Skocz do zawartości
rysio

Kontrolka klocków hamulcowych w B5

Rekomendowane odpowiedzi

powiem dokladnie tak. kontrolka jest na liczniku ale wylacza sie po kilku sekundach. czyli na liczniku jest taka opcja. ABS dziala normalnie, zadnych awarii, chociaz sprawdzajac w Vagu pokazuje ze jest brak polaczenia (juz nie pamietam dokladnie bledu...). czujniki z kablami mam z obydwu stron takie same czyli jakby ktos wymienial to musial wymienic obie strony. dalej wchodzi to wlasnie do nadkola przez gumke ktora po wyjeciu ukazuje 2 wtyczki (2 koniec kabla) i wlasnie 1 wtyczka od ABS jest polaczona, natomiast 2 od klockow juz nie. dlatego chce zapytac zeby zobaczyc czy moze wtyczka sie tylko wypiela czy jej wcale nie ma to musze zdejmowac blotnik czy jak tam sie najlatwiej w to miejsce dostac?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jakbyś tak pstrykną fotkę tej kontrolki i wkleił zdjęcie? A komunikat jest o jakiej treści? ( no chyba, że nie ma komputera pełnego) Ta kontrolka i komunikat gaśnie, to jest prawidłowo. Mówi ci tylko sprawdź klocki i zniknie po zlikwidowaniu problemu na stałe (znaczy się wcale się ie będzie zapalać) Ty masz faktycznie problem, bo to wygląda tak jakby gdzieś się kawał kabla urwał,ale z obu stron? dziwne, chyba, że mylisz kontrolki (podobna informuje o braku płynu hamulcowego) Mówisz, że zaraz za tą gunka, hmmm trochę późno juz, ale korci mnie żeby sprawdzić. Najpóźniej jutro zobaczę jak to wygląda u mnie i ci napiszę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam 1/2 FISa. na wyswietlaczu pokazuje tylko "engine workshop" z powodu 2 bledow w silniku (sprawdzajac Vagiem). Jednym z nich jest niby brak polaczenia z ABSem. kontrolka ta jest na tej fotce nad zolta strzalka (nic innego jak klocki :D) i po wlaczeniu zaplonu po kilku sekundach gasnie wraz z wieloma innymi kontrolkami... no mozesz zobaczyc za ta gumka jest koniec kabla tego co idzie do kola i 2 wtyczki ;) tylko ze tam nie zobacze czy od strony komputera wtyczka jest :mad:a11e6e6c6ad0452c.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

juz widze koledzy nie maja pomyslow? :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wybacz kolego, ale nie miałem czasu zajrzeć u siebie. Jak tylko zajrzę i coś wywącham, na pewno dam znac i moze nawet uda się pstryknąć fotkę.W twoim przypadku wydaje mie się co najmniej dziwne, że znikło ci gniazdo. Bo skoro jest wtyczka i jest kontrolka, która działa, musi być też gdzieś gniazdo go którego trzeba ją włączyć. U mnie zapal sie podobnie jak i u Ciebie i gaśnie po kilku sek. To jest normalne działanie poniewaz system "myśli", że skończyły się klocki i nastąpiła przerwa w obwodzie. Czeka na zwarcie przerwy (nowy klocek) i przestanie się zapalać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
U mnie zapal sie podobnie jak i u Ciebie i gaśnie po kilku sek. To jest normalne działanie poniewaz system "myśli", że skończyły się klocki i nastąpiła przerwa w obwodzie

Nie, nic podobnego. W razie skończenia się klocków ta kontrolka świeci cały czas a do tego jest jeszcze sygnał ostrzegawczy i info na FIS-ie "sprawdź klocki hamulcowe". Jeśli kontrolka zaświeci na chwile i zaraz gaśnie to znaczy ze klocki są w porządku, albo nie ma instalacji do danej kontrolki (tak samo jest z kontrolka zapięcia pasów), a jest ona uaktywniona poprzez VAG-a. Przerwa w obwodzie czujnika klocków, powoduje ciągłe świecenie kontrolki klocków.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

heh, to ty masz starsze rozwiązanie. U ciebie jest tak, ze jak klocek dojdzie do "końca" dochodzi do czujnika(kawałek materiału przewodzącego prąd) to następuje zmasowanie i lampka świeci, po trochę, za każdym depnięciem hamulca,aż w końcu cały czas. U mnie jest inne rozwiązanie. W moim klocku jest drucik i dopóki jest on cału, czyli obwód jest zamknięty lampka nie zapala się wcale. W momencie przerwania obwodu w klocku (lub gdzie indziej po drodze i tak właśnie mam teraz) lampka zapala się na kilka sekund plus komunikat o konieczności sprawdzenia okładzin i potem wszystko znika. I tak za każdym razem po zapaleniu ponownie silnika. Z klocka wychodzą dwa przewody ( 1 dwużyłowy), w twoim przypadku powinien wychodzić jeden przewód.

 

---------- Post added at 09:47 ---------- Previous post was at 09:43 ----------

 

Zresztą moze u ciebie być tak jak u mnie dwie zyły i zasada ta sama, tylko końcowy komunikat jest do skutku, a u mnie tylko k"krótka informacja". Trzeba by się zapytać elektryka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
U ciebie jest tak, ze jak klocek dojdzie do "końca" dochodzi do czujnika(kawałek materiału przewodzącego prąd) to następuje zmasowanie i lampka świeci, po trochę, za każdym depnięciem hamulca,aż w końcu cały czas. U mnie jest inne rozwiązanie. W moim klocku jest drucik i dopóki jest on cału, czyli obwód jest zamknięty lampka nie zapala się wcale. W momencie przerwania obwodu w klocku (lub gdzie indziej po drodze i tak właśnie mam teraz) lampka zapala się na kilka sekund plus komunikat o konieczności sprawdzenia okładzin i potem wszystko znika.

Kolego, napisałem wyraźnie jak objawia się uszkodzenie obwodu czujników klocków hamulcowych.

Przerwa w obwodzie czujnika klocków, powoduje ciągłe świecenie kontrolki klocków.
Z klocka wychodzą dwa przewody ( 1 dwużyłowy)

Nie, przez klocek przechodzi jednożyłowy kabelek, a na końcach tego kabla jest wtyczka do podpięcia się, do instalacji w aucie.

w twoim przypadku powinien wychodzić jeden przewód.

Nie spotkałem jeszcze passata z takim rozwiązaniem.

zasada ta sama, tylko końcowy komunikat jest do skutku, a u mnie tylko k"krótka informacja"
Nigdzie nie napisałem ze komunikat jest do skutku, tylko ze kontrolka będzie świeciła do momentu usunięcia usterki. Komunikat jak zresztą wszystkie komunikaty na FIS-ie, gdy nie sa poprzedzone napisem STOP, wyświetlają się około 10 sekund po czym gasną, a wyświetlacz wraca do standardowych wskazań.

I wracając jeszcze do pytania kolegi M4R7IN, nie wszystkie passaty miały instalacje do czujników klocków i dlatego są dostępne klocki z czujnikami i bez czujników.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ALe jak jest komunikat, to musi być przystosowana instalacja do czujnika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ad. tytułu postu (może się powtórzę):

można wyłączyć kontrolkę przez VAG:

STG 17 (Kombiinstrument) auswählen

STG Codierung -> Funktion 07

??xxx: Extra-Optionen und Mehrausstattungen

+01 - Bremsbelagverschleißanzeige aktiv (jeśli wyłączyć to "- 01")

lub przez zmostkowanie kabelków (przy samym nadkolu) do klocków.

lub przez dokładne sprawdzenie połączeń i wtyków od klocków do "instruments" poprzez wtyki < najmądrzejsza opcja.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
I wracając jeszcze do pytania kolegi M4R7IN, nie wszystkie passaty miały instalacje do czujników klocków i dlatego są dostępne klocki z czujnikami i bez czujników.

 

wiem wlasnie o tym i dlatego chcialbym sie dowiedziec w jaki sposob moge to sprawdzic czy taka instalacja u mnie istnieje? z drugiej strony mam identyczna sytuacje, klocek z czujnikiem, kabel ABS+wtyczka do klockow, ale w nadkolu juz nie podpieta... da rade jakos zajrzec w miejsce gdzie wtyczka laczy sie z instalacja w samochodzie i sprawdzic czy instalacja jest czy nie ma?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jjacekkx

Ale sęk w tym, że kolega M4R71N nie ma gdzie zmostkować, bo mu gdzieś umknął kabelek, no a druga sprawa, odłączyć przez VAG to nie sztuka. Po prostu przestanie zaświecać się, a nadal nie będzie informacji o zużytych klockach. Ja mam zamiar dojść do tego gdzie jest przerwa w obwodzie i naprawić jak się da, wyłączyć to nie sztuka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ale sęk w tym, że kolega M4R71N nie ma gdzie zmostkować, bo mu gdzieś umknął kabelek

 

dokladnie :) poprostu chce wiedziec czy w moim pasku jest instalacja aby dzialal czujnik zuzycia okladzin. Jezeli nie bede probowac moze jakos na swoj sposob to zainstalowac :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na mój rozum jest, bo inaczej skąd kontrolka i komunikat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
poprostu chce wiedziec czy w moim pasku jest instalacja aby dzialal czujnik zuzycia okladzin. Jezeli nie bede probowac moze jakos na swoj sposob to zainstalowac

Raczej nie masz, a sprawdzałeś po obu stronach czy są podpięte wtyczki? generalnie ta instalacja jest bardzo prosta. przy jednym kole, jeden z kabelków podłączony jest do masy, drogi połączony jest z czujnikiem z drugiej strony, a ostatni wolny kabelek idzie bezpośrednio do licznika, kostka o oznaczeniu 32b/7, 7 pin (niestety nie wiem jaki kolor kostki). :) Sprawdź czy masz podpięty pod licznik kabelek niebiesko czarny, to będziesz wiedział czy masz ta instalacje.

 

---------- Post added at 21:32 ---------- Previous post was at 21:29 ----------

 

Na mój rozum jest, bo inaczej skąd kontrolka i komunikat.

 

pasektdi, kontrolkę zapięcia pasów tez można uaktywnić , nie posiadając instalacji do zapięcia pasów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Raczej nie masz, a sprawdzałeś po obu stronach czy są podpięte wtyczki?

 

sprawdzalem po obu stronach i wtyczka ktora jest od ABSu ktora wchodzi w nadkole niestety nie jest podlaczona... nie wiem jednak czy zeby tam zajrzec trzeba rozbierac nadkole czy da sie dostac w jakis inny sposob (latwiejszy). licznika nie demontowalem wiec nie wiem czy mam tam taki kabelek...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wtyczka ktora jest od ABSu ktora wchodzi w nadkole niestety nie jest podlaczona... nie wiem jednak czy zeby tam zajrzec trzeba rozbierac nadkole czy da sie dostac w jakis inny sposob (latwiejszy)
No niestety w tym temacie nie pomogę bo nie wiem nawet gdzie ten kabel idzie (nie miałem potrzeby tam zaglądać).
licznika nie demontowalem wiec nie wiem czy mam tam taki kabelek...
O ile dobrze pamiętam, wystarczy zdjąć obudowę pod kierownica (ta dużą ze schowkiem na książkę serwisowa) i jest tam dostęp do wtyczek licznika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja rozumie to tak :

 

Jest podprowadzona instalacja do klocków, ktoś kto wymieniał klocki przed Tobą kupił klocki z czujnikiem zużycia bo widział instalacje do nich i podpiął...

 

Ty, zacząłeś grzebać i odkryłeś że w nadkolu nie jest nigdzie podłączona i stąd Twoje pytanie, aaaaa wcześniej poprzez VAGa włączyłeś kontrolkę na desce.

 

I zostaw już ten ABS bo mieszasz, piszmy o wtyczce do zużycia klocków....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nic nie wlaczalem Vagiem. Kontrolka byla juz wlaczona stad bylem mysli ze instalacje mam.

ty, zacząłeś grzebać i odkryłeś że w nadkolu nie jest nigdzie podłączona

dokladnie chodzi mi o to i chce sie dowiedziec czy jest tam wtyczka zeby ja podlaczyc czy nie ma :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego moderatorze,niestety nie można zostawić ABS-u, a raczej jego czujnika. ( a przy okazji to nie wiem dlaczego nie pojawia mi się cytat)Kostka do której jest podłączany przewód klocka jest razem z tym czujnikiem. Są również czujniki bez tego przewodu, ale jeżeli założymy, że komuś kiedyś padł ten czujnik i kupił ( a raczej oba) taki, który posiada dodatkowo przewód do klocków z czujnikiem, a potem kupił takie klocki i je również podłączył, to zgoda, że po wejściu kabli za nadkole nie ma gdzie wpiąć drugiego przewodu. Pytanie tylko dlaczego zapala się i gaśnie kontrolka o d hamulców skoro w takim przypadku nie powinna, lub gdzie się podział odpowiedni przewód do którego powinien być dalej podłączony ten przewód skoro jego tam nie ma.

A tak na marginesie zdjęcie nadkola to maks 45 minut i wszysko będzie jasne, czy jest tam wtyczka, czy nie ma. Domyślam się, że kolega M4R71N jeszcze nie demontował nadkola, dlatego pyta. Ta wtyczka musi byc blisko wtyczki do której wpina się czujnik ABS bo są tej samej długości.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności