dszyszko Zgłoś #21 Napisano 11 Maja 2006 Witam i potwierdzam teorie Makaj co do tego ze przyczyna "klepania" byla manatka od kierunkow. Rozebralem wczoraj cala manetke i byl tam niezly syf. Mostek ktory zwiera sciezki byl caly usyfiony, natomiast na sciazkach bylo troche miedzi juz "zebranej" co spowodowalo ze zmieszala se ze smarem ktory tam jest i robila "male zwarcia" i dlatego tak "klepalo" przekaznik. Oczyscilem wszystko benzyna ekstrakcyjna, lekko przeczyscilem papierem wodnym, przesmarowalem smarem do tego typu i teraz chodzi super, nic nie slychac. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Makaj Zgłoś #22 Napisano 11 Maja 2006 Witam i potwierdzam teorie Makaj co do tego ze przyczyna "klepania" byla manatka od kierunkow. :629: :629: Dziękuję, i punkcik wpadł :629: :629: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Jaczyniak Zgłoś #23 Napisano 11 Maja 2006 dszyszko, rozumiem, że musiałeś trochę rozebrać. Mógłbyś opisać jak to się robi?, czy kierownicę się zdejmuje itd/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek Zgłoś #24 Napisano 11 Maja 2006 jak to się robi?, :614: Aby dostać się do przełączników to potrzebne jest 10 minut i mamy wszystko na stole. Tu masz fotki i opis jak do tego się dobrać: Jak zdjąć kierownicę ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dszyszko Zgłoś #25 Napisano 11 Maja 2006 Dokladnie tak jak Marek napisal, sciagasz kierownice, zdejmujesz obudowe za kierownica (gora/dol) i masz juz dostep do kierunkowskazow. Najpierw zdejmujesz clock spring, jest na 3 zaczepach a pozniej lekko poluzowujesz srube imbusowa ktora trzyma przelaczniki odlaczasz 3 kostki i wyciagasz caly zestaw od wycieraczek i kierunkow. Aha jeszcze tylko jedno dodam co do odkrecenia samej kierownicy, jest tam sruba ktora ma wielowpust - jest to torx numer 55 (nikt mi wczesniej nie mogl tego powiedziec Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
scubi206 Zgłoś #26 Napisano 21 Kwietnia 2008 mam takie same objawy, podmieniałem od kumpla wyłącznik od awaryjnych i jest dalej to samo więc to przełącznik kierunków. musze kupić. wie ktoś czy można kupić tylko przełącznik kierunków czy wszystko z drógą strona w komplecie? jakie to koszty? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #27 Napisano 22 Kwietnia 2008 mam takie same objawy, podmieniałem od kumpla wyłącznik od awaryjnych i jest dalej to samo więc to przełącznik kierunków. musze kupić. wie ktoś czy można kupić tylko przełącznik kierunków czy wszystko z drógą strona w komplecie? jakie to koszty? Można kupić oddzielnie nr poniżej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość kri100v Zgłoś #28 Napisano 22 Kwietnia 2008 musisz wymienić przełącznik kierunkowskazów ten przy kierownicy. Na zdjeciu ponizej widac glowny powod cykania przekaznika kierunkow (wlacznika awaryjnych). Mozna pokusic sie o wyrownanie powierzchni slizgowej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eaglemarcin Zgłoś #29 Napisano 22 Kwietnia 2008 Witam Nie wiem czy warto rozbierać i naprawiać przełącznik nowy w skodzie ( to jest to samo co w octavi i fabi) kosztuje 65 zł Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Makaj Zgłoś #30 Napisano 23 Kwietnia 2008 Mozna pokusic sie o wyrownanie powierzchni slizgowej. Wystarczy oczyścić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawekpassat Zgłoś #31 Napisano 21 Grudnia 2008 Macie racje problem jest w manetce od kierunkowskazów po dłuższym czasie smar który jest na tuch stykach w manetce zaczyna przewodzić prąd i dlatego powstaje dziwne pstrykanie przerywacza wystarczy oczyścić stary smar i włożyć nowy i będzie ok choć jest troszkę do rozlożenia klocków lego i zlożenia powodzenia miałem tan sam problem ktoś kto to robi i zna siezajmuje mu 10 minut od wejścia do auta i wyjścia pamiętajcie o włożeniu smaru bo bez niego powyciera sieto dosyć szybko pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość robertb Zgłoś #32 Napisano 6 Marca 2009 Witam, miałem ten sam problem i po oczyszczeniu oraz przesmarowaniu manetki kierunkowskazów wszystko działa jak ta lala. Dzięki Panowie za radę. Przekaźnik też wyciągałem bez demontażu panelu klimy ale tam wszystko gra. Pozdrawiam i szerokości Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotr555 Zgłoś #33 Napisano 11 Kwietnia 2009 ja tez wszystko pieknie i ladnie zrobilem ,ale po zmontowaniu wszystkiego mam tylko swiatla drogowe i w zaden sposob nie moge kliknac na manetce zeby przeskoczyla na mijania ;/ jutro znowu demontaz od nowa , uff ,ciekawe co jest tego przyczyna ;/ i zeby sprawdzic to znowu trzeba bedzie zakladac wszystko lacznie z poducha ,co by jakis glupot nie nawalilo ---------- Post added at 07:46 ---------- Previous post was at 00:07 ---------- a moze wie ktos, ktora czesc w manetce odpowiada za przelaczanie swiatel krotkie dlugie ??? ---------- Post added at 14:02 ---------- Previous post was at 07:46 ---------- problem wyeliminowany , taka plastikowa dzwignia nie zaskoczyla w biala plastikowa prowadnice ,i to byl ten problem , caly czas trzymalo na blindzie ,pozniej zapodam fotke ---------- Post added at 19:28 ---------- Previous post was at 14:02 ---------- ---------- Post added at 19:31 ---------- Previous post was at 19:28 ---------- jak by jeszcze ktos mial problem w przyszlosci z tym to zapodalem fotki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kris199 Zgłoś #34 Napisano 12 Kwietnia 2009 A ja czytalem juz o tym gdzies na forum bo tez mialem ten problem i zaczalem wlaczac kierunki "do konca" i cykanie ustalo. Podobno przez to tzw. dotkniecie lub inaczej muwiac przytrzymywanie kierunkow cos sie tam maci i wtedy sobie cyka. u mnie cykalo dosc mocno i jak na razie cisza po "calkowitym" wlaczaniu kierunkow. moze warto sprobowac. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pablool Zgłoś #35 Napisano 31 Maja 2009 Od jakiegoś czasu słyszałem cykanie. Pierwsze co to wymieniłem włcznik świateł awaryjnych (koszt nowego w ASO 70PLN - podróbki w sklepie niefirmowej -100 PLN !!!). Niestety to nie pomogło. Wczoraj zdjąłem kierownicę z zestawem odp kluczy i braku doświadczenia zajęło mi to 20 min. Manetki nie wyciągałem - nie doszedłem jak to się robi rozebrałem ja w samochodzie - odkręciłem cztery małe śrubki a zaczepy wyrwałem - brak wiedzy jak wypiąć. Po wyczyszczeniu wszystko złożyłem i chodzi aż miło (ciekawe jak długo będzie). Po złożeniu okazało się że wyskoczył błąd poduszek - podpiąłem VAG i wykasowałem. Jednym słowem myślałem że będzie gorzej okazało się że jest to na tyle proste że można samemu. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krembul Zgłoś #36 Napisano 31 Maja 2009 A do pamiętajcie o włożeniu smaru bo bez niego powyciera sieto dosyć szybko pozdrawiam A jakiś specjalny smar należy zastosować? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotr555 Zgłoś #37 Napisano 31 Maja 2009 powinienes kolego odpiac przewody od akumulatora, nie wolno sciagac poduchy pod napieciem,grozi to wystrzalem poduszki ,moglo by ci glowe rozwalic !!!!! a jezeli chodzi o smar ,to ja zwyklym przesmarowalem,... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pablool Zgłoś #38 Napisano 7 Czerwca 2009 Oczywiście że odpiąłem klemę tylko później po klucz trzeba było podjechać i błąd wskoczył Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mrozuf Zgłoś #39 Napisano 21 Września 2009 Panowie a mnie zaczelo cykac, potem mi nagle przestaly wylaczac sie kierunki (dzwignia zrobila powrot, a kierunkowskaz dlaej migal) w koncu sie wylaczyl ale cykanie nadal zostalo, a pozniej poszedl dymek z kierownicy... i teraz musze szukac elektryka ;[ co za dzien Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
qqxczek51 Zgłoś #40 Napisano 28 Września 2009 Zaobserwowałem identyczne tykanie przekaźnika kierunkowskazów jak u innych w postach powyżej. I zanim zaczniecie rozbierać przekaźnik lub włącznik kierunkowskazów proponuję najpierw popsikać miejsca dostępne przełącznika kierunków. Ja użyłem do tego kontakt do styków elektrycznych firmy wurth. Psikając we wszystkich możliwych pozycjach włącznika z jednoczesnym przełączaniem przełącznika co u mnie poskutkowało w 100 %. Wszystko obecnie działa ok - więc zanim zaczniecie rozkręcać i ściągać kierownicę zainwestuj najpierw ok 10- 15 zł w dobry środek do czyszczenia styków a powinno to pomóc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach