Gość Jaczyniak Zgłoś #1 Napisano 3 Kwietnia 2006 Kupiłem niedawnow Passata z 2001 roku 1,9 TDI, i pojawił sie problem, że słyszę tykanie jak w trakcie pracy kierunkowskazów pomimo tego, że one nie są włączone. To tykanie pojawia się czasami w trakcie jazdy, ale najczęściej po wyłączeniu kierunkowskazu. Częstotliwość tykania jest prawie dwa razy szybsza aniżeli przy normalnej pracy kierunkowskazów. Czy macie jakieś pomysły?? POMOCY!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hha Zgłoś #2 Napisano 3 Kwietnia 2006 Na początek sprawdziłbym przekaźnik kierunkowskazów. Pojechałbym do jakiegoś warsztatu auto-elektro i poprosiłbym o próbe podmiany przekaźnika. Jak tykanie ustąpi to kupujesz ten nowy przekaźnik i płacisz na miejscu HHA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek Zgłoś #3 Napisano 3 Kwietnia 2006 Zastanawia mnie to, że: pomimo tego, że one nie są włączone przekaźnik nie powinien działać bez włączenia kierunków. Możliwe, że uszkodzone są styki manetki od kierunkowskazów - i tam powstaje jakieś zwarcie które uruchamia mimowolnie przekaźnik. Szybsze tykanie kierunkowskazu - można zaobserwować przy przepaleniu żarówki któregoś kierunkowskazu. Przykładowo jak przepali się żaróweczka od świateł stopu to pali się tylko połówkowo środkowy stop diodowy na górnej części szyby. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Jaczyniak Zgłoś #4 Napisano 4 Kwietnia 2006 Jak dowiedziałem się wczoraj u jakiegoś elektryka to prawdopodobnie jest do wymiany przekaźnik, który jest po przyciskiem awaryjnych. Ten gościu określił, że to jest nagminne w tych autach. zaczynam poszukiwania przekaźnika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość tadi Zgłoś #5 Napisano 5 Kwietnia 2006 miałem to samo wypsikałem cala butelkę kontaktu w przełącznik kierunkowskazów i przeszło Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Jaczyniak Zgłoś #6 Napisano 6 Kwietnia 2006 miałem to samo wypsikałem cala butelkę kontaktu w przełącznik kierunkowskazów i przeszło Czy mógłbyś powiedzieć dokładniej gdzie i co wpsikałeś. Bo nie wim co to jest kontakt? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość tadi Zgłoś #7 Napisano 6 Kwietnia 2006 kontakt 60 plyn czyszczacy do stykow w sklepach elektronicznych za okolo8zl do butelki dolaczona jest rurka i wkladasz ja tam gdzie wchodzi dzwignia kierunkow psikasz i kilka razy przelaczasz kierunkowskazy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dszyszko Zgłoś #8 Napisano 13 Kwietnia 2006 (edytowane) Witam, dzisiaj zaobserwowalem dziwne zjawisko, otoz slysze jak "klapie" przekaznik od kierunkowskazow podczas normalnej jazdy. Po uruchomieniu silnika, badz stacyjki juz co jakis czas slysze "klapanie", kierunki dzialaja dobrze (awaryjne tez), podczas tego "klapania" kierunki nie wlaczaja sie, tylko tak jakby cewka dostawala napiecie i przelaczala styki. Ma ktos moze pomysl od czego, klania sie wymiana przekaznika? Dzisiaj postaram sie rozebrac ten przekaznik i zobaczyc czy da sie cos zrobic, moze cos wyniknie. Spotkal sie ktos juz z czyms takim? Co mozna zrobic? Aha w ogole mowie o przekazniku, ktory jest za wlacznikiem awaryjnych w desce, wywnioskowalem to po "czuciu" stukania przycisku awaryjnych podczas tego problemu. Edytowane 18 Grudnia 2008 przez Du?y 2 scalone Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
remlus Zgłoś #9 Napisano 13 Kwietnia 2006 Wypalają się styki w przekaźniku. Możesz spróbowac je przeczyścić, albo co prostsze wymienić przekaźnik na inny. Ja wymieniłem na uzywany i jak na razie nie mam kłopotów. Koszt samego przekaźnika (używka) to jakies 30 zł, tylko sprawdź czy numer części się zgadza. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dszyszko Zgłoś #10 Napisano 13 Kwietnia 2006 Ok dzieki za info, dzisiaj go wyjme i zobacze co z nim nie tak, a poza tym jak sie go wyciaga z tablicy, zeby nieuszkodzic samego przelacznika i konsoli? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Makaj Zgłoś #11 Napisano 13 Kwietnia 2006 Wypalają się styki w przekaźniku Osobiście twierdzę, że bardziej prawdopodobne jest zabrudzenie styków włącznika kierunków. Dlaczego? Bo to wygląda, że cewka przekaźnika (przerywacza) jest zasilana małym prądem (zwarcie, upływność poprzez dużą rezystancję) przez co elektromagnes nie jest w stanie przyciągnąć (zewrzeć) styków podających zasilanie na żarówki. Ale to tylko teoria, a jak wszyscy wiadzą ta lubi mijać się z praktyką. :614: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
remlus Zgłoś #12 Napisano 13 Kwietnia 2006 Wypalają się styki w przekaźniku Osobiście twierdzę, że bardziej prawdopodobne jest zabrudzenie styków włącznika kierunków. Dlaczego? Bo to wygląda, że cewka przekaźnika (przerywacza) jest zasilana małym prądem (zwarcie, upływność poprzez dużą rezystancję) przez co elektromagnes nie jest w stanie przyciągnąć (zewrzeć) styków podających zasilanie na żarówki. Ale to tylko teoria, a jak wszyscy wiadzą ta lubi mijać się z praktyką. :614: Teoretycznie tak, ale dużo częściej zdaża się wypalenie styków w przerywaczu. Trzeba zdjąć klawisz świateł awaryjnych (podważ go delikatnie czymś płaskim), pod spodem jet przekaźnik, który wyciągniesz płaskimi szczypcami, o ile pamiętam. Możesz też wypchnąć go od tyłu, ale w tym celu musiałbyś zdemontować coś w konsoli środkowej (panel klimy na przykład). Przy rozbieraniu przekaźnika uważaj na ząbki dzięki którym trzyma się kupy, bardzo łatwo je połamać, a potem to już tylko klejenie zostaje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Jaczyniak Zgłoś #13 Napisano 14 Kwietnia 2006 Ja mam ten sam problem, kupiłem na allegro przekaźnik, na razie czekam aż przyjdzie. Nowy przekażnik w W-wi kosztuje 70 zł u ZASADY. Jak będziesz kupywał to zwróć bacznie uwagę na numer części, a w szczególnosci na ostatnią literkę, do mnie potrzebny 3B0 953 235 D. Nie daj się skusić na przekaźnik od Skody bo wygląda tak samo, ma takie samą kostkę rozmiar itd, jedyną różnicą jest to że jak go włożysz do siebie to w pozycji wyłączonych awaryjnych będzie Ci wystawał z konsoli. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dszyszko Zgłoś #14 Napisano 14 Kwietnia 2006 OK dzieki za podpowiedz, narazie postarm sie go dzisiaj wyjac i rozebrac, moze wystrczy tylko oczyscic styki i po klopocie, oby.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek Zgłoś #15 Napisano 14 Kwietnia 2006 Najpierw zdejmujemy atrapkę climatronica (trzyma się na zatrzaskach), natępnie odkęcamy 4 śruby mocujące panel climatronica i od środka wypychamy delikatnie przycisk awaryjnych, lub pozostałe. w B5 (3B6) siedzi: 3B0 953 235 B Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dszyszko Zgłoś #16 Napisano 14 Kwietnia 2006 Dzieki za podpowiedz co do wyjecia przekaznika, udalo mi sie troche prosciej, tzn wyjalem zaslepke pod podgrzewaniem siedzen, pozniej od podgrzewania siedzen przelacznik, a pozniej juz bez problemu wyjalem kierunki. Po rozebraniu przelacznia okazalo sie (mam takie wrazenie) ze powodem klapania jest brak kontaktu na glownych stykach calego przelacznika, te ktore trzymaja kontakt pomiedzy kostka a calym przyciskiem i sluza do kontaktu podczas wciskania awaryjnych. Wywnioskowalem to przez to ze trzymalem palcami te styki i nie bylo slychac juz klapania. Jednak ciezko jest dogiac te styki bo nie ma dobrego dojscia a nie da sie rozebrac calego przelacznika bo jedna czesc jest zgrzewana i nie mozna go rozlozyc. Jeszcze bede sie bawil moze uda mi sie jakos dogiac te styki bo trche bez sensu kupowac nowy jesli to taka pierdola. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dszyszko Zgłoś #17 Napisano 15 Kwietnia 2006 Witam ponownie, okazalo sie co innego, tzn to co pisal Makaj jest to wina kierunkow. Podmienilem od kumpla na inny przelacznik i jest to samo. Natomiast u kumpla w samochodzie moj przelacznik dziala bez zarzutu. Wiec zostala tylko kwestia rozebrania i ewentualnej naprawy samego wlacznika kierunkow w kolumnie kierownicy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Jaczyniak Zgłoś #18 Napisano 18 Kwietnia 2006 daj znać jak się z tym uporasz, bo ja mam cyba to samo. Ktoś mi podpowiedział, że trzeba uzyć kontaktu do przeczyszczenia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dszyszko Zgłoś #19 Napisano 18 Kwietnia 2006 Wlasnie i tu jest maly problem, bo musze zdejmowac kierownice i dalej i to wiecej czasu, i nie mam sie kiedy za to zabrac Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Jaczyniak Zgłoś #20 Napisano 20 Kwietnia 2006 Wrzuciłem nowy przekaźnik i d*pa :639: , wiec ruszam po kontakt i rozbiórkę kierownicy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach