Skocz do zawartości
Gość Jaczyniak

Tykanie jak w trakcie pracy kierunkowskazów

Rekomendowane odpowiedzi

Witam i potwierdzam teorie Makaj co do tego ze przyczyna "klepania" byla manatka od kierunkow.

Rozebralem wczoraj cala manetke i byl tam niezly syf. Mostek ktory zwiera sciezki byl caly usyfiony, natomiast na sciazkach bylo troche miedzi juz "zebranej" co spowodowalo ze zmieszala se ze smarem ktory tam jest i robila "male zwarcia" i dlatego tak "klepalo" przekaznik. Oczyscilem wszystko benzyna ekstrakcyjna, lekko przeczyscilem papierem wodnym, przesmarowalem smarem do tego typu i teraz chodzi super, nic nie slychac.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam i potwierdzam teorie Makaj co do tego ze przyczyna "klepania" byla manatka od kierunkow.

:629: :629: Dziękuję, i punkcik wpadł :629: :629:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Jaczyniak

dszyszko, rozumiem, że musiałeś trochę rozebrać. Mógłbyś opisać jak to się robi?, czy kierownicę się zdejmuje itd/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jak to się robi?,

:614: Aby dostać się do przełączników to potrzebne jest 10 minut i mamy wszystko na stole. Tu masz fotki i opis jak do tego się dobrać: Jak zdjąć kierownicę ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie tak jak Marek napisal,

sciagasz kierownice,

zdejmujesz obudowe za kierownica (gora/dol) i masz juz dostep do kierunkowskazow. Najpierw zdejmujesz clock spring, jest na 3 zaczepach

a pozniej lekko poluzowujesz srube imbusowa ktora trzyma przelaczniki

odlaczasz 3 kostki i wyciagasz caly zestaw od wycieraczek i kierunkow.

 

Aha jeszcze tylko jedno dodam co do odkrecenia samej kierownicy, jest tam sruba ktora ma wielowpust - jest to torx numer 55 (nikt mi wczesniej nie mogl tego powiedziec :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam takie same objawy, podmieniałem od kumpla wyłącznik od awaryjnych i jest dalej to samo więc to przełącznik kierunków. musze kupić. wie ktoś czy można kupić tylko przełącznik kierunków czy wszystko z drógą strona w komplecie? jakie to koszty?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mam takie same objawy, podmieniałem od kumpla wyłącznik od awaryjnych i jest dalej to samo więc to przełącznik kierunków. musze kupić. wie ktoś czy można kupić tylko przełącznik kierunków czy wszystko z drógą strona w komplecie? jakie to koszty?

 

Można kupić oddzielnie nr poniżej

 

 

wcznikkierunkwyo2.th.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kri100v
musisz wymienić przełącznik kierunkowskazów ten przy kierownicy.

 

Na zdjeciu ponizej widac glowny powod cykania przekaznika kierunkow (wlacznika awaryjnych). Mozna pokusic sie o wyrownanie powierzchni slizgowej.

 

20080117006yi7.th.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Nie wiem czy warto rozbierać i naprawiać przełącznik nowy w skodzie ( to jest to samo co w octavi i fabi) kosztuje 65 zł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mozna pokusic sie o wyrownanie powierzchni slizgowej.

Wystarczy oczyścić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Macie racje problem jest w manetce od kierunkowskazów po dłuższym czasie smar który jest na tuch stykach w manetce zaczyna przewodzić prąd i dlatego powstaje dziwne pstrykanie przerywacza wystarczy oczyścić stary smar i włożyć nowy i będzie ok choć jest troszkę do rozlożenia klocków lego i zlożenia powodzenia miałem tan sam problem ktoś kto to robi i zna siezajmuje mu 10 minut od wejścia do auta i wyjścia pamiętajcie o włożeniu smaru bo bez niego powyciera sieto dosyć szybko pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość robertb

Witam, miałem ten sam problem i po oczyszczeniu oraz przesmarowaniu manetki kierunkowskazów wszystko działa jak ta lala. Dzięki Panowie za radę. Przekaźnik też wyciągałem bez demontażu panelu klimy ale tam wszystko gra. Pozdrawiam i szerokości

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja tez wszystko pieknie i ladnie zrobilem ,ale po zmontowaniu wszystkiego mam tylko swiatla drogowe i w zaden sposob nie moge kliknac na manetce zeby przeskoczyla na mijania ;/ jutro znowu demontaz od nowa , uff ,ciekawe co jest tego przyczyna ;/ i zeby sprawdzic to znowu trzeba bedzie zakladac wszystko lacznie z poducha ,co by jakis glupot nie nawalilo

 

---------- Post added at 07:46 ---------- Previous post was at 00:07 ----------

 

a moze wie ktos, ktora czesc w manetce odpowiada za przelaczanie swiatel krotkie dlugie ???

 

---------- Post added at 14:02 ---------- Previous post was at 07:46 ----------

 

problem wyeliminowany , taka plastikowa dzwignia nie zaskoczyla w biala plastikowa prowadnice ,i to byl ten problem , caly czas trzymalo na blindzie ,pozniej zapodam fotke

 

---------- Post added at 19:28 ---------- Previous post was at 14:02 ----------

 

20090411077.jpg

 

20090411072.jpg

 

---------- Post added at 19:31 ---------- Previous post was at 19:28 ----------

 

jak by jeszcze ktos mial problem w przyszlosci z tym to zapodalem fotki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja czytalem juz o tym gdzies na forum bo tez mialem ten problem i zaczalem wlaczac kierunki "do konca" i cykanie ustalo. Podobno przez to tzw. dotkniecie lub inaczej muwiac przytrzymywanie kierunkow cos sie tam maci i wtedy sobie cyka. u mnie cykalo dosc mocno i jak na razie cisza po "calkowitym" wlaczaniu kierunkow. moze warto sprobowac.:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Od jakiegoś czasu słyszałem cykanie. Pierwsze co to wymieniłem włcznik świateł awaryjnych (koszt nowego w ASO 70PLN - podróbki w sklepie niefirmowej -100 PLN !!!). Niestety to nie pomogło. Wczoraj zdjąłem kierownicę z zestawem odp kluczy i braku doświadczenia zajęło mi to 20 min. Manetki nie wyciągałem - nie doszedłem jak to się robi rozebrałem ja w samochodzie - odkręciłem cztery małe śrubki a zaczepy wyrwałem - brak wiedzy jak wypiąć. Po wyczyszczeniu wszystko złożyłem i chodzi aż miło (ciekawe jak długo będzie). Po złożeniu okazało się że wyskoczył błąd poduszek - podpiąłem VAG i wykasowałem.

Jednym słowem myślałem że będzie gorzej okazało się że jest to na tyle proste że można samemu.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A do

pamiętajcie o włożeniu smaru bo bez niego powyciera sieto dosyć szybko pozdrawiam

A jakiś specjalny smar należy zastosować?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

powinienes kolego odpiac przewody od akumulatora, nie wolno sciagac poduchy pod napieciem,grozi to wystrzalem poduszki ,moglo by ci glowe rozwalic !!!!! a jezeli chodzi o smar ,to ja zwyklym przesmarowalem,...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście że odpiąłem klemę tylko później po klucz trzeba było podjechać i błąd wskoczył

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie a mnie zaczelo cykac, potem mi nagle przestaly wylaczac sie kierunki (dzwignia zrobila powrot, a kierunkowskaz dlaej migal) w koncu sie wylaczyl ale cykanie nadal zostalo, a pozniej poszedl dymek z kierownicy... i teraz musze szukac elektryka ;[

co za dzien

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zaobserwowałem identyczne tykanie przekaźnika kierunkowskazów jak u innych w postach powyżej. I zanim zaczniecie rozbierać przekaźnik lub włącznik kierunkowskazów proponuję najpierw popsikać miejsca dostępne przełącznika kierunków. Ja użyłem do tego kontakt do styków elektrycznych firmy wurth. Psikając we wszystkich możliwych pozycjach włącznika z jednoczesnym przełączaniem przełącznika co u mnie poskutkowało w 100 %. Wszystko obecnie działa ok - więc zanim zaczniecie rozkręcać i ściągać kierownicę zainwestuj najpierw ok 10- 15 zł w dobry środek do czyszczenia styków a powinno to pomóc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności