Gość slawek_utg Zgłoś #1 Napisano 30 Lipca 2007 Witam. Ja mam nastepujacy problem z alternatorem (chyba?)... Jechalem do Czestochowy, no i jechalem i gdzies przed Siewierzem zaczelo mi cos nie pasowac bo mi zaczely wskazniki paliwa i temp. cieczy opadac no i w Siewierzy zjechalem na stacje benzynowa zeby zatankować no i wylaczylem go ... po zatankowaniu chcialem odjechac od dystrybutora a tu lipa ... nie chcial odpalić raz przekrecil przemilil i ucichl ... zepchalem go na parking no i co tu teraz robic .. podjechal taki koles i go odpalilismy na kable ... no i sie wrocilem do domu no i jechalem juz jakies 30 km do domu a tu mi znowu to samo wskazniki opadaly+światla zaczely mi gasnać .. normalnie masakra .. pozniej bez swietelm wnocy jechalem bo nie bylo nawet gdzie sie tam zatrzymać ... az w koncu sam zaczol szarpac i padl wylaczyl sie no i go nie odpalilem ani swiatel awaryjnych nic nawet po przekreceniu kluczyka diody kontrolne mi nie swiecily tak jakby akusia nie bylo .. nic mi wiecej nie pozostalo jak czekac do rana po jakis 5 godzinach od tej sytuacji koles taki sie zatrzymal i pada ze na zaciag odpali .. w co ja nie wierzylem a tu jednak odpalil .. no i teraz moje pytanie dotyczy czy to alternator padł i auto jechalo na samym akumulatorze czy moze byc cos innego ?? slyszalem od jednego ze jak sie zagrzeje to nie ma ladowania a na zimnym odpala jak burza .. i co moze byc za usterka lozyska, szczotki ... czy cos innego ?? POMOCY !! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rainman777 Zgłoś #2 Napisano 30 Lipca 2007 Stawiam na alternator może padać wirnik pod obciążeniem. Znajdź dobrego elektryka to wykmini (ewentualnie sam posprawdzaj miernikiem ). Pozdraiwam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość jedrek Zgłoś #3 Napisano 31 Lipca 2007 Miałem ostatnio teki sam problem. Dojechałem nad morze i pod koniec trasy kilkakrotnie zamigała mi kontrolka ładowania (bardziej jarzyła się) potem zgasła. Wyłączyłem silnik przeręcam kluczyk a tu dioda od ładowania nie świeci się (pozostałe działają) kilka razy przekęcam kluczyk i w końcu kontrolka od ładowania sie zaświeciła. Okazało się że szczotki się skończyły i czasami nie dotykały do komutatora i następował brak ładownia czyli czasami ładował czasami nie. Sprawdź na początek szczotki, kosz niski, wystarczy odkręcić 2 śrubki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rainman777 Zgłoś #4 Napisano 31 Lipca 2007 "wystarczy odkręcić 2 śrubki " no ale zależy jaki masz alterlnator Valeo czy Bosch .???? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Amanda Zgłoś #5 Napisano 1 Sierpnia 2007 slawek_utg Sprawdzałeś masę jak pisałem w TYM poście? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość slawek_utg Zgłoś #6 Napisano 1 Sierpnia 2007 no wiec taQ juz gra i tanczy wiem co bylo regulator napiecia wymienilem i nowa mase dalem porzadna no i dzisiaj walnelem 300 km i ani zadnych zastrzezeń za kazdym razem odpala bez jekniecia i zadne skazowki nie opadaly no i gro Dzieki za pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość slawek_utg Zgłoś #7 Napisano 2 Sierpnia 2007 ale to dziwne przed chwila worcilem no musialem przestwic auto na podworku no i przkrecam kluczyk raz i mi dioda od ladowania mi nie swieci a wczoraj wszystko za kazdym razem swiecila .. zas mnie czeka rozczarowanie rozladowanego akumulatora ? przeciez regulator wymieniony ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
buki Zgłoś #8 Napisano 7 Marca 2010 u mnie troche jest inaczej, podobnie było u mnie latem regulator mi padł wymienione i grało, ale teraz tzn wczoraj jechałem i opadły mi wskazówki i w końcu sam zdech na miescie jak wentylator sie zaczoł sie kręcić, pierwsze co to kupiony nowy regulator, choć tam ten nie był zużyty nawet w połowie, nowy założony i pokazywał tyle samo co na starym czyli ok 8 V napięcie było to bardzo wahliwe spadało do 4 i czasmi podnosiło sie do 10 V, także albo tarfione regulatory, wieczorkirm rozebrałem go i diody pokazały wszystkie rowny pomiar, ale nie wiem jak sprawdzic wirnik czy jest dobry?? czy jest jakaś na to rada czy szukac lepeij nowego altka?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #9 Napisano 7 Marca 2010 Kontrolka gaśnie? A po zgaszeniu nie żarzy sie słabym światłem ?(wieczorem powinno być widać) Przeczyść jeszcze komutator-te rowki-z brudu i czy czasem nie są tak wytarte ze aż bieżnie sie w nich zrobiły-szczotki wtedy moga nie dolegać do komutatora-nie bardzo wiem czy powinno sie tak robić ale pilnikiem można by wygładzić -tylko równomiernie aby nie powstało jajo.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dziunek Zgłoś #10 Napisano 13 Marca 2010 pewnie komutator wytarty za mocno a czyściłeś przed montażem nowych szczotek? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach