Skocz do zawartości
DarekDD

wakuometr (manometr pracy turbiny)

Rekomendowane odpowiedzi

czy ktoś montował sam wakuometr i gdzie się podłączyliście w plastik czy egr ?

co polecacie wężyk podcisnienia czy czujnik elektroniczny ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wow jaka nazwa. ja bym to nazwal prosciej - wskaznik doladowania. wystarczy zwykly analogowy. nie wiem czy avf ma jakis krociec do podlaczenia tego czy trzeba szukac miejsca. imo bardzo przydatna rzecz, zwlaszcza w zimie. uczy pokory i dbania o turbine.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

chlopie ale ześ nazwę wybrał. Ogarnij się i sprawdz dobrze co to wakuometr jest!!!!!!

 

 

 

WAKUOMETR nie bedzie u Ciebie dzialal!!

 

 

Zapewne chodzilo Ci o normalny manometr. Podlacz się pod jakikolwiek przewod powietrzny idacy z kolektora. Wszystko bedzie banglalo wtedy.

 

pozdrawiam

piotrek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok miało być miernik doładowania ale czy wpinać się w egr czy w plastik niema żadnych dodatkowych wolnych króćców

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a wiec jeszcze raz.

 

wepnij sie w dowolny przewod powietrznym idacy bezposrednio z kolektora.

 

jak jestes z wawy, podjedz na spota w pon i Ci powiem w ktory.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

DarekDD, może byś zmienił temat tego topicu, bo tak to słowem w nawiasie (manometr) objaśniasz jakby słowo wakuometr a to są w sensie wskazywanego ciśnienia przeciwieństwa (co już wiemy).

 

Normalnie bym nie zaglądał do takiego tematu ale tak straciłem czas bo chciałem sprawdzić co to za kuriozum :krzeslem:

 

A wepnij się tam gdzie chcesz pomiaru dokonać, czyli za turbiną. Zresztą powinieneś nazbierać trochę teorii jak się to robi. Nie chce mi się szukać ale i nie chce wierzyć, że na forum tego dotąd nie było !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

RomanS no proszę Cię, jak za turbina.... po co? żeby mierzyć ciśnienie spalin? nie mąć chlopakowi w głowie. Przecież on chce znac ciśnienie doładowania...

 

 

niech ktos wrzuci silnik z etki to zaznacze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

the.wolf pewnie chodzilo mu o to, ze za turbina, ale po zimnej stronie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
RomanS no proszę Cię, jak za turbina.... po co? żeby mierzyć ciśnienie spalin? nie mąć chlopakowi w głowie. Przecież on chce znac ciśnienie doładowania...

 

Mierzyć ciśnienie spalin ? No na to bym nie wpadł. ;)

 

Chyba już za długo mam do czynienia z turbodoładowaniem, wpadam tylko na rzeczy oczywiste ;) . Hmm... ciśnienie spalin... no może to jako nowe spojrzenie na sprawę?

 

the.wolf pewnie chodzilo mu o to, ze za turbina, ale po zimnej stronie.

 

No właśnie o to chodziło. To dla mnie oczywiste, bo mierzyć ciśnienie spalin to trochę hardcorowy pomysł. Ale jak mawiał Gustlik "czymu niiii ?"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Roman czytaj miedzy wierszami. Skoro nie wpadlbys na mierzenie cisnienia spalin to po co chciales montowac za sprezarka.....

 

Jesli tak dlugo masz do czynienia z silnikami doladowanymi to powinienes wiedziec ze przed i za okresla ruch powietrza. Czyli przed znaczy caly dolot a za znaczy wydech od sprezarki. Comprendes?

 

Wiec jak komus cos tlumaczysz to tlumacz poprawnie bo pewne rzeczy dla Ciebie oczywiste dla innych sa w ogole nie rozumiale!! Pozniej taki czlowiek chce montowac rurke za sprezarka i pyta sie drugiego gdzie to jest "za sprezarka".... no wlasnie gdzie?

 

I tak najwazniejsze bedzie cisnienie w kolektorze.

 

peace

 

 

a tak P.S. jesli cisnienie spalin jest dla Ciebie zagadnieniem abstrakcyjnym to z jakimi silnikami turbodoladowanymi masz za dlugo do czynienia.... :dobani:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

the.wolf, wyluzuj, niepotrzebnie rozwijasz temat którego nie ma.

 

Sprężarka to jest coś co spręża, comprende ? Więc nie może tu być mowy o spalinach i stronie gorącej.

Zasysane i sprężane jest tylko powietrze. Spaliny są jedynie siłą napędową sprężarki.

Więc nikt chyba mówiąc "za sprężarką" nie może mieć na myśli spalin. Część gorąca niczego przecież nie spręża. Jeśli mówimy o ciśnieniu doładowania to przecież mamy na myśli powietrze a nie spaliny.

 

Hmm... i tak chciałem żartobliwie uświadomić koledzeDarekDD, że jak nie ma wiedzy na ten temat to lepiej dla niego (lub dla jego auta) byłoby aby wpierw trochę jej nabrał lub dał to komuś do zrobienia.

A tymczasem Ty "napadasz" na mnie i teraz nie wiem, czy masz faktycznie 17 lat i należy Ci to odpuścić, czy też masz lat wiele więcej i możemy założyć nowy temat aby poważnie podyskutować.

 

Oczywiście tak jak za pierwiastek i Niceę, tak i za to nie mam zamiaru umierać ;), więc nie będę z kolei ja czepiał się poszczególnych słów Twojej wypowiedzi bo to IMHO nie ma sensu.

 

A że peace to oczywiste

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

17 lat bede miał dopiero za 2 miesiące.

 

 

Nie napadam na Ciebie wręcz odwrotnie się dzieje. Jesli mowimy o spreżaniu powietrza ZAWSZE musimy myslec o predkosci spalin wpadajacych na lopatki turbiny.... predkosci, cisnieniu itp.... o oproznianiu silnika nie mowiac...hasło back pressure :)

 

 

Mowiac za sprężarką to znaczy gdzie? Bo wnioskując z Twojego posta nadal nie wiem gdzie to moze być. Patrzac od przodu czy od tyłu? W silniku poprzecznym czy w wzdłuznym?

 

 

Krótko mowiąc walnąłeś gafę i nie chcesz sie do tego przyznac. Trudno. Jednak Twój pierwszy post mogł być błędnie zinterpretowany i napewno został. Jak dla mnie proste. Chciałem wytlumaczyc autorowi posta o co chodzi i chyba mi się udało.

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

the.wolf, daj już spokój, nie mam siły. W Twoim wieku też mi się zdawało, że mam monopol na prawdę.

Pożyjesz zobaczysz, może wylecisz kiedyś z jakiejś laborki z przepływów...

 

Mowiac za sprężarką to znaczy gdzie?

 

No a jak myślisz: "za" jest po stronie ssącej czy tłocznej ?

 

Bo wnioskując z Twojego posta nadal nie wiem gdzie to moze być. Patrzac od przodu czy od tyłu? W silniku poprzecznym czy w wzdłuznym?

 

Nadrabiasz niepotrzebną złośliwością :dobani:

 

Jednak Twój pierwszy post mogł być błędnie zinterpretowany i napewno został.

 

A Ty wiesz oczywiście, że na pewno ? Pytanie tylko przez kogo ? Przez Ciebie ?

 

Jak dla mnie proste. Chciałem wytlumaczyc autorowi posta o co chodzi i chyba mi się udało.

 

Cieszy mnie Twój wysoki poziom samooceny.... Czemu piszesz chyba a nie znowu na pewno ?

 

Zobacz poza ty jaki zrobiliśmy OT ! :dobani:

 

Ja wymiękam....Dyskusja z Tobą nie jest czymś co by dawało jakąkolwiek nadzieję, że będzie choć trochę twórcze. I jak mówią Amerykanie nie ma w tym niczego osobistego, po prostu musisz podrosnąć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Piotrunio, zmień wiek na poprawny bo zamęt siejesz ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzizys.....

 

Chlopie brak Ci argumentów to w metrykę uderzasz? Faktycznie chyba wyleciałeś z nie jednej laborki... w ktorym to mogło być roku? 87? I czym wtedy poganialiście, 125P na duuuuzym gazniku?

Daj sobie spokój z wycieczkami co do wieku, gdyż jak widzisz nie ma to sensu... Jedynie lekko interesuję się motoryzacją, jednak na tyle aby zauwazyc ze ktos sie myli.

 

Drogi Romanie,

 

nadal nie umiem poruszac się wedle Twej nawigacji. Za sprezarką stojąc przodem do silnika mam turbine a potem katalizator i resztę wydechu... :) Ogarniasz?

 

Wiec umówmy się. Wedle nomenklatury OBECNIE uzywanej stwierdzenie ZA sprężarką/turbosprężarką/turbina oznacza wydech. Słowo przed oznacza cały dolot.

 

 

Nasz dyskusja jest jak najbardziej twórcza. Wiecej nie określisz błędnie lokalizacji ewentualnego miernika cisnienia. ;)

 

A wiesz jaki będzie tego finał?

Marcin i tak wykasuje nasze posty :)

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość borys
Za sprezarką stojąc przodem do silnika mam turbine a potem katalizator i resztę wydechu... Ogarniasz?

 

Wiec umówmy się. Wedle nomenklatury OBECNIE uzywanej stwierdzenie ZA sprężarką/turbosprężarką/turbina oznacza wydech. Słowo przed oznacza cały dolot.

 

ale cały dolot do czego do spręzarki czy do kolektora dolotowego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

"A wepnij się tam gdzie chcesz pomiaru dokonać, czyli za turbiną."

 

Nie wiem co w tej wypowiedzi jest niezrozumiałe jak cały czas mowa o pomiarze ciśnienia doładowania (a więc część zimna) i nikt nie wspominał o niczym innym. Mówiąc o miejscu wpięcia się do pomiaru doładowania ja rozumiem i używam tego nazewnictwa, że przed turbiną w tym przypadku to jest część między wlotem powietrza, przez filtr, przepływkę i do turbiny ... a za turbiną to jest od turbiny przez IC do kolektora dolotowego.

 

Co innego jakbyśmy mówili np o czujniku EGT do pomiaru temperatury spalin (część gorąca) to wtedy przed sprężarką to część kolektora wylotowego między silnikiem a turbiną ... za spreżarką to reszta wydechu ... z katalizatorem włącznie ...

 

 

the.wolf wydaje mi się że zrobiłeś niepotrzebny OT swoją wypowiedzią zaraz za pierwszym postem RomanS i nic nie wnosisz do tego tematu ... pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hehe wreszcie koniec gadki :rotfl:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

souler nie prowokuj :rotfl:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności