adams Zgłoś #1 Napisano 28 Marca 2006 Kiedyś ojciec mi mówił że jak zapalał paska to jakoś tak dziwnie wszedł na wysonie obroty - pomyślałem sobie ze noge na gazie przytrzymał i coś tam gada teraz :629: ale kiedyś też mi się tak zrobiło (nawet dwa razy), wkładam kluczyk, czekam aż wszystkie kontrolki gasną, lewą nogą wciskam sprzęgło, gazu nawet mie tykam i przekręcam kluczyk a on wchodzi na obroty 2-3 tys :644: dzieje się to przez jakieś 3-4 sekundy, i później wszystko powraca do normy... co jest nie tak :638: normalnie jest koło 1000 na minutę a tu taki hałas i wogóle :644: u was też tak? wiecie dlaczego tak się robi? co jest nie tak? szkodliwe jest to dla silnika? da się coś z tym zrobić :638: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość dayv Zgłoś #2 Napisano 28 Marca 2006 jak bylo zimno tak fest to po odpaleniu wchodzil na 1600 ale to tylko w chwili odpalenia z sekunde pozniej wchodzil na 1100 i schodzil do 900. ale zrob cos z tym bo turbinka to tak kwiczy chyba. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość koksik Zgłoś #3 Napisano 28 Marca 2006 u mnie jest podobnie i w dodatku coś mi drzy przez te kilka sekund chyba tłumik albo jakaś osłona :639: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #4 Napisano 3 Kwietnia 2006 Znowu to miałem (przejechałem autem z kilometr, zgasiłem na jakieś 10 minut i ponownie zapalałem i wtedy to się stało) przekręciłem kluczyk, i tak dziwnie dłuuugo się świeciła kontrolka ssania (czy podgrzewania świec - sam nie wiem jak to się profesionalnie nazywa) zapaliłem i silnik wszedł na takie dziwne wysokie obroty,coś jak by zaczeło drzeć :644: ale po chwili wszystko jest juz normalnie... próbowałem uzyskać taki efekt przy włączonym silniku na luzie, daje mu gazu a on normalnie - bez zadnego takiego dziwnego dźwięku i wibracj (drzeń) :644: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kubotek Zgłoś #5 Napisano 3 Kwietnia 2006 (edytowane) kontrolka ssania (czy podgrzewania świec - sam nie wiem jak to się profesionalnie nazywa) to jest kontrolka grzania świec żarowych tak dziwnie dłuuugo się świeciła kontrolka ssania (czy podgrzewania świec - a ciepło było na dworze jak go odpalałeś bo jak było i Ci się grzała długo świeca to możesz mieć padniętą którąś ze świec albo tak jak kolega napisał sondę lambda Edytowane 11 Sierpnia 2009 przez Duży Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #6 Napisano 3 Kwietnia 2006 no dz chłopaki, postaram się coś z tym zrobić... (kubotek - istnieje opcja EDYTUJ a nie walisz 2 posty, duuuzo razy juz tak widziałem - to taka mała rada na przyszłosć :629: ) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Domin_VW Zgłoś #7 Napisano 11 Maja 2006 Znowu to miałem (przejechałem autem z kilometr, zgasiłem na jakieś 10 minut i ponownie zapalałem i wtedy to się stało) przekręciłem kluczyk, i tak dziwnie dłuuugo się świeciła kontrolka ssania (czy podgrzewania świec - sam nie wiem jak to się profesionalnie nazywa) zapaliłem i silnik wszedł na takie dziwne wysokie obroty,coś jak by zaczeło drzeć :644: ale po chwili wszystko jest juz normalnie... próbowałem uzyskać taki efekt przy włączonym silniku na luzie, daje mu gazu a on normalnie - bez zadnego takiego dziwnego dźwięku i wibracj (drzeń) :644: dokładnie mam to samo !!! Identyczne objawy... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość longines Zgłoś #8 Napisano 11 Maja 2006 Sugestia: Sprawdź usterki w ECU. masz wprawdzie inny samochód jak mój, ale taki efekt grzechotania przy zapalaniu moze być wydobywany z katalizatora (dziurawego???), zanim ECU nie wprowadzi się w tryb awaryjny (albo nie zaadaptuje się do nowej sytuacji). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
trafyc Zgłoś #9 Napisano 20 Maja 2006 Moze to nie elektryka, a zapchane filtry, ja wymienilem filtr powietrza a teraz zmienie filtr paliwa i zobaczymy, swoja drogo jak tankowalem w Niemczech to takich cudow nigdy nie bylo.... :611: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marios Zgłoś #10 Napisano 19 Lipca 2006 Witam Wyżej opisany przypadek przytrafil sie takze mi podczas odpalania. Jest to dosłownie moment, wchodzi na chwile na obroty okolo 2 - 3 tys. i za chwile jest ok. Przed odpalaniem z takim efektem zauważyłem że kontrolka grzania swiec palila się około 5s. Podłączałem pod VAGa i jedyny błąd jaki mi wyskoczyl to uszkodzony czunik G62 (czujnik temperatury cieczy chłodzącej) lub zwarcie w instalcji prowadzacej do tego czujnika. Nie mam czasu podjechac i go wymienic, w koncu podobno majątku nie kosztuje ... czy ten czujnik może być przyczyną takiego zachowania? Proszę o pordę. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #11 Napisano 20 Lipca 2006 ostatnio taki przypadek u mnie zaobserwowałem dość dawno... teraz gdy jest ciepło już mi się tak nie dzieje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
trafyc Zgłoś #12 Napisano 26 Lipca 2006 Nie wiem na ile to pomoze , ale... Skakaly mi obroty i kontrolka swiec zarowych dlugo sie palila w moim Tdi, wiec sprawdzilem auto na VAG-u ...i wyszedl blad czujnika temp. cieczy chlodzacej, zaczeto sie do niego dobierac .... kilka ruchow kablami i czujnikiem i blad znikl, .....niestety wrocil po dwu tygodniach, wiec ponowna akcja tym razem wymiana czujnika...po zmianie skoki obrotow na biegu jalowym ustaly, skrocil sie czas grzania swiec zarowych przy cieplym silniku i nie ma wejscia na wysokie obroty przy odpalaniu. Czyzby sukces?..zobaczymy dopiero 4 dni jezdze bez ww objawow.... :641: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marios Zgłoś #13 Napisano 26 Lipca 2006 Wymieniłem czujnik G62, skasowałem błąd i jak narazie po wymianie brak jakichkolwiek dziwnych zachowań. Dla majsterkowiczów mogę powiedzieć że dojście do czujnika jest od góry auta po zdjęciu osłony, widoczny pomiędzy silnikiem a sciąną grodziową. Nie mylić z czujnikiem G2 do którego jest dojście od spodu samochodu, przy chłodnicy od strony kierowcy jest to też czujnik 4 przewodowy i wygląda bardzo podobnie. Uwaga wymieniać tylko przy zimnym silniku i najlepiej spuścić płyn chłodniczy. chyba że ktoś ma niezły reflex i szybko go podmieni, przyda sie jakaś miska na płyn który będzie leciał, można go później wlać spowrotem Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nol Zgłoś #14 Napisano 7 Sierpnia 2006 Pozwolę sobie odkopać temat i podzielić się doświadczeniem. W silniku AFN miałem podobny problem zaraz po tym, jak przez zamarzniętą wskazówkę (sic!) zabrakło mi na trasie paliwa. Po odpaleniu samochodu natychmiast wychodził na wysokie obroty, a kontrolka świec żarowych migała podczas jazdy. Zrobiłem diagnozę, która pokazała błąd w pompie paliwowej (nie pamiętam dokładnie jaki). Przeczyściłem układ dodatkiem do paliwa, wykasowałem z pamięci błąd i problem zniknął. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #15 Napisano 12 Listopada 2006 już zapomniałem o tym problemie, myślałem że wszystko wróciło do normy, a tu po ponad 7 miesiącach znowu... trzeba na vaga się wybrać... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #16 Napisano 18 Listopada 2006 byłem dzisiaj na kompie z paskiem i: jedynym błędem jaki był to: błąd czujnika temaperatury cieczy chłodzącej - i ten element jest odpowiedzialny za wchodzenie na wysokie obroty przy zapalaniu... lece coś o tym poczytać... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość lukass Zgłoś #17 Napisano 19 Listopada 2006 Wymień w końcu ten czujnik . Nie kosztuje majątku - o pomstę do nieba woła nie wymienianie go przez 7 miechów , mając świadomość żee jest z niego błąd w kompie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #18 Napisano 21 Listopada 2006 czy to o TAKIE a konkretnie o TAKI czujnik chodzi chodzi?? lukasspewny dopiero jestem pare dni że to ten czujnik, bo dopiero pare dni temu byłem na kompie... zmienie lada moment Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marios Zgłoś #19 Napisano 21 Listopada 2006 Dobieraj wylacznie po numerze czujnika ... bo to czujniki wygladaja tak samo (czasem różnią się kolorem) i nie ma problemu z zamontowac nieodpowiedniego tam gdzie nie trzeba. Wymieniaj G62 ... czesto nieznający się sprzedawcy daja czujnik G2 ... i pamiętaj G2 to czujnik ktory jest przy chłodnicy ... G62 to ten przy bloku silnika od strony scianki grodziowej. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość jankes Zgłoś #20 Napisano 13 Czerwca 2007 dzieki za ten temat, ma moze ktos fotke pogladowa z zaznaczeniem gdzie ten czujnik sie znajduje?? czy jesli wymienie go i troche plynu uleci to bede musial odpowietrzac uklad (moze jest auto odpowietrznik)?? dziekuje za wskazanie problemu i pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach