Skocz do zawartości
Gość karol983

Pytanie do posiadaczy silników TD i TDi???

Rekomendowane odpowiedzi

Gość karol983

Witam chciałem sie spytać o głośność w kabinie waszych aut???Ja mam Passat 1,9 TD i po wymienieniu kompletnie wydechu(był cały podziurawiony) na postoju mam cicho w autku ale niestety jak przekroczy sie 120- 130 km/h to robi sie nieprzyjemnie głośno w środku. Tak jakby silnik przy tej prędkości wpada w jakieś wibracje(wymienione wszystkie poduszki pod silnikiem i skrzynią biegów), które przedostaja sie do kabiny i powodują nieprzyjemny huk. Mam pytanko czy u Was tez jest nieprzyjemnie głośno przy tych prędkościach???Jeśli tak to czy ktoś próbował jakoś na to zaradzić???Proszę o mądre odp., a nie typu zmień na benzyniaka, czy zgaś silnik :rotfl:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie przy 120 jest wmiare ok przy 150 jest glosno ale mam zalozone debice furio (dostalem razem z felgami) i cos mi sie zdaje ze te opony sa za glosne bo juz spotkalem sie z takimi opiniami wiec mam nadzieje ze jak wymienie na przyszly sezona na yokohame c drive bedzie ciszej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wiesz, głośność to pojęcie względne,trzeba by wsiąść po kolei do kilku aut by stwierdzić że jedno jest głośniejsze niż inne, czy tez twoje jest głośniejsze niż moje, i wtedy szukać przyczyn, których może być naprawdę wieeeele...

 

od siebie dodam że wibracji chyba nie czuje przy dużych prędkościach za to opór powietrza w tym aerodynamicznym jakże nadwoziu daje o sobie znać także hałasem, poza tym ja np w okolicy 2200obr/min mam taki sobie odgłoś typu rezonans, wibracje i podejrzewam a nawet mam pewność że to kat daje o sobie znać, no i też chyba łącznik elastyczny przydałoby się wymienić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość karol983

Właśnie mam pytanie ja mam wsadzoną strumienice zamiast katalizatora czy przez to może być głośniej w środku??Mam też pytanko odnośnie łącznika elastycznego czy jak nie widać na nim śladów zużycia zewnętrznego to czy może bć zużytu w środku????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość wengan

Witam. U mnie przy takim samym silniku powiedzmy do tych 120 km/h jest spoko. Jednak powyżej tej prędkości silniczek głośnością przypomina o sobie, ale nie jest to tak uciążliwe żeby narzekać. Na początku mnie to trochę denerwowało ale przywykłem i jeżdżę wolniej :-) W wydech pewnie też powinienem spojrzeć bo autko ma już parę latek. Żadnych niepotrzebnych wibracji na szczęście nie odczuwam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wytłumiłem filcem specjalnym(podwójna warstwa)całą grodź pod deską rozdzielczą, w paru miejscach mata bituniczna, wymiana tłumika końcowego i jest duża róznica. Ale czeka mnie jeszcze jedno rozbieranie wnętrza (będe kabelki audio kładł i nowe dywany) takze dokupie jeszcze mat bitunicznych i conieco powyklejam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tak jakby silnik przy tej prędkości wpada w jakieś wibracje(wymienione wszystkie poduszki pod silnikiem i skrzynią biegów)

Ktoś tu kiedyś pisał, że przeklina dzień, w którym przyszedł mu do głowy pomysł wymiany poduszek silnika, bo wszystko się przez to usztywniło i jeszcze bardziej odczuwalne były wibracje z silnika na kabinie. Inni piszą, że wymiana poduszek poprawiła sytuację - gdzie jest prawda?

Myślę, że auta w tym wieku i po takich przebiegach mają prawo tu i ówdzie mieć luzy i brzęczeć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam.U mnie są dwa łączniki elastyczne :kolektor wdechowy-kat. i pomiędzy kat. a środkowym tłumikiem nie wiem czy zawsze tak jest ale może nie masz tego drugiego ,wydech jest sztywny i rezonuje.Niemiec chyba chciał to tym sposobem wyciszać bo w etce tego łącznika nie widziałem.

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie jest tylko jeden łącznik, a powiedz, daje coś ten drugi łacznik (jeśli masz porównanie do innych dieselków)?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nic nie daje drugi lacznik. u mnie jest rura na jednym tlumiku i nie rezonuje. poduszki pod silnik powinno sie dawac olejowe, a nie gumowe, bo sa sztywne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłem taką przeróbkę u siebie ,wymieniałem tłumiki to zrobiłem tak samo .Poprzednio miałem GOLFA III GTD z tym samym silnikiem i moge powiedziec że był znacznie głośniejszy od passata szczególnie powyzej 100 km/godz i na postoju taką maja opinię te samochody na forum golfa.Moim zdaniem różni producenci tłumików nie dokładnie wykonują zamienniki ,dokładnie lub mniej dokładnie i jak to się zamontuje to róznie bywa .

W nowych oplach astra kiedys montowali podobno w serwisie taki łącznik za dopłatą i miało być ciszej.W moim pasacie miałem jeszcze orginały jak zamontowałem zamienniki to jest głośniej i tyle.Oczywiście poduszki też mają znaczenie ale przyczyn może byc kilka z regulacją kąta wtrysku i wolnych obrotów włącznie.Tak uważam.

Jak jeden tłumik kosztuje 60 a drugi 400 złotych to coś w tym jest bo może mieć np .dwie warstwy blach i wate szklaną pomiędzy jako izolację wyciszającą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie tez podobnie do 120 jest w miare spoko a pozniej juz coraz glosniej i glosniej ale bez wibracji tylko silnik mysle ze nie masz cie czym przejmowac te auta pewnie tak maja :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności