mpmichu Zgłoś #41 Napisano 29 Września 2009 Zaobserwowałem identyczne tykanie przekaźnika kierunkowskazów jak u innych w postach powyżej. I zanim zaczniecie rozbierać przekaźnik lub włącznik kierunkowskazów proponuję najpierw popsikać miejsca dostępne przełącznika kierunków. Ja użyłem do tego kontakt do styków elektrycznych firmy wurth. Psikając we wszystkich możliwych pozycjach włącznika z jednoczesnym przełączaniem przełącznika co u mnie poskutkowało w 100 %. Wszystko obecnie działa ok - więc zanim zaczniecie rozkręcać i ściągać kierownicę zainwestuj najpierw ok 10- 15 zł w dobry środek do czyszczenia styków a powinno to pomóc. Kolego sposób o którym piszesz jest niestety skuteczny tylko na krótki okres czasu. Też tak zrobiłem jak Ty i podziałało mi to przez 2 może 3 tyg. poźniej znów powrócił efekt cykania przekaźnika. Wtedy już zabrałem się do rozbiórki i zrobiłem to wszystko starannie od nowa i teraz już mam z tym spokój. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek1811 Zgłoś #42 Napisano 3 Listopada 2009 witam mam pytanko czy jak nie założę poduszki i podłącze aku to wywali mi tylko bład AIR BAG (chce sprawdzić manietke kierunkowskazów czy wszystko dobrze poskładałem żeby porostu jak by coś nie działało nie ściągać kierownicy i poduszki) który później będę mógł skasować VAGiem?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek1811 Zgłoś #43 Napisano 4 Listopada 2009 witammam pytanko czy jak nie założę poduszki i podłącze aku to wywali mi tylko bład AIR BAG (chce sprawdzić manietke kierunkowskazów czy wszystko dobrze poskładałem żeby porostu jak by coś nie działało nie ściągać kierownicy i poduszki) który później będę mógł skasować VAGiem?? pomoże ktoś?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lysy78_03 Zgłoś #44 Napisano 10 Listopada 2009 tomek1811 wywali tylko blad poduszki, ktory usuniesz vag-iem. no chyba ze cos jeszcze sknocisz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #45 Napisano 10 Listopada 2009 A nie lepiej założyć manetki, kierownice i airbag podłączyć bez skręcania czegokolwiek i wtedy sprawdzić-przecież to minuta roboty i juz ani błędu ani nic. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bicuomega Zgłoś #46 Napisano 10 Listopada 2009 Siema podlacze sie pod temacik: ja mam podobny problem jak wlaczam kierunek lewy to mi tika kierunek tak jak zarowka by sie przepalila ale, jak przytrzymam go to normalnie tyka a jak juz puszcze to znowu tak szybko. aha i tez mi przestalo dzialac swiatelko jak zamykam z pilota i tez z lewej strony i to tak razem zaczelo sie dziac i nie wiem czemu moze to ten przekaznik walnal no nie mam pojecia. moze ktos mial cos podobnego?/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek1811 Zgłoś #47 Napisano 11 Listopada 2009 wywali tylko blad poduszki, ktory usuniesz vag-iem. no chyba ze cos jeszcze sknocisz. A nie lepiej założyć manetki, kierownice i airbag podłączyć bez skręcania czegokolwiek i wtedy sprawdzić-przecież to minuta roboty i juz ani błędu ani nic. już dawno wszystko zrobione założone i wszystko działa i nic nie tyka w końcu jest cisza Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shadowpicture Zgłoś #48 Napisano 17 Grudnia 2009 Panowie, z racji tego że kierunki działają coraz krocej tzn po 2 klikach muszę je restartować, proszę o pomoc w dobraniu przerywacza. Czy będzie to taki model jak wspomniany wcześniej: B5 (3B6) siedzi: 3B0 953 235 B czy może coś innego. Mam B5 z 1999 roku, to mój VIN WVWZZZ3BZYE240424 Proszę o pomoc, Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
goldii27 Zgłoś #49 Napisano 20 Stycznia 2010 Witam panowie podłącze się pod temat , u mnie problem jest taki że gdy włączam prawy kierunek to od razu mam ostry pisk i kierunki palą się na stałe ( świeci się tylko tył i bok a z przodu wcale) gdy odpalam awaryjne wszystko mryga elegancko oprócz przedniego prawego . Już kiedyś wymieniałem przerywacz ale problem był inny niż w tym przypadku stąd też moje pytanie czy to wina przerywacza czy szukać gdzieś indziej przyczyny ? ( żarówka z przodu jest ok.) Pozdr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #50 Napisano 20 Stycznia 2010 Jeśli przerywacz juz wymieniałeś, to pozostaje tylko manetka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
goldii27 Zgłoś #51 Napisano 20 Stycznia 2010 Przerywacz wymieniałem rok temu, tylko tak jak pisałem objawy były inne , teraz chciałbym się upewnić czy znowu wina przerywacza czy szukać od razu innej przyczyny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #52 Napisano 21 Stycznia 2010 Sprawdź przerywacz,odpowiada jak już pewnie wiesz za kierunki i awaryjne.W razie czego da się go naprawić(choć niektórzy twierdzą że sie nie da ),są w nim takie malutkie blaszki które czasem trzeba lekko podgiąć i wyczyścić Pzdr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamilb Zgłoś #53 Napisano 7 Lutego 2010 cześć wyciągnąłem u siebie manetkę od kierunkowskazów, widzę że tam strasznie zapaprane wszystko i pewnie dlatego pstrykało. Manetkę chciałbym wyczyścić ale jakiego smaru do tego użyć? posmarować tylko te sciezki czy coś jeszcze? Ile czasu wam działa po czyszczeniu? bo nie chce mi się za pół roku znowu kierownicy zdejmować i dopiero na nowy wymieniać. Czekam na szybką odpowiedź bo przełącznik leży u mnie na stole Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawekpassat Zgłoś #54 Napisano 7 Lutego 2010 Posłącze siedo Waszego problemu też miałem taki przypadek u mnie problem nie tkwił w samym przerywaczu kierunkowskazów ustytuowanym w przełaczniku awaryjnych lecz w manetce pod kierwonicą i z tego co wiem to tykanie to 80% przypadków to własnie temat manetki. \problem jest następumjący uzywanie przełaczników pod kierownicą czyli włączanie wył,aczanie kierunkowskazów lub wycieraczek powoduje to ze styki pod manetrką wycieraja się i drobinki tych styków miedzianych czepia się do smaru który tam istnieje do miękkniego przesuwania sie. Więc jeśli te droibinki miedzi które sie uwolnia ze styków powodują ze smar staje sie przewodnikiem prądu który jest na stykach dlatego istnieje nieregularne słysznie cykania przerywacza ja akurat naprawiłem ten problem u mechanika który od razu wiedział gdzie jest problem choś za 7 minut pracy policzył sobie 100pln poprostu rozebra ł wyczyścił styki i nałozył czysty smar i działa już prawie rok bez zarzutu więc jeśli ktoś nie boi sie rozebrać tej manetki to nic trudnego wyczyścić i zmienić smar i bedzie biegać jak w nowym pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamilb Zgłoś #55 Napisano 12 Lutego 2010 rozkręcona manetka, posmarowana wazeliną techniczną po wcześniejszym wymyciu i tydzień już działa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelb6 Zgłoś #56 Napisano 13 Lutego 2010 można nawet niczym nie smarować,bo zawsze kurz się będzie tam czepiał,ja włożyłem tam pistolet ze sprężonym powietrzem i wypsikałem ten syf i narazie 2 lata mam spokój Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamilb Zgłoś #57 Napisano 13 Lutego 2010 Pawełku dokładnie takiej odpowiedzi potrzebowałem. najbardziej podoba mi się zdanie: już 2 lata mam spokój :-) Bo się obawiałem że naprawiane to podziała krócej i znowu kierownice zwalać będzie trzeba. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelb6 Zgłoś #58 Napisano 13 Lutego 2010 Pawełku dokładnie takiej odpowiedzi potrzebowałem.najbardziej podoba mi się zdanie: już 2 lata mam spokój :-) Bo się obawiałem że naprawiane to podziała krócej i znowu kierownice zwalać będzie trzeba. mam nadzieje że tobie i innym użytkownikom pomoże,ja poprostu nie dałem rady zdjąć obudowy kierownicy,dałem duże ciśnienie powietrza i myślałem że to na krótko będzie:) a działa do dzisiaj Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mentos Zgłoś #59 Napisano 24 Lutego 2010 Witam wszystkich, mam podobny problem wiec podepnę się do tego tematu. Prawy kierunkowskaz po właczeniu nie miga tylko cały czas świeci , do tego słychać tykanie/skwierczenie z przerywacza (nie takie jak przy normalnie działajacym tylko tak jak by było jakieś zwarcie) ,wymiana przerywacza na nowy nie pomogła, manetkę też już wymieniłem na nową. Te objawy występują od dłuższego czasu, a dzisiaj doszedł nowy - prawy przedni kierunkowskaz nie świeci,nie miga , żarówka jest ok.Wertowałem forum ale wszystkich tych objawów na raz chyba nikt nie miał, ma ktoś jakiś pomysł czy szukać elektryka? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #60 Napisano 24 Lutego 2010 jeśli świeci stale to masz zwarcie do masy ja bym przyjrzał się bliżej przewodom od tego nie swiecącego kierunku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach