Skocz do zawartości
MrWho

Spadające (falujące) obroty - benzyna

Rekomendowane odpowiedzi

napewno przepustnica do czyszczenia i zadaptowania, jężeli błąd 17952, będzie dalej po wyszczyczeniu jest do wymiany przepustnica, a dwa błąd 17831 wskazuje na niedziałającą pompe powietrza (do sprawdzenia bezpiecznik i pompa czy na krótko się włącza) przez co wywala błąd o katalizatorze 16804. Ale widać że miałeś odpinany akumulator albo słabe ładowanie aku. (dla pewności sprawdzić czy ładowanie altka jest ok)

Edytowane przez janekg16

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie za odpowiedzi Panowie! Janku, czytałem, że w tym modelu przepustnica sama się adaptuje, czy to prawda? Czy wiesz który bezpiecznik odpowiada za pompę (chodzi o pompę wtórnego powietrza tzw gruchę?)? Aku ładuje, sprawdzany był na przyrządzie, ale i tak niedługo idzie do wymiany. Dzięki panowie za info!

 

PS. Piotrku, możesz podać jakieś szczegóły na temat czyszczenia przepustnicy? W sensie, co dokładnie tam czyścić i w jaki sposób?Myślisz, że

sposób jest ok? Dzięki wielkie!
znalazłem filmik jak ją zdemontować. Edytowane przez Mateusz83

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wykrecasz ją i myjesz wewnętrzne części (klapkę i cały kanał)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem usuniecie błędy ale znów wyskoczyły te same, więc będe musiał przeczyścić przepustnice. To że katalizator zajechany to nie koniec swiata, najwyzej wytzepie go sobie z sadzy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, Mam podobny problem. Na wolnych obrotach silnik pracuje na 1100. Przy dojechaniu np do świateł obroty spadają na 800 ale po kilku sekundach wraca z powrotem. Dodatkowo wolno schodzi z obrotów ( tak jakby co je blokowało) do tego czasem pulsuje kontrolka check engine. Bylem u mechanika ale on nic nie widzi nawet pod kompem. Mam tak zarówno na benzynie jak i lpg. Czasem silnik tez pracuje nierówno. Zaobserowalem ze "syczy" zawór odmy. Tyczy się to silnika AWT (1.8T)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bulek146 proponuje jak koledzy wyżej przeczyścić przepustnice, zobaczysz też przy okazji co tam w odmie słychać. Zobacz na filmik który podałem w linku, to ułatwi demontaż przepustnicy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ten zawór odmy zaciąga powietrze bo to słychać. też rozpatrywałem przepustnicę ale czyściłem ją 4 miesiące temu...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Przeczyściłem przepustnicę ( nie było tragedii) i niestety nie jest dużo lepiej. Do tego wymieniłem zawór od odmy (ten na górze przy pokrywie silnika). Silnik nie pracuje zbyt równo, słabo spada z obrotów i sam wchodzi w 2-3 tys obrotów i po jakimś czasie spada. Do tego zauważyłem że przy odpalonym silniku "zasysa" korek wlewu oleju. Mam trudności by go zdjąć. Czy coś komuś przychodzi do głowy? Odma była troche uwalona olejem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak zasysa korek od wlewu oleju no to odpowietrzanie bloku do dupy, odma(2 na obrazku) do wyciągnięcia + rura metalowa(18 na obrazku) do grzybka(15) co idze i wyczyszczenia (+do sprawdzenia trójnik(5 na obrazku) na odmie i zawór jednostrony kulowy), 9 też przydało by się zobaczyć

 

awt.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Warto też odpiąć wtyczkę od przepływomierza i sprawdzić jak wtedy działa.

Nieszczelna grucha też daje fałszywe podciśnienie.

W następnej kolejności trzeba sprawdzić wszystkie inne wężyki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam panów, pozwolę sobie pokrótce opisać mój dziwny problem z passerati 1.6 ahl, to jest po zagrzaniu 90stopni na zegarze silnik czasem tak jakby się dławi , po dzwięku słychać ze chodzi nie równo , na postoju też się to zdarza, obroty czasem tez przyfalują w granicach od 600 do 1200 , do tego śmierdzi benzyną w środku i czasem też zgaśnie na biegu jałowym nawet przy prędkościach ok 30 km/h , dzis prawie w*****bym się przez to do rowu ...:blinkCzy to moze być przepustnica ? nie mam możliwośći na razie zczytać błędy , do mechanika dopiero najwcześniej w sobote sięudam, dodam ze silnik ma najechane prawie 400 000 tysi , Do tego zaczął też wiecej palić , średnio 12l/100km, wczesniej przy takim stylu jazdy miałem ok 9...

Edytowane przez ad-am

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zacznij od przepływki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Następnie świece, przewody i cewka do sprawdzenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zacznij od przepływki

 

Na sobotę ugadałem się z mechaniorem, ma zdagnozować czy to na pewno przepływomierz, od razu zapytałem ile będzie kosztować ewentualna wymiana, i tu mam zagwozdkę ponieważ : ma dostępne 2 przepływki, delphi za 390 i hans-pries za 290 , jeśli będę musiał wymienić to nie wiem co wybrać , ten delfin trochę drogi jest, na alledrogo za prawie tyle samo jest oryginał hitachi , takowy właśnie hitachi mam zamontowany ,o hans-priesie czytałem ze to totalna chińszczyzna, więc jak dla mnie nie powinien kosztować więcej niż 150 zł, i tu pytanie do was o radę - co montować jeśli to przepływka ? hitachi z alledrogo za 450 , delfina za 390 , tego hansa za 290 czy zamiast hansa pierwszy lepszy chińczyk za bagatela 130 z przesyłką ? :sciana

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jedz na szrot i kup ori hitachi za 50zł. Ja tak zrobiłem i jeżdżę juz 3 lata.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

A przepływkę możesz sam sprawdzić. Odepnij kostkę i przejażdżka. .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jedz na szrot i kup ori hitachi za 50zł. Ja tak zrobiłem i jeżdżę juz 3 lata.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

A przepływkę możesz sam sprawdzić. Odepnij kostkę i przejażdżka. .

 

w sumie to też jest dobre rozwiązanie, a czy w sytuacji gdy przepływka jest uwalona i ją odłączę to jedynym objawem jaki powinienem zaobserwować będzię zwiększone spalanie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
w sumie to też jest dobre rozwiązanie, a czy w sytuacji gdy przepływka jest uwalona i ją odłączę to jedynym objawem jaki powinienem zaobserwować będzię zwiększone spalanie ?

 

Odłącz wtyczkę i zobacz czy jest różnica.

Jak nie ma to nie to.

Ja kupiłem nową ori bosch za 350zł.

Przepływka to bardzo istotny temat i nie ma sensu na nim oszczędzać jeśli wiesz ,że to on jest źródłem problemu.

W moim przypadku vag nie pokazał błędu przepływki

 

Co do wymiany to spisz sobie numer i szukaj w necie.

Wymiana trwa 10minut i potrzebny jest tylko płaski śrubsztak :P

Edytowane przez Przemek-83

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jedz na szrot i kup ori hitachi za 50zł. Ja tak zrobiłem i jeżdżę juz 3 lata.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

A przepływkę możesz sam sprawdzić. Odepnij kostkę i przejażdżka. .

 

Dzięki wszystkim za zainteresowanie, rzeczywiście odpiąłem przepływomierz i prawie wszystkie objawy znikły , pozostał tylko jeden problem ale sporadyczny, czasem gdy ruszam obroty tak jakby wolno się wkręcają do 1000-1200 , powyżej idzie już normalnie, nie wiem czy jest to związane z tym że przepływka została całkowicie odpięta, czy to coś innego ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Czyszczenie odmy pomogło. silnik pracuje równo i nie faluje na obrotach. Dzięki za podpowiedzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dzięki wszystkim za zainteresowanie, rzeczywiście odpiąłem przepływomierz i prawie wszystkie objawy znikły , pozostał tylko jeden problem ale sporadyczny, czasem gdy ruszam obroty tak jakby wolno się wkręcają do 1000-1200 , powyżej idzie już normalnie, nie wiem czy jest to związane z tym że przepływka została całkowicie odpięta, czy to coś innego ?

 

Może to być spowodowane odpiętą przepływką. Bo komp ustawia sobie stałą wartość ilości powietrza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności