Skocz do zawartości
rafal102

Montaż Turba w benzynie czy to możliwe..??

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam pytanie związane z montażem turba w swoim passacie b3 1.8 90KM.

Po pierwsze bardzo bym prosił o oszczędzenie postów typu to tani samochód jak chcesz wiecej mocy kup sobie większy silnik. Ja lubie swoje autko i nie chcem innego dużo w nim przeżyłem i jest dla mnie wiecej wart niż wyglada..:):vw:

Po drugie przechodzę do tematu interesuje mnie czy mój silnik wytrzyma założenie turbiny..?? Czy wysiadzie po paru kilometrach..??

Po trzecie jakie Turbo..??? Zastanawiam się czy od passata 1.9 TD lub golfa 1.6TD nie pasowała by turbinka..?? i co do tego mam pytanie czy kolektor wydechowy nie pasował by do mojej głowicy bez przerabiania czy odrazu o tym mogę zapomnieć i kolektor trzeba robić..??

Oczywiście ja nie wiem czy turbo od niesla by nadawało się do benzyny, ale myśle że tak, to również zostaje możliwość turbo od audi 100 2,2 Turbo.

Ale to zostawiam jeszcze waszej ocenie.

Moja koncepcja na to wyglada bardzo prosto tylko nie wiem czy to wypali:

mysle o założeniu od paska 1.9TD turba razem z kolektorem, smarowanie turbiny pociągnąć od czujnika oleju (mam tam dwa wiec czujnik też bedzie) A zasilanie turbem podłaczyć do wtryskiwacza, ale potrzebuje jeszcze uzasadnienia mnie czy jest możliwość założenia jakiejś regulacji Turba czyli mocy doładowania..?? bo nie chciałbym żeby doładowywała na maxa bo silnik pewnie nie wytrzyma.

Za wszelka pomoc bede wdzięczny i jak może ktoś próbował bawił się to proszę o rady i pomoc w montażutakiego urządzenia. To jest dopiero początek mysli nad tym wiec proszę o wyrozumiałość i dobrą pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

cisza przed burza :wstyd:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wszystko sie da, kwestia kasy. bedziesz robil wszystko sam? no to nawet bedzie w miare kosztowo. jesli masz zamiar oddac do fachowca, to uturbienie przekroczy wartosc auta. licza sobie ok. 8 tys za taka zabawe.

 

nie slyszalem by ktos zalozyl w PL turbo do abs'a. ciekawy pomysl, ale trzeba by zapytac fachowcow co o tym sadza, bo teoretycznie powinno dac rade na 0.3 bara.

 

turbiny od diesli nie sa mile widziane w benzynie, ale taka k03 wystarczy do takiej przerobki. regulacja doladowania to akurat zaden problem, bo kupujesz mbc i po klopocie, zreszta k03 mozna regulowac ciegnem. dodatkowa zaleta tej dmuchawki to malutkie rozmiary i wkrecanie sie z niskich obrotow - jak znalazl na miasto.

 

nie jestem pewien czy podejda ci kolektory z td. wezmiesz sie do roboty to zobaczysz.

 

a po wszystkim strojenie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja tam się nie znam :D ale w 1.8 PG G60 był kompresor, nie pomyślałeś o takiej modyfikacji? 160 KM z 1.8 to już coś :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dokladnie tak. po co dokladac turbo to tego silnika? lubisz swoj samochod? to zmien silnik, najprosciej na G60 jak mowi (kasowacz moich postów) Kuczlaw. Znudzi Ci sie seria G60, przerobisz na turbo. Najprosciej, najtaniej, najlepiej!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale wy jestescie :wpale: dajcie chlopakowi przetrzec szlak. moze mu sie uda, to opisze efekty i bedzie dla potomnych. tacy ludzie posuwaja to wszystko do przodu. kto nie ryzykuje - nie je. rob chlopie i nie ogladaj sie na nich. jak ten silnik sie rozleci to kupisz sobie drugi 1.8, bo to grosze kosztuje. masz mozliwosci i umiejetnosci to rob!!!!! bedzie trzeba wystroic auto, dam ci namiary na ludzi od tego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

G60 to nie są zbyt dobre silniki a koszt ekspoatacji nie jest tani, dlatego odpada to dobre silniki do zabawy jak ma się drugi samochód do normalnej jazdy a tego na jakieś wypady. Wiec g60 odpada kompresor jest za słaby a ja robie duzo kilometrów.

 

Nie chcem przez turbine wyciagnac 150KM mi wystrczy 100 aby tylko to chodziło.

 

I teraz proszę o pomoc bo na turbach w osobówkach nie znam sie za bardzo ja mam dużo kontaktu w Ciężarówkach w ciagnikach kombajnach a tam to jkest tak proste jak r......nie..:) Może ktoś mi powie jakie parametry musze ustawiać żeby to ładnie chodziło..??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
I teraz proszę o pomoc bo na turbach w osobówkach nie znam sie za bardzo ja mam dużo kontaktu w Ciężarówkach w ciagnikach kombajnach a tam to jkest tak proste jak r......nie..:) Może ktoś mi powie jakie parametry musze ustawiać żeby to ładnie chodziło..??

 

na turbinie to tylko doladowanie. jesli nie masz zamiaru odprezac silnika to max 0.3 bara. powinno wytrzymac. uszczelka pod glowica musi byc zdrowa, uszczelniacze. reszta to strojenie sterownika. czyli dawki, czasy zaplonu, afr w calym zakresie, moze egt, itd. na tym akurat zupelnie sie nie znam. takie strojenie kilka stowek pochlonie, ale masz pewnosc, ze auto nie splonie i nie bedzie gorzej jezdzilo niz teraz.

 

odezwij do tego goscia

http://www.forum.vw-passat.pl/profiles/2309.htm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Możesz jeszcze zainteresować się takim wynalazkiem, jak elektryczne turbo (turbina nie jest napędzana energią spalin, tylko silnikiem elektrycznym). Zalety? Duża programowalność. I podpisuję się, że 0.3 bar to max :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Możesz jeszcze zainteresować się takim wynalazkiem, jak elektryczne turbo (turbina nie jest napędzana energią spalin, tylko silnikiem elektrycznym). Zalety? Duża programowalność.

 

i szkoda na to kasy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
i szkoda na to kasy

 

A na uturbianie zamiast swapa nie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
i szkoda na to kasy

 

A na uturbianie zamiast swapa nie?

 

wszystko kwestia od oczekiwanych efektow. Jesli ma byc kilka % przyrostu to moze i szkoda. Jesli ma to byc jakies bardziej przyszlosciowe to obawiam sie, ze "0,3" bara to bedzie troszke malo. Generalnie temat jak dla mnie bardzo podobny do poprzedniego gdzie ktos chce z 2.0 115 PS robic 150KM. Zgadzam sie z poprzednikami oprocz z tymi co proponuja G60... bo...

 

 

TDI POWER :hurra::hurra:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I jescze krotki opis bobika o uturbianiu. Co prawda nie dotego auta ale obrazuja jak to wyglada:

 

Więc teoretycznie co potrzeba do uturbienia auta w wersji lajt najmniejszym kosztem bez odprężania zakładamy doładowanie w niewysilonym silniku ze sprężaniem 10:1 nie więcej niż 0.5bara, np taki VW 1.6 75hp, co potrzeba czyli turbinka coś nie dużego co zapewi stałe 0.5 w całym zakresie obrotów np K03, garTB0353,KKK K16, IHIRB5, GARTB0250, MIT TC/TD04 i cała tona innych sprężarek, następnie kolektor robimy na zamówienie bądź adaptujemy z wersji turbo jeśli takowa istnieje, może być żeliwny bądź kwasiak min 2mm ścianka, oczywiście należy odetkać resztę wydechu myślę, że 2 cale swobodnie wystarczy na jednym bądź dwóch przelotach, IC i peiping według uznania może być to SMIC bądź FMIC rozwojowo było by wybrać tą drugą opcję średnica rur 40/45mm, rozmiary wymiennika rozsądne z odpowienio dobranymi i ukształtowanymi zbiornikami, dolot to już formalność myślę że można przystosować oryginalny, zapewnić mu odpowiedni flow, doprowadzić zimne powietrze i wpasować blow-offa oczywiście musimy podłączyć podciśnienie, które będzie nim sterowało, to samo tyczy się wastegata, pozostaje jeszcze kwestia paliwa na pewno pompa paliwa 3bary powinno wystarczyć, wymiana wtryskiwaczy flow ok 200cm, można rozwiązać to również na tzw Grabowskiego i dodać jeden wtryskiwacz lub zaadoptować ten od ssania jeśli takowy występuje ogólnie jest to metoda w dużej mierze podobna do sikania pod wiatr, oczywiście opisałem tu przypadek wtrysku wielopunktowego na listwie, możemy zaadoptowac mocniejszy regulator co może a nie musi spowodować przelewanie na niskich obrotach, teraz rzecz najprzyjemniejsza czyli elektronika i zestrojenie badziewia, można zrobić program przerabiając odpowiednio kompa i montując system sterujący doładowaniem, odpowiednio dostrajamy zapłon piszemy mapę paliwka, teraz świnki np UNI A,B,C z kontrolerem doładowania, PP SMT5/6/7, E-manage te urządzonka dają już nam wiecej możliwośći zmian parametrów do tego możemy je stroić w czasie ciągłym na hamowni bądź na drodze niestety nie każde urządzenie będzie współpracowało z każdym autem do tego czym bardziej zaawansowane auto techniczne tym więcej problemów bedziemy mieli z poprawnym jego podłączeniem, pozostaje kwestia wywalania błędów przez ori kompa, działanie świnki polega na modyfikowaniu sygnałów wychodzących z kompa zmieniając je odpowiednio i dostrająjąc do nowych warunków pracy, pozostaje SA np Autronic, Motec, AEM to już oddzielny komputer którym zastępujemy oryginalny sterownik bądź podłączamy pod niego wszystkie funkcje zarządzania pracą silnika np kiedy ori komp steruje klimatyzacją i innymi urządzeniami elektronicznymi, SA umożliwia nam modyfikacje wszystkich możliwych parametrów i dowolne definiowanie błędów tzn możemy sami zdecydować jakie odchylenie danego parametru będzie już błędem czy nie, więc odpada problem trybów awaryjnych itp, dodatkowo komputery te moga również posiadać inne przydatne funkcje takie jak LC(system startowy) czy ALS(podtrzymanie turbo).

 

Tak po krótce to widzę pozostaje jeszcze kwestia przystosowania auta do zwiekszonej mocy czyli hamulce, zawieszenie, skrzynia, sprzęgło, półosie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na 0.3-0.5 bara nie bedzie mu potrzeba wymieniac wtryskiwaczy ani dawac dodatkowych. mozna to zrobic za grosze, ale trzeba miec graty, narzedzia i umiejetnosci. chlopaki uturbili corse za 600zl. oczywiscie bez zadnego strojenia. imo takie 1.8 na soft turbo bylo by bardzo wygodnym dupowozem. wyscigowki z tego nie bedzie, ale te pare niutkow na trasie sie przyda. dla oszczednosci mozna to zestroic na lpg.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość boostertd

było kiedys do sprzedania na allegro scirocco 1,8 z turbina T2 z diesla wyciagnieta, gosc to robil sam i tam moc sie zwiekszyła do 120km czy jakos tak juz dokładnie nie pamietam bo to jakis czas temu bylo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jest/bylo w wawie scirocco G60 turbo, krecace srednie 13s :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No dobra dalej brak mi uzasadnienia Czy jeżeli zrobie najprostrze połączenie turbiny czy mi coś to pomoże..?? Czy ma to sens..?? chcem zrobić najprościej jak można. Bo jezeli to sie uda to potem można posuwać sie dalej ale czy układ

Napędzenie turbiny przez kolektor wydechowy jak najprościej oby pasował od jakiegoś diesla ze stajni vw

smarowanie w najprostrzy sposób

podłaczenie regulatora doładowania

zegar wskazujacy doładowanie

no i podłaczenie turbinyt do wtrysku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość boostertd
podłaczenie regulatora doładowania
do regulowania cisnieni podłaczasz MBC miedzy WG a TURBO ewentualnie w turbinach KKK jest prosta regulacja bez MBC.
zegar wskazujacy doładowanie

to podłaczasz do kolektora dolotowego

 

Napędzenie turbiny przez kolektor wydechowy jak najprościej oby pasował od jakiegoś diesla ze stajni vw
nie dma sobie reki uciag ale sprobuj przymierzyc od 1,9TD ewentualnie kontówka migomat i cos wyrzeźbic to nie jest trudna konstrukcja

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego rafal102 piszesz o uturbieniu silnika, co jest zabawa nie prosta, a podstawowej wiedzy brak. najpierw duzo poczytaj, bo to jak podlaczyc mbc, to mozna wszedzie znalezc. czy podedzie jakis kolektor z td tez ci nie powiem. trzeba zajrzec do etki etc. i porownac czy wydechowy jest taki sam w 1.8 i 1.6/1.9, rozstaw srub itp.

 

masz tu faq mojego autorstwa o mbc

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=106074

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość wojz1
Nie chcem przez turbine wyciagnac 150KM mi wystrczy 100 aby tylko to chodziło.

Wybacz ale po cholerę cie te 10KM? Cieszysz się że samochodzik ci dobrze się sprawuje to nie kombinuj takie moje zdanie. Czyba że lubisz sobie czasem podłubać i zrobisz to z czystej satysfakcji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności