M4R71N Zgłoś #121 Napisano 31 Sierpnia 2009 powiem dokladnie tak. kontrolka jest na liczniku ale wylacza sie po kilku sekundach. czyli na liczniku jest taka opcja. ABS dziala normalnie, zadnych awarii, chociaz sprawdzajac w Vagu pokazuje ze jest brak polaczenia (juz nie pamietam dokladnie bledu...). czujniki z kablami mam z obydwu stron takie same czyli jakby ktos wymienial to musial wymienic obie strony. dalej wchodzi to wlasnie do nadkola przez gumke ktora po wyjeciu ukazuje 2 wtyczki (2 koniec kabla) i wlasnie 1 wtyczka od ABS jest polaczona, natomiast 2 od klockow juz nie. dlatego chce zapytac zeby zobaczyc czy moze wtyczka sie tylko wypiela czy jej wcale nie ma to musze zdejmowac blotnik czy jak tam sie najlatwiej w to miejsce dostac? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pasektdi Zgłoś #122 Napisano 31 Sierpnia 2009 A jakbyś tak pstrykną fotkę tej kontrolki i wkleił zdjęcie? A komunikat jest o jakiej treści? ( no chyba, że nie ma komputera pełnego) Ta kontrolka i komunikat gaśnie, to jest prawidłowo. Mówi ci tylko sprawdź klocki i zniknie po zlikwidowaniu problemu na stałe (znaczy się wcale się ie będzie zapalać) Ty masz faktycznie problem, bo to wygląda tak jakby gdzieś się kawał kabla urwał,ale z obu stron? dziwne, chyba, że mylisz kontrolki (podobna informuje o braku płynu hamulcowego) Mówisz, że zaraz za tą gunka, hmmm trochę późno juz, ale korci mnie żeby sprawdzić. Najpóźniej jutro zobaczę jak to wygląda u mnie i ci napiszę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
M4R71N Zgłoś #123 Napisano 31 Sierpnia 2009 mam 1/2 FISa. na wyswietlaczu pokazuje tylko "engine workshop" z powodu 2 bledow w silniku (sprawdzajac Vagiem). Jednym z nich jest niby brak polaczenia z ABSem. kontrolka ta jest na tej fotce nad zolta strzalka (nic innego jak klocki ) i po wlaczeniu zaplonu po kilku sekundach gasnie wraz z wieloma innymi kontrolkami... no mozesz zobaczyc za ta gumka jest koniec kabla tego co idzie do kola i 2 wtyczki tylko ze tam nie zobacze czy od strony komputera wtyczka jest Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
M4R71N Zgłoś #124 Napisano 4 Września 2009 juz widze koledzy nie maja pomyslow? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pasektdi Zgłoś #125 Napisano 4 Września 2009 Wybacz kolego, ale nie miałem czasu zajrzeć u siebie. Jak tylko zajrzę i coś wywącham, na pewno dam znac i moze nawet uda się pstryknąć fotkę.W twoim przypadku wydaje mie się co najmniej dziwne, że znikło ci gniazdo. Bo skoro jest wtyczka i jest kontrolka, która działa, musi być też gdzieś gniazdo go którego trzeba ją włączyć. U mnie zapal sie podobnie jak i u Ciebie i gaśnie po kilku sek. To jest normalne działanie poniewaz system "myśli", że skończyły się klocki i nastąpiła przerwa w obwodzie. Czeka na zwarcie przerwy (nowy klocek) i przestanie się zapalać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #126 Napisano 5 Września 2009 U mnie zapal sie podobnie jak i u Ciebie i gaśnie po kilku sek. To jest normalne działanie poniewaz system "myśli", że skończyły się klocki i nastąpiła przerwa w obwodzie Nie, nic podobnego. W razie skończenia się klocków ta kontrolka świeci cały czas a do tego jest jeszcze sygnał ostrzegawczy i info na FIS-ie "sprawdź klocki hamulcowe". Jeśli kontrolka zaświeci na chwile i zaraz gaśnie to znaczy ze klocki są w porządku, albo nie ma instalacji do danej kontrolki (tak samo jest z kontrolka zapięcia pasów), a jest ona uaktywniona poprzez VAG-a. Przerwa w obwodzie czujnika klocków, powoduje ciągłe świecenie kontrolki klocków. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pasektdi Zgłoś #127 Napisano 5 Września 2009 heh, to ty masz starsze rozwiązanie. U ciebie jest tak, ze jak klocek dojdzie do "końca" dochodzi do czujnika(kawałek materiału przewodzącego prąd) to następuje zmasowanie i lampka świeci, po trochę, za każdym depnięciem hamulca,aż w końcu cały czas. U mnie jest inne rozwiązanie. W moim klocku jest drucik i dopóki jest on cału, czyli obwód jest zamknięty lampka nie zapala się wcale. W momencie przerwania obwodu w klocku (lub gdzie indziej po drodze i tak właśnie mam teraz) lampka zapala się na kilka sekund plus komunikat o konieczności sprawdzenia okładzin i potem wszystko znika. I tak za każdym razem po zapaleniu ponownie silnika. Z klocka wychodzą dwa przewody ( 1 dwużyłowy), w twoim przypadku powinien wychodzić jeden przewód. ---------- Post added at 09:47 ---------- Previous post was at 09:43 ---------- Zresztą moze u ciebie być tak jak u mnie dwie zyły i zasada ta sama, tylko końcowy komunikat jest do skutku, a u mnie tylko k"krótka informacja". Trzeba by się zapytać elektryka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #128 Napisano 5 Września 2009 U ciebie jest tak, ze jak klocek dojdzie do "końca" dochodzi do czujnika(kawałek materiału przewodzącego prąd) to następuje zmasowanie i lampka świeci, po trochę, za każdym depnięciem hamulca,aż w końcu cały czas. U mnie jest inne rozwiązanie. W moim klocku jest drucik i dopóki jest on cału, czyli obwód jest zamknięty lampka nie zapala się wcale. W momencie przerwania obwodu w klocku (lub gdzie indziej po drodze i tak właśnie mam teraz) lampka zapala się na kilka sekund plus komunikat o konieczności sprawdzenia okładzin i potem wszystko znika. Kolego, napisałem wyraźnie jak objawia się uszkodzenie obwodu czujników klocków hamulcowych. Przerwa w obwodzie czujnika klocków, powoduje ciągłe świecenie kontrolki klocków. Z klocka wychodzą dwa przewody ( 1 dwużyłowy) Nie, przez klocek przechodzi jednożyłowy kabelek, a na końcach tego kabla jest wtyczka do podpięcia się, do instalacji w aucie. w twoim przypadku powinien wychodzić jeden przewód. Nie spotkałem jeszcze passata z takim rozwiązaniem. zasada ta sama, tylko końcowy komunikat jest do skutku, a u mnie tylko k"krótka informacja" Nigdzie nie napisałem ze komunikat jest do skutku, tylko ze kontrolka będzie świeciła do momentu usunięcia usterki. Komunikat jak zresztą wszystkie komunikaty na FIS-ie, gdy nie sa poprzedzone napisem STOP, wyświetlają się około 10 sekund po czym gasną, a wyświetlacz wraca do standardowych wskazań.I wracając jeszcze do pytania kolegi M4R7IN, nie wszystkie passaty miały instalacje do czujników klocków i dlatego są dostępne klocki z czujnikami i bez czujników. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pasektdi Zgłoś #129 Napisano 5 Września 2009 ALe jak jest komunikat, to musi być przystosowana instalacja do czujnika Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
makeć Zgłoś #130 Napisano 5 Września 2009 ad. tytułu postu (może się powtórzę): można wyłączyć kontrolkę przez VAG: STG 17 (Kombiinstrument) auswählen STG Codierung Funktion 07 ??xxx: Extra-Optionen und Mehrausstattungen +01 - Bremsbelagverschleißanzeige aktiv (jeśli wyłączyć to "- 01") lub przez zmostkowanie kabelków (przy samym nadkolu) do klocków. lub przez dokładne sprawdzenie połączeń i wtyków od klocków do "instruments" poprzez wtyki < najmądrzejsza opcja. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
M4R71N Zgłoś #131 Napisano 6 Września 2009 I wracając jeszcze do pytania kolegi M4R7IN, nie wszystkie passaty miały instalacje do czujników klocków i dlatego są dostępne klocki z czujnikami i bez czujników. wiem wlasnie o tym i dlatego chcialbym sie dowiedziec w jaki sposob moge to sprawdzic czy taka instalacja u mnie istnieje? z drugiej strony mam identyczna sytuacje, klocek z czujnikiem, kabel ABS+wtyczka do klockow, ale w nadkolu juz nie podpieta... da rade jakos zajrzec w miejsce gdzie wtyczka laczy sie z instalacja w samochodzie i sprawdzic czy instalacja jest czy nie ma? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pasektdi Zgłoś #132 Napisano 6 Września 2009 jjacekkx Ale sęk w tym, że kolega M4R71N nie ma gdzie zmostkować, bo mu gdzieś umknął kabelek, no a druga sprawa, odłączyć przez VAG to nie sztuka. Po prostu przestanie zaświecać się, a nadal nie będzie informacji o zużytych klockach. Ja mam zamiar dojść do tego gdzie jest przerwa w obwodzie i naprawić jak się da, wyłączyć to nie sztuka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
M4R71N Zgłoś #133 Napisano 6 Września 2009 Ale sęk w tym, że kolega M4R71N nie ma gdzie zmostkować, bo mu gdzieś umknął kabelek dokladnie poprostu chce wiedziec czy w moim pasku jest instalacja aby dzialal czujnik zuzycia okladzin. Jezeli nie bede probowac moze jakos na swoj sposob to zainstalowac Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pasektdi Zgłoś #134 Napisano 6 Września 2009 Na mój rozum jest, bo inaczej skąd kontrolka i komunikat. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #135 Napisano 6 Września 2009 poprostu chce wiedziec czy w moim pasku jest instalacja aby dzialal czujnik zuzycia okladzin. Jezeli nie bede probowac moze jakos na swoj sposob to zainstalowac Raczej nie masz, a sprawdzałeś po obu stronach czy są podpięte wtyczki? generalnie ta instalacja jest bardzo prosta. przy jednym kole, jeden z kabelków podłączony jest do masy, drogi połączony jest z czujnikiem z drugiej strony, a ostatni wolny kabelek idzie bezpośrednio do licznika, kostka o oznaczeniu 32b/7, 7 pin (niestety nie wiem jaki kolor kostki). Sprawdź czy masz podpięty pod licznik kabelek niebiesko czarny, to będziesz wiedział czy masz ta instalacje. ---------- Post added at 21:32 ---------- Previous post was at 21:29 ---------- Na mój rozum jest, bo inaczej skąd kontrolka i komunikat. pasektdi, kontrolkę zapięcia pasów tez można uaktywnić , nie posiadając instalacji do zapięcia pasów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
M4R71N Zgłoś #136 Napisano 6 Września 2009 Raczej nie masz, a sprawdzałeś po obu stronach czy są podpięte wtyczki? sprawdzalem po obu stronach i wtyczka ktora jest od ABSu ktora wchodzi w nadkole niestety nie jest podlaczona... nie wiem jednak czy zeby tam zajrzec trzeba rozbierac nadkole czy da sie dostac w jakis inny sposob (latwiejszy). licznika nie demontowalem wiec nie wiem czy mam tam taki kabelek... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #137 Napisano 6 Września 2009 wtyczka ktora jest od ABSu ktora wchodzi w nadkole niestety nie jest podlaczona... nie wiem jednak czy zeby tam zajrzec trzeba rozbierac nadkole czy da sie dostac w jakis inny sposob (latwiejszy)No niestety w tym temacie nie pomogę bo nie wiem nawet gdzie ten kabel idzie (nie miałem potrzeby tam zaglądać).licznika nie demontowalem wiec nie wiem czy mam tam taki kabelek...O ile dobrze pamiętam, wystarczy zdjąć obudowę pod kierownica (ta dużą ze schowkiem na książkę serwisowa) i jest tam dostęp do wtyczek licznika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #138 Napisano 7 Września 2009 Ja rozumie to tak : Jest podprowadzona instalacja do klocków, ktoś kto wymieniał klocki przed Tobą kupił klocki z czujnikiem zużycia bo widział instalacje do nich i podpiął... Ty, zacząłeś grzebać i odkryłeś że w nadkolu nie jest nigdzie podłączona i stąd Twoje pytanie, aaaaa wcześniej poprzez VAGa włączyłeś kontrolkę na desce. I zostaw już ten ABS bo mieszasz, piszmy o wtyczce do zużycia klocków.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
M4R71N Zgłoś #139 Napisano 7 Września 2009 nic nie wlaczalem Vagiem. Kontrolka byla juz wlaczona stad bylem mysli ze instalacje mam. ty, zacząłeś grzebać i odkryłeś że w nadkolu nie jest nigdzie podłączona dokladnie chodzi mi o to i chce sie dowiedziec czy jest tam wtyczka zeby ja podlaczyc czy nie ma Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pasektdi Zgłoś #140 Napisano 7 Września 2009 Kolego moderatorze,niestety nie można zostawić ABS-u, a raczej jego czujnika. ( a przy okazji to nie wiem dlaczego nie pojawia mi się cytat)Kostka do której jest podłączany przewód klocka jest razem z tym czujnikiem. Są również czujniki bez tego przewodu, ale jeżeli założymy, że komuś kiedyś padł ten czujnik i kupił ( a raczej oba) taki, który posiada dodatkowo przewód do klocków z czujnikiem, a potem kupił takie klocki i je również podłączył, to zgoda, że po wejściu kabli za nadkole nie ma gdzie wpiąć drugiego przewodu. Pytanie tylko dlaczego zapala się i gaśnie kontrolka o d hamulców skoro w takim przypadku nie powinna, lub gdzie się podział odpowiedni przewód do którego powinien być dalej podłączony ten przewód skoro jego tam nie ma. A tak na marginesie zdjęcie nadkola to maks 45 minut i wszysko będzie jasne, czy jest tam wtyczka, czy nie ma. Domyślam się, że kolega M4R71N jeszcze nie demontował nadkola, dlatego pyta. Ta wtyczka musi byc blisko wtyczki do której wpina się czujnik ABS bo są tej samej długości. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach