Skocz do zawartości
Gość slawek_utg

Co to moze byc ? Rozladowuje akus

Rekomendowane odpowiedzi

Gość slawek_utg

Witam. Ja mam nastepujacy problem z alternatorem (chyba?)... Jechalem do Czestochowy, no i jechalem i gdzies przed Siewierzem zaczelo mi cos nie pasowac bo mi zaczely wskazniki paliwa i temp. cieczy opadac no i w Siewierzy zjechalem na stacje benzynowa zeby zatankować no i wylaczylem go ... po zatankowaniu chcialem odjechac od dystrybutora a tu lipa ... nie chcial odpalić raz przekrecil przemilil i ucichl ... zepchalem go na parking no i co tu teraz robic .. podjechal taki koles i go odpalilismy na kable ... no i sie wrocilem do domu no i jechalem juz jakies 30 km do domu a tu mi znowu to samo wskazniki opadaly+światla zaczely mi gasnać .. normalnie masakra .. pozniej bez swietelm wnocy jechalem bo nie bylo nawet gdzie sie tam zatrzymać ... az w koncu sam zaczol szarpac i padl wylaczyl sie no i go nie odpalilem ani swiatel awaryjnych nic nawet po przekreceniu kluczyka diody kontrolne mi nie swiecily tak jakby akusia nie bylo .. nic mi wiecej nie pozostalo jak czekac do rana po jakis 5 godzinach od tej sytuacji koles taki sie zatrzymal i pada ze na zaciag odpali .. w co ja nie wierzylem a tu jednak odpalil .. no i teraz moje pytanie dotyczy czy to alternator padł i auto jechalo na samym akumulatorze czy moze byc cos innego ?? slyszalem od jednego ze jak sie zagrzeje to nie ma ladowania a na zimnym odpala jak burza .. i co moze byc za usterka lozyska, szczotki ... czy cos innego ?? POMOCY !!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Stawiam na alternator może padać wirnik pod obciążeniem. Znajdź dobrego elektryka to wykmini (ewentualnie sam posprawdzaj miernikiem ). Pozdraiwam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość jedrek

Miałem ostatnio teki sam problem. Dojechałem nad morze i pod koniec trasy kilkakrotnie zamigała mi kontrolka ładowania (bardziej jarzyła się) potem zgasła. Wyłączyłem silnik przeręcam kluczyk a tu dioda od ładowania nie świeci się (pozostałe działają) kilka razy przekęcam kluczyk i w końcu kontrolka od ładowania sie zaświeciła. Okazało się że szczotki się skończyły i czasami nie dotykały do komutatora i następował brak ładownia czyli czasami ładował czasami nie. Sprawdź na początek szczotki, kosz niski, wystarczy odkręcić 2 śrubki :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

"wystarczy odkręcić 2 śrubki "

 

no ale zależy jaki masz alterlnator Valeo :dobani: czy Bosch :ok: .????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

slawek_utg Sprawdzałeś masę jak pisałem w TYM poście?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość slawek_utg

no wiec taQ :D juz gra i tanczy :D wiem co bylo :hurra: regulator napiecia wymienilem i nowa mase dalem porzadna :D no i dzisiaj walnelem 300 km i ani zadnych zastrzezeń za kazdym razem odpala bez jekniecia i zadne skazowki nie opadaly no i gro :hurra: Dzieki za pomoc :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość slawek_utg

ale to dziwne przed chwila worcilem no musialem przestwic auto na podworku no i przkrecam kluczyk raz i mi dioda od ladowania mi nie swieci :| a wczoraj wszystko za kazdym razem swiecila .. :|:przestraszony: zas mnie czeka rozczarowanie rozladowanego akumulatora ? przeciez regulator wymieniony ... :vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie troche jest inaczej, podobnie było u mnie latem regulator mi padł wymienione i grało, ale teraz tzn wczoraj jechałem i opadły mi wskazówki i w końcu sam zdech na miescie jak wentylator sie zaczoł sie kręcić, pierwsze co to kupiony nowy regulator, choć tam ten nie był zużyty nawet w połowie, nowy założony i pokazywał tyle samo co na starym czyli ok 8 V napięcie było to bardzo wahliwe spadało do 4 i czasmi podnosiło sie do 10 V, także albo tarfione regulatory, wieczorkirm rozebrałem go i diody pokazały wszystkie rowny pomiar, ale nie wiem jak sprawdzic wirnik czy jest dobry?? czy jest jakaś na to rada czy szukac lepeij nowego altka??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kontrolka gaśnie?

A po zgaszeniu nie żarzy sie słabym światłem ?(wieczorem powinno być widać)

Przeczyść jeszcze komutator-te rowki-z brudu i czy czasem nie są tak wytarte ze aż bieżnie sie w nich zrobiły-szczotki wtedy moga nie dolegać do komutatora-nie bardzo wiem czy powinno sie tak robić ale pilnikiem można by wygładzić -tylko równomiernie aby nie powstało jajo....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pewnie komutator wytarty za mocno a czyściłeś przed montażem nowych szczotek?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności