i stopien splywalnosci(lepkosc)

I jeszcze....jezdzac na 4100 kupuje banke 5 lit ,wlewam ok 4,zostaje ok 1 l i przez 15 tys dolewam ok 0.5 lit.Jezdzac na 5W30 co 1 tys dolewalem litra,przy 5W40 co 2-2.5 tys km 1 litr

 

hm... to moze maxlife 10w40 ? będzie gęstszy od 5w40 bo to polsyntetyk tak jak motul o ktorym pisałes.. a opinie o nim są dosc dobre..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz,ja moge doradzic tylko tyle,ile sam przetestowalem.Moze trafisz na cos lepszego.Ja juz od 4100 nie odejde bo szkoda kasy i nerwow na testy ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tego bym nie radził,bo pózniej dużo kłopotów może być...

 

Niby dlaczego? znam mase ludzi ktorzy stosowali engine flush i nikt nie narzekał wrecz przeciwnie..

Wypłukuje cały syf z silnika, nagary, szlam.. a jak wiadomo nagar nie jest dla silnika zdrowy..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem olej na maxlife 5w40 :) i jak narazie jest OK.. czeka mnie trasa nad morze ze śląska więc się okaże jak bardzo będzie miał apetyt na olej.. Przed wymianą wypłukałem silnik.. zleciała taka smoła że szok .. teraz jakby lepiej silnik chodzi.. równiej i ciszej :)

 

 

 

 

edit:

 

No więc różnica jest diametralna :) Zrobiłem od wymiany 2000km i oleju prawie nie ubyło a spalanie gazu też spadło. Przy załadowanym aucie i 4 osobach oraz jeździe do 100km/h na 45litrach zrobiłem 585km ! czyli jakies 7,7L/100km :D

Edytowane przez motomoto

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam wszystkich

Jestem posiadaczem passata B5 FL 2,0 BENZYNA +GAZ 130 KM

Silnik niezawodny polecam to co w nim wymieniłem to odma olejowa klocki i teraz zaczął brać olej ale to wyciek z pod klawiatury wiec nie mogę powiedzieć ze te silniki są w jakimś stopniu awaryjne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego, zużycie oleju w silnikach ALT i AZM (wersja 115KM) to temat rzeka.

Chłopaki wymieniają co się da, naprawiają co się włącznie z kapitalkami silników i tak zużycie oleju powraca.

Ja mam oryginalne książki itd z salony PL (drugi właściciel) i tam już w książce serwisowej jest adnotacja, że Nasze silniki mają normę 1L/1000km a przy pozostałych benzynach jest o jedno "0" więcej.

Z tymi sinikami jest tak, że są żywotne ale biorą olej już od samego początku.

Według mnie wywalisz kasę na pierścienie i będzie to samo. Nawet na naszym forum jest jakiś temat o oleju w 2.0 Pb i tam już też są osoby co kasę wydały i mają ponownie to samo.

Poszukaj tez na forum Audi A4 (te silniki tam również były, nawet z tym samym oznaczeniem kodowym) i jest dokładnie to samo.

 

Gdzieś kiedyś usłyszałem, że właśnie spalania przez pierścienie nie da się uniknąć bo jest jakaś wada. Pierścienie się zapiekają i juz nie trzymaja jak należy ale kompersja itd wszystko bedzie idealnie tylko już nie zgarniają.

Podobno ma na to wpływ okrągły kształ tłoka i lekko (bardzo lekko) eliptyczny kształt sylindra. Miało to cos tam poprawić z silnikiem i rzeczywiście odprężyło go ale za to olej żłopie.

 

 

Czy nie pospieszyłem się z robotą pierścieni?

według mnie tak i nic tym nie zyskasz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jak w takim razie wytłumaczyć zaniżony poziom kompresji?

nad tym się nie pochylałem bo twój post zawierał pytanie dotyczące "brania oleju" ;).

Jeżeli i tak robisz to zrobisz wszystko ale na 99,9% branie oleju powróci o ile w ogóle się uspokoi.

Niestety, ten silnik tak ma.

Ja ewentualnie przy wymianie kupiłbym jakieś pierścienie z zamiennika a nie ori VW. Może to pomoże, nie wiem ale zaszkodzić już chyba i tak nie zaszkodzi.

Ja u siebie po prostu dolewam i staram się z tym żyć ;).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam mam pasata b5 fl 2.0 od tygodnia zaczeła sie zapalać kontrolka silnika CZEK i faluja obroty zaraz po odpaleniu jest on zagazowany ma ktos pomysł co może być nie halo byłem pod kompem i niby nic mu nie jest zgasili kontrolke i zas to samo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

Kontrolka z żółtym silnikiem to kontrolka czystości spalin. Powodów zaświecenia może być wiele. Napisz czy falowanie obrotów jest na gazie czy na benzynie. Dziwne że jak się zaświeciła kontrolka to komputer nic nie wykazał. Ja bym zaczął od sprawdzenia świec i przewodów zapłonowych.

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zapalać kontrolka silnika CZEK i faluja obroty
byłem pod kompem i niby nic mu nie jest

 

Musiały być zapisane błędy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam mam pasata b5 fl 2.0 od tygodnia zaczeła sie zapalać kontrolka silnika CZEK i faluja obroty zaraz po odpaleniu jest on zagazowany ma ktos pomysł co może być nie halo byłem pod kompem i niby nic mu nie jest zgasili kontrolke i zas to samo

Wymień wtryskiwacze gazowe ,bo Ci leją na zgaszonym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Falują na benzynie czy na gazie też ? Może masz już wyjechany katalizator i problem ma sonda , nie wiem strzelam bo u mnie na przykład sonda za katalizatorem jest wkręcona w emulator http://autogaz-market.pl/3630-red--k.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności