Skocz do zawartości
Gość Jaczyniak

Tykanie jak w trakcie pracy kierunkowskazów

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Jaczyniak

Kupiłem niedawnow Passata z 2001 roku 1,9 TDI, i pojawił sie problem, że słyszę tykanie jak w trakcie pracy kierunkowskazów pomimo tego, że one nie są włączone. To tykanie pojawia się czasami w trakcie jazdy, ale najczęściej po wyłączeniu kierunkowskazu. Częstotliwość tykania jest prawie dwa razy szybsza aniżeli przy normalnej pracy kierunkowskazów. Czy macie jakieś pomysły?? POMOCY!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

Na początek sprawdziłbym przekaźnik kierunkowskazów. Pojechałbym do jakiegoś warsztatu auto-elektro i poprosiłbym o próbe podmiany przekaźnika. Jak tykanie ustąpi to kupujesz ten nowy przekaźnik i płacisz na miejscu :)

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zastanawia mnie to, że:

 

pomimo tego, że one nie są włączone

 

przekaźnik nie powinien działać bez włączenia kierunków. Możliwe, że uszkodzone są styki manetki od kierunkowskazów - i tam powstaje jakieś zwarcie które uruchamia mimowolnie przekaźnik.

 

Szybsze tykanie kierunkowskazu - można zaobserwować przy przepaleniu żarówki któregoś kierunkowskazu. Przykładowo jak przepali się żaróweczka od świateł stopu to pali się tylko połówkowo środkowy stop diodowy na górnej części szyby.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Jaczyniak

Jak dowiedziałem się wczoraj u jakiegoś elektryka to prawdopodobnie jest do wymiany przekaźnik, który jest po przyciskiem awaryjnych. Ten gościu określił, że to jest nagminne w tych autach. zaczynam poszukiwania przekaźnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość tadi

miałem to samo wypsikałem cala butelkę kontaktu w przełącznik kierunkowskazów i przeszło

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Jaczyniak
miałem to samo wypsikałem cala butelkę kontaktu w przełącznik kierunkowskazów i przeszło

 

Czy mógłbyś powiedzieć dokładniej gdzie i co wpsikałeś. Bo nie wim co to jest kontakt?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość tadi

kontakt 60 plyn czyszczacy do stykow w sklepach elektronicznych za okolo8zl do butelki dolaczona jest rurka i wkladasz ja tam gdzie wchodzi dzwignia kierunkow psikasz i kilka razy przelaczasz kierunkowskazy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

dzisiaj zaobserwowalem dziwne zjawisko, otoz slysze jak "klapie" przekaznik od kierunkowskazow podczas normalnej jazdy. Po uruchomieniu silnika, badz stacyjki juz co jakis czas slysze "klapanie", kierunki dzialaja dobrze (awaryjne tez), podczas tego "klapania" kierunki nie wlaczaja sie, tylko tak jakby cewka dostawala napiecie i przelaczala styki. Ma ktos moze pomysl od czego, klania sie wymiana przekaznika? Dzisiaj postaram sie rozebrac ten przekaznik i zobaczyc czy da sie cos zrobic, moze cos wyniknie. Spotkal sie ktos juz z czyms takim? Co mozna zrobic?

 

Aha w ogole mowie o przekazniku, ktory jest za wlacznikiem awaryjnych w desce, wywnioskowalem to po "czuciu" stukania przycisku awaryjnych podczas tego problemu.

Edytowane przez Du?y
2 scalone

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wypalają się styki w przekaźniku. Możesz spróbowac je przeczyścić, albo co prostsze wymienić przekaźnik na inny. Ja wymieniłem na uzywany i jak na razie nie mam kłopotów. Koszt samego przekaźnika (używka) to jakies 30 zł, tylko sprawdź czy numer części się zgadza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok dzieki za info, dzisiaj go wyjme i zobacze co z nim nie tak, a poza tym jak sie go wyciaga z tablicy, zeby nieuszkodzic samego przelacznika i konsoli?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wypalają się styki w przekaźniku

Osobiście twierdzę, że bardziej prawdopodobne jest zabrudzenie styków włącznika kierunków. Dlaczego? Bo to wygląda, że cewka przekaźnika (przerywacza) jest zasilana małym prądem (zwarcie, upływność poprzez dużą rezystancję) przez co elektromagnes nie jest w stanie przyciągnąć (zewrzeć) styków podających zasilanie na żarówki. Ale to tylko teoria, a jak wszyscy wiadzą ta lubi mijać się z praktyką. :614:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wypalają się styki w przekaźniku

Osobiście twierdzę, że bardziej prawdopodobne jest zabrudzenie styków włącznika kierunków. Dlaczego? Bo to wygląda, że cewka przekaźnika (przerywacza) jest zasilana małym prądem (zwarcie, upływność poprzez dużą rezystancję) przez co elektromagnes nie jest w stanie przyciągnąć (zewrzeć) styków podających zasilanie na żarówki. Ale to tylko teoria, a jak wszyscy wiadzą ta lubi mijać się z praktyką. :614:

Teoretycznie tak, ale dużo częściej zdaża się wypalenie styków w przerywaczu.

Trzeba zdjąć klawisz świateł awaryjnych (podważ go delikatnie czymś płaskim), pod spodem jet przekaźnik, który wyciągniesz płaskimi szczypcami, o ile pamiętam. Możesz też wypchnąć go od tyłu, ale w tym celu musiałbyś zdemontować coś w konsoli środkowej (panel klimy na przykład). Przy rozbieraniu przekaźnika uważaj na ząbki dzięki którym trzyma się kupy, bardzo łatwo je połamać, a potem to już tylko klejenie zostaje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Jaczyniak

Ja mam ten sam problem, kupiłem na allegro przekaźnik, na razie czekam aż przyjdzie.

Nowy przekażnik w W-wi kosztuje 70 zł u ZASADY. Jak będziesz kupywał to zwróć bacznie uwagę na numer części, a w szczególnosci na ostatnią literkę, do mnie potrzebny 3B0 953 235 D. Nie daj się skusić na przekaźnik od Skody bo wygląda tak samo, ma takie samą kostkę rozmiar itd, jedyną różnicą jest to że jak go włożysz do siebie to w pozycji wyłączonych awaryjnych będzie Ci wystawał z konsoli.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

OK dzieki za podpowiedz, narazie postarm sie go dzisiaj wyjac i rozebrac, moze wystrczy tylko oczyscic styki i po klopocie, oby..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najpierw zdejmujemy atrapkę climatronica (trzyma się na zatrzaskach), natępnie odkęcamy 4 śruby mocujące panel climatronica i od środka wypychamy delikatnie przycisk awaryjnych, lub pozostałe. w B5 (3B6) siedzi: 3B0 953 235 B

 

img77871cs.th.jpg img77989yg.th.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za podpowiedz co do wyjecia przekaznika, udalo mi sie troche prosciej, tzn wyjalem zaslepke pod podgrzewaniem siedzen, pozniej od podgrzewania siedzen przelacznik, a pozniej juz bez problemu wyjalem kierunki. Po rozebraniu przelacznia okazalo sie (mam takie wrazenie) ze powodem klapania jest brak kontaktu na glownych stykach calego przelacznika, te ktore trzymaja kontakt pomiedzy kostka a calym przyciskiem i sluza do kontaktu podczas wciskania awaryjnych. Wywnioskowalem to przez to ze trzymalem palcami te styki i nie bylo slychac juz klapania. Jednak ciezko jest dogiac te styki bo nie ma dobrego dojscia a nie da sie rozebrac calego przelacznika bo jedna czesc jest zgrzewana i nie mozna go rozlozyc. Jeszcze bede sie bawil moze uda mi sie jakos dogiac te styki bo trche bez sensu kupowac nowy jesli to taka pierdola.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie, okazalo sie co innego, tzn to co pisal Makaj jest to wina kierunkow. Podmienilem od kumpla na inny przelacznik i jest to samo. Natomiast u kumpla w samochodzie moj przelacznik dziala bez zarzutu. Wiec zostala tylko kwestia rozebrania i ewentualnej naprawy samego wlacznika kierunkow w kolumnie kierownicy :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Jaczyniak

daj znać jak się z tym uporasz, bo ja mam cyba to samo. Ktoś mi podpowiedział, że trzeba uzyć kontaktu do przeczyszczenia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie i tu jest maly problem, bo musze zdejmowac kierownice i dalej i to wiecej czasu, i nie mam sie kiedy za to zabrac :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Jaczyniak

Wrzuciłem nowy przekaźnik i d*pa :639: , wiec ruszam po kontakt i rozbiórkę kierownicy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności