Skocz do zawartości
Gość czupur

Tarcze wentylowane passat b3

Rekomendowane odpowiedzi

Gość czupur

Witam. Mam Passata B3 z 93 roku, poj. 1.8. Z przodu są w nim tarcze, ale niestety nie wentylowane. Proszę o informacje czy można założyć do tych zacisków które mam tarcze wentylowane, które przychodzą do poj. 2.0 czy muszę zmieniać wszystko łącznie z zaciskiem, itd? Bo jeśli by się dało to chciałbym założyć tarcze wentylowane i cieńsze klocki. Proszę fachowców o odpowiedĽ. Pozdrawiam. Krzysiek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a można wiedzieć po co Ci te tarcze wentylowane :) ja mam paska 2 litry (136KM) i tam nie ma wentylowanych, a Ty chcesz do 1,8 wentylowane? specjalistą nie jestem, ale na 99% nie będzie pasować - wentylowane są szersze i mogą nie wejść w standardowe zaciski...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nigdzie sie nie spotkalem, zeby do zaciskow od tarcz niewentylowanych zmiescily sie tarcze wentylowane.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość czupur

Dzięki chłopaki. Nie powiem żebyście mnie podnieśli na duchu, ale mimo wszystko dzięki. A po to mi te tarcze wentylowane, żeby szybciej hamowało :) A w takim razie jaką markę tarcz ewentualnie klocków byście polecili do tego samochodu, żeby hamowanie było jak najbardziej efektywne?

Pozdrawiam. Krzysiek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@kubelt: ja sie spotkałem - u kolegi w fordzie escorcie kombi - sprowadził go z niemiec, miał założone tarcze wentylowane i zjechane klocki :) przy wymianie klocków okazało sie że te prawidłowe nie chcą wejść :) ale to taki lekki odskok od tematu.

 

@czupur - a hamulce seryjne Ci nie wystarczają? ja miałem takiego paska z silnikiem 1,8 właśnie (moc 90KM) i hamował pięknie... odkąd:

 

1) zmieniłem tarcze z przodu na nowe - nie firmowe, jakieś najtańsze

2) zmieniłem klocki z przodu na jakieś tam średnio firmowe

3) zmieniłem szczęki z tyłu - bardzo ważne w kombiaku! zajrzyj tam

4) zmieniłem płyn hamulcowy

5) porządnie odpowietrzyłem układ

 

zrób to wszystko o czym mówię, a nie pożałujesz - i samochodzik będzie sie pięknie zatrzymywał :) ja miałem zjawisko "wpadania" pedału przy dłuższej jeĽdzie (gwałtowne, częste hamowania itp.) - okazało się, że płyn był już tak zjeżdżony, że nie trzymał swoich właściwości - czyli przy wysokiej temepraturze nie zachowywał się odpowiednio. jeśli masz odpowiednio grube tarcze (niezużyte) oraz klocki, zajrzyj do tylnych szczęk i wymień płyn! pozdrówka :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość szorka

coś mi się nie chce wierzyć że masz niewentylowane przy 136KM , może nieoryginalne?

W golfie przynajmniej można wsadzić tarcze wentylowane do standartowych zacisków VW II ale kupuje się inne klocki ciensze-może analogicznie jest w pasku?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie dam sobie łba uciąć :) ze zbyt wieloma autami mam do czynienia, żeby pamiętać :) wiem napewno że mam tarcze i z przodu i z tyłu, a co do wentylowania - jutro sprawdzę :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość szorka

z przodu wentylowane z tyłu nie- mam tak u siebie przy ledwie 115 KM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
z przodu wentylowane z tyłu nie- mam tak u siebie przy ledwie 115 KM

 

Ja mam tak samo!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Rapix

hehe mi do 75KM diesla nie wystarczaja fabryczne hamulce... po 2/3 hamowniach z 150km/h tych hamulców w zasadzie juz nie ma.... :?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

więc tak jak mówiłem - przejrzyj dokładnie układ hamulcowy ze wskazaniem na płyn jeśli reszta ok. zmień go nawet - to nieduży koszt.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość BARANMC

W golfie jest taka mozlliwosc, zakładasz wentyl i cienkie klocki

Z doswiadczenia wiem (pracuje w firmie motoryzacyjnej zajmującej sie głownie hamulcami) ze wentyl nic ci nie da.chcesz polepszyć hamulce to kup tarcze Zimmermann nawiercane lub Ate lub Brembo nacinane ,nawet Mikoda robi nacinane, klocki Ate ,ferrodo ,Ebc do tego plyn ferodo 5.1 i wtedy osiągniesz to o co ci pewnie chodzi. taka imprezka nie jest tania ale napewno skuteczna.

 

[ Dodano: Sob PaĽ 15, 2005 9:13 pm ]

fotki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam pytanie w sprawie zegarów. Tzn mam w moim passacie zegary z zegarkiem oznaczenie 920 z kierunkami nad prędkościomierzem. Chciałbym je wymienić na model z obrotomierzem. Mam na oku taki model. http://www.allegro.pl/item989118456_licznik_passat_b3_mfa.html#gallery

Czy będą hulać bez problemów? Bo nie ma oznaczenia na tych co podałem tylko Electronic. Czy muszę coś przerabiać. Prosze o odpowiedz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

oj tematy mi się powaliły sorry bo miałem sporo pootwieranych

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam a ja z pytaniem bo mam passata vr6 ale widze ze kiedys byla pompa abs a teraz jest zwykla

i tu pytanko czy lepiej by bylo jak bym zalozyl na pompe hamulcowa z korektorami hamowania na tylne tarcze czy zostawic tak jak jest czyli bez

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Na forum jest temat jak włożyć tarcze wentylowane do zacisków zwykłych - wystarczy zmienić tylko JARZMA a zaciski zostają te same, wtedy wrzucasz tarcze wentylowane bez problemu, temat już przerabiany, koszt to nowe tarcze + używki jarzma. W moim przypadku pomogło ale nie ma się co spodziewać że będzie o wiele lepiej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Na forum jest temat jak włożyć tarcze wentylowane do zacisków zwykłych - wystarczy zmienić tylko JARZMA a zaciski zostają te same, wtedy wrzucasz tarcze wentylowane bez problemu, temat już przerabiany, koszt to nowe tarcze + używki jarzma.

Pytanie tylko: po co to robić? Siła hamowania się nie zwiększy. Chyba że ktoś non stop po alpach jeździ i hamulce nie wyrabiają termicznie. Co do eksploatacji - przy wymianie tarcza niewentylowana jest tańsza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przemek, nie trzeba jechać w Alpy ;) Wystarczy chwila dynamicznej jazdy po mieście i widać różnicę od razu-moim zdaniem przeróbka godna uwagi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wystarczy chwila dynamicznej jazdy po mieście i widać różnicę od razu

Trzeba jeździć płynnie i zgodnie z przepisami :D

A tak na serio to może bym się skusił na coś takiego w jednym przypadku: gdybym musiał wymienić zużyte już tarcze niewentylowane.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności