Skocz do zawartości
Misio

Cisnienie oleju

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam problem. Podczas jazdy tak przy ok 2000 obr zapala mi sie kontrolka cisnienia oleju i piszczy buzer. Temperatura oleju wynosi w tym czasie 104- 110 C. Po przygazowaniu albo przyspieszeniu wszystko jest wporzadku. Jak trzymam mu zawsze min 2500 obr to jest ok. Auto ma ponad 230000 przejechane. Nie mam zadnych wycieków oleje zmieniam góra co 10000. Czujniki załozone nówki. Filtr oleju sędziszowa , olej MOBIL 15W 40. Zastanawiałem sie czy jest mozliwosc gubienia cisnienia na popychaczach bo daja juz o sobie znac. Z góry dzieki za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spotkałem sie juz kiedyś z takimi objawami j/w no i do wymiany poszla glowica, remont silnika (szlifowany wal, nowe panewki, nowe popychacze) nic nie pomoglo. Wyrobione byly gniazda popychaczy i cisnienie uciekało pomiedzy popychaczami a glowica. Ale przyczyn może byc wiecej,trzeba dobrego " doktora " do zdiagnozowania usterki silnika. Tak na 90 % stawiałbym na głowice ale każdy przypadek może miec inne przyczyny a podobne objawy.Ciezko postawic diagnoze na odleglosc bez posłuchania pracy silnika.

Pozdrawiam :vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No własnie podczas pracy rozgrzanego silnika słychac jak odzywają sie popychacze. Najgłosniejszy jest pierwszy od strony rozrzadu. Sprawdzałem kiedys panewki główne i korbowodowe , tam jest wszystko wporzadku ale bedac tak daleko załozyłem nowe. W kabinie zamontowałem wskaźnik cisnienia oleju nie jest on dokładny ale gdzy kontrolka mruga i buzer sie odzywa to widze na nim ze cisnienie jako takie jest na wałku rozrzadu ,czyli ze nic sie nie zatrze. To pozostaje mi tylko remont góry.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość rozavw

ja bym na twoim miejscu założył czujnik od innego passka gdzie jest wszystko ok i sprawdził może to tylko wadliwy któryś czujnik.....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
może to tylko wadliwy któryś czujnik.....

 

Tez bym zaczął od czujnika cisnienia oleju :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja miałem ten sam problem ale w b4 i to przy 100km/h zapalała się kontrolka oleju i piszczało co się okazało spadł przewód z czujnika nadciśnienia oleju (czujnik uruchamia się gdy ciśnienie oleju jest zbyt duże)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam zmienione czujniki i olej tez wymieniałem razem z innymi filtrami. Dalej to samo. Podobno mało jest przypadków usterek głowicy w 1,8 benz. Mysle ze popychaczami sie najpierw zajmę. Jak nie pomoze to wtedy wymienie głowicę, wałek rozrządu powinien byc w porzadku. Z tego co wiem to nie wszystkie paski mają czujniki na koncu wałka rozrzadu. Brak tego czujnika powoduje ze urzytkownik nie otrzymuje takiej informacji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to nie zostało nic innego jak przytkany smok, zdejmij miske i tam popatrz. Może ostatnio w coś uderzyłeś?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na dole wszystko w porzadku. Zadnych wgniecen. A olej jak wymieniam po 10000 to ma nadal swoje własciwosci i kolor, takze ze smokiem wszystko wporzadku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W ubiegłym roku walczyłem z buzzerem ciśnienia oleju - winnym był puszczający górą czujnik ciśnienia oleju. Wymieniłem go na używkę, ale teraz widzę, że i tak zdarza się mu co jakis czas piknąć przy ok 2300 obr/min. Po podniesieniu obrotów popiskiwanie ginie.

Zdenerwowany wkręciłem manometr w miejsce tego czujnika (1,8 bar) i okazało się, że ciśnienie waha się w granicach 3,5 - 4.0 bar.

Teraz olewam popiskiwanie, ale na dłuższą metę tak jeździć się nie da. Nie wiem, skąd licznik dostaje fałszywą masę. Może to być czujnik, przewód czujnika a może coś nie kontakci z impulsami obrotów. Kto wie? Może puścić osobny przewód z czujnika do licznika, żeby wyeliminować ew. przetarcie jego izolacji?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pozwolicie, że wtrącę swoje trzy grosze. Pisałem już gdzieś o tym. W szwagrowozie B3 2,0 sytuacja była podobna jak opisujecie. Różni mechanicy próbowali i nic, a powód okazał się na szczęście, może nie banalny a rzadko spotykany. W podstawie filtra oleju jest ponoć jakiś zawór, nie wiem do czego , ale właśnie on się zaciął i też zapalała się lampka mimo , że ciśnienie było OK. Majster zdemontował, wyczyścił i jest :ok: . Może warto to sprawdzić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W podstawie filtra napewno jest zaworek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość rozavw
Pozwolicie, że wtrącę swoje trzy grosze. Pisałem już gdzieś o tym. W szwagrowozie B3 2,0 sytuacja była podobna jak opisujecie. Różni mechanicy próbowali i nic, a powód okazał się na szczęście, może nie banalny a rzadko spotykany. W podstawie filtra oleju jest ponoć jakiś zawór, nie wiem do czego , ale właśnie on się zaciął i też zapalała się lampka mimo , że ciśnienie było OK. Majster zdemontował, wyczyścił i jest . Może warto to sprawdzić.

 

nie słyszałem o takim zaworku w podstawie filtra

i nigdy nie widziałem.zaworek ma filtr OIL i pompa OIL a podstawa to tylko kawał odlewu przymocowana do bloku silnika.

ALE MOGE BYĆ W BŁĘDZIE moze ktos inny powie coś na ten temat kto sie bardziej orjętuje ((hehehehehehe) :hurra::hurra::hurra::hurra::hurra::hurra::mur::mur::mur::mur:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nie słyszałem o takim zaworku w podstawie filtra........................

................moze ktos inny powie coś na ten temat kto sie bardziej orjętuje ((hehehehehehe) :hurra::hurra::hurra::hurra::hurra::hurra::mur::mur::mur::mur:

 

 

Jak ja lubię czasem komuś dopier*olić........... :hyhy::wpale:

Kiedys przeczytałem w tym dziale niewybredny epitet o oczytanych teoretykach............

Ech................

 

 

 

 

 

 

 

 

Dla niezorientowanych:

Cyfrą 1 oznaczono uchwyt filtra oleju.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość rozavw
Jak ja lubię czasem komuś dopier*olić...........

no i spoko i o to chodziło Fr....e

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności