janekg16 Zgłoś #701 Napisano 18 Sierpnia 2016 (edytowane) napewno przepustnica do czyszczenia i zadaptowania, jężeli błąd 17952, będzie dalej po wyszczyczeniu jest do wymiany przepustnica, a dwa błąd 17831 wskazuje na niedziałającą pompe powietrza (do sprawdzenia bezpiecznik i pompa czy na krótko się włącza) przez co wywala błąd o katalizatorze 16804. Ale widać że miałeś odpinany akumulator albo słabe ładowanie aku. (dla pewności sprawdzić czy ładowanie altka jest ok) Edytowane 18 Sierpnia 2016 przez janekg16 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mateusz83 Zgłoś #702 Napisano 18 Sierpnia 2016 (edytowane) Dzięki wielkie za odpowiedzi Panowie! Janku, czytałem, że w tym modelu przepustnica sama się adaptuje, czy to prawda? Czy wiesz który bezpiecznik odpowiada za pompę (chodzi o pompę wtórnego powietrza tzw gruchę?)? Aku ładuje, sprawdzany był na przyrządzie, ale i tak niedługo idzie do wymiany. Dzięki panowie za info! PS. Piotrku, możesz podać jakieś szczegóły na temat czyszczenia przepustnicy? W sensie, co dokładnie tam czyścić i w jaki sposób?Myślisz, że sposób jest ok? Dzięki wielkie! znalazłem filmik jak ją zdemontować. Edytowane 18 Sierpnia 2016 przez Mateusz83 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pietrek_g Zgłoś #703 Napisano 18 Sierpnia 2016 Wykrecasz ją i myjesz wewnętrzne części (klapkę i cały kanał) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mateusz83 Zgłoś #704 Napisano 18 Sierpnia 2016 Zrobiłem usuniecie błędy ale znów wyskoczyły te same, więc będe musiał przeczyścić przepustnice. To że katalizator zajechany to nie koniec swiata, najwyzej wytzepie go sobie z sadzy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bulek146 Zgłoś #705 Napisano 19 Sierpnia 2016 Witam, Mam podobny problem. Na wolnych obrotach silnik pracuje na 1100. Przy dojechaniu np do świateł obroty spadają na 800 ale po kilku sekundach wraca z powrotem. Dodatkowo wolno schodzi z obrotów ( tak jakby co je blokowało) do tego czasem pulsuje kontrolka check engine. Bylem u mechanika ale on nic nie widzi nawet pod kompem. Mam tak zarówno na benzynie jak i lpg. Czasem silnik tez pracuje nierówno. Zaobserowalem ze "syczy" zawór odmy. Tyczy się to silnika AWT (1.8T) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mateusz83 Zgłoś #706 Napisano 19 Sierpnia 2016 Bulek146 proponuje jak koledzy wyżej przeczyścić przepustnice, zobaczysz też przy okazji co tam w odmie słychać. Zobacz na filmik który podałem w linku, to ułatwi demontaż przepustnicy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bulek146 Zgłoś #707 Napisano 19 Sierpnia 2016 Ten zawór odmy zaciąga powietrze bo to słychać. też rozpatrywałem przepustnicę ale czyściłem ją 4 miesiące temu... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bulek146 Zgłoś #708 Napisano 21 Sierpnia 2016 Witam, Przeczyściłem przepustnicę ( nie było tragedii) i niestety nie jest dużo lepiej. Do tego wymieniłem zawór od odmy (ten na górze przy pokrywie silnika). Silnik nie pracuje zbyt równo, słabo spada z obrotów i sam wchodzi w 2-3 tys obrotów i po jakimś czasie spada. Do tego zauważyłem że przy odpalonym silniku "zasysa" korek wlewu oleju. Mam trudności by go zdjąć. Czy coś komuś przychodzi do głowy? Odma była troche uwalona olejem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
janekg16 Zgłoś #709 Napisano 22 Sierpnia 2016 jak zasysa korek od wlewu oleju no to odpowietrzanie bloku do dupy, odma(2 na obrazku) do wyciągnięcia + rura metalowa(18 na obrazku) do grzybka(15) co idze i wyczyszczenia (+do sprawdzenia trójnik(5 na obrazku) na odmie i zawór jednostrony kulowy), 9 też przydało by się zobaczyć Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Przemek-83 Zgłoś #710 Napisano 24 Sierpnia 2016 Warto też odpiąć wtyczkę od przepływomierza i sprawdzić jak wtedy działa. Nieszczelna grucha też daje fałszywe podciśnienie. W następnej kolejności trzeba sprawdzić wszystkie inne wężyki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ad-am Zgłoś #711 Napisano 24 Sierpnia 2016 (edytowane) Witam panów, pozwolę sobie pokrótce opisać mój dziwny problem z passerati 1.6 ahl, to jest po zagrzaniu 90stopni na zegarze silnik czasem tak jakby się dławi , po dzwięku słychać ze chodzi nie równo , na postoju też się to zdarza, obroty czasem tez przyfalują w granicach od 600 do 1200 , do tego śmierdzi benzyną w środku i czasem też zgaśnie na biegu jałowym nawet przy prędkościach ok 30 km/h , dzis prawie w*****bym się przez to do rowu ...:blinkCzy to moze być przepustnica ? nie mam możliwośći na razie zczytać błędy , do mechanika dopiero najwcześniej w sobote sięudam, dodam ze silnik ma najechane prawie 400 000 tysi , Do tego zaczął też wiecej palić , średnio 12l/100km, wczesniej przy takim stylu jazdy miałem ok 9... Edytowane 24 Sierpnia 2016 przez ad-am Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Przemek-83 Zgłoś #712 Napisano 25 Sierpnia 2016 Zacznij od przepływki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pietrek_g Zgłoś #713 Napisano 25 Sierpnia 2016 Następnie świece, przewody i cewka do sprawdzenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ad-am Zgłoś #714 Napisano 25 Sierpnia 2016 Zacznij od przepływki Na sobotę ugadałem się z mechaniorem, ma zdagnozować czy to na pewno przepływomierz, od razu zapytałem ile będzie kosztować ewentualna wymiana, i tu mam zagwozdkę ponieważ : ma dostępne 2 przepływki, delphi za 390 i hans-pries za 290 , jeśli będę musiał wymienić to nie wiem co wybrać , ten delfin trochę drogi jest, na alledrogo za prawie tyle samo jest oryginał hitachi , takowy właśnie hitachi mam zamontowany ,o hans-priesie czytałem ze to totalna chińszczyzna, więc jak dla mnie nie powinien kosztować więcej niż 150 zł, i tu pytanie do was o radę - co montować jeśli to przepływka ? hitachi z alledrogo za 450 , delfina za 390 , tego hansa za 290 czy zamiast hansa pierwszy lepszy chińczyk za bagatela 130 z przesyłką ? :sciana Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pietrek_g Zgłoś #715 Napisano 25 Sierpnia 2016 Jedz na szrot i kup ori hitachi za 50zł. Ja tak zrobiłem i jeżdżę juz 3 lata. - - - - - aktualizacja - - - - - A przepływkę możesz sam sprawdzić. Odepnij kostkę i przejażdżka. . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ad-am Zgłoś #716 Napisano 25 Sierpnia 2016 Jedz na szrot i kup ori hitachi za 50zł. Ja tak zrobiłem i jeżdżę juz 3 lata. - - - - - aktualizacja - - - - - A przepływkę możesz sam sprawdzić. Odepnij kostkę i przejażdżka. . w sumie to też jest dobre rozwiązanie, a czy w sytuacji gdy przepływka jest uwalona i ją odłączę to jedynym objawem jaki powinienem zaobserwować będzię zwiększone spalanie ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Przemek-83 Zgłoś #717 Napisano 25 Sierpnia 2016 (edytowane) w sumie to też jest dobre rozwiązanie, a czy w sytuacji gdy przepływka jest uwalona i ją odłączę to jedynym objawem jaki powinienem zaobserwować będzię zwiększone spalanie ? Odłącz wtyczkę i zobacz czy jest różnica. Jak nie ma to nie to. Ja kupiłem nową ori bosch za 350zł. Przepływka to bardzo istotny temat i nie ma sensu na nim oszczędzać jeśli wiesz ,że to on jest źródłem problemu. W moim przypadku vag nie pokazał błędu przepływki Co do wymiany to spisz sobie numer i szukaj w necie. Wymiana trwa 10minut i potrzebny jest tylko płaski śrubsztak Edytowane 25 Sierpnia 2016 przez Przemek-83 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ad-am Zgłoś #718 Napisano 26 Sierpnia 2016 Jedz na szrot i kup ori hitachi za 50zł. Ja tak zrobiłem i jeżdżę juz 3 lata. - - - - - aktualizacja - - - - - A przepływkę możesz sam sprawdzić. Odepnij kostkę i przejażdżka. . Dzięki wszystkim za zainteresowanie, rzeczywiście odpiąłem przepływomierz i prawie wszystkie objawy znikły , pozostał tylko jeden problem ale sporadyczny, czasem gdy ruszam obroty tak jakby wolno się wkręcają do 1000-1200 , powyżej idzie już normalnie, nie wiem czy jest to związane z tym że przepływka została całkowicie odpięta, czy to coś innego ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bulek146 Zgłoś #719 Napisano 26 Sierpnia 2016 Witam, Czyszczenie odmy pomogło. silnik pracuje równo i nie faluje na obrotach. Dzięki za podpowiedzi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pietrek_g Zgłoś #720 Napisano 29 Sierpnia 2016 Dzięki wszystkim za zainteresowanie, rzeczywiście odpiąłem przepływomierz i prawie wszystkie objawy znikły , pozostał tylko jeden problem ale sporadyczny, czasem gdy ruszam obroty tak jakby wolno się wkręcają do 1000-1200 , powyżej idzie już normalnie, nie wiem czy jest to związane z tym że przepływka została całkowicie odpięta, czy to coś innego ? Może to być spowodowane odpiętą przepływką. Bo komp ustawia sobie stałą wartość ilości powietrza. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach