Skocz do zawartości
MrWho

Spadające (falujące) obroty - benzyna

Rekomendowane odpowiedzi

silnik podczas jazdy nie zagrzewa się
Obstawiam termostat :chory

 

Jaja się zaczynają, jak dam gazu i puszczę.
Powodów może być wiele, na przykład zanieczyszczona przepustnica. Na początek powinieneś podpiąć auto pod komputer :fajny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chyba nie. Tu akurat bym szukał przyczyny w brudnej przepustnicy, dodatkowo zalej w zbiornik dodatku do płukania wtrysków i zobaczysz efekt.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

wracam do punktu wyjścia.

Razem z kolegą mechanikiem szukaliśmy przyczyny falowania obrotów. Żeby było wiadomo o czym mowa nagrałem specjalnie dla was filmik jak to wygląda. Oto on: https://www.youtube.com/watch?v=pdoR2fyiZek&feature=youtu.be

 

Przy próbach odpalenia bez gazu auto gaśnie, przez pierwsze 2min ma problem z utrzymaniem pracy silnika (gaśnie).

 

Sprawdziliśmy przeplywomierz, filtr powietrza, przepustnicę, czujnik obok przepustnicy: (o ten: http://i59.tinypic.com/24zhdnt.jpg )

i nic! :(( Nadal falują jak falowały.

Na czujniku były ślady oleju, jakiejś mazi. Myśleliśmy że przez to czujnik przekłamuje, ale niestety nie. W tym temacie był wielokrotnie poruszany wątek jakiegoś czujnika - ale jakiego? Tego ze zdjęcia czy w jakimś innym miejscu?

 

Jedyne co mi przychodzi do głowy to silniczek krokowy - czy występuje on w tym silniku? Ale też nie wiem czy to dobra analiza, ponieważ gdy auto jedzie i mam za duży bieg na daną prędkość, to silnik robi wszystko żeby nie zgasnąć. Wniosek-> silniczek krokowy działa.

 

Proszę o jakąś poradę bo jestem w kropce :(

 

aha, termostat wymieniony, problemy z temp zniknęły ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czytałeś w ogóle ten temat? :fajny

Zostaje filtr paliwa, zacinająca się pompa paliwa lub wymiana filcu w filtrze węglowym w nadkolu. Jak odkręcisz korek, to słychać jak zasysa powietrze? Patrzyleś czy masz może bak paliwowy, wklęśnięty do środka?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bak nie jest wklęśnięty. Jaki korek - wlewu paliwa?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak - wlewu paliwa.

A filtr jest w prawym przednim nadkolu. Nic to w sumie nie kosztuje, bo wyciągasz filtr, wycinasz plastikową kratkę z filcem, wkładasz drugi filc, tylko deko większy, żeby nie wypadł. No i składasz.

I jeszcze filtr paliwa.

Ewentualnie przepływomierz podmienic i zobaczyć, czy coś się zmieniło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po odkręceniu korka nic nie słychać żeby zasysał. Auto zbiera się chyba normalnie jak na 150KM, mocy mu nie brakuje, zatem raczej słaba jest teoria o zatkanym filtrze paliwa czy zacinającej się pompie, bo auto by pracowało do bani na każdych obrotach.

 

Gdzie szukać czujnika i jaki czujnik odpowiada za falowanie? I ponawiam pytanie - czy w tym modelu jest silniczek krokowy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Odnośnie grzania, to też jest lipa, bo silnik podczas jazdy nie zagrzewa się do 90*, ale stoi na kresce przed 90*. Nie wiem czy tak ma być. Jak silnik pracował 3min, a auto stało to zagrzał się na 90*, gdy zacząłem jechać to spadło na kreskę przed.

Wygląda na termostat, a co do czujnika to można podłączyć kompa i zobaczyć co tam pokazuje dokładnie.

czy w tym modelu jest silniczek krokowy?

Nie ma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Grucha chyba nie zauważyłeś, ale ja termostat już wymieniłem i problem zniknął. Dalej walczę z falującymi obrotami.

 

EDIT

CZYSZCZENIE PZEPUSTNICY POMOGŁO - NAWET MINIMALNY SYFEK SPRAWIA TAKIE PROBLEMY!!!

Edytowane przez failure

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ja mam problem taki że po wyczyszeniu przepustnicy w trakcie jazdy na tzw luzie obroty nie spadają poniżej 1.5k, kiedy stanę powoli wracają do normy. Co może być przyczyną? Adaptacja zrobiona.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Co może być przyczyną? Adaptacja zrobiona.

 

Widocznie źle zrobiona :fajny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Widocznie źle zrobiona :fajny

Chyba faktycznie bo odlaczylem akumulator i zachowuje się dokładnie tak samo, no nic ogarnę jeszcze raz i zobaczymy [emoji1]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Chyba faktycznie bo odlaczylem akumulator i zachowuje się dokładnie tak samo, no nic ogarnę jeszcze raz i zobaczymy [emoji1]

Niestety ale po kolejnej adaptacji dalej problem występuje.. Ktoś ma jakiś pomysł?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przed adaptacją musisz wykasować błędy w EKU , z błędami adaptacja się nie uda ,podczas adaptacji przepustnicy muszą zostać spełnione pewne warunki , nawet aku musi mieć właściwe napięcie ,tu jest wszystko :http://www.vag-com.pl/index.php?mod=site&id=9

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przed adaptacją musisz wykasować błędy w EKU , z błędami adaptacja się nie uda ,podczas adaptacji przepustnicy muszą zostać spełnione pewne warunki , nawet aku musi mieć właściwe napięcie ,tu jest wszystko :http://www.vag-com.pl/index.php?mod=site&id=9

Błędów nie mam ale robiłem adaptacje po przejechaniu ok 15 km więc może temp była nie odpowiednia. Jutro zrobię adaptacje przed wyjazdem do pracy mam nadzieję że to będzie to :-)

 

 

Adaptacje wykonałem ponownie zgodnie ze wszystkimi zaleceniami ale niestety problem dalej występuje czy spotkał się ktoś kiedyś z problemem adaptacji przez vaga a udało mu się to np przez odłączenie wtyczki i odczekanie jakiegoś czasu jak gdzieś przeczytałem?

Edytowane przez juniper

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To wykasuj błedy i na całkowicie zimnym silniku odepnij klemy na 5 minut, potem podłącz, wyłączone wszystkie dodatkowe xródła poboru prądu, oprócz radia i wentylatora (klima oczywiscie wyłączona), odpalasz i zostawiasz auto i czekasz aż dobije do 90 stopni i włączy się wentylator. ja zawsze robiłem w taki sposób i nie było nigdy problemu. A przy adaptacji VAGiem, to tam jest bład. Bo silnik powinien mieć też 90 a nie w zakresie od 5 do 90 :fajny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spróbuję w takim razie tak jak mówisz i zobaczymy, masakra jakaś z tą przepustnica

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witajcie.

Kupiłam auto vw b5 fl 1.8t ben+gaz przez miesiąć auto jezdziło normalnie a od wczoraj nastąpiły dwa problemy..

 

1. Jak świeci się czerwona lampka od gazu to auto gaśnie :( nie wiem czemu ... a gazu jeszcze jest... i tak się dzieje od wczoraj... a tak normalnie sie przełączał jak gazu zabrakło. (miałam poprzednio bmw i jak gaz się skończył to automatycznie przełączało na benz)

 

2. i do tego na benzynie zaczeły falować obroty jak stoje i jak wrzucę na jedynkę - falują minimalnie ale słychac jak coś się wtedy dzieje z autem i lekko go buja.

 

przed zakupem auto przeszło badania techniczne i był podłączony pod komputer i błędów nie było.

 

Prosze o pomoc gdyż mój mąż wyjechał a ja się znam tyle na autach co mężczyzna na kosmetykach :)

 

Pozdrawiam !

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Witajcie.

Kupiłam auto vw b5 fl 1.8t ben+gaz przez miesiąć auto jezdziło normalnie a od wczoraj nastąpiły dwa problemy..

 

1. Jak świeci się czerwona lampka od gazu to auto gaśnie na postoju :( nie wiem czemu ... a gazu jeszcze jest... i tak się dzieje od wczoraj... a tak normalnie sie przełączał jak gazu zabrakło. (miałam poprzednio bmw i jak gaz się skończył to automatycznie przełączało na benz)

 

2. i do tego na benzynie zaczeły falować obroty jak stoje i jak wrzucę na jedynkę - falują minimalnie ale słychac jak coś się wtedy dzieje z autem i lekko go buja.

 

przed zakupem auto przeszło badania techniczne i był podłączony pod komputer i błędów nie było. dodam że to się dzieje przy nagrzanym silniku.

 

Prosze o pomoc gdyż mój mąż wyjechał a ja się znam tyle na autach co mężczyzna na kosmetykach :)

 

Pozdrawiam !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich,

 

obserwuję ten temat odkąd mam swoje audi a4 1.6 ALZ. Od zakupu w czerwcu 2014 ciągle mam ten sam problem. Przy wolnych podjazdach, po wcisnieciu sprzegła obroty spadają na 600 i wracają na ok 800. Dzieje się tak na zimnym i ciepłym silniku i tylko przy takich podjazdach w korkach czy na parkingu. Poza tym auto wydaje się jeździc normalnie. Zero błedów na kompie.

Wymienione: filtr paliwa, przewody wys napięcia, świece, najpierw czyszczona moja a potem zakupiona druga przepustnica (po 8000 km), podmieniane 3 przepływomierze. Zadnego efektu poza minimalnymi zmianami po zmianach przepływek. Dolot sprawdzony 2 razy.

Auto bez gazu i udokumentowanym przebiegiem 121tys km.

Nie wiem na ile moze miec to wpływ ale ciśnienie na 3 cylindrach to 13,5 a na jednym 12.4. Prawdopodobnie gniazdo zaworowe padło ale czy taka róznica może już powodowac te objawy?

Co sądzicie o spradzeniu czujnika połozenia wału? Czy w tym audi tez jest taka wkładka węglowa do filtra odpowietrzania baku jaką tu opisywano?

 

Z góry dzięki za pomoc bo pomału szlag mnie trafia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej,

jak tak już mam od 4 lat, generalnie nic nie pomaga. Mi obroty spadają raczej sporadycznie, ale jak jest upał i włączę klimę to auto potrafi zgasnąć. Tak naprawdę to jedyne to udało mi się zrobić to przy czyszczeniu przepustnicy odkręciłem czarną klapkę z boku przepustnicy i wyczyściłem wnętrze (pierścienie ślizgowe) to problem z gaśnięciem ustał na cały sezon. Jak w twoim przypadku podmiana przepustnic nic nie dała to raczej tą drogą bym nie szedł. Ja mam jeszcze tylko podejrzenie, że może to być wina alternatora Valeo, który jest słaby i ładuje 14V normalnie, a 13,7V pod obciążeniem i po prostu podejrzewam, że może być tak, że w czasie schodzenia z obrotów napięcie spada i wtedy z braku prądu coś fiksuje w elektronice i robią się klocki ze zbyt niskimi obrotami.

Wymienię na Boscha i sprawdzę czy to coś pomoże.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności